reklama
načítám data...

Renault Koleos Initiale Paris dCi 175 4x4: Druhý pokus

Nový Renault Koleos je mnohem lepší než jeho první generace. Bude to však stačit na nejlepší v dané kategorii?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Renault Koleos Initiale Paris dCi 175 4x4: Druhý pokus

Možná si to někteří z vás ještě pamatují. V roce 2007 Renault usoudil, že mu ujíždí vlak v kategorii SUV. Vzniknul tak model Koleos, což bylo vskutku globální auto. Design obstaral Renault, techniku dodal Nissan a o výrobu se staral Samsung. Bohužel pro Renault, Koleos se žádným komerčním úspěchem nestal. Těžko říct, co bylo příčinou, osobně si myslím, že na vině byl těžko uchopitelný design, který se netrefil do evropského vkusu. Přesto však Renault na jméno Koleos nezanevřel a připravil nástupce. Od loňského roku tak na našich silnicích můžeme potkávat zbrusu novou generaci. I tato novinka využívá základ od Nissanu, tentokrát si však francouzští designéři dali více záležet na vnějším vzhledu a připravili vůz mnohem zajímavější než poprvé. Bude to stačit? To jsme zjišťovali v klasickém redakčním testu. 

Musím říct, že aktuální designový jazyk Renaultu se mi velmi zamlouvá. Od Meganu, přes Talisman až po Espace. Je výrazný, jasně identifikovatelný a nepřehlédnutelný. A nový Koleos to jen potvrzuje. První, co mě praští do očí při osobním setkání, je velikost vozu, respektive jeho optická mohutnost. Přestože v každém rozměru (vyjma výšky) je o pár centimetrů menší než konkurenční Škoda Kodiaq, na pohled vypadá jako o třídu větší auto. Vnější vzhled věrně kopíruje modelovou řadu francouzského výrobce. Agresivní přední světlomety ve tvaru písmene C jasně definují celou příď. Horizontální žebrování masky chladiče dodává vozu lehký úsměv a velké logo značky jasně zařazuje Koleos do francouzsko - japonského koncernu. Boční profil ozvláštňuje stříbrná linka táhnoucí se od předních světlometů a zakončená logem Initiale Paris, člověk tak má na první pohled jasno, že má tu čest s vrcholnou výbavou. Originální je i záď s protaženými zadními světly, jejichž celistvost narušuje jen logo automobilky. Povedená je také barva, temně fialová Amethyste (vyhrazená výlučně pro nejvyšší výbavu) dodává středně velkému SUV ten správný říz. Design vozu je opravdu nepřehlédnutelný a rozhodně se nejedná o žádnou šedou myšku. 

reklama

Slabším místem býval u starších Renaultů interiér. Nový Koleos však hraje na jinou notu. Jen co otevřete dveře, na jasně vidíte, že nenastupujete do levného auta. Kvalitní plasty, dobré dílenské zpracování a zajímavé ztvárnění, to všechno hraje Koleosu do karet. Dominantou je velká obrazovka infotainmetu R-Link, která je trochu netradičně orientovaná vertikálně. Na toto řešení je potřeba si trochu zvyknout, ale po pár kilometrech si budete přát, aby si z toho vzali inspiraci i ostatní výrobci. Velký dotykový displej zvládne zobrazit víc funkcí najednou a pokud pracujete každý den s chytrými telefony, pak vám takové umístění přijde naprosto logické. Vertikální mapa navigace je pro mé oko vhodnější než horizontální orientace. U Renaultu zapracovali také na uživatelském prostředí, takže odezva systému a jeho rychlost je nyní naprosto bezproblémová. Radost mi udělaly také sedačky. Pohodlně pojmou i opravdu velkého člověka, nejsou ani příliš tvrdé, ani rozměklé, takže po delší cestě vystoupíte svěží. A integrovaná ventilace sedaček je dost výkonná, takže ani v letních parnech se nelepíte potem. Vnitřní prostornost je rovněž bez připomínek, dozadu se vejdou dva dospělí prakticky bez problémů, ve všech směrech najdou dostatek místa. Jen kufr by mohl nabídnout víc litrů než 498, což je v dnešní době trochu podprůměrná hodnota. Jediná věc, která mi přišla jako nevyužitá příležitost je digitální štít budíků. Ten bohužel nedokáže zobrazit nic jiného než rychloměr či otáčkoměr, takže na zobrazení navigačních pokynů si musíte nechat zajít chuť. A taky je trochu ostuda, že automatické dojezdy oken jsou jen u řidiče. U auta za milion a v roce 2018 je to přešlap. 

Spousta potenciálních zájemců o SUV očekává, že jejich nový vůz bude oslňovat dynamikou a nabídne i zajímavý jízdní projev. Nic proti tomu, i SUV umí jezdit velmi příjemně, ale pokud patříte do této skupiny, pak Koleos nebude pro vás. Ten totiž dělá pravý opak. Pohoda a klídeček, však není kam spěchat. Musím říct, že nepamatuji, kdy naposled jsem řídil takhle relaxované auto. Rád se svezu trochu rychleji, ale v Koleosu jsem snad za celý týden nepřekročil povolenou rychlost. To auto vám totiž při jakémkoli pokusu jet trochu rychleji naznačuje, že takhle teda ne a že byste měl zpomalit. Je to však špatně? Ale vůbec ne. Naopak je poměrně osvěžující, že existuje taky někdo, kdo se vám nesnaží cpát sportovnost za každou cenu. K pohodovému naturelu ideálně pasuje i pohonné ústrojí. Kombinace dvoulitrového turbodieselu a bezestupňové převodovky X-tronic sice může na první dobrou člověka vyděsit (ano, vážně nemám rád CVT a pod kapotou preferuji zážehový motor), ale tady to z nějakého důvodu funguje. Je to snad vůbec první případ, kdy mi nevadí bezestupňová převodovka. Ta má totiž sedm virtuálních stupňů a pokaždé, když sešlápnete plyn minimálně z poloviny, automaticky začne používat virtuální stupně, takže se chová trochu jako klasický automat. S tím bonusem, že ono "řazení" je samozřejmě naprosto sametově hladké. Vadilo mi na ní snad jen takové zvláštní hučení při opravdu razantní akceleraci. Těžko říct, co to způsobovalo. 

Samotná pohonná jednotka se k naturelu vozu hodí skvěle. Je to taková klidná síla. 175 koní a 380 Nm sice na papíře vypadá lákavě, ale taky nezapomínejte, že Koleos váží skoro 1800 kg, takže na nějaké závodění to opravdu není. Nejlépe motoru svědčí, když nasadíte rozumné tempo a toho se držíte, pak funguje moc hezky. Jakmile začnete zrychlovat a zpomalovat, dá najevo, že po něm chcete něco, co neumí. Ze stejného těsta je i podvozek. I jeho silnou stránkou je komfort. Není to jízda jako na obláčku, na opravdu rozbité silnici plné ostrých nerovností slyšíte rány od kol (věřím, že na menších než 19 palcových kolech to bude o mnoho lepší), ale na průměrné české okresce funguje znamenitě. Neobtěžuje, neruší a jen tak si poklidně proplouvá krajinou. V zatáčkách se Koleos trochu nakloní a je poměrně těžkopádný, ale ne zase tak, aby to člověka vyděsilo. Prostě takový pohodový křižník na delší cesty. Radost mi tady ovšem udělal pohon všech kol. Ten si totiž můžete ovládat sami. Vlevo od volantu se nachází kolébkový přepínač s polohami 2WD, 4WD a 4WD Lock. Ano, z pozice řidiče si můžete napevno nastavit pohon všech kol v poměru 50:50. Nedokáži odhadnout, jak často to využijete, rozhodně je to však zajímavá možnost, kterou už dnes mnoho konkurentů nenabízí 

Verdikt 

Ne, Renault Koleos není dokonalý. Má své chyby. Nicméně jako celek funguje velmi příjemně. Nesnaží se být za každou cenu sportovní, neohromí přepravní kapacitou, ale jako společník pro každý den je to velmi zajímavá volba. Renault to udělal dobře. Vzal povedený základ Nissanu X-Trail, dal mu zajímavější tvář a hezčí interiér a zároveň ponechal to dobré. A tak vzniknul nový Koleos. Nebudete se třást nedočkavostí, aby se si sedli za volant, ale když už tam budete, cestu vám maximálně zpříjemní, a to není špatná vlastnost. Pokud vás nebaví všechny ty Škody Kodiaq, Peugeoty 5008 či Hyundaie Santa Fe, pak zkuste dát šanci Renaultu. Třeba vás překvapí. 

Technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec 1 995 cm³
Výkon: 175 koní (128 kW) v 3 750 ot./min.
Točivý moment: 380 Nm v 2 000 ot./min
Převodovka: bezestupňová (7 virtuálních rychlostí) X-tronic
Maximální rychlost: 201 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 9,6 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 5,8 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 8,0 l/100 km 
Cena s danou motorizací a výbavou: 1 057 900 Kč


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Kuře
12. června 2018, 08:53
0

Mě se Francouzská auta poslední dobou začínají hodně líbit zvenčí, nový Peugeoty (hlavně 508) vypadají fakt dobře, tohle se taky povedlo... zato ale ten interierum ani u jednoho z jmenovaných nemůžu přijít na chuť.. .
Já věřím že je to praktické mít ten display takhle, ale tak nějak se mi to prostě moc nelibi:/

reagovat
Ha
Habakukk
12. června 2018, 09:36
0

Ty fejkový výfuky jsou fakt super, bez nich by to nebyla echt mašina.

reagovat
ro
rock
12. června 2018, 09:43
0

Tak ono to docela ladí s tou fejkovou odvětrávací mřížkou v předních dveřích nebo s fejkovým přívodem vzduchu pod mlhovkou.

ma
martinw
12. června 2018, 10:15
0

a má Kulouš taky falešnej zvuk motoru z reproduktorů podobně jako to je v Espace ?

Inženýr
12. června 2018, 11:10
2

Habakukk: To bude dobou, ve které tento vůz vznikl. Na druhou stranu, alespoň ze sebe Renault (minimálně v případě Koleosu) nedělá "pyčohustokáru", která alespoň podle brožurek natře kterýkoliv supersport na Núrburyngringi.. Komforní nota je tady nejhlasitější, a přestože se to nezdá, je to podle mně krok správným směrem.

Ha
Habakukk
12. června 2018, 12:06
0

No a doplněno fejkovou ochranou motoru alá duralový plech. Vlastně kdyby se to auto obešlo dokola tak to bude samé pozlátko.

Inženýr
12. června 2018, 11:06
0

Nový Koleos mě svým designem opravdu příjemně překvapil. Dříve jsem francouze za vnější i vnitřní vzhled odsuzoval, ovšem toto auto je designem někde jinde. Připomíná mi to velká SUV od Infiniti - hezká, majestátní a nějakým způsobem jedinečná auta. Vítám "normální" interiér, obzvlášť po těch minulých elektro-experimentech s rádoby futuristickým nádechem, za které bych si dříve o francouze neopřel ani kolo. Hezké SUV.

reagovat
beastar
12. června 2018, 14:24
1

Souhlasim s tim co tam píše Dan. Tenhle směr dízajnu těm autům sluší. Jak Megán tak Talisman i tohle vypadaj v porovnání s konkurencí jako o třídu dražší auta. Jasně vypadaj otázka je jak dlouho to takhle vydrží. Oceňuju tajdlecten obyčejnej introš. Konečně se vymanili z těch pokusů na téma fjůčr hitz. A v plný Initiale manmazél Parí za bratru miloše to rozhodně JDE.

Mínusy - nesmyslně obří logo v masce still on stejdž, totálně pobliózní chromový initiale rádoby frykulínský doplňky
Plusy - konečně test Renaultu (asi zvedaj už v Renaultu telefon) velký luxusně vybavený auto s originálním designem za mega ne jako ta naprosto nevkusně hrůzná krabice z Bolky. To Škoda >>> Taklhle vypadá design v roce 2018 jo kluci...

reagovat
Matěj Podhorský
12. června 2018, 14:33
1

To logo... bych skoro řekl, že to vzali z divize Renault Trucks :D
Mně se ten povoz líbil, fakt. Jezdil jsem i tímhle Initiale Paris Talismanem a to bylo teda o něco horší.

Interiér mi přijde maličko laciný, ale co už :) většina kousků stejně bude s hadrovým interiérem, poblitým a od bahna...

beastar
12. června 2018, 14:38
0

To máš pravdu. Těch Initiale bude minimum jako ostatně vždycky. Talisman mě zajímá. Nejel sem s tim, ale od tý doby co to představili tak sem myslel, že si ho na dva roky vemu jenže osud tomu chtěl trochu jinak. Jinak s tim logem to fakt přeháněj no. Příslušnost ke značce je fajn, ale udělat z celýho předku logo to už chce vopravdu spíš ten Magnum :D

Matěj Podhorský
12. června 2018, 15:00
0

Tak jako, kdo ví,, třeba to někoho přitahuje tyhlecty obrázky :) mně to logo nevadí, jen ať je hezky výrazné :)

MartinCoupe
12. června 2018, 15:30
0

Tak některý tvary jsou nadčasový... :-)

Inženýr
12. června 2018, 15:36
0

Ty ozdobné proužky, kroužky, lištičky a podobné stajlyš akcesorýs mají dát najevo to, že se jedná o tzv. lakšry kár. Že to ve většině případů vypadá laciněji než s matnými (a nejlépe žádnými) ozdobnými prvky, to už nikoho nezajímá. Trh to tak chce, a podle automobilek tím trhem nejsme my - entuziasté, nýbrž ti ostatní lidé. Se snad nedivíte, nebo ano? 90% tady přítomných buď kupuje staré ojetiny, staré ojetiny od Paganiho, a nebo něco zajímavějšího než-li vrchol francouzského pohlavního (viz logo) řetězce. Takový mainstream kupují převážně Pepové a moderní maminky, pro které platí klišovité "víc proužků - víc Adidas".

Z části je to však vinou i takových lidí jako je třeba tu přítomný Beastar, nebo Krab. Kdyby sis, dýr Beastare, koupil namísto jedné Zondy devadesát Koleosů, mohl bys taky určovat jakým směrem se mainstream bude ubírat. Já třeba souhlasím s tebou, ty však musíš mít sporťák od Paganiho, takže ten mejnstrým pak kupují výhradně moderní lidé, o kterých se zmiňuji výše. Pak to vypadá jak to vypadá.

Ale vážně, za pár let se možná dočkáme chromování jako mají některé staré Mercedesy - obrovské logo (už), všude proužky, a největší chuťovka - chrom okolo podběhů..

MartinCoupe
12. června 2018, 18:25
0

Já myslel spíš ten kozočtverec....



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Torino Ford Torino 500 6.6L  1971
Ford Torino Ford Torino 500 6.6L

1971 rok výroby
300 koní výkon
6 600 ccm objem

Ford Mustang Manual / TOP STAV / 1966
Ford Mustang Manual / TOP STAV /

1966 rok výroby
200 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Corvette cabrio 1987
Chevrolet Corvette cabrio

1987 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Hummer H1 HMMWV Humvee 1987
Hummer H1 HMMWV Humvee

1987 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Dodge Coronet Red ram 1953
Dodge Coronet Red ram

1953 rok výroby
103 koní výkon
3 900 ccm objem