Žigulíky se za 45 let jejich výroby staly ruskou legendou. Vše začalo tím, že Volžský Automobilový Závod začal vyrábět pod licencí upravené Fiaty 124. A jejich úprava nespočívala jen v použití ruských nápisů a znáčků, ale došlo k použití tlustších plechů, pod kapotu přišel motor OHC a zadní kotoučové brzdy nahradily bubny z hliníku. Vznikl tak ruský ekvivalent brouku, oblíbený nejen v sovětském svazu a celém bloku evropy pod jeho vlivem. Model 2103 měl být (až do vzniku 2106) “sportovní” verzí, která se liší hlavně chromovanější maskou se dvěma páry světel, chromovanými lištami na bocích a většími světly vzadu. Technicky už se, až na použití mocného trochu silnějšího čtyřválce o objemu 1,5 litru a posilovače brzd, neliší vůbec. A protože jde o sportovní variantu, tak se mezi palubními přístroji objevily hodiny(!) a otáčkoměr.
Naladily vás suché technické fakty na pořízení si jednoho z těchto ruských klenotů? Pokud ne, pak vás určitě naladí tento inzerát. Hnědá Lada 1500 s červenými hvězdami na boku a “pavučinami” je prostě must-have. A nejenom kvůli hnědé barvě, která vypadá v kombinaci béžovým interiérem z koženky fakt dobře. Ale i kvůli stavu, který minimálně z fotek vypadá jako slušný potenciál na veterána. A pokud vás ani toto nepřesvědčilo, kde chcete sehnat zadokolku, kterou nemá každý a mohla by s ní být zábava? Správná je nejenom koncepce, ale i fakt, že s trochou snahy můžete pod kapotu dostat skoro co chcete. Pokud jste dostatečný šílenec, tak někde seženete dvourotorový motor VAZ-411. Pro ty, co mají nohy na zemi, je tu široká nabídka motorů z Fiatu 124, které z 75 koňového sporťáku udělají sporťák ještě šílenější. A pokud by vám stačilo 75 koní, pak už zbývá jen jedna věc. Vzít 36 tisíc, jet do Nového Jičína a sehnat člověka s plotterem. Taky si představujete na boku tu nálepku “Moscow Express”?
23. července 2015, 00:01
0
Nevim, jak v Cechach, ale u nas na jihu Moravy platilo, ze Ziguli = 2101/2102; Lada = 2103 a vys.
23. července 2015, 00:49
0
Já se přiznám, že i když su z jihu moravy, tak jsem nikdy takový rozlišování neslyšel.
23. července 2015, 10:03
0
Oba jste mimo :-) kulaty světla žigulík, hranaty Lada :-)
23. července 2015, 19:47
0
Žiguli se jmenoval jen ten původní VAZ 2101 pro domácí sovětský trh. Na vývoz to byla Lada. Tady se to prodávalo taky jako Žiguli, asi nás holt měli za svou državu. A protože to jméno je takové přítulné, vžilo se jako obecné označení všech těchhle hranatých VAZů ikdyž už se všecky jmenovaly Lada. Co to jméno znamená netuším. Možná je to něco z italštiny, fabriku pojmenovali po italském náčelníkovi komunistů tak kdoví co to je. Fiatu za to auto platili materiálem, hlavně plechem a od těch dob má fiat pověst reznoucího šmejdu, ikdyž už to dávno není pravda.
23. července 2015, 22:44
0
Yanz to vystihnul laicky tak nějak nejvíc přesně :) Jinak měli jsme 2101 a krom toho, že mě to auto naučilo jezdit, tak s ním mám spoustu zážitků. Např. když jsme se řítili domů a za mnou sedící kamarád řval na protijedoucí o pomoc, přičemž na ně mával šaltpákou, kterou jsem chvíli předtím ulomil :) Navíc na tom autě bylo super, že se dalo kdykoliv a kdekoliv opravit. Šaltpáku jsem tenkrát vyřešil tak, že jsem místo ní narazil trubkáč a jelo se dál. Nechal jsem rozsvíceno?No a co, vytáhnul jsem z kufru kliku, nasadil a po pár otočeních už jsme bručeli.
24. července 2015, 13:01
0
Žiguli, byl tuším nějaký kopec u fabriky, kde vytvářeli tenhle zázrak ruského průmyslu.