načítám data...

Retro s pádícím koněm ve znaku aneb nejen novým Mustangem živ je petrolehad | Bazarový snílek

Všichni sice mluví o novém Mustangu a jeho úspěchu, ale pokud máte rádi charakter starých amerik, může být minulá "retro" generace zajímavější volbou. A začínají být levné!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Tentokrát bude Bazarový snílek možná o trochu osobnější než obvykle. Když totiž přemýšlím o autech, která bych si koupil nebýt rozhodnutí stát se chudým motoristickým novinářem, je minulá generace Fordu Mustang často na špici výběru. Proč právě ona a ne novější, modernější, sofistikovanější a evropštější varianta, kterou již rok koupíte i u zdejších dealerů Fordu? Vlastně právě proto, že je nemoderní, nesofistikovaná a velmi neevropská. A pak samozřejmě také proto, že naškudlit obolus potřebný na koupi postaršího Mustangu je alespoň do jisté míry představitelné, na rozdíl od zhruba milionu a čtvrt za zbrusu nový osmiválec nebo milionu za čtyřválcový Ecoboost.

Člověku to nepřijde, ale čas pádí skoro jako kůň na masce a původní retro Mustang z roku 2005 už je vlastně docela dost staré auto. Přitom mám pocit, že je to chvilka od doby, kdy jsem nadšeně obdivoval jeho původní koncept a těšil se, že se v Americe snad konečně začne vyrábět muscle car (či spíš pony car), který k něčemu vypadá. Čtvrtá generace Mustangu totiž vypadala poněkud nudně a ani jízdně to nebyl žádný velký zázrak.

Když se pátá generace, interně označovaná S197, dostala na trh, působila jako zjevení. Mustang najednou znovu vypadal na první pohled jako Mustang. A také tak jezdil – na rozdíl od konkurenčního Challengeru a Camara, které ho následovaly, se totiž v zájmu snížení hmotnosti a lepších vlastnosti na sprintech držel tradiční tuhé zadní nápravy. Svým způsobem tak byl dokonalým ztělesněním ideálu “modernizovaného starého auta”. Nejezdil jako nový sporťák jako gétéčko, ale spíše připomínal něco, co by vzniklo, kdybyste původní Mustang vylepšili snad ve všech myslitelných ohledech.

Samozřejmě tu byly i chyby. Osmiválec o objemu 4,6 litru (který důvěrně znám z doby, kterou jsem strávil za volantem Lincolnu Town Car) měl sice tři stovky koní, ale vzhledem ke koncepci OHC postrádal typický “kopanec” starých V8 OHV či jejich moderních ekvivalentů pod kapotou Camara a Challengeru. Podvozek nebyl žádný zázrak. A interiér byl sice na fotkách krásné retro, ale v reálu byl tak trochu… odporný.

Naštěstí ale přišel rok 2010 a s ním první facelift, který sice trochu narušil úhledné křivky přímky původního modelu, nicméně výměnou přinesl agresivnější vzezření a především o dost snesitelnější kabinu. A o rok později přišly i nové motory – dříve anemický šestiválec dostal něco málo přes 300 koní a vé-osmička posílila dokonce na solidních 420 koňských sil. O něco méně nápadnou, ale snad ještě důležitější změnou byl vylepšený podvozek. Verze GT nyní byla na některých okruzích téměř stejně rychlá jako BMW M3 a i z V6 se s paktem Performance Package stalo docela schopné auto. O další rok později pak dorazil okruhově zaměřený Boss 302, který představoval jedinečný způsob, jak majitelům BMW na okruhu ukázat, že můžete být rychlejší i s kusem tyče mezi zadními koly. A vše završil příchod posílené verze Shelby GT500, která se svými 670 koňmi představovala nejbrutálnější muscle car všech dob – z trůnu jí sesedil až Challenger Hellcat.

Tolik možností, tolik verzí – ale kterou si vybrat? Nad tou otázkou už jsem strávil nejeden večer u internetových inzercí a tady je pár mých soukromých tipů…

2008 Bullitt

Jak už jsem zmínil, původní verze Mustangu S197 byla dobrý začátek, ale k dokonalosti jí leccos chybělo. Kromě vskutku odporně zpracovaného interiéru a nijakého podvozku to byly i některé kýčovité detaily – druhý pár světel u osmiválce byl sice zajímavým odkazem na některé ročníky originálu, ale i tak vypadal poněkud přehnaně. Osmiválcové verze navíc většinou byly osazeny podivným spoilerem na kufru a první ročníky mívaly nepříliš pohledná kola.

To všechno ale změnila speciální edice Bullitt, která oslavovala padesáté narozeniny legendárního filmu Bullittův případ a jeho nezaměnitelné honičky mezi zeleným Mustangem a Chargerem. Bullitt vypadal opravdu jako něco, co by si nechal navrhnout Steve McQueen. Jeho záliba v nenápadné eleganci a minimalismu byla přímo legendární a Mustang Bullitt byl přesně takový. V tmavě zelené Highland Green vypadal jako “gentlemanův Mustang”. Všechny zbytné detaily, jako světla navíc, spoiler a dokonce i kůň na masce zmizely. Uvnitř přibyla palubní deska z broušeného hliníku, sedačky z verze Shelby GT500 a řadička s kovovou hlavicí.

Ale hlavní byl vylepšený podvozek od Ford Racing Performance, který se od roku 2010 stal standardem, motor posílený na 315 koní a výfukový systém navržený speciálně tak, aby zněl jako Mustang ve filmu (čímž se stal prvním Mustangem, který tak zněl – filmový zvuk byl ve skutečnosti nahrán se závodním Fordem GT).

“Drobnou” nevýhodou Bullittů jsou jejich vysoké ceny. Na druhou stranu jejich výjimečnost a fakt, že šlo o omezenou sérii, přiměl spoustu majitelů k příkladné péči a střídmému používání. Takže není problém najít perfektní kus s pár desítkami tisíc na tachometru. Třeba jako tenhle.

V6 Performance Package

Překvapivě to ale není limitovaná edice Bullitt, která je z našeho výběru nejvzácnější – přinejmenším tedy na evropském trhu. Tato čest patří skrytému klenotu mezi Mustangy, který se však vzhledem k preferencím evropských majitelů amerických aut na našem trhu téměř nevyskytuje. V USA je Mustang zkrátka dostupné kupé se sportovním charakterem a dává tedy perfektní smysl využít ho jako základ pro něco ještě o kousek sportovnějšího. Šestiválcový Mustang s manuální převodovkou a balíčkem Performance Package býval po větší část první poloviny tohoto desetiletí jednou z nejlepších odpovědí, pokud jste v Americe hledali levnou, schopnou a zábavnou zadokolku. Na větších kolech, s přitvrzeným tlumičem, stabilizátory, rozpěrou mezi předními podběhy a kratším diferenciálem byl dravější, živější a chováním mnohem více připomínal “dospělejší” verzi GT nebo dokonce ostrý Boss 302. K tomu měl navíc výhodu lehkého šestiválce, který pomohl redukovat jinak citelnou nedotáčivost Mustangu. A s výkonem 305 koní jste rozhodně nemohli říct, že je to pomalé auto.

Bohužel, evropští kupci Mustangů na takové věci příliš neslyší. Mustang se na této straně Atlantiku kupuje obvykle právě proto, že je americký. A kupci se tak snaží o americký charakter. Takže spíše najdete automatické převodovky, pruhy a kýčovité doplňky, které podporují image Mustangu jako nevkusného laciného vehiklu pro tlusté amíky (jeden takový exemplář nedávno testoval náš blogger krab). V inzercích se navíc přítomnost Performance Package obvykle neuvádí, takže i v na Mustangy bohatých vodách inzertního serveru Mobile.de hledáte takto vybavené kusy jen těžko. Po chvíli zuřivého hledání se mi podařilo odhalit tři exempláře, u kterých jsem si jist nebo téměř jist, že jde o Peformance Package. První z nich je nenápadná 2011 za příznivou cenu, následovaná krásnou ale drahou 2012 a konečně až podezřele levnou 2014, která se jeví býti ideální volbou – pokud jde skutečně o Performance Package, což sice kola a rozpěra naznačují, ale nemůžeme si být úplně jisti.

