načítám data...

Subaru Outback Field ES: Král je mrtev, ať žije Outback

Kombíky střední třídy zažívají poslední dobou ústup ze slávy. Jejich místa zabírají SUV. Pokud však mohu radit, vyzkoušejte nový Outback a na SUV si ani nevzpomenete.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Subaru Outback Field ES: Král je mrtev, ať žije Outback

Asi bychom si měli hned na začátku ujasnit jednu věc. Nikdy jsem nebyl takovým tím skalním fanouškem Subaru, abych hltal každý model, který se objeví na trhu. Pokud bych si však měl vybrat jeden jediný kombík střední třídy, šel bych si právě pro Outback. Minulá generace tohohle outdoorového kombíku se mi dokonale trefila do vkusu. Považuji ho za naprosto univerzální auto, které zvládne cokoli, co po něm jeho majitel může chtít. Potřebujete něco na zvýšeném podvozku s vyladěným pohonem všech kol? Tady máte Outback. Potřebujete opravdu prostorné rodinné auto? Tady máte Outback. Potřebujete vůz, který obstojí na parkovišti před golfovým hřištěm stejně dobře, jako na bahnitém plácku po závodě Spartan race? Tady máte Outback. Subaru vytvořilo před 27 lety naprosto univerzální automobil, který se hodí prakticky do každé situace a všude obstojí na výbornou. A s každou další generací jej posouvá dál a dál. Už teď mohu říct, že se mi tohle Subaru opravdu zamlouvá i v nejnovější generaci. A hned vám řeknu proč.

Foto: Daniel Borský

Subaru Outback s kódovým označením BT není úplně horká novinka. Respektive je a není. Jak to myslím? Na americkém trhu je Outback k dostání již druhým rokem. K nám do Evropy se však dostává s menším zpožděním až teď. Není se čemu divit, pro japonskou značku je zámořské odbytiště mnohem důležitější než starý kontinent. Proto jeho vzhled není velkým překvapením. A on by asi nebyl, ani kdybychom ho tu měli už dříve. Není to žádná velká revoluce, spíš velmi pečlivá evoluce, která rozvíjí a plynule navazuje svými tvary na předchůdce. Na první pohled se neudály žádné velké změny, ale když se zadíváte pozorněji, jistě objevíte rozdíly. Přední světla jsou o něco menší a agresivnější. Je zde o něco větší oplastování. Zadní část je zase o chlup hranatější a taková chlapštější. Prostě máte pocit, že jde o starého známého, avšak zároveň jasně vidíte, že je to zbrusu nové auto. Outback také mezigeneračně narostl. Na délku o 5 čísel (na 487 cm), na šířku o 3 čísla (187 cm) a výšku dokonce o 7 centimetrů (167 cm). Úctyhodná je též světlá výška dosahující 213 mm, čímž překonává velkou většinu SUV. Vzhled Outbacku je povedený. Nespadá asi do aktuálních módních škatulek, kterým vévodí věci jako SUV kupé, ale to je vlastně dobře. Tady dostanete poctivý kombík s drsnější, avšak plně funkční vizáží. A to je osvěžující zjištění.

Foto: Daniel Borský

Zatímco zevnějšek šel cestou postupné evoluce, interiér vozu se proměnil mnohem výrazněji. První co vás uhodí do očí, je ohromný displej infotainmentu, který je nově orientovaný vertikálně. S úhlopříčkou 11,6“ zabírá velkou část středového panelu a jednoznačně na sebe strhává největší pozornost. Už vidím, jak se konzervativnější zákazníci trochu durdí, že takové novoty netřeba. Doporučují neukvapovat se a celý tenhle systém si řádně vyzkoušet. Funguje totiž skvěle a naprosto logicky. Pokud vám jsou povědomé interiéry Subaru, jistě dobře víte, že na středovém panelu bývaly tři oddělené segmenty. Jeden menší displej úplně nahoře (jízdní údaje), druhý hlavní uprostřed a pak ovládací panel klimatizace. Nový Outback zůstává věrný tradici a tuto koncepci zachovává. Jen se to vše spojilo v jedno. Nejdůležitějším ovládacím prvkům (nastavení teploty, výhřevu oken a ovládání hlasitosti audia) zůstala fyzická tlačítka. Všechno ostatní se pak ovládá přes displej, ale nemusíte se bát složitostí. Prakticky jakoukoli funkci aktivujete maximálně na dva až tři kroky. Jednotlivé ikony jsou natolik velké, že byste je mohli mačkat klidně v palčácích a nebyl by to problém. Subaru si na tomto systému dalo opravdu záležet a z uživatelského hlediska se jedná o vynikající řešení.

Foto: Daniel Borský

Zbytek vnitřku pak už asi ničím nepřekvapí. Potěší kvalita zpracování, které je bez chybičky, stejně jako použité materiály. Nadšený jsem byl z volantu, který je normálně kulatý a má ideální průměr pro mužskou ruku. Úplně boží jsou pak sedačky. Jsou velkoryse dimenzované a krásně pohodlné, taková křesla bych chtěl mít doma před krbem. Pokud máte děti, jistě oceníte speciální, vodu odpudivé, čalounění StarTex, na kterém nezůstává žádný bordel. Bez připomínek je také celková prostornost, málokterý konkurent dokáže nabídnout větší a především vzdušnější vnitřek. Kufr disponuje objemem 561 litrů, což sice není největší číslo, mnohem důležitější je však příkladné tvarování. Naskládáte tam asi vše potřebné. Zajímavostí je bezdotykové ovládání, které však nemusíte aktivovat kopem pod auto (vážně to někomu funguje na první dobrou?), nýbrž stačí přiblížit loket k logu značky a víko se otevře. Super řešení.

Foto: Daniel Borský

Pod kapotou pracuje dobře známý motor. Je jím atmosférický dvouapůllitr, spojený výhradně s automatickou převodovkou Lineartronic. Přestože pohonná jednotka přímo vychází z předchůdce, změn se na ní událo tolik (90%), že by se klidně dala označit za novou. Má vyšší kompresní poměr, jiné řízení teploty pro optimálnější funkci či filtr pevných částic. Kupodivu se však obejde bez jakékoli elektrifikace, nenajdeme zde ani dnes tolik oblíbený mild hybrid. Čtyřválcový boxer má 169 koní a 252 Nm. Toliko teorie. Jak to však funguje v praxi? No, nebudu vám věšet bulíky na nos, jak to skvěle jede. To bych totiž kecal. Dynamika Outbacku je veskrze průměrná. Svoje si odvede, ve městě či na okreskách síla motoru stačí. Pomalejší účastníky provozu předjedete vcelku bez potíží, aniž byste museli každý takový manévr plánovat na pětiletky. Jenže pokud byste chtěli nějaký ten nadstandard, pokud jste třeba zvyklí opanovat levý dálniční pruh, to Outback neumí. Samotný projev motor je moc hezký, krásně reaguje, rychle se vytáčí a velmi příjemně zní. Klacky pod nohy mu nehází ani CVT převodovka, která funguje moc dobře. Má virtuálních 8 stupňů a při zátěži dokonce simuluje řazení, takže se nemusíte obávat známého vysavačového efektu. Spotřeba se pohybuje v rámci očekávatelných mezí někde mezi 8 a 9 litry. Škoda, že se do Evropy nepodívá přeplňovaná dvačtyřka, která by jízdní dynamiku Outbacku posunula do zcela jiných výšin.

Foto: Daniel Borský

Naprosto fantastický je však podvozek. Subaru podvozky dlouhodobě umí a nový Outback to jen potvrzuje. Doteď nechápu, jak je možné, že auto s více než dvaceticentimetrovou světlou výškou, se po silnici zvládne pohybovat s takovou jistotou a grácií. Náklony karoserie jsou potlačené na nezbytné minimum, celý vůz je příkladně stabilní a perfektně ovladatelný. Klíčem k rychlosti je tady plynulost. Ta Outbacku sedí dokonale. Pokud budete aplikovat styl brzda-plyn, Subaru to zvládne, ale dá vám najevo, že to není správný způsob. Jakmile se za volantem zklidníte a budete si dávat pozor na správné nájezdy do zatáček, Outback se vám odvděčí až nepochopitelnou rychlostí, kterou od zvýšeného kombíku běžně nikdo nečeká. Vážně dobrý. A je to o to lepší, že Outback zůstává za každé situace dokonale komfortní. Vůbec nechápu, jak je možné skloubit takhle jisté jízdní vlastnosti a zároveň pohodlí. Subaru k tomu navíc ani nepotřebuje kouzla s adaptivními či vzduchovými podvozky. Tohle je čistá mechanika a stovky hodin ladění a hledání perfektního nastavení. Výsledek je však okouzlující.

Foto: Daniel Borský

Verdikt

Ano, musím to napsat znovu. Subaru Outback je skvělé auto. Opět si mě podmanilo a jen těžko se mi na něm hledají nedostatky. Dobře vypadá, má povedený a velmi prostorný interiér. Pochvalu zaslouží i soubor jízdních asistentů Eye-Sight, který je špičkou mezi podobnými systémy. Jeho zásahy jsou citlivé a neobtěžující, což je vlastnost k nezaplacení. Fantastický je podvozek, který musí nadchnout snad každého, kdo rád řídí. A to jsem ani nezmínil terénní schopnosti, které dalece přesahují můj pud sebezáchovy. Snad jen ten motor by mohl být o něco živější, ale žít se s ním dá. Subaru Outback je dokonalý univerzál, který zvládne jakýkoli úkol, který mu připravíte. Pokud hledáte středně velký kombík a máte jen ty nejvyšší nároky, pak už dál nehledejte. Zajděte do showroomu Subaru a objednejte si nový Outback. Rozhodně neuděláte chybu.

Technické údaje

Motor: zážehový atmosférický čtyřválec 2 498 cm³
Výkon: 169 koní (124 kW) v 5 000 – 5 800 ot./min.
Točivý moment: 252 Nm v 3 800 ot./min
Převodovka: bezestupňová Lineartronic (8 virtuálních stupňů)
Maximální rychlost: 193 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 10,2 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 8,6 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 8,8 l/100 km 
Cena od: 1 085 000 Kč (Active ES)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Kuře
05. srpna 2021, 06:35
1

Konečně Outback, s interiérem, který se mi fakt líbí;)))
Dobré auto!;)

Kolikpak nám to stojí?

reagovat
Daniel Borský
05. srpna 2021, 08:04
2

Tabulku jsem doplnil. Jinak tahle konkrétní výbava Field vyjde podle ceníku na 1,17 mio

Ha
Habakukk
05. srpna 2021, 06:52
5

Největší mínus tohoto auta považuji motor, tedy abych byl konkrétní jeho výkonové parametry. Pro klidnější řidiče asi dostatečná porce výkonu, ale pro ostatní mi tam chybí výkonová reserva. Kdyby to mělo 200 koní řeknu super univerzál.

reagovat
Opelfahrt
06. srpna 2021, 09:22
0

V USA to prodávají s motorem 2.4 turbo a ten má myslím 260 HP. Dokonce i nějakej zvuk. To už jde.

Ha
Habakukk
06. srpna 2021, 15:09
0

V US se myslím prodává již dva roky. No je to škoda, že není ta možnost připlacení se silnější. Jezdil jsem s předešlou generací no jako jede to, ale o nějaké přebytku výkonu se nedá mluvit prostě je cítit, že auto má sakra na víc.

Zd
Zdeny60
06. srpna 2021, 09:15
-1

Ovšem ten body kit je přímo strašnej. Ty vykousnutý plasty na blatnících, to je nádhera. Hagusy jak na RTO...

reagovat
Daniel Borský
06. srpna 2021, 09:38
2

Hagusy jsou specifikum výbavy Field, která je zaměřena více outdoorově. Počítá se s tím, že by zde lidi mohli vozit třeba stan na přespání, proto užitečné zatížení střechy v této variantě činí asi 320 kg. Jiné výbavy mají rozdílné hagusy (a skoro poloviční zatížení). Stejně tak oplastování je maličko odlišné v jiných výbavách

AnGeor
06. srpna 2021, 11:26
0

ty hagusy jsem mel/mam i na predchozich dvou generacich a jsou super, jelikoz v sobe maji integrovane pricniky, ktere tim padem mam vzdy sebou :)

Daniel Borský
06. srpna 2021, 11:34
2

Tady v těch příčníky nejsou, proto mohou mít takovou nosnost. Integrované příčníky jsou vyhrazeny ostatním výbavám mimo Field
-
Komentář upraven 6. 8. 2021, 11:35:24

Ha
Habakukk
06. srpna 2021, 15:11
0

No stan má cca 60kg tedy unese jej téměř každá střecha. Pokud ty příčníky mají dynamicky opravdu 320kg tak to je slušní úlet ale úplně zbytečný :-)

Ja
Jacob13
06. srpna 2021, 16:34
2

To se tam moc lidí nevyspí, když to má jen 60 kg normálně.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger 6,4 SRT  2012
Dodge Charger 6,4 SRT

2012 rok výroby
480 koní výkon
6 400 ccm objem

Pontiac Firebird  1991
Pontiac Firebird

1991 rok výroby
140 koní výkon
3 100 ccm objem

Dodge B300 F30 1978
Dodge B300 F30

1978 rok výroby
220 koní výkon
5 900 ccm objem

Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV 2013
Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV

2013 rok výroby
476 koní výkon
6 407 ccm objem

Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS 2010
Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS

2010 rok výroby
177 koní výkon
1 390 ccm objem