Když jsem před pár lety testoval tehdy zbrusu nový Range Rover Evoque, prohlásil jsem ho následně za vítěze svého vlastního jednomužného hlasování o auto roku. Narozdíl od všech ostatních malých crossoverů, SUV a jiných stylových aut na chůdách je totiž Evoque skutečně schopný snad ve všech oborech, do kterých se pouští. Když s ním jedete po městě, máte skutečně pocit, že sedíte v Range Roveru – dokáže navodit dojem masivního auta a dát vám pocit, že jste nadřazeni svému okolí. Na klikaté okresce je zase až překvapivá zábava ho řídit. Interiér i exteriér vypadají tak draze, jak to odpovídá astronomické cenovce. A pokud se vydáte do terénu, Evoque si s ním poradí s jistotou, kterou mu může většina nablýskaných městských konkurentů jen tiše závidět. To celé je přitom zabaleno v rozměrech, které jen o málo přesahují třeba Volkswagen Golf. V jednom balení tak dostanete víceméně všechno, co můžete potřebovat.
Od doby, co jsem ho viděl jako koncept, přemýšlím, jestli je Evoque naprostá šílenost nebo dílo génia
Tedy až na jednu věc. Evoque postrádá skládací střechu, se kterou byste si mohli promenádování se po městě, proplétání se po okreskách i výletů do srdce přírody užít ještě o něco víc.
Tak nějak přinejmenším uvažovali vývojáři a marketingoví odborníci v JLR, když se rozhodli, že obrovského úspěchu Evoque je potřeba využít opravdu naplno a postavit také variantu se stahovací střechou. A já od chvíle, kdy jsem tu věc poprvé zahlédl coby koncept, přemýšlím, jestli je to naprostá šílenost a projev toho, že to s marketingem vážně zašlo až příliš daleko, nebo geniální nápad.
Na první pohled to vypadá na první variantu. Ale na druhý? Co když je v době, kdy i rodinný hatchback může být rychlejší, než by kdo mohl potřebovat, i luxusní vůz může zvládat terén a i do malého auta se dá vecpat veškerý komfort, tou správnou cestou vpřed právě kombinace co nejvíc schopností v jednom balení? Není nakonec Evoque v kabriu pro určitou část lidí, kteří nepotřebují nic většího, skutečně dokonalým a univerzálním autem?
06. října 2015, 16:25
0
Inu proc ne, mne se to libi. A nakonec rikaji i ve videu, off roady bez strechy se u LR delaly i driv:) To bude skvele auto na vylety do vinarskych oblasti, vcetne moznosti zajet primo do vinic. Kdybych mel vinice a byl vinar, tak chci presne toto!
06. října 2015, 22:52
0
samozrejme že robili, a nieje to nič nové. Už za 2. svetovej vojny mali vojaci vymoženosť voziť sa na kabrioletoch :D
a Evoq je najkrajšie SUV a Rover vôbec aký sa kedy vyrobil. Navyše keď je aj funkčné svojmu poslaniu tak niet čo riešiť. Takže hlasovanie o auto roku nieje jednomužné ale dvojmužné :D
06. října 2015, 17:04
0
Koupil bych si to radeji nez miatu, pokud to teda nebude mit sirku dva metry.
06. října 2015, 17:43
0
Bezny Evoque ma sirku 1985 mm.
06. října 2015, 17:58
0
Golf koukam 1800, coz je tak to maximum co se jeste realne da prakticky zaparkovat. No udelat o tech 20 cm uzsi, tak super univerzalni auto, takhle akorat k nasrani, zda se. Podle wiki ma pry moje auto 1865mm a na tom "standardnim" parkovacim miste, kdyz najedu na stred a vedle stoji neco vetsiho, tak nemam sanci otevrit dvere a prostrcit vic nez jen ruku.
Zas chapu, ze tady muzu vystoupit strechou, tak mozna si pak tu sirku muzou dovolit. Ale jde ta strecha dat dolu dalkacem? To by byla docela rana prakticnosti
07. října 2015, 18:00
0
ehm..ja bezne parkuji autem se sirkou 2010 a nevidim s tim zadne potize... :)
07. října 2015, 18:02
0
...a rozhodne dam prednost pohodli, nez se tisnit v uzouckem aute, jen proto, ze dvakrat do roka budu mit probelmy s vystupovanim...
06. října 2015, 17:07
0
A mě se to taky líbí! Co když chci kabrio, ale nechci jezdit na lyže vlakem? Takhle mi prostě stačí jedno auto :)
06. října 2015, 19:14
0
Palec hore! Zima, všade sneh, kúrenie naplno a strecha dole. Predstavte si to a musí vam byť jasné, že Evoque Cabrio je trefa do čierneho!
06. října 2015, 21:25
0
Pri SUV je pre mňa priechodnosť v teréne a odolnosť dôležitá, ináč pre mňa nemá zmysel, takže som rád, že Land Rover ešte stále, ako jeden z mála vyrába SUV schopné v teréne - ale na druhú stranu, s týmto autom by bola ísť škoda to terénu. Takú Ladu Nivu či Suzuki Jimmny nieje (až taká veľká) škoda otočiť na búdku, tam si človek môže dovoliť ísť "naplno", ale v tomto aute bude drahý už len ten lak, nieto potom tlmiče, nárazník či celé auto, takže by bola škoda ho používať v teréne a väčšina áut sa tam nepouzrie. Takže to zas taký univerzál nieje, ale v prípade potreby určite majiteľ ocení možnosť prejsť aj po horšej ceste či po poli. Ajkeď to asi nenastane často, je fajn že toto suv má túto dnes už pridanú (v dobách ne-dávno minulých dôvod na kúpu SUV) hodnotu. Čo sa kabria týka, veľa ich asi nebude, ale prečo nie :D ...
07. října 2015, 11:09
0
Neni bohuzel zrejmy jak to fskutecnosti vypada, zejmena se strechou, coz je ovsem u auta tohohle typu zasadni.
07. října 2015, 11:57
0
Já se stále nemůžu rozhodnout jestli je to must have věc nebo totální nesmysl. Ale projíždět se v zimě v convertible se staženou střechou a vědět že jet tak něco mě nezastaví musí bejt neuvěřitelně cool.