Kábro ve vosmičce

Pravá americká romantika ale pro většinu z nás znamená něco jiného než úprk po okreskách a přemýšlení o nedotáčivosti. Chceme styl, chceme bublání a řev osmiválce, chceme vítr ve vlasech jako filmové hvězdy. Potřebujeme kabriolet s V8. A když už chceme to nejlepší, určitě nás bude lákat úplně poslední verze faceliftované S197, která dostala mnohem pohlednější zadní světla, prďácké mřížky v kapotě a spoustu dalších detailů.

Právě to je nejspíše ten nejlepší a nejvíce “mustangovitý” Mustang všech dob – aktuální generace je snad úplně ve všem lepší auto, ale něco ze své Mustangovitosti cestou ztratila. Za volantem S197 se pořád cítíte tak trochu jako v autě ze šedesátých let. A není to jen retro palubní deskou, jízdní vlastnosti starého dinosaura na tuhé zadní nápravě pořád prozrazují příbuznost s originálem. Jako by někdo vzal Bullittovu služební káru a udělal z ní nejlepší auto, jakým kdy mohla být.

A osmiválec v kabrioletu je způsob, jak z Mustangu dostat maximum. Tuhost v krutu, hmotnost ani umístění těžiště vás asi u ochočeného dinosaura trápit nebudou a zážitek z osmiválce je se střechou dole mnohem plnotučnější. Mustang je tak mnohem schopnější přejíž z “dravého pony caru” do role “cruiseru pro klidné vyjížďky”. Jako bonus jsou navíc zadní sedadla kabrioletu o něco použitelnější pro přepravu lidských bytostí…

Zbývá už jen vybrat, jestli automat nebo manuál. Moje volba je jasná – Mustang potřebuje manuál. Takže můj osobní “dokonalý Mustang” je tenhle kousek za hříšnou sumičku téměř rovného milionu, ale také v téměř perfektní konfiguraci a stavu nového auta. A nebo můžete sáhnout po automatu v edici California Special od našich přátel z brněnské firmy Denker.

Boss 302 aneb šéf nakonec

Jestli je nějaká varianta retro Mustangu mezi evropskými nadšenci skutečnou legendou, je to verze Boss 302. Ta měla připomenout historické závodní úspěchy originálního Mustangu a udělala to opravdu ve velkém stylu – sportovní podvozek, dvě sady výfuků, z nichž ty pod prahy dělaly po “odšpuntování” bengál zvící závodního vozu, o 20 koní posílený motor s maximem v ještě vyšších otáčkách, agresivní závodní barvy, sedadla Recaro, manuálně nastavitelné tlumiče. Pokud byl standardní Mustang k dokonalosti dovedeným pony carem ze šedesátých let, tak tohle bylo perfektní zachycení charakteru starého závoďáku. Pokud má váš Mustang sloužit primárně jako víkendová a okruhová hračka, případně pokud rádi trápíte samolibé majitele BMW, je tenhle stroj přesně pro vás. A navíc má podobně slibné vyhlídky na pomalý pokles ceny jako limitka Bullitt. S cenovkou kolem 900 tisíc korun za téměř nejetý kus to možná vypadá jako zajímavější volba než nový čtyřválec Ecoboost….

Na které jsem (raději) zapomněl…

Možná se teď divíte, proč můj seznam opomíjí některé populární volby světa Mustangů. Není tu třeba žádná Shelby. A žádný “normální” Mustang z let 2005 až 2009. Zapomněl jsem na ně? Nikoliv. Jen si myslím, že není dobrý nápad si je kupovat.

Tak například první šestiválce se čtyřlitrem, který se montoval do roku 2010, dělají z Mustangu přesně to, jak ho vidí jeho kritici. Líné, tlusté auto bez výkonu a bez jízdního charakteru, které je zajímavé vlastně jen tím, jak vypadá. Tedy zvenku, zevnitř je příšerný.

První osmiválce už jsou o mnoho lepší, zvláště pokud se chystáte svůj Mustang upravovat. Díky široké paletě dostupných aftermarket dílů můžete z původní 4.6 GT udělat auto, které bude jezdit stejně nebo lépe než okouzlující Bullitt. A dnes, kdy se cenovky pomalu dostávají od 400 tisíc korun, to začíná být zajímavá volba. Nicméně pořád to není ten Mustang, který chcete. Je to Mustang, který si koupíte proto, že lepší verze si nemůžete dovolit.

A Shelby? Verze do roku 2009 s litinovým osmiválcem v místě původní hliníkové 4.6 jezdí strašně, protože je zoufale těžká na předek. Finální varianta s novým osmiválcem o výkonu 670 koní už sice funguje mnohem lépe, ale je zkrátka příliš silná. Když jsem jí kdysi testoval, neustále jsem přemýšlel o tom, kdy ještě na plyn šlápnout můžu a kdy už ne – protože stačí jeden neopatrný pohyb nohou a pohybujete se absurdní rychlostí. Nemůžete si ani užít zvuku osmiválce, protože po pár vteřinách nezbude než ubrat. Takže dává smysl snad jen jako nástroj na sprinty či na machrování v hospodě. Což, upřímně řečeno, za brutální cenovky nestojí…

A co vy? Který je váš oblíbený Mustang? Vybrali byste podobně jako já, nebo byste sáhli po něčem úplně jiném?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Trinom
05. července 2017, 17:27
0

Hehe, to s tou přístrojovkou předfaceliftové 5. generace máš naprostou pravdu. Dost často jsme si z toho dělali srandu, že jsou vevnitř dílky, co zbyly škodovce z Fabie Junior :-D

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. července 2017, 18:45
0

Mne ty interiery neprisly tak strasny ani u prvnich S-197, ale ono tam fakt strasne zalezelo na vybave. V6 byly opravdu priserny. Tem i uvnitr chybela hromada veci, vcetne budiku. Nicmene ja ten interier kdysi vyresil viz fotky.
Zakladem myho auta bylo jen plne vybaveny GT s 4,6L V8 305HP. Tak jsem vykon poladil kompresorovym kitem od firmy Brenspeed, konkretne verzi Stage 1 s Edelbrockem E-force (http://www.brenspeed.com/efstage1.html). I pod kapotou to vypadalo pekne, viz fotka.
Vnejsi vzhled mi pripadal taky celkem fadni v seriove podobe, tak prisel body kit Eleanor. Nemusi se libit kazdymu, ale ja to auto stavel pro sebe. :-)
No a nakonec byl podvozek, v mym pripade okruhovy Track Pack od firmy Roush Performance. S nim se to auto chovalo jako obri motokara. Jelo to jako po kolejich.
Mustangy maji tu vyhodu, ze si je kazdej dokaze uzpusobit k obrazu svymu. Mnozstvi veci, ktery se na ne daji poridit, je neuveritelny. A v USA jsou navic firmy, ktery se specializujou primo jen na ne, takze tam clovek koupi fakt cokoliv a poradi se s nimi, navic ani ty ceny nejsou tak strasny. Limitovany verze jsou fajn, ale pokud chce clovek upravovat vzhled nebo techniku, tak je podle mne nejlepsi prave verze GT se zakladni V8. Vykonove jsem se dostal nad tehdejsi Shelby GT500, ale s lehcim motorem.

reagovat
Trinom
05. července 2017, 19:00
0

To nic nemění na faktu, že většina jich vypadá takhle. Fuj.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. července 2017, 19:29
0

V6 sociálen. Obzvlast ta sediva je teda epesni hnus, to je fakt. Ale to si snad nikdo nekoupí tohle. A nemyslim si, ze by vetsina z nich vypadala takhle.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. července 2017, 19:30
0

Nicmene tak jako tak, musim rict, ze ten interier byl slusne postavenej a nikde nic nevrzalo a neskripalo. V tomhle smeru to bylo uvnitr naprosto bez problemu.

Goldies
07. července 2017, 22:37
0

Tak tvoje Eleanor byla mistrovské dílo! Pořád úplně nechápu proč si ji prodával :-(

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
07. července 2017, 22:40
0

Diky. No obcas je potreba udelat i takovy rozhodnuti.

krab
05. července 2017, 19:58
0

Ty pises pekne Vojto!
A uplne to vidim, ze Mustang dostane jeste sanci u mne na reparat ????
Jak jsi to popsal, tak jsem to citil take. Ten muj drak se zlutymi rychlymi pruhy potreboval upravit.. potreboval performance pack jako sul.

reagovat
VK
VK
05. července 2017, 20:20
0

Být Mustang tady to co v USA, cenově dostupné auto sportovního charakteru, to znamená dát dovozce k dispozici i nejnižší výbavové verze za 600 tis.+, dalo by se uvažovat, s trochou nadšení snad i jako daily. Dovozce rozhodl jinak.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. července 2017, 20:50
0

Jsi uplne mimo. Koukal jsi, kolik zakladni social verze stoji v USA? V prepoctu 630 tisic. Takze kdyz si pripoctes dopravu, clo, DPH a EU upravy a homologace, jsi minimalne na 950 tisicich. Takze to, co se tady prodava a za kolik, vzhledem vybave, je naprosto bezkonkurencni. Sam si to levneji nedovezes.

BobAsh
05. července 2017, 21:56
0

Knightrider: Jenomže oficiální Mustangy jsou o dost levnější než neofiko dovoz - takže teoreticky by opravdu mohli prodávat Ecoboost f socce třeba za 800 tisíc. Ale nakonec by si to stejně nikdo nekoupil, protože kdo u nás kupuje Mustanga, už si raději připlatí za premium a Performance Package.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. července 2017, 22:25
0

Jasne, za 800 mozna i jo, ciste teoreticky, ale za 600, jak pise VK, je to naprostej nesmysl. A presne jak rikas. V uplne socce by si tady nikdo Mustanga nekupoval. Ona je ta cilova skupina zakazniku trochu nekde jinde. A takhle, jak jsou ty ceny nastaveny, je to vic nez slusna nabidka.
Nicmene i ja bych dal prednost poslednim modelum paty generace pred tou sestou. Mne se ten novej moc nelibi vzhledove. Ale jinak je to dobry auto, to rozhodne.

VK
VK
05. července 2017, 23:53
0

Myslíte, že by socku za cca 800 tisíc nekupovali? Jednak to zasahuje už jinou cílovou skupinu - a velké silnější cenově dostupné auto v Evropě jinak není a to víc z historických důvodů, než že by se neprodalo; jednak i za milion+ je čekací doba na dodání měsíce až rok.

BobAsh
06. července 2017, 17:09
0

Tak on právě ten zájem, potažmo čekací doba, je důvod proč to zdražili. Původně stál Ecoboost v evropský verzi 900 tisíc, což byl naprosto super deal. Dá se očekávat, že až opadne prvotní šílený zájem, spadne postupně cena zase zpátky na tuhle hodnotu. A to už bude skutečně zajímavá alternativa k Mondeu.

VK
VK
09. července 2017, 14:27
0

900 tisíc bez daně jakožto konkurence Modndea - to jste humorista, ne?

BobAsh
09. července 2017, 14:34
0

Ecoboost stál původně 900 s daní, což je skutečně cena takového středně vybaveného Mondea. Tenhle týden jezdím s Vignale, které stojí jako AKTUÁLNÍ cena osmiválcového Mustangu.

VK
VK
09. července 2017, 16:58
0

Však je taky Vignale další pokus vytřískat nesmyslné prachy za nic. Stačí si uvědomit kolik je na autech prodejní marže - vůbec nejlepší jsou informace získané mimochodem k úplně jiné problematice - což je u třeba Audin 40-50 %, vzhledem k tomu, že i takto nenasycený trh má svou logiku, budou plus mínus podobné marže u celé kategorie milion+ aut. Oproti 10 % u nižší střední, typicky 308, C4 atd.

Takže prémiovka ano, výroba je nákladnější, ale ani zdaleka ne o tolik, kolik je výsledný rozdíl ceny k lidovce a menším autům. Zároveň to dává docela dobrou představu, nakolik - jak moc - jsou všelijaká výbavová cingrlata ve své podstatě jen šméčko, aby ten rozdíl ceny, z většiny jdoucí na vrub ziskové marže a ne přidané hodnoty, byl nějak vysvětlitelný, resp. subjektivně stravitelný. Vignale vynikající příklad, další nádherný ten váš Golf za milion.

Za druhé, samozřejmě by mohl jít Ford s Mastangem o 200 tisíc dolů, bez problémů a ještě by mu na poměry jiných oborů podnikání velmi slušných 20-25 % zisku na prodaném autě zbylo. Jenže proč by to dělal, když za milion + mu hodí každý prodaný Mustang tolik, co zlevněné a v soc výbavě, aby se přece jen neřeklo, Mustangy dva. A desetinásobné prodeje, aby to i přes to stálo za tu námahu, to zas neudělá. A o to tak jaksi jde. Automobilový průmysl není holt ani charita, ani organizace na dodávání zajímavých aut s přiměřených ziskem za přiměřenou cenu a když se vytvořila v segmentu milion + situace v podstatě nenasyceného trhu s maržemi kolem poloviny prodejní ceny, je samozřejmě snaha ceny a marže držet, i kdyby to znamenalo přiškrcení/nezvýšení prodejů.

Čímž jsme zase zpátky na začátku, ano, Mustang je předražený krám. Stejně jak Vignale, stejně jak Audiny/BMW,Mercedesy, stejně jak milionový Golf a naše veleoblíbené eReSo. Akorát zrovna u Mustangu, původně a v USA dodnes ponny car, tj. výkonný vůz pro masy za plus mínus lidovou cenu, to bije právě kvůli tomu víc do očí.

CerVus
06. července 2017, 02:15
0

Já si i tak myslím, že mustang s 3,6 a manuálem je v EU hodně nadceněn. Když se kouknu kolik stojí taková 370Z, která je technologicky trochu jinde, tak to je prostě úlet. A ceny těch před FL jsou úplně mimo.

reagovat
M P
06. července 2017, 06:33
0

Poslední generace Mustanga?s 3.6 v Evropě? Já měl dojem, že to se sem oficiálně neprodává

CerVus
06. července 2017, 08:50
0

2011-15. Nový model je moc drahý na to aby o něm mohl člověk uvažovat. I když teda nechápu když už jsi to nakousl, proč tady jak ford tak i chevrolet ty V6 motorizace nenabízejí. Současný Mustang i Camaro s V6 a manuálem dokážou potrápit drtivou většinu coupé z EU. Jo, rozdíl ceny těchto aut s track packem proti těm s v8, které většinu té výbavy mají už není tak velký, ale i tak.. Za mořem jsou ty motory poslední dobou i oblíbené. Výkonu mají na rozdávání a lidé je mohou používat díky menší spotřebě na denní ježdění. To asi bude ta potíž. Tady to lidi mají jen na víkendy.

M P
06. července 2017, 15:19
0

Aktuální V6 v mustangu je snad dokonce ještě slabší, než Ecoboost, takže asi není o co stát. U současného Camara je prý (nejel jsem, jen četl Jalopnik, Car&Driver apod) V6 naopak velice dobrá volba. A ten zvuk panečku, to je super! Je to sice připlatkový výfuk, ale stále auto tak, jak se dá koupit přímo u dealera.

BobAsh
06. července 2017, 17:11
0

CerVuS: Mustang V6 už neexistuje, s novým modelovým rokem skončil. Už je jen Ecoboost a V8. Proč Chevy neprodává V6 Camaro nevím, ale asi mají pocit, že lidí co by udělali "kompromis" není zas tolik. Podle mě by se zrovna u Camara prodávala ta V6 líp, no.

st
stirling
06. července 2017, 09:49
0

Ja by som asi pockal 1-2 ked sa trh trocha nasyti a isiel do v8 novej generacie, je to fak niekde inde ako starsia generacia.
Ten Bullit bol inak prednedavnom na predaj v cechach myslim ze okolo 500 tis cz,velmi pekny. Mohli by skusit spravit nieco podobne aj s novou generaciou.

reagovat
BobAsh
06. července 2017, 17:16
0

Já jezdil oběma generacemi, nová je sice mnohem lepší, ale pořád bych si možná koupil tu minulou. Jinak že se v roce 2018 objeví nový Bullitt je podle mě dost pravděpodobné, stejně jako bych tipoval, že se vrátí Mach 1.

Venca.
07. července 2017, 06:20
0

Jak to vypadá u mustangu s místem na zadních sedačkách? Dají se tam posadit děti v audtosedačkách? Nějak bych nutně potřeboval kupé, kam se vejde i rodina...

reagovat
fo
foRt
07. července 2017, 08:04
0

Isofix tam je, ale na cestování s rodinou to auto není. Stejně tak na celoroční provoz.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
07. července 2017, 09:18
0

Vzadu je mista pro deti dost. Vozil jsem tam na srazy i dospely a dalo se v pohode. Ale do Chorvatska to ve ctyrech dospelych neni. Kufr je obrovskej, takze taky bez problemu. Ale na celorocni provoz to vazne moc neni.

BobAsh
07. července 2017, 15:18
0

Proč to není na celoroční provoz?

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
07. července 2017, 16:06
0

Klouze to Vojto. Ty gumy jsou siroky a lehkej zadek pak blusli na snehu ze strany na stranu.

Trinom
07. července 2017, 16:19
0

I když je zaplá stabilizace?

Venca.
07. července 2017, 16:26
0

Tak to, že to klouže, to beru jako příjemné zpestření :-) A taky předpokládám, že závaží v kufru tomu pomůže.

fo
foRt
07. července 2017, 17:17
0

Tak jako otočit se kolem dokola můžeš i za sucha, spíš budeš mít problém že bokem pojedeš i když budeš potřebovat "jen rychle vyjet doleva z křižovatky" to pak můžeš u někoho být za idiota, ale ty to jen potřebuješ stihnout a ne se předvádět. Daily driver to je ok za sucha na poměry "sportovního" auta ale pohodlím se to mondeu nevyrovná, drncá to, na kolejích tahá za řízení, spojka s brzdou tuhá - s automatem zase musíš dát o to větší bacha na morku aby tam nekopnul blbej kvalt a radši si řadit sám. Spotřeba kolem 15 litrů neni nic co by nebylo adekvátní pro tak rychlý auto, ale za deště nebo ve městě jsi rychlej jak fabia HTP ale jezdíš klidně za 20L a to uplně rewarding neni. Chce to k tomu ještě nějakej praktickej winter beater kombík.

Kr
Krocan
07. července 2017, 19:28
0

To je furt; tohle nejde, tamto nejde, není to daily, klouže to...já bych vám ukázal, jak Mustang tahá dříví z lesa, jede v šesti lidech 200 kilometrů, jezdí denně po travnaté namoklé louce přes polní cestu dva kiláky od chalupy k hlavní silnici směr zaměstnání a odpoledne zpět. A o víkendu tahá z chalupy vozejk s výkopkem a šubruňkem a nazpátek materiál ze stavebnin. A jak jezdí v zimě po neprohrnuté, nebo uklouzané silnici. To je ode mne trochu nadnesené, ale zrovna já takto svoje auta vždy používám. To už se, hrome, bez těch Octavií neobejdete? Vždyť se do Mustanga leze na zadní sedačky lépe, než do té Octavie.
Vždyť to auto topí, troubí, klimuje, zatáčí, brzdí. Ale asi je to tak, jak občas píše Vojta; lidi zajímá Octavia (nejlépe červená)...A Autíčkáři z se z nich stanou v pátek od 18h30 do 19h45 a v sobotu od 7h15 do 9h00...dodávám já, který vlastně vůbec nejsem žádný Autíčkář.
Asi nemůže Goldies vozit kuchyně v MRše, ale i na to má stylový povoz. Ale jako přirozené řešení mi přijde mít auto, které se mi opravdu líbí a mít ho jako daily a pokud už miluji nepraktická auta jako H S2k atp, tak ještě něco rozumného (Navarra, Jaguar, Mustang, CH300, A-R 166 třeba). A pokud bych byl zamilovaný třebas do toho Mustanga a bylo mi líto ho kurvit, tak ještě jednoho Mustoše k tomu, který by byl na tu denní dřinu. Tím mířím na ty, kteří "na to mají" a stejně pak mají tu Octavii, protože se ten jejich krasavec "přece nedá používat jako daily, woe).

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
07. července 2017, 22:39
0

Jinymi slovy, tyhle a jim podobny auta znas jen teoreticky a o jejich realnym pouziti v normalnim svete nemas ani potuchy.

Goldies
07. července 2017, 22:45
0

Tak Mrška jako Daily se nakonec celkem osvědčila ale už se fakt teším na Pathfindera, přeci jen ji nechci už znovu trápit na sněhu :-)

krab
07. července 2017, 23:12
0

Mě se na celoroční použití ptal někdo už u testu Mustanga V6. Já odpověděl, že na vožení 4 dospělích to není, je málo místa na hlavu vzadu ( vyzkoušeno). Na vožení dětí OK, ale v zimě narazíte tutově přesně na to, co říká Knightrider. To zas není potřeba si hrát na kluky v pubertě, co si to nepřiznají. Na zimu to bude blbý. Třeba vyvážení trojkového BMW je daleko dál a zimu v klidu a se zábavou zvládne ( vyzkoušeno osobně na E46) , ale Mustang bude mít větší problém s trakcí, bude se špatně ovládat na velmi kluzkým povrchu. A hezký exemplář navíc podle mě nechcete ani do soli a sraček tahat. V reálu. Když si ho za nemalé peníze koupíte. Vždyť na zimu můžete koupit za 50 nějakou starou šlupku a Mustanga nechat v garáži. Podle mne zbytečná otázka :)
Ale ty děti se vám tam vejdou a na dlouhou trasu je to skvělý auto. Je to zkrátka o velký kus praktičtější než třeba Nissan 350Z

Venca.
08. července 2017, 00:29
0

Doteď jezdim denně Miatou a taky to jde a je to sranda. Na seriozní ježdění mam Grand Voyager. Právě octavii bych mustangem nahradil, už mě nebaví...a těch pár dní na sněhu to asi taky přežije, bude muset... Jen vzhledem k rozpočtu to spíš vypadá na 4.0l.

krab
08. července 2017, 07:42
0

Taky Miata je hodně lehká a citlivá. I na kluzku se perfektně kontroluje.... Odhaduji, že se díváš po Mustangu 5. generace, ale v nejlevnějším spektru nabídky. Tam je doopravdy ten starý 4.0 V6 a nebude tam podvozek, který tě nadchne. Vlastně jako Evropana a majitele Miaty tě bude šokovat. A to spíš negativně. Tím, že to nebrzdí a že se to ovládá jak trajekt v rozvlněném kanálu La Manche.

Otázka, kterou si polož a položil jsem si jí i já zní: Chci Mustanga proto, protože chci ty tvary, ten pocit amerického retra ( který je v 5. generaci výborný) a nebo chci Mustanga i proto, protože si myslím, že se v něm i svezu? Pokud to druhé, budeš muset utratit asi 2x tolik, kolik stojí nejlevnější 4.0 V6 na trhu. A to není málo....

Venca.
09. července 2017, 06:46
0

To je to opravdu tak tragické? Nebo to nefunguje v porovnání se sportovními auty?

Asi bych to bral spíš kvůli vzhledu a na normální ježdění. Na sportovní svezení mám jiné auta a i tak si myslím, že by se dalo koupit něco zábavnějšího když už bych chtěl investovat tolik peněz...

krab
09. července 2017, 08:13
0

To bylo nadnesený :-D Jde o to, jaký Mustang tedy koupit. Předpokládám, že chcete utratit max 500tis, daleko lépe však asi kolem 400, víc ne. V6 4.0 se kterou zkušenost nemám, opravdu z pohledu evropskýho motoristy moc nejede. To bys koupil další MX5 v US balení, kde je všeho víc, vše těžší, ale stejně to nejede. 4.6 V8 je na tom líp a je to V8 ... Vojta o tom nahoře psal, já s ní zkušenost nemám. Tak nevím. Umím poradit V6 3.8 , ten nový DOHC motor VVTi , který najdeš v posledních Mustanzích 5.generace. A po tom bych šel. S manuální převodovkou a hlavně hledat model s performance paket podvozkem.

Venca.
09. července 2017, 13:40
0

No asi se s tím půjde někam svézt a uvidíme. Případně nějaký jiný tip na rwd 4-místné coupe s charakterem?

Trinom
10. července 2017, 13:30
0

Hyundai Genesis Coupe?



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem