načítám data...

Ptejte se Vojty: Jak si pořídit prvního veterána a nespálit se

29. července 2015, 08:00 28 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

Koupit si veterána je snadné. Udělat to tak, aby zábava nepřešla v slzy zoufalství, už je těžší - zvláště pokud máte omezený rozpočet. Pokusili jsme se poradit, kterým směrem se vydat, když nechcete zabřednout do tekutého písku totální renovace.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V rubrice Ptejte se Vojty šéfredaktor Vojta Dobeš (a občas i ostatní členové redakce) každý týden radí čtenářům s palčivými otázkami života nadšeného motoristy – ať už jde o výběr příštího vozu, rozsouzení hospodských debat nebo odpovědi na filosfofické otázky.​

Ahoj Vojto, mám v plánu někdy na podzim ke své E46 pořídit nějakého staršího kamaráda.

Moje požadavky jsou abych se vešel při pořizování do nějakých 50ti tisíc, aby se vůz dal přihlásit na veteránské spz a nejlépe zadohrab.

V hledáčku mám momentálně například Porsche 924, BMW E30, Škoda Felicia Cabriolet no a třeba ještě Tatru 613..(ale ta se bude do 50 000kč shánět blbě). Chci se hlavně zeptat, jestli je třeba ještě nějaká peckózní mašina kterou bych měl do svého výběru doplnit a nebo jestli se na to mám vyprdnout úplně. Mám to totiž už v hlavě dva roky a furt se rozhoduji či do toho jít, vím kolik času a práce to obnáší, nebo jestli se na to vykašlat prozatím a ještě chvíli počkat.

Ale představa je to víc než přitažlivá a byl bych moc rád kdyby jste mi vy, jako "odborníci" poradili jak mám dál uvažovat, případně něco doplnili a poradili.

Díky moc za vaše rady a tipy, rád si v práci i doma pročítám vaše různé a hlavně hezky a zajímavě napsané rubriky a doufám že mi poradíte.

Váš čtenář Lukáš 

Zdá se, že suma padesáti tisíc korun se stala poslední dobou dosti oblíbenou. Pro tebe mám však lepší zprávy než pro kolegu, který touží po levné a na údržbu nenáročné luxusní limuzíně. Na pořízení zajímavého veterána (či spíše youngtimera) může být tato suma bez problémů dostačující – přinejmenším pokud jsi připraven na to, že pořizovací cenou to nekončí, a že do budoucna bude tvoje nová hračka vyžadovat nejen čas a úsilí, ale také další peníze.

První důležitou otázkou je, na jaký technický stav si troufneš

Měrou tvé ochoty utrácet další peníze, stejně jako tvou šikovností a okruhem opravárenských činností, které preferuješ a kterým by ses naopak raději vyhnul, by se pak měl řídit výběr tvého nového stroje. Jinak totiž hrozí, že se ze snu stane noční můra.

Zatím tedy máme více otázek než odpovědí, takže si je pojďme trochu utřídit:

První věcí, ve které si musíš udělat jasno, je technický stav. Pokud hledáš vůz ve stavu “sednout a jezdit”, který bude potřebovat jen průběžnou údržbu a “dolaďování drobností”, bude veškerý tvůj další výběr dost omezený. Z aut na tvém seznamu má šanci projít snad jen BMW E30, a to se ještě budeš muset spokojit s některou z méně vyhledávaných variant – slušné šestiválcové kupé, které by v dohledné době nehrozilo pohřbít tvoji peněženku, se s tímto rozpočtem bude hledat těžko.

Jestli naopak hledáš opravdový “projekt” na kompletní renovaci, mohou se do rozpočtu vejít i Porsche či Tatra (na Felicii zapomeň rovnou), ale pořizovací cena bude spíše takovou “první splátkou” – přinejmenším v případě, že nevlastníš kompletně vybavenou dílnu i s lakovnou a nejsi neobyčejně všestranně zručný.

