načítám data...

Ptejte se: Sportovní sedan, co není z Německa

04. listopadu 2022, 22:56 16 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Hledáme sportovní sedan se šestiválcem, co není z Německa. Najdeme?

zobrazit celou galeriiFoto:   Foto: wheelsage.org

Milí autičkáři a Petrolheadi,

doufám, že rubrika Ptej se stále funguje, protože se na Vás obracím s prosbou o pomoc výběru nového mazlíka. Jsem bývalý majitel Hondy Civic Type R, kterou jsem používal jako daily. Po jedné z projížděk (kterých už bylo méně a méně), kdy na uzounké okresní silničce rychlosti dosahovaly až nechutných čísel jsem se sám sebe musel ptát, zda je tohle ta zábava, kterou za volantem hledám. Nechápejte mě špatně, auta mám rád už od dětství, ale asi jsem prostě jen vyměkl a takový závodnický styl s kompromisy, vlastnit opravdu sportovní auto už mě jednoduše přestal bavit. Po dlouhém přemýšlení co je se mnou špatně a po zapůjčení Infiniti G37 s úžasnou V6, které dělala společnost automatická převodovka jsem došel k závěru, že hledám přesně takovéhle auto. Auto, které je výkonné, pohodlné, charakterní svým motorem. Do kterého sednete a budete se chtít jen tak ploužit krajinou, pročistit si hlavu a když na to dojde potěší vás svým zvukem vytočené V6 a okreska mu nebude úplně cizí. Nějaké cestovní GT by byl asi ideál, ale zde bude problém velice malá praktičnost. Zkusil jsem tedy najít svůj nový sen a první volba padla na Infiniti Q50S. Jenže zde je problém, protože Infiniti z nějakého důvodu použilo čistě elektronické řízení. To je věc se kterou nemám žádné zkušenosti a ani nemám možnost se v okolí tímto autem svézt a mám z ní obavy. Existuje nějaké jiné auto se šestiválcem s výkonem okolo 300 koní (u Infiniti je také velice sympatická spotřeba), v karoserii sedan, nejlépe RWD nebo 4x4, v automatu, se sportovním šmrncem co není německé trio BMW, Audi a Mercedes, s rozpočtem +- 750 000 Kč, stáří max +- 8 let ? Snad nehledám mýtického jednorožce.

Předem děkuji za jakýkoliv nápad.

S pozdravem Robert.

Foto: wheelsage.org

Ahoj Roberte,

Musím přiznat, že mi tvůj dotaz udělal radost. Rychlé cestovní sedany jsou přesně má krevní skupina a naprosto ti rozumím, že bys takový automobil chtěl vlastnit. Charakterní motor s dostatečným výkonem, klasická koncepce, tříprostorová karoserie. Ano, to jsou velká lákadla. Ty si vyběr maličko ztěžuješ tím, že by ses rád vyhnul velké německé trojce, která samozřejmě v takové kategorii vozů nabízí asi nejširší nabídku. Chápu však I tento požadavek, koupit BMW či Mercedes není uplně originální a je tu I otázka image, která pro někoho může být diskutabilní. Naštěstí však máš zcela dostatečný rozpočet, aby sis mohl vybrat auto, které tě uspokojí jak svými schopnostmi, tak i svým původem. Takže jdeme na to.

Foto: wheelsage.org

Jako první zmiňuješ Infiniti Q50S. S tímhle autem mám osobně pramalé zkušenosti, za jeho volantem jsem seděl myslím jen jednou a ujel pár desítek kilometrů. A ještě to byla základní dieselová verze. Nicméně řízení mi tehdy nevadilo, podvozek mi přišel velmi přijemně naladěný a celkově jsem si říkal, že tohle auto rozhodně má co nabídnout. Myslím, že ve stínu německé konkurence bylo tak trochu neprávem a tvým potřebám by mohlo tohle Infiniti posloužit více než dobře. Výhodou je samozřejmě i cena. Jsou tomu asi dva měsíce, kdy byla dokonce na našem trhu na prodej vrcholná varianta Red Sport za asi 600 tisíc. Což považuji za velmi zajímavou nabídku, na sedan, co má 400 koní. Jestli se ti Q50 líbí, a já bych se nedivil, tak klidně běž pro něj. Špatná volba to určitě nebude. Jen musíš počítat s tím, že pro auto budeš muset dojet patrně za hranice (u nás to bývá s výběrem bída) a sehnat vhodný servis také nebude zcela jednoduché.

Foto: wheelsage.org

Když jde řeč o Infiniti, nemůžeme nezmínit ani Lexus. I tato japonská automobilka má ve své nabídce vozy, které by tě mohly zaujmout. U menšího a obratnějšího IS je však trochu problém s těmi šestiválci. Ne, že by se tam žádný nenašel, byly tam dokonce dva. Nicméně nad 250 nemá moc cenu uvažovat, neb je trochu dýchavičný a pokud hledáš aspoň trochu dynamické svezení, tohle nebude to pravé ořechové. 350 už jede podstatně lépe, jenže to se zase blbě shání. A to v celé Evropě. Možná by stálo za to, mrknout se o kategorii výš. Větší GS se ve verzi 350 shání o něco lépe (byť ani tady to není žádná sláva s nabídkou). Nicméně při troše štěstí bys mohl najít osmiletý GS450h, což je velmi povedený sedan s lehce sportovním akcentem.

Foto: wheelsage.org

Jede velmi slušně, hybridní jednotka má síly na rozdávání. Potěší i spotřebou, kdyby na tom nějak záleželo. Spolehlivost je neprůstřelná a celkově platí tento Lexus za velmi oblíbené auto. Nebude sice tak mrštný a agilní jako menší modely, ale zase to vynahradí komfortem. Já osobně měl pro GS vždy slabost, ideálně ve verzi F s fantastickým osmiválcem, ale ta je bohužel cenově trochu jinde. I obyčejné GS však dokáže udělat spoustu parády.

Foto: wheelsage.org

V přehledu sportovních sedanů samozřejmě nesmíme opomenout ani britský Jaguar. Ani ten není zatížen pochybnou německou image, ale naopak může oslovit vpravdě aristokratickým charakterem. Ne sorry, dělám si legraci, sám jsem na takový kecy alergický. Na malé Jaguaru není aristokratického snad vůbec nic, to však neznamená, že by to bylo špatné auto. Naopak, je velmi povedené. A stylu má na rozdávání. V úvahu by mohl připadat středně velký model XE. Ten totiž jezdí vážně skvěle. Je jak malé koťátko. Hravé, nespoutané, pořád by chtělo nějakou akci. A když se unaví, tak je přítulné a konejšivé. XE je vážně dobré auto a mám jej upřímně rád. Je to takové to správně postavené auto, které je skutečně dobré i v těch nejnižších výbavách i motorizacích a nepotřebuje oslňovat technologickými kravinkami. Co se motorizace týče, já osobně bych v tomto případě šel do dvoulitrového čtyřválce Ingenium, který se mi líbí a nevelké XE s ním funguje lépe (ušetří asi 150 kg hmotnosti). Nicméně rozumím tomu, že pro tebe je velký motor to hlavní a u Jaguaru tahle možnost do prvního faceliftu byla. Mluvíme tu o šestiválcovém třílitru s kompresorem, což je vlastě větší osmiválec, kterému akorát uřízli válce. Naprosto doslova. Já tenhle motor úplně nemusím, ale nedá se mu upřít skvělý zvuk, doprovázený kompresorovým hvízdáním a spousta síly, která z XE udělá opravdu rychlý sedan. Šestiválec se dělal ve dvou výkonových verzích 340 a 381 koní a je prakticky jedno, jakou bys vzal, jedou víceméně stejně. A pokud by ti XE nestačilo velikostně, můžeš vzít větší XF, které samozřejmě nabídne mnohem víc místa a také komfortu, výměnou za trochu té obratnosti. Jinak jsou však oba vozy postaveny na stejném základu a fungují velmi podobně.

Foto: wheelsage.org

Tímto mi však nápady pomalu docházejí. Do 750 se teoreticky dá sehnat i Kia Stinger, což sice není úplně sedan, ale jezdí fantasticky a jeho plnotučný šestiválec s oldschool nádechem by tě mohl zaujmout. A pro úplné fajnšmekry tu máme ještě jedno auto, které by mohlo splnit tvé požadavky. Ano, je to s tím trojzubcem v masce chladiče. V tomto rozpočtu se dají sehnat nejlevnější kusy třilitrového Maserati Ghibli S. V praxi to znamená 400 koní pod kapotou, skvělé jízdní vlastnosti a tolik neopakovatelného stylu, že ho ani neuneseš. Ghibli je velmi originální alternativou pro velkou německou trojku a určitě bys s ním byl spokojený. Jen pamatuj na to, že provoz Maserati má svá specifika a nemusí být pro každého. Tímto výčtem se obávám, že jsme však skončili. Doba je zlá a takovému typu vozu bohužel nepřeje. Pokud jsi tedy rozhodnutý pro nějaký takový vůz, tak neváhej.

Foto: wheelsage.org

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
05. listopadu 2022, 08:48
4

Překvapivě Infiniti Q50 sem měl. Dokonce hybridní. Když to byla ještě pecka. K řízení. Ona tam hřídel stejně je i když toho času neaktivní. Fbw je náhodou skvělý. Fungovalo to vždy spolehlivě. Kombinace některých režimů jsou na nic. Ve sportu se s tím jezdilo dobře jen po dálnici. Každopádně rozhodně není nutné se toho bát. Navíc nevnímáš rány do volantu od děr. Zatáčí to i v režimu normal velmi dobře a rychleji, než nějaký mechanický řízení. Takže pokud říkáš, že sportovní auto už ne neřešil bych to. Jinak samotný Qéčko je skvělý, pohodlný, vybavený, takový japkový BMW.

XE máme v rodinném kruhu. Vzhledem k tomu kdo a jak často s tím jezdí. K tomu nemůžu moc nic říct. Daily je to dobrý. Vypadá to hezky. Pro řidiče je to příjemný auto. Mě se líbí. Je to rozhodně dobrá volba. Pokud koupíš auto po modernizaci. Může to být i pohodlné.

Ghibli sem měl postupně tři. To je trochu jiná písnička. To musíš chtít jinak tě to nemá šanci oslovit. Právě kvůli specifikům, co to přináší. Každopádně jízdní vlastnosti jsou skvělé. Spotřeba už tolik nepotěší krom dieselu. Interiér působí hezky ale v detailech občas zklamání. Italský kouzlo neumí oslovit každého.

Každopádně já ho můžu jen doporučit. Má to vychytaný zvuk. Zajímavý design. Umí to jezdit pohodlně a klidně ale zároveň dostatečně rychle.

reagovat
Tr
Trieste
14. listopadu 2022, 14:12
0

Šlo by se nějak víc o tom Ghibli nějak věcně konkrétně rozepsat? Tu recenzi na naftový jsem tady četl. Zajimaly by mě ty specifika co tam je špatně, co se kazí, jak ten ZF automat, proč jich případně je tolik s lehlým dieselem, jak je složité servisovat diesel a benzin 301kW, jak to asi vychází servisně, jestli je to takovej průser a tak. Diky

beastar
14. listopadu 2022, 14:38
4

Určitě by to šlo. Měl sem postupně dvě auta svoje. A asi dalších osm různých sem měl možnost řídit. A nějakou dobu užívat. Ono je tedy nutný dodat, že ani ty benzíny nejsou úplně bez poskvrny. Já jenom když to vidím těch otázek, tak to opravdu není málo práce. Problém nejen tady, ale obecně v češtině je ten. Že tahle auta jsou tady úplně na okraji.

Zkusím to nějak vymyslet a sepsat trochu spotřebitelsky přívětivější článek, než byl u toho dieselu. To bylo čisté nadšení z nového auta.

Tr
Trieste
15. listopadu 2022, 15:23
0

Super diky. Hodně to Ghibli zvažuju totiž a na YT ty uživatelkské rerenze v USA třeba, to je totalní hrobka.. co se benzínů týče.

CZmisak
05. listopadu 2022, 09:22
6

Jestli to nechceš brát moc vážně, tak Charger.

reagovat
Jaromír
05. listopadu 2022, 16:30
0

Coz takhle Giulie? Jsou i sestivalce, jen je to mozna nad rozpocet.

reagovat
Mrkef
05. listopadu 2022, 17:08
0

Se šestiválcem je pouze QV a to mi dle popisu žadatele nevychází jako dobrá volba

Is
Iskar
06. listopadu 2022, 00:15
3

Čisto teoreticky by ako-tak spĺňal požadované zadanie aj sedan Hyundai Genesis 3.8 s pohonom všetkých kolies, ale pre zadávateľa by bol asi primálo športový (z hľadiska jazdných vlastností by bolo určite vhodnejšie kupé) a príliš užraný (priemerná spotreba podľa výrobcu 11,6 l / 100 km).

Ešte tu však zostáva jedna reálnejšia možnosť - Volvo S60 T6 AWD Polestar, ktoré sa vyrábalo so šesťvalcami pod kapotou až do roku 2014. Nižšie inzerované prevedenie je sériový kus s výkonom 224 kW a kombinovanou spotrebou tesne pod 10 l / 100 km (s trochou šťastia je síce možné naraziť aj na výkonnejšie exempláre, ktoré majú športovejšie vlastnosti, ale sú aj smädnejšie), takže ak zadávateľ nehľadá vyslovene "ostré auto", ale skôr rozumný kompromis medzi pohodlím, zábavou a výdavkami, toto vyzerá ako celkom zmysluplná voľba:

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Volvo-S60-T6-AWD-Polestar/vhc:car,ms1:25100_28_polestar,frn:2014,prx:31000,ger:automatic_gear,vcg:limousine!sportscar/pg:vipcar/352440331.html

reagovat
Is
Iskar
07. listopadu 2022, 11:08
1

A ešte mi napadlo, že pri hľadaní dobrého pomeru cena-kvalita by sa oplatilo zvážiť aj Opel Insignia OPC, ktorý sa vyrábal až do roku 2017 a v zahraničí je k dispozícii pomerne slušný výber vozidiel s motorom 2.8 V6 Turbo s výkonom 239 kW (za predpokladu, že zadávateľ by bol ochotný akceptovať kombinovanú spotrebu 10,8 l / 100 km a "športový sedan, čo je z Nemecka", aj keď značka Opel nepatrí do prémiovej nemeckej trojky).

Le
LeeXX666
06. listopadu 2022, 09:23
0

Tak ja osobne vlastnim Lexus Gs 430 neni to vylizene sportovni auto ale rychly ,relativne pohodlny sedan,idealni na rychle dalnicni presuny. Lexusy jsou postaveny na kvalitni silnice tam primo,exeluji. Svou pohodou ,tichosti a jizdnim komfortem,na ceskych tankodromech uz je to horsi,oodvozek je az zbytecne tvrdy. To je muj nazor,pro cloveka ktery do toho sedne ze skodovky bude idealni????

reagovat
Joe95
06. listopadu 2022, 09:28
5

Pokud by byl zájem rád poskytnu Q50S hybrid k vyzkoušení. El. Řízení se není potřeba bát si myslim

reagovat
Joe95
06. listopadu 2022, 09:32
0

A s rozpočtem, který je v dotazu se daji pořídit kusy po FL okolo 3 let staří s rozumným nájezdem :)

Jokke
07. listopadu 2022, 07:36
0

Sportovni smrnc jako Q to mit asi nebude, ale na vice pohodlnejsi notu by hadam mohlo hrat Mko (pozdeji snad oznacovany jako Q70) I found this offer at ????????????????????????.????????:

Infiniti M37 S Premium
First Registration: 11/2010 Mileage: 217.000 km Fuel: Petrol Power: 235 kW (320 Hp)
Price: €9,900

https://link.mobile.de/W59Ud2zTzffC7mWG8
Dokonce ceskej prodej, velek najezd teda ale cena zajimava.

As
Asura1
16. listopadu 2022, 18:35
0

To Q50S vypadá zajímavé. Mě by zajímalo jaké má to ele. rizeni odezvu například teď před zimou, konkrétně na sněhu, na mokru, nebo když je auto na limitu. Toho bych se bal asi já. Ale je to tím, ze s tím nemám žádné zkušenosti. Mohl by si to prosím trochu popsat jak se to chová v již zmíněných situaci?

Jimi
07. listopadu 2022, 08:20
2

Toyota Camry V6/Lexus ES, moc to sice sportovci nejsou, ale asi dobře poslouží. Problém sehnat je, je stejný jako u Lexuse IS/GS 350. Za louží by se těch nápadů našlo o něco víc.

reagovat
VK
VK
08. listopadu 2022, 09:05
1

Spíš pro úplnost, napadla mě Panamera. Striktně vzato z německé trojky není, za 850 k se už sehnat dá. Servisně asi nebude hroší, než rovněž navržené Maserati.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Fiat 128 Sport Coupé 1100 L 1973
Fiat 128 Sport Coupé 1100 L

1973 rok výroby
65 koní výkon
1 116 ccm objem

Renault Scénic Nová STK,po servise,klima, 2001
Renault Scénic Nová STK,po servise,klima,

2001 rok výroby
93 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet CK1500 Cheyenne 1989
Chevrolet CK1500 Cheyenne

1989 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB 1997
GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB

1997 rok výroby
350 koní výkon
5 733 ccm objem