načítám data...

Renault Koleos Initiale Paris 4x4: Když dva dělají totéž, není to totéž

Jak může fungovat velké SUV od Renaultu se základem v Nissanu? Dokážu najít společnou řeč s SUV? Mnoho otázek a jen jeden týden na jejich zodpovězení.

zobrazit celou galeriiFoto:   Michal Bureš

Renault Koleos se na Autíčkáři neobjevuje poprvé. Více než před rokem a půl podobnou konfiguraci testoval Dan, který obvykle na žádném autě nenechá nit suchou, ale u Renaultu byl až podezřele smířlivý. Je snad kombinace Nissanu a Renaultu recept na ‚to pravé ořechové‘? A co vylepšil facelift? Na to budu muset najít odpověď já.

Začněme tím faceliftem. Ačkoli u Francouzů je při změnách člověk zvyklý na revoluce a gilotiny, facelift Koleosu je tak mírný, že bez nápovědy by bylo těžké uhodnout, co všechno se změnilo, a v případě, že by se taková otázka objevila v pubquizu, nejspíš bych se se zlou potázal. Došlo totiž jen k drobným úpravám přední masky, přibylo trochu chromu, něco málo se změnilo i u zadních světel, přibyla podpora Apple CarPlay, možnost masážních sedaček a také jeden nový barevný odstín do vzorníku. Nebýt internetu, který mi tyto podrobnosti naservíroval na stříbrném podnosu, nejspíš bych měl vůbec problém rozeznat, že nějaký facelift nastal. A ačkoli to takhle na první přečtění může znít urážlivě, realita je přesně opačná. Kdyby byly potřeba větší změny, nejspíš by mě to utvrdilo v tom, že poprvé to muselo být udělané špatně. Nebo je důvod, proč měnit něco, co funguje přesně tak, jak má? Já myslím, že ne.

Když si vybavím, jak vypadá Nissan X-Trail, se kterým Koleos sdílí většinu svojí techniky, skoro se divím, že je možné, aby vypadal až tak elegantně. Designový jazyk Renaultu je prostě povedený. Nesnaží se vypadat ani dramaticky, ani sportovně, sází pouze na několik jasně rozpoznatelných prvků, podle kterých poznáte každý Renault. A ne, vážně nemyslím loga automobilky. I když musím uznat, že to na masce Koleosu je vážně velké, což je ale v souladu s tím, jak velké jsou světlomety a mřížka chladiče. Koleos navíc vypadá větší, než ve skutečnosti je, takže ho považujete za o třídu větší auto, než si uvědomíte v jak velkém parkovacím stání stojí. Udivuje mě, že vůči tomu, jak to auto vypadá, nemám námitek. To se moc často nestává.

Čekal bych, že když nenajdu vadu v exteriéru, tak si mé žlučovité já přijde na své v interiéru. Jenže i tady se věci mají mnohem lépe, než bych čekal. Jasně, relativně nedávno se mi do rukou dostal Grand Scénic, takže samotný fakt, že zpracování interiéru je na vyšší úrovni, mě nepřekvapuje, jenže tady vypadá i mnohem lépe než v onom Scénicu. Vážně ještě sedím v Renaultu? Logo a nápis Initiale Paris mě utvrzuje v tom, že ano. Možná jsem usnul v sedačkách? Ani to ne, vážně se mi to nezdá. A ani to není kombinací bílého interiéru s tmavým autem, v Koleosu si prostě dali více záležet. I infotainment, který mi ve Scénicu přišel trochu pomalý, tady má mnohem lepší odezvu a jediné, co mu můžu vytknout, je absence otočného ovládání hlasitosti. Dovnitř se navíc také pohodlně vměstná pět lidí, což v současné době nebývá úplným standardem a člověk vzadu uprostřed je obvykle jak na trestné lavici. Testovací cestující si ale na nedostatek komfortu rozhodně nestěžovali. Menší obtíže se objevily při pokusu nacpat všechnu bagáž testovacích cestujících do zavazadlového prostoru. Ten sice bez obtíží pojme jeden velký kufr do letadla, ale pokud jich budete mít více než dva a k tomu další zavazadla, budete si muset zahrát tetris.

Je na čase posunout se za volant. Pod kapotou Koleosu se nachází dvoulitrový vznětový čtyřválec Blue dCi o výkonu 190 koní. Ten na všechna čtyři kola přenáší bezestupňová převodovka X-tronic. Jaké má tato kombinace dynamické vlastnosti? No, na stovku to vytáhne za 10,1 sekundy, což tak nějak mluví za vše. Pokud chcete rychlost, pak Koleos není ten droid to SUV, které hledáte. Pokud se náhodou pokusíte jet společensky nekorektně, pak vám auto naznačí, že na to není dělané a mnohem lépe vám bude, pokud si otevřete láhev vína a  budete plout s ostatním provozem. A pokud pojedete hezky v klidu a pohodě, bude vaší osobní kapslí uprostřed nepohody, stejně jako Volvo. Ba, co se jízdních vlastností týká, je Koleos snad ještě vyklidněnější a charakterem jízdy skoro až podobný klasickému fullsize sedanu. Sází na pohodlí, naklání se a pohupuje s vámi, ale přitom se stále cítíte v suchu a bezpečí. A této iluzi napomáhá i pohonné ústrojí. Převodovka se totiž vlastně vůbec nechová jako CVT. Po první jízdě v Koleosu, kdy jsem si nebyl jistý, co tam je, jsem si říkal, že ten hydroměnič je takový trochu letargický. Když jsem pak zjistil, že tam vlastně vůbec není, zastyděl jsem se a vzpomněl si na Adama a jeho článek o automatických převodovkách, který měl psát za trest a stále jej nenapsal.

Verdikt

Když vedle sebe postavíme Nissan X-Trail a Renault Koleos, bude se těžko věřit, že spolu sdílí většinu techniky. Více než jinde tu platí, že i když dva dělají totéž, není to totéž. A co můj verdikt nad Koleosem? K tomu, abych ho porovnával s konkurencí, snad ani nejsem způsobilý a tak pro mě byl týden s ním spíš novou zkušeností. Dokážu najít společnou řeč s SUV? Je vůbec možné, aby mě takové auto oslovilo? Ano. Možná protože se Renault nesnaží o sportovnost, ale o komfort. A v tomto směru to dělá dobře, Koleos je skvělým společníkem pro každý den, jakousi kapslí, která vás uchlácholí a v klidu a pohodě odveze tam, kam potřebujete. A jestli je tohle nástupce velkých a pohodlných sedanů, které mám rád, tak ať je. Myslím, že náhradou bude velice dobrou.

Technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec 1 995 cm³
Výkon: 190 koní (140 kW) v 3 750 ot./min.
Točivý moment: 380 Nm v 2 000 ot./min
Převodovka: bezestupňová (7 virtuálních rychlostí) X-tronic
Maximální rychlost: 201 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 10,1 s 
Průměrná spotřeba (v testu): 7,5 l/100 km 
Cena s danou motorizací a výbavou: 1 098 400 Kč

Za fotky děkujeme Michalu Burešovi.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vapno92
19. února 2020, 12:16
-2

Toto neni Renault, to je Nissan s pičou na kapote, bližšie k Nissanu má aj elektronická výzbroj a koniec-koncov aj trochu horšia spoľahlivosť (akokoľvek to znie pri Renaulte trošku ironicky, už nie je rok 1998 a éra áut, ako Laguna už DÁVNO skončila) ...

reagovat
ransom
19. února 2020, 13:53
0

Dejte do toho benzínovou V6, jdu rozbíjet prasátko.
Jo taaak... Aha, tak nic.

reagovat
Opelfahrt
19. února 2020, 18:19
0

Vlastně s tou Antarou je to ideově to samý. Antara měla taky dvojče od korejskýho Chevroletu... Taky děsnej střep.

Opelfahrt
19. února 2020, 18:20
0

To bylo ad beastar 16:36 a Opelfahrt 18:17.

beastar
19. února 2020, 16:36
1

Renault je snad v současnosti jediný výrobce který dovede (však s jednodušší technikou a ne kdovíjakým renomé) za rozumné peníze nabídnout prostor a pocit luxusu. Bez nutnosti kupovat auto z Asie. Předešlá generace Koleosu byla naprosto odporná a nejblíže jí byli věci jako Opel Antara... Tato generace a samozřejmě facelift to je jiná liga. U mě by fakt nějaká V6 názor nezměnila ani nevím proč bych jí v tom měl chtít? V dnešní době emisní je to v běžném plebejském SUV až skoro nesmysl....

reagovat
Opelfahrt
19. února 2020, 18:17
0

Ano, minulá generace byla otřesná. Ta se myslím vyvíjela v Koreji jako Samsung a Rencek si to jen přebadgoval. Stejně jako pokus o auto větší než Laguna – Renault Latitude byl taky původně Samsung.

Ha
Habakukk
20. února 2020, 07:11
0

No mě se mega za toto SUV zdá jako celkem dobrá cena. Benzinová V6 je asi z říše snů, když má Rencek nejsilnější benzín 1,6.

ma
martinw
20. února 2020, 07:36
0

Kdyby to bylo sedmimístné tak bych to za mega respektoval, ale takhle mi nepřipadá ničím vyjímečný.

Ha
Habakukk
20. února 2020, 08:05
0

V této třídě jsou zadní dvě místa spíše marketingový tah než praktická věc. Člověk vozí zbytečně dvě sedačky které jsou dobré na ozdobu nebo pro malé děti.

beastar
20. února 2020, 10:22
0

Cenově to je právě v pohodě. Výjimečný ne. Proti třeba Ravce to působí luxusnim dojmem. Sedm míst tj jak píše Habakuk. To je dobrý tak na taxika... Dlouhou cestu v 7 v tom stejně nedáš. Navíc reálně půjde jít fakt pod mega teď v Únoru... Třeba.

Ha
Habakukk
20. února 2020, 10:42
1

No schválně jsem se díval a totožné skladovky se motají za 880t Kč. Což mě přijde super a věřím, že ještě nějaká drobná sleva půjde vyjednat.

beastar
20. února 2020, 11:01
0

Jo přesně tak koupíš za 850 poměrně prostorný auto se slušným motorem. Který vypadá draze. Pro hodně lidí dream car. A jako proč ne. Rodinný auto velmi solidní. Jen na spolehlivost současných Renaultu taky nemám nejlepší ohlasy. Nebo spíš na výdrž materiálu atd. Zase jako za 850 mám u konkurence asi míň a třeba u nového Kodiaqa... Škoda mluvit:)

ma
martinw
20. února 2020, 14:17
0

Nova Honda CR-V je docela hezka a rekl bych dustojny souper. Je fakt ze Sportage,Tucson,Kuga,RAV4 jsou oproti Koleosu opravdu osklivy.

František Čáslavský
20. února 2020, 16:13
0

uf, CR-V je všechno, ale fakt ne hezká :D

Ha
Habakukk
20. února 2020, 17:47
0

Koleos a C5 aircross je stejná třída?

ma
martinw
20. února 2020, 19:05
0

ja nevim me to pride v CR-V uvnitr lepsi nez Koleosu...

František Čáslavský
21. února 2020, 09:52
0

Doporučuju vyzkoušet, zpracování je u Koleosu o vagón lepší, navíc CVT v CR-V je poněkud... eeee.

ma
martinw
21. února 2020, 12:30
0

Rad se na Koleos podivam osobně, jinak CR-V v hybridni verzi nema CVT.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem