Titul nejrychlejší předokolky na náročném německém okruhu si hatchback s diamantem ve znaku nepřipisuje ani zdaleka poprvé. První rekord Meganu je starý více, než deset let, zazářil zde v roce 2008 s časem 8:17. Dokonce se stal v roce 2014 prvním předohnaným autem, které obkroužilo Ring za méně než osm minut s časem 7:54,36 a další rekord si připsal i o rok později. Pak ale musel předat žezlo jiným vozům a na čtyři roky se z pozice nejrychlejší předokolky stáhnout. Až do teď.
S časem 7:40,01 porazil úřadujícího mistra, Hondu Civic TypeR o 3,7 vteřiny. Není bez zajímavosti, že oproti deset let starému rekordnímu času je současný Megane rychlejší o celých 37 vteřin. Asi nikdo nepochybuje o tom, že se nové ostré hatchbacky neustále zrychlují, ale až v přímém porovnání nejlépe vynikne, jak zásadní kus cesty za deset let tato kategorie ušla.
Nejnovější Renalut Megane RS Trophy R se od “obyčejného” Meganu RS samozřejmě trochu liší. Pod kapotou se sice nachází stále stejný 1.8 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu tří set koní, Trophy R ale navíc dostal závodní výfukový systém Akrapovič, sportovní podvozek Öhlins, větší brzdy od Bremba a také shodil bezmála sto třicet kilogramů váhy.
Rekordní čas s vozem zajel Laurent Hurgon, který má na svědomí i rekordní jízdy z let 2011 a 2014, záznam z jeho rekordní jízdy najdete na videu níže. A samotný rekordní vůz, Renault Megane RS Trophy R, si budete moci pořádně prohlédnout a objednat už za dva dny, 24. května, kdy proběhne jeho slavnostní představení. V plánu je výroba několikakusové série, vozy budou k dispozici pouze v Evropě.
22. května 2019, 17:12
2
Hmmm.... limitka ani ne 300ks série, odlehcena o 130kg je o 3.7s rychlejší než "sériovka"
To opravdu Nurburgering tak "prodava", že se můžou všichni přetrhnout? Golf club-bez zadních sedaček...
Toyota CH-R R Tuning, která by byla zaručeně nejrychlejší predokolkou, ale na ring ji neposlou, aby civic "nezesmesnila"...
Pak ty vtipky typu Kodiaq RS.
Opravdu je důvod ke koupi vozu fakt, že profik, kterej i kdyby měl 3 pod kůži, stale lepší než 90% populace, na 20km udělal o X vteřin lepší čas?
22. května 2019, 18:22
0
Já jsem si přesně tuhle otázku položil poté, co jsem dokoukal to video. Jako ten Megane je super, ale už vidím někoho jak do toho sedne a s pocitem, že má nejrychlejší předokolku, stylem pilota z videa (samozřejmě, že drtivá část populace se tomu ani nepřiblíží ) veze děcka do školky nebo jede pro rohlíky.
Ještě bych pochopil handrkování o rekord typu mezi Lamborghini a Porsche, protože jde o prestiž.
Samozřejmě, i výrobcům HH jde o tu prestiž taky, ale zrovna pokud bych si vybíral auto z kategorie HH, tak by mě čas zajímal nejmíň, protože bych předpokládal, že to auto budu chtít využívat jako daily a má kritéria pro výběr budou úplně jinde.
Ty rekordy na Nurburgringu už vyloženě sklouzávají k absurditám nejrychlejší SUV, nejrychlejší třívalec...
23. května 2019, 11:19
0
Máte pravdu kucí! Jen bych se odvážil šikovnost tohoto řidiče vyzvednout někam nad 98% všech ostatních ať to máme přesné :-D
Je to především o PR. Takový ten jeden z mnoha malých kousků mozaiky, které pak zůstávají v hlavách potenciálních kupujících jako to malé bezvýznamné plus....
Všimli jste si stylu řízení pilota? Celou dobu vypadá, že jede to pade pro ty rohlíky s dětma do školky. Hezky mu to jede :-)
23. května 2019, 15:08
0
Proto jsem psal "s 3 pod kůži " cti: I kdyby měl 3 promile.
A to s tím stylem/výrazem. Tak to je. A vcelku nedávno jsem to probíral se šéfem (donedávna úspěšný motokrosovy závodník) Říkal, že i když šlo o umisteni proti tem nej, tak to byl vlastne relax, klid, no stress.
23. května 2019, 22:48
1
Tomyx: On jede perfektní stopu, efektivně a čistě, minimum korekcí, paráda. A právě to se mi líbí, vypadá to, že jede pro rohlíky, ale v tom je ta krása, nevypadá to,ale je to brutálně rychlé :-)
Jako já ty rekordní onboardy rád sleduji, protože je radost se na to dívat.
Škoda jen, že nikde není vidět, co dělají s nohama, práce s plynem, brzdou, spojkou...
24. května 2019, 11:09
0
sumy: přečetl jsem to s "podkožkou" tak rychle, že mi to nedocvaklo ;-)
Tomino: mám to stejně, nejradši mám oboardy, kde jsou vidět otáčky, rychost, zařazený stupeň a záběr na nohy a řadičku, pořád se mám co učit a kolikrát je to krásný taneček na pedálech...
-
Komentář upraven 24. 5. 2019, 11:10:18
-
Komentář upraven 24. 5. 2019, 11:31:00
24. května 2019, 11:18
0
Presne to me napadlo taky - jede fakt dobre, jako by to jel predtim uz 500x :-)
24. května 2019, 13:24
1
Sheogh: Nevim jestli 500x ale věř, že to rozhodně jel vícekrát. Ono to nikdy nevychází z toho nikdy jsem tu nejel šup rekord:)
Tomino: Tuším že pár onboardu sem viděl kde byla i podlaha. A bylo vidět kdy a jak šlape. Obrazovka byla rozčtvercovaná. Jen nevím kdy a kde.
Celkově je to prostě dobrá reklama. Pro značku i model. Bylo to tak vždycky. Takový věci se dělají. I za komára se dělali s Tatrou úplně zbytečný expedice... Aby Tatra byla vidět. Na Dakar se postaví Mini co je vlastně speciál a Mini se ani nepodobá. Do wrc se pošle formule 1 s kastlí Focusu:D A tohle... Už jenom ten článek a vaše debata mluví za to, že je to účinné. Zůstane to i v hlavě kupců běžných verzí:)
24. května 2019, 13:27
2
Ale tady se da alespon trochu mluvit o sportovnim aute, i kdyz je to jen HH... Ten Kodiaq byl vylozene trapnej
24. května 2019, 13:33
0
Joo to bylo trochu přes čáru. Vytvořit vlastní kategorii. To je asi jako nechat homologovat jednomístnou oktávku v ropě. A udělat potom nejrychlejší kolo v kategorii jednomístných liftbacků v dieselu.
24. května 2019, 15:14
1
jj, ja dam priste na youtube svuj rekord, jak to jedu na kole :-) Neverim, ze ma nekdo lepsi cas na kole na nordschleife :-D
23. května 2019, 20:20
0
Mám stejnou poznámku jako sumy - přijde mi sakra trapný chlubit se tím, že zajeli o tři sekundy lepší čas než Rko, když to bylo efektivně úplně seriový (The car’s only modification was a 'floating' roll cage that Honda said offered no improvements to rigidity. To compensate for the cage’s weight, the infotainment system and rear seats were removed) a tihle šašci z toho auta vykuchali 130 kg a nenechali tam snad jedinou sériovou komponentu...
24. května 2019, 11:13
2
Ono je pak taky otázka, jestli ten CTR byl opravdu tak sériový jak povídají. Takové to lehčí přidánítlaku na turbu také neznamená, že auto není sériové, nemá jediný nový díl :-D Jen ať se předhánějí s časy na ringu, třeba díky tomu vymyslí nová řešení, které oceníme v běžných autech v budoucnu. Ok, to jsem asi přestřelil, není to nasa:-D
24. května 2019, 21:04
0
No je to sice moc fajn, ale disky z karbonu a karbon-keramický brzdy z toho dělají docela nedostupnou srandu :D
26. května 2019, 21:03
0
Me teda obasolutne neurazi, ze v jiz leta zavedenem predhaneni o nejrychlejsi HH/predokolu rencek vsem zas na chvili utrel nos nejen hothatchum, fandim jim, prestoze cela tato kategorie jde mimo me
Nakonec kategorie jsou zavedene temer v kazdem zavodnim zapoleni, napr. v time attacku na japonske tsukube tez mate kategorii predokolek