Práce klempíře či lakýrníka téměř nevyhnutelně znamená, dříve či později, kompletní renovaci

Počítejme tedy s jakousi “střední variantou” – tedy auto, které představuje pojízdný základ pro budoucí zušlechťování či částečnou renovaci. Základním požadavkem tedy budiž to, že (pokud náhodou nejsi zručný klempíř a lakýrník) rozhodně potřebuješ auto, které netrpí zásadní korozí karoserie. To v případě youngtimerů za 50 tisíc víceméně znamená, že hledáš auta, označená v inzerátech jako “zcela bez koroze” a už “drobné problémy” jako jsou zrezivělé lemy blatníků by pro tebe měly být varováním. Samozřejmě, každé auto bude mít sem-tam někde bublinku koroze či zrzavý flíček – ale jakmile jsou na autě místa, která potřebují takzvaně “vyvařit” tedy uříznout původní kus plechu a navařit nový, je dost pravděpodobné, že vedle těch, jež jsou vidět, bude přítomno i mnoho dalších, na první pohled neviditelných. Výjimkou mohou být třeba zadní lemy blatníků u starých Fordů, které rády zreznou i na jinak téměř netknutém autě. 

Jako další v pořadí hledáš co nejzachovalejší interiér (čím vzácnější nebo nezvyklejší auto, tím je tato část důležitější) a teprve poslední na seznamu je fungující mechanika. I kompletní generálka motoru, nemluvě o výměně převodovky či diferenciálu, je relativně “neinvazivní” zákrok, který nemusí odstartovat sérii dalších akcí. Jakmile však koupíš cokoliv, co vyžaduje práci klempíře či lakýrníka (přičemž jedno vždycky přináší i to druhé), jsi téměř s jistotou v pasti a otázkou je jen to, jestli kompletní renovaci uděláš najednou či postupně. Najednou je ta levnější varianta, ale i tak tě bude stát přinejmenším dvojnásobek toho, co jsi plánoval.

Takže, jaké máme možnosti? Začnemě tebou navrhovanou trojicí, a pokračujme dalšími nápady…

BMW řady 3 (E30)  je přitažlivé, zajímavé a dostatečně jednoduché. Díly jsou dostupné a slušný exemplář se pořád dá pořídit za rozumný peníz. Doporučoval bych variantu Touring – je pohlednější a užitečnější než sedan, a bude stát zlomek toho, co kupé. Bonusové body za šestiválec, ale i čtyřválec dokáže potěšit a pobavit, zvláště pokud časem přistoupíš k výměně za motor z 318is (náš redakční kolega Greeny se rád podělí o zkušenosti).

(Pozn. Vavris – E30 Touring ve čtyřválcové variantě by se s trochou štěstí skutečně dala za 50 tisíc sehnat v obstojném stavu, avšak vidím zde jeden základní rozpor se zadáním otázky. Moc mi není jasné, jak by chtěl Bobash učiniti z E30 Touring veterána. Touring přišel až s faceliftem v roce 1987– tzn. že na veteránské značky si budeš muset vzhledem k limitu 30 let stáří ještě minimálně 2 roky počkat. Dostatečně stará jsou jen předfaceliftová auta, tzv. chromáky :-) )

Škoda Felicia  je v této cenové relaci jen snem a pokud nějakou najdeš, bude pravděpodobně za hranou zachránitelnosti či rentability renovace. Alternativou je Octavia (totéž auto, jen se střechou), která by se do tvého rozpočtu mohla vejít i v nějakém rámcově použitelném stavu. Přesto bych ze Škodovek zaměřil pozornost spíše na novější 1000MB či kupé 110R (tu za 50 tisíc leda pozametat na lopatku, neboť za onu sumu se prodává 110R max. ve stavu, který má kouzelné označení “nálezový” – pozn.Vavris)  nebo Rapid. Zvláště u Rapidu je stále ještě šance pořídit s tvým rozpočtem přinejmenším velmi solidní základ, díly jsou levné a ceny solidních kusů půjdou nejspíše v blízké době nahoru.

Tatra 613  je projekt snad ještě beznadějnější než Felicia. Sehnat pod 100 tisíc korun exemplář neprožraný korozí bude víceméně nemožné, nemluvě o tom, že renovovat Tatru bude zatraceně drahé. 

Porsche 924  je dalším modelem, u kterého se solidní exempláře pohybují o něco výše než je tvůj rozpočet a náklady na uvedení “skoro dobrého” kusu do slušného stavu mohou raketově narůst. I přes všechny vtípky o motoru z dodávky VW je to pořád Porsche – a to znamená, že občas budeš muset koupit nějakou věc, která je zabalená v krabičce s nápisem Porsche. Což není dobré pro tvoji peněženku.

Takže, jaké jsou naše další návrhy?

VAZ 2101 (a odvozeniny) může sice jako produkt SSSR vzbuzovat odpor, ale pořád je to vlastně Fiat 124 a tedy poměrně hezký exemplář nudného sedanu 60. let. Kousek v nějaké zajímavé barvě a s hnědými koženkovými sedačkami je vlastně i docela pohledné auto. Navíc ho opravíš kladivem a bude s ním zábava.

Ford Granada nebo menší Ford Cortina/Taunus poslední generace je zajímavou ukázkou “evropské ameriky”, většina dílů je stále ještě rozumně dostupná a mnoho komponent je možno implantovat z novější Sierry. S trochou štěstí při hledání možná narazíš i na “musclecarovitou” Mk3. Nedočkáš se však zrovna sportovních jízdních vlastností – spíše čekej plavnost a poklid.

Volkswagen Brouk  je naprosto geniální volbou, pokud stále ještě nevíš, co od veterána čekáš a co s ním chceš dělat. Snad žádné jiné auto se neopravuje tak snadno, veškeré díly jsou snadno k dostání a pokud časem usoudíš, že ti čistý veteránismus nesedí a raději bys do auta promítl vlastní osobnost, skýtá se ti nespočet stylů úprav.

Mercedes W123 alias Piáno sice často trpí masivní korozí, ale zbytek vozu je (zvláště u dieselových variant) téměř nezničitelný a Piáno na naftu má svoje neopakovatelné kouzlo. A to na benzín vlastně ještě víc.

Mazda MX-5 (NA) možná ještě není veterán v klasickém slova smyslu, ale rozhodně už patří mezi youngtimery. Navíc je zábavná, dobře vypadá, ještě líp jezdí a stejně jako E30 či Brouk skýtá mnoho prostoru pro seberealizaci. A hlavně – odpověď je vždycky Miata!

Naši čtenáři však určitě přispěchají se spoustou dalších nápadů. Takže, jaký je ten správný youngtimer za 50 tisíc? Dejte vědět v komentářích!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ja
James
29. července 2015, 10:45
0

Podstatné také je, že hledáš co nejméně zbastlené auto zásahy tunera / kutila. Ta rozebraná do přepravek jsou také špatně.

Napadá mě ještě Škoda 1202stw, ta mi vždy přišla hodně prďácká, zvlášť ta s řazením pod volantem a umí být i dost praktická. Technika a vlastnosti jsou samozřejmě poplatné době. Nebude snadné sehnat pojízdný kus za ty peníze, ale vím že to jde.

reagovat
Adam Forman
30. července 2015, 06:11
0

1202 STW je dle mého skromného názoru ideální kousek k renovaci a v našich končinách ještě stále lze učinit solidní "barn find". Jen je třeba si rozmyslet, jestli je užitkový vůz ten správný veterán pro konkrétního člověka. Dle způsobu, jakým je dotaz napsán, bych spíše tipoval jako ideální volbu žigulíka v co nejlepší výbavě, nejlépe s kulatými světly a stupňovitou zádí.

GanGreen
29. července 2015, 11:29
0

Ta felicie fakt pobavila :D
Ale at taky něco přihodim, co třeba nějákej starej mini, nebo G1 (kabrio by byla stylovka)...

reagovat
..
..
29. července 2015, 12:05
0

Pokud je 50tis. Kč jen počáteční částka a počítá se s dalšími investicemi, pak je možností spousta. Jen pozor na to, že i auto, které je nezrezlé, pojízdné a vlastně bez větších závad, dokáže v případě snahy o vychytání drobných mušek, spotřebovat klidně násobky pořizovací ceny (a nějaké ty drobné mušky má každé staré auto).

reagovat
Lu
Lubosh
29. července 2015, 13:20
0

Golf 1 mě taky napadl jako jedno z prvních aut. Když by jsme se zaměřili na malý auta tak by určitě šel sehnat nějakej starej Civic případně CRX 1 generace ale těch už je málo a na ceně už budou jen stoupat.

reagovat
JLK
29. července 2015, 20:59
0

Jeste me napadl VW Corrado. Oficialnim veteranem bude az za par let, ale uz dnes je docela zajimavym youngtimerem. A da se najit do 50 i v pouzitelnem stavu.

Ji
Jirka1
30. července 2015, 14:51
0

Ano! crx je pěkný nápad. Ale většinou celkem slušně hnijí, jako všechny staré hondy. Jedno mám doma. Konkrétně druhou generaci. Ceny 1. generací se pohybují kolem 30 000kč za průměrný stav a zachovalé kousky jsou za 50tis a výše. Druhá generace je od 40 000kč za ,,obyč céro bez VTEC systému. Modely s VTEC technologií jsou tak od 50 000 výše, ale zachovalé kusy se pohybují kolem 80 -100 000 kč bez ohledu na přítomnost hysterické vačky :-) Ve svém okolí znám min dva lidi co tohle auto shání a to už ho měli a prodali....

Lu
Lubosh
30. července 2015, 21:34
0

Teď jsem koukal na inzeráty a aby to za něco stálo a mělo ZC1 pod kapotou tak....nic...nejsou, nemůžu nic najít. A to jich měl brácha v průběhu pár let 5, v různým stavu rozkladu. Auto to bylo parádní, vzpomínek habaděj, hned bych si to na víkendy pořídil. Ale prostě už asi nejsou, a když jo tak za nesmysl :-(

Lu
Lubosh
30. července 2015, 21:41
0

Ještě přidám foto jak to dopadá když jedeš rychle a dáš tři salta...

st
stirling
29. července 2015, 13:26
0

Podla mna E24 635csi idealna volba, len treba trocha priplatit

reagovat
Lu
Lukáš
29. července 2015, 21:49
0

No, žraloček byl ve výběru ale po inzerátech a cenách (které stejně polezou nahoru jako pavouk na strop) jsem ho z užšího výběru vyřadil, jednou mi určitě zaparkuje v garáži,ale to si ještě něčím musím projít :-)

Vo
Vojta
29. července 2015, 19:11
0

Ještě mě napadl Chrysler 180 či Opel Kadett (asi i jiný Opel).. ale pokud chtěl dát pade za auta v dotazu, tak byl docela naivní

reagovat
PepaSFI
29. července 2015, 20:07
0

jen pro upřesnění, veteránský čísla nejsou jen o tom "hurá, mám levný povinný ručení". Musí se s tím pravidelně na atestace aby si to vyčůránci nezařizovali na kdejakou rezavou slepovánku. Těch 50 tisíc začíná být při dnešní oblibě starých aut docela limitní částka, pokud to teda má být trochu použitelné. Už i pořád ještě celkem běžné škodovky 105/120 začínají stoupat v ceně, o modelech 110R, Garde a Rapid nemluvě. Felicie je úplně mimo realitu. Ten žigulík by byl fajn, celkem ty auta východního bloku by stály za úvahu. Moskvič byl hezký auto, Trabant je dnes super stylovka, Wartburg úplně vymizel, předevčírem jsem jednoho renovovaného viděl snad po deseti letech. Maluch by byl taky príma úlet, Volha už je asi dnes taky mimo dosah ale kdoví... Pořád by to teoreticky šlo sehnat za pár korun, jsou důchodci co prostě jezdí starým autem dokud jim to zdraví dovolí, často mají plnou garáž dílů. Jenže to taky často nedají z ruky a dědic to pak hodí do šrotu.

reagovat
Hy
Hynek
29. července 2015, 21:10
0

Pozor, neplést veteránskou testaci a veteránskou pojistku. Veteránskou pojistku můžete mít i na autě s normálními značkami a bez testace, stáří od 25 let. Naproti tomu testaci dostat je docela přísné a pak každý rok znovu, ale ty opakované bývají už jen formalita. Záleží na klubu a někde bývají docela rozumní.

Jinak k T613 - koupil jsem za 55 na pohled docela cajk ale vyvařovalo se hodně, takže jsem do toho kilo dal a pak ji prodal za 150. Takže nebyl provar ale ani zisk. Byla krásná, ale jinak hroznej zgarb auto..

PepaSFI
29. července 2015, 21:51
0

nechce se mi to hledat ale mám pocit že to stáří chtěli zvedat na 30 let a že i na normálních značkách to musí mít testaci aby se vyloučily vraky. Ale je možný že některá pojišťovna to nevyžaduje aby ulovila zákazníky.

JLK
29. července 2015, 22:58
0

Je vubec realne treba privezt auta z Ruska? Takova Volha by tam byla vicemene zadarmo.

BobAsh
29. července 2015, 23:33
0

Na normálních značkách to musí mít klubovou testaci, není potřeba krajská. Jinak dostat veteznačky není zásadní problém, jen to nesmí být mrtvola - víceméně je potřeba celistvý lak, slušný interiér, žádná viditelná koroze, původnost.

ma
martin
29. července 2015, 20:19
0

tak to si kup SAABA 900, 96 nebo 9000 - ten snad je v turbu nyni 30 let vyroci . .

reagovat
Lu
Lukáš
29. července 2015, 22:09
0

Určitě nečekám ze me to vyjde celkově na 50 tisíc,to je údaj ohledně pořízení :-) Čekám že mě tento projekt vyjde na moc, holt budu šetřit :-) ale moc Vám všem děkuji :-) bude to zdlouhavé a těžké vybírání,ale jakmile bude jasno a bude začínat "další příběh", budu vás informovat :-)

reagovat
..
..
29. července 2015, 23:30
0

Prošel jsem si zběžně rajveteranu.cz a doporučil bych ti navýšit rozpočet, protože za 50 seženeš v rozumném stavu tak max. toho žigula nebo škodu 100-120. Oproti situaci ještě cca před 2 roky šly ceny až překvapivě nahoru a auta. který tehdy stály 50 jsou dnes min. za 70-80. Základem je vždy co nejzdravější kastle a většina těch výhodně vypadajících aut jsou totální pasti, kde rezavý nejsou akorát pneumatiky. Sháněl jsem levného (do 100tis) veterána před dvěma roky a běžnou praxí bylo, že na obrázku vypadalo auto o 100% lépe než v reálu a pokud v popisu byla zmíněna koroze-fráze jako "mírná koroze, povrchová"..., pak to znamenalo, že se auto dá namést na lopatku. Nakonec jsem se štěstím koupil Alfettu GTV skutečně s minimem koroze a dobrým lakem-pojízdná, jen dát na vete značky-už je v ní k pořizovací ceně 70tis nasypáno dalších skoro 70-interiér, elektrika, brzdy, výfuk, hnací hřídel, GO motoru,... a vypadá to, že letos snad konečně vyjede. Zprovoznit některou z těch prorezlých ultravýhodných pastí, by znamenalo investici v řádu 100-200 i víc tisíc a několik let práce.

BobAsh
29. července 2015, 23:50
0

Ráj veteránů je spíš server pro obchodníky s auty, inzeruje se tam za peníze atd. - ty opravdu výhodné kupy tam nejsou. Pro ty je potřeba jít spíš na Bazoš.

ma
martin
30. července 2015, 01:24
0

ten Saab, na to řikáte co, 900 z roku 1985 jsem nedávno viděl za 50 v praze - vypadal že má nově udělaný interiér, ale karoserie mohla být shnilá

reagovat
Ly
Lycman
30. července 2015, 07:10
0

Zdravím, po přečtení toho článku bych si dovolil ještě pár tipů. Podle mě to jsou auta pořád dokola a na ostatní se trochu zapomíná.
Naprostý souhlas se „střední variantou“, tzn auto na dodělání bez nějakých zásadních vad. Takové, co se dá průběžně opravovat a časem se dostane do stavu používaného originálu. Pravděpodobně bych se ještě staral, aby měl kompletní a vyčistitelný interiér, protože některé potahy, lišty, nebo třeba originální volanty se shánějí fakt blbě. Majitelé pián, aneb M-B W123 by ti na téma nepopraskaná palubní deska asi mohli vyprávět.
Pár tipů pouze na zadohraby a jen co mě z první napadlo. Širší pojednání je na pokračování článku a nechce se mi hledat ceny a info o údržbě.
Jaguar XJ -typicky starý jaguár se dá koupit za tašku hrušek, jelikož má tu vlastnost, že se do něj dá sypat libovolné množství peněz, aniž by stále fungoval, jak má. Nicméně, je to jaguár a má nějakou pověst, styl, a když jezdí, tak i docela pěkně.
Toyota Starlet – exot se vším všudy. V letech 1978-1984 se vyrábělo malinké autíčko se zadním pohonem. Sem tam se objeví na prodej a nestojí majlant. Hledat ale některé díly bude práce na spoustu zimních večerů. Podle mého adept na to svézt se na vlně zájmu o japonské youngtimery.
Fiat 131 – můj oblíbenec. Ceny od 10 do 150 tisíc dle stavu a motoru. Hezčí jsou podle mého starší modely bez velkoplošných světlometů. Důležité je najít auto nerezavé. Technika by mohla něco vydržet.
Moskvič 412 – ideálně s 1500 OHC motorem z Kadetta. Houpavá jízda na listových pérech a pozornost všude, kam přijede. Není jich tolik, jako žigulíků. Dle mých informací odolnější a robustnější než soudobé škody. Až na tu korozi, jako u všech aut té doby a místa. Možná by se dala zvážit i Volha 21/24.
Volvo 7XX, 9XX – robustní, levné, většinou dobře vybavené. Pokud se pohlídá chlazení, docela odolné motory. Díly by mohly být dostupné, pár vraků se určitě najde. Jen spotřeba roste do výšin veskrze závratných.
Opel Omega 3000 – R6 3,0 24v, 200 koní. Dostupné díly, prostor a jízdní vlastnosti srovnatelné s 5. řadou od BMW. Můj favorit.
A nejlepší nakonec. Dunovka. VW Buggy postavená na základě brouka, takže platí vše, co o broukovi, nepřehlédnutelná, zábavná a relativně dostupná a tuning/úpravy nejsou důvod k pohoršování se zarytých veteránistů. Od 45 000 Kč za nekompletní základ přes 85 000 za pojízdný kus po 250 000 za tovární originál ze 60. let.
Takže asi stručně, co mě napadlo

reagovat
BobAsh
30. července 2015, 14:43
0

Dunovka je nepraktická tím, že nemá ani pořádnou střechu. Když už, tak bych spíš stavěl Baja bug...

Ly
Lycman
30. července 2015, 16:54
0

Podle mě je to jedno. Praktická je E46. Tohle má být na blbnutí. Krom toho, střechu i 4 místa to mít může. Baja bug je taky slušnej úlet, ale podle mě bez pískových přesypů přijde o svoje výhody a kouzlo. Jen se projeví mínusy v podobě zhoršení jízdních vlastností díky větší výšce. Ale nejel jsem, možná je to jinak. Krom toho,nevím, jak je to s vetSPZ.

ra
rainero
30. července 2015, 11:11
0

Do pozornosti dávam aj: Fiat 125p, Simca 1301 resp. Aronde alebo poľská Syrena. Mám uskladnené dva Warťtasy ako projekty do budúcna a ako bolo spomenuté vyššie zohnať chrómové veci ako madlá, lišty a zadné svetlá prvej seŕie s chrómovou linkou je už dosť problém.

reagovat
kn
knedlik
24. prosince 2016, 13:48
0

kdyz ladu tak urcite 2106 at to alespon jede mam to doma a je to genialne jednoduchy a zime s tim je legrace

reagovat
Al
AliTe
15. května 2018, 13:51
0

Z vlastní zkušenosti mohu doporučit https://www.veteran-prodej.cz/ . Zakoupený model jsem si mohl dokonale prohlédnout a podle toho se rozhodnout. Hned jsem tak věděl, jak hluboké úpravy budou potřeba.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem