načítám data...

Ptejte se Vavrise: Pětimístná zábava

Co dělat, když chcete M3, ale vlastně si pořád nejste tak docela jistí, že chcete M3? Koupit si M3? Nebo nejdříve přemýšlet o alternativách a jiných možnostech, než si koupíte M3? Nebo si nakonec koupit něco úplně jiného?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V rubrice Ptejte se Vojty šéfredaktor Vojta Dobeš (a občas i ostatní členové redakce) každý týden radí čtenářům s palčivými otázkami života nadšeného motoristy – ať už jde o výběr příštího vozu, rozsouzení hospodských debat nebo odpovědi na filosfofické otázky.

Zdravim celou redakci Autíčkáře!

Piši vam ohledně rubriky Ptejte se Vojty. Budu chtit v brzke době kupovat sportovni auto, ktere budu moct použivat každy den, i když uplně každy den autem nejezdim, což je spiše plus pro zajimavějši auto :-) Rozpočet bych viděl okolo 250-300 tisic Korun s tim, že strop i s prvotnim servisem dohromady muže pojmout až 400 tisic Kč. 

Teď kvuli čemu konkretně piši. Už asi rok to vidim, že se tim autem stane M3 E46, ale nejsem si pořad uplně jisty, přestože mam vyborne zazemi pro BMW, jelikož mam servis, nahradni dily a vše okolo BMW za daleko menši ceny. 
Kriteria jsou, abych s tim mohl jezdit celoročně a abych tim přiliš neničil dane auto(sul v zimě, rozbite cesty všude kde jezdim). Ceny za vyšši provozni naklady či servis jsou druhotne, ale auto by mělo byt spolehlive. Auto by bylo garažovane. Najezdim maximalně 10 tisic kilometru ročně. Preferuji auto s atmosferickym motorem(čim větši objem, tim lip) a zadnim nahonem(ani jedno neni nutna podminka), ktere je pro 4-5 lidi, ale kdyby zde mohlo vyjit např. nějake osmivalcove kupé/roadster, tak bych se podvolil. Zabava za volantem podminkou.

Jako jediny dalši vuz jsem našel Subaru Impreza WRX Type RA.

Prosim pomozte! (-:

S pozdravem

Chili

Ahoj

Uvažuju, jestli má na tvou otázku vůbec smysl odpovídat. :-) Ty už máš vybráno! Mít servisní zázemí pro BMW, díly na BMW za směšné ceny a chtít M3 E46, to vše dává jasný průsečík a vymýšlet alternativy mimo Mnichovskou základnu bude velmi těžké, ne-li nemožné. Pokaždé totiž při hodnocení argumentů dojdeš k závěru, že volbou jiné značky pro jejíž servisování nemáš takové možnosti, budeš mít za stejné provozní peníze, méně muziky. Takže stručná odpověď je – zační shánět M3 E46 dokud je čas a stačí ti rozpočet. Poslední dobou to totiž vypadá, že konzervativní základna fanoušků modrobílé vrtule vyhlásila poplach nejvyššího stupně a její členové začali klasické sportovní modely skupovat ve velkém. Jak jinak si vysvětlit, že cena M3 E46 začal poslední dva až tři roky nebezpečně šplhat? Takže tvým hlavním problémem bude vůbec nějakou hezkou M3 E46 do 400.000 Kč sehnat, přestože před pár lety by to ještě nebyl žádný problém. Chceš-li to mít jednoduché, přeskoč následující 4 odstavce a čti rovnou ten poslední. :-) 

Pokud se však ve tvém dotazu prokoušu dál, najdu požadavek o každodenním používání a poznámku o používání v zimě. A tady se musíš zeptat sám sebe, jestli ti nebude vadit trápit budoucího klasika tím nechutným chemickým koktejlem, který nám sem tam silničáři na cestách vyrobí. A pakliže s tím vnitřní problém mít budeš, je na místě si promyslet, zda-li budeš věřit v globální oteplování a mírné zimy, které by dobu nemožnosti užívat M3 omezily jen minimálně anebo si prostě říct, že M3 E46 je pro roli celoročního auta škoda a vymyslet alternativu…

Tou první, která mě napadá, je BMW 130i s M-podvozkem. Při požadavku na 4-5 míst sice jistě čtenáři, kteří kdy v 1er E87 měli tu čest sedět vzadu, budou drmolit cosi o masochismu, ale požadovaný počet míst v TP vozidla figuruje. Kdyžtak můžeš vozit v kufru pilku na kosti, kdyby snad někdo protestoval :-) 130i určitě nedosahuje aury M3 E46, ale nudit se v něm rozhodně nebudeš, v reálném světě bude jen nepatrně pomalejší a jeho použití v zimě či na rozbitých cestách bude pro duši mnohem snáze ospravedlnitelné. Sám jistě víš, že nutnou položkou se stane nákup některého ze samosvorných diferenciálů, aby chudinka jednička nemusela trapně pálit jen jednu zadní gumu. Do 400 tisíc by to ale mělo s rezervou vyjít.

Teď na chvilku odbočím k alternativě, jež sis vymyslel sám. WRX STI Type RA splňuje požadavek na 4-5 míst a tím bych to uzavřel. Ačkoliv tvůj odhadovaný nájezd není velký, nejsem si jistý, jestli je jako každodenní vehikl vhodné auto, u kterého člověk ani nemusí zavírat obě oči, aby si jej spletl s rallyovým eNkem. STI RA je ďábelsky rychlé, ďábelsky efektivní, přidává k tomu feeling a lehkost pravých devadesátek. Sériová M3 vedle něho bude vypadat jako vozík pro vyměklé metrosexuály plný kompromisů. Ale za to všechno si bude Impreza žádat tolik krmení, že tě možná donutí přehodnotit tu větu o druhotných provozních nákladech. To by ovšem problém nebyl, spíš si myslím, že každá chvíle, kdy si z tvrdé spojky, kraťoučké převodovky, výborného podvozku s DCCD a brutálního motoru s projevem nic, nic, BUM učurneš do alcantary, bude vykoupena uživatelskou nepřívětivostí v místech, do kterých jet nechceš, ale musíš a všechny zmiňované věci tam budou na obtíž…  Ale je opět na tobě zvážit, nakolik jednoúčelové a provozně drahé může auto být.

Takže na závěr musíme dodat nějaké redakční alternativy, jež nejsou z Mnichova. Už slyším z dáli Bobashův hlas, jak huláká “Mustang 4.6 V8 GT předposlední generace”…   I hrátky s kladivem mohou být zábavné, byť zábava to je dosti jednostranná, primitivní a rozhodně ne pro každého. Nicméně přání o kupé s velkoobjemovým osmiválcem pro 4 lidi splňuje. Píšeš “čím větší objem, tím líp” a tak by tě mohl třeba zaujmout Mustang v sofistikovanějším a luxusnějším evropském balení. Má osmiválec 5,5 litru a vyrábí ho Mercedes-Benz pod obchodním označením CLK 55 AMG. Jenže dává tohle auto vedle M3 E46 s možností levného servisu vůbec nějaký smysl? Obávám se, že vůbec žádný…  Takže zbývá zmínit, že si můžeš koupit i Maserati 3200 GT. Ale protože tvůj dotaz nenese příznaky poruchy osobnosti s názvem Italofilia Fatalita, vyznačující se nehynoucí láskou k zahradnímu nábytku, který polyká každý měsíc rozpočet menší firmy, zavrhneme i toto vozidlo.

Výsledkem všeho tedy je, že ses neměl ptát a já jsem neměl odpovídat – oba jsme zbytečně zabili kousek volného času. :-) Takže hurááá na mobile.de a hledat M3. Najít, koupit, doufat v teplé zimy, netýrat ji v soli, užívat si, být spokojený…  A litovat ty “chudáky”, kteří si za pár let koupí eM Trojku všehrabovou a elektrickou.. fujtajxel vespolek.

Za celou redakci přeji šťasný výběr.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Caddy
19. srpna 2015, 14:40
0

ten Mustang mozna neni uplne blby napad...i kdyz ja bych dal prednost Challengeru :) Ale ten asi zas ebude furt drahy...

reagovat
BobAsh
19. srpna 2015, 15:53
0

Člověk, kterej pokukuje po M3, Challengera rozhodně chtít nebude ;)

Chilli
19. srpna 2015, 17:23
0

A ja bych, když už nedal přednosti ani Mustangu, ani Challengeru. Jezdil jsem parkrat s Camarem V8 2010, ktere je stejny segment a bylo to pro mě až přiliš velke auto na to, abych se s tim potloukal převažně po městě. Těch 1,92metru na šiřku uděla svoje. Mimojine bych v něm asi ani nechtěl V6, jedině V8 a tam je už problem s počatečni cenovkou.

Caddy
19. srpna 2015, 17:30
0

no ale to bylo spis vyhledem, ne? Camaro nijak velke auto neni, ja se potloukam po meste Town Carem (jak priznacne) a nikdy jsme v tom nevidel problem :)

BobAsh
19. srpna 2015, 23:11
0

Chilli: Camaro je velikostně bližší Challengeru, 2005-2009 Mustang není tak velkej a i V8 se dá koupit pod 400. Dokonce i kabrio.

Sn
Snowman000
19. srpna 2015, 14:54
0

Pre potreby 4-5 ludi s plnym poctom koncatin a nejakou tou bagazou by nebola predsa len vhodnejsia E39 M5? Iked s cenou bude rovnaky problem ako pri M3 a nebude to az taky sportak, ale predsa len pouzitelnejsie...

reagovat
Ce
CerVus
19. srpna 2015, 15:20
0

Ono sehnat mustanga předposlední generace s V8 do 400k je také téměř nemožné. Ono je vlastně nemůžné do těch peněz sehnat i novou V6 3,7

reagovat
BobAsh
19. srpna 2015, 15:53
0

Jako "předposlední generace" byla samozřejmě myšlena celá generace, ne jen facelift od r. 2010. A 2005-2009 GT 4.6 se dá do 400 tisíc sehnat úplně bez problémů. 2011+ V6 je za ty peníze samozřejmě mnohem větší problém...

Chilli
19. srpna 2015, 18:07
0

Ten Mustang 4,6 GT by taky mohl jit do hledačku. Ma tahle verze tuhou zadni napravu? A v po-faceliftu by mi možna ani V6 nevadila, pokud by se podařilo sehnat, ale to by samo rozhodla až projižďka.

BobAsh
19. srpna 2015, 23:13
0

Má to tuhou, ale není to tak hrozný. Já jel teda jen s poFL Shelby GT500 a Bossem, ale nemyslím, že by předFL GT byla úplná trága. M3 to nebude, ale zase s tím bude sranda v bezpečnějších rychlostech.

CerVus
20. srpna 2015, 20:37
0

http://www.bazaramerik.cz/inzerat/ford-mustang--2007/575/
Tenhle se vejde do rozpočtu a vypadá zachovale.

CerVus
19. srpna 2015, 16:10
0

A co takové Hyundai genesis coupe 3,8? U nás sice není moc rozšířené, ale vejde se do rozpočtu a prý je s ním zábava.

reagovat
jo
johan
19. srpna 2015, 16:42
0

ale 5 ludi sa v nom odveze tazko :)

wlko
19. srpna 2015, 17:24
0

Ak imprezu tak jednoznačne novšiu generáciu :) Ak nechceš stavať track alebo rejsing kár ale občas sa svižne a pohodlne zviezť tak type RA nieje moc dobrý nápad :D
A ak ti nejde zrovna o dokonalé jazdné vlastnosti tak audi S4 B6 je celkom príjemná voľba :D V8 a pohon na všetky 4 je celkom fajn :D
Ja by som ale zostal pri tej M3...to je proste ideálny kompromis (teda až na prevádzku v zime)

reagovat
Chilli
19. srpna 2015, 18:12
0

Nějaka ta novějši Impreza STI mi už tež přišla na mysl, ale moc jsem tomu nepřikladal,... teď už ano :-) A nějake dědkovske Audi, to fakt ne :-)

wlko
20. srpna 2015, 19:58
0

A Evo 7-8 by za tie prachy nevyšlo? :D

j3
j3rry
19. srpna 2015, 18:25
0

Subaru Legacy Spec.B v manuálu. Nejlepší kompromis, co umí úplně všecko výborně, tedy s výjimkou rychlé jízdy po dálnici (k tomu se ještě podrobněji dostanu) a když se dodělá DCCDčko a Skácel, může to být klidně i podobně "pseudozadohrab" jako RAčko, nebo Type R. Neskutečně stabilní až do maximální rychlosti. brutální okreskový tank. Čím horší cesta, tím lépe funguje. Měl jsem to necelé tři roky, nalítal jsem s tím á 50tkm ročně prostě proto, že jsem neuměl odmítnout sebemenší záminku jet se projet, byl jsem s tím na nějakých amatérských závodech, na pár trackdays a i na sněhu v Lungau. Umít to všecko, o moc pomalejší, než soudobé sériové WRX STi to není a má to výborný plochý šestiválec, který ze sebe to nejlepší vydává až před omezovačem, ačkoliv výhoda relativně objemné atmosférické jednotky na výjezdu z vracáků oproti turbínám, které do 4k rpm prakticky nefungují, je jasná. Interiér v kůži, vestavěná navigace, klimatizace, střešní okno, veškeré creature comforts, co by v tom člověk mohl chtít. Jediná nevýhoda je aerodynamický hluk, pokud se člověk pohybuje nadlimitními rychlostmi na dálnici... Nad á 150km/h už to začíná být citelné a pokud člověk rád lítá hodně rychle, stává se auto pro rychlé dálniční přesuny prakticky nepoužitelné, protože okolo 200km/h už není možné v rozumné míře vést ani ukřičenou konverzaci. Holt dobová klasika u Subaru vyplývající z esteticky krásných bezrámových oken. Problém je ovšem něco takového sehnat, kor v sedanu...

reagovat
Jindřich
20. srpna 2015, 12:07
0

Mám STi Type R, takže to samé ovšem se správným počtem dveří. Pokud máš servis a jsi šikovný, velké plus. Přesto si nemyslím, že je to vhodná věc na daily ježdění. Zaprvé i tak budou náklady na provoz dost vysoké, zadruhé nevim jak často a kam jezdíš ale tohle je dneska opravdu uz jen auto na blbnutí. Diky té krátké skříni je nejaká delší cesta totální masochismus. Komfortu pramálo, zvuková izolace žádná. Místa v zadu nula, kufr taky malý. A to nebudeme mluvit o bezpečnosti, pokud mas třeba prcka. Prostě super auto na nedělní odpoledne ale jako daily by tě začalo brzo lézt na nervy. Type RA ano ale k tomu něco jiného na ježdění. Nebo novější klasické STi, které uz je preci jen civilizovanejsi.

reagovat
Chilli
20. srpna 2015, 13:31
0

Tak aspoň vim, že prvni STI nee... A co STI 2006-2009 sedan? A co jineho japonce, ktereho mam v must-have listu - Integra TypeR? Klidně i tu druhou generaci..ale neni škoda to trapit v zimě? Megane RS by se do limitu taky vešel. Nebo mě ještě napadl Abarth 500 esseesse :) Ta zadni sedadla nejsou až tak moc podminkou, když to auto nahradi charakterem ;-) Co tu vlastně vymyšlam za bykoviny, když zavěr vidim stejně jako autor članku?!

CerVus
20. srpna 2015, 14:57
0

To jsou předokolky. Ty nikdy nemůžou být tak zábavné.

Chilli
20. srpna 2015, 15:04
0

Když jsem nad tim hlouběji zauvažoval, tak je dost možne, že během 2-3 let bude auto vyměněno za o řad vyšši - něco ve stylu E92 M3(pokud vše pujde jak ma, což nikdy nejde). Tim padem snesu na rok-dva-tři i nějakou tu "nudnou předokolku" jako je Integra nebo dalši "nudny" Abarth, ktery mi připada jako takovy ferrarkovsky mini chuligan pro chude a strašně moc se mi libi(hlavně ten jeho zvukovy projev) :-D

Jindřich
20. srpna 2015, 21:18
0

Od 2.5L jsou ty motory prý jeste víc náchylnější na kliku než starší 2.0. Koukal bych po pekném blob eye. A nebo Evo.
Integra za měntozhodne ano, ale jako daily uz moc ne. Mégane rs muže byt zajímavá volba. Fiat 500 nebudu komentovat :D Jel jsem v tom, to skutečně neni řidičské auto.

Vavris Vavrisovic
20. srpna 2015, 22:26
0

Výfukem Abarthu sice jdou střílet chodci, ale jak už psal JIndra, asi bych v tom nehledal víc, než chuligánskou stylovku...

Splašená a hyperintenzivní Integra? Proč ne :-) Zbyde na hoodně benzínu a nuda to nebude ani trochu. Ale pořád to bude "jen" předokolka, byť se skorozávodním motorem i šasi... Ale pokud není fwd koncepce překážkou, asi Integra dokáže vyplavit hodně endorfinů :-) MRS mi oproti M3 dává smysl pouze v případě, že bys chtěl co nejméně starostí a co nejnovější auto a taky být vážně hodně rychlý relativně "bez námahy" a za každých okolností. Jako alternativu k Integře bych spíš viděl Mini JCW R53..

aa
aaaaaaaaaa
15. září 2015, 19:13
1

Pokud by šlo o využitelnost, je určitě v našich podmínkách . V naší zemičce tím myslím-využitelnost M3 daleko..DALEKO před čtyřkolkou. Nebo si snad někdo myslí, že jezdit s evem po aslaftu , at už suchém nebo mokrém, nebo při našich zimách (vyjma hor) nějaká zábava? Pokud nebydlíš na horách nebo někde, kde je aspon nějaká pořádná zima, čtyřkolku v životě neužiješ a nedostaneš pod kůži a mimo sníh a pokud s ní nezávodíš je naprostej nesmysl ji vlastnit (kolik mých xx kamarádů by vám to potvrdilo). Se vždy bavím, když třeba v praze vidím jezdit ty maníky v evech , sti...To je jako cválat se závodním koněm po asfaltu..dálnici...oboustranně utrpení a naprostej nesmysl tahat to kamkoliv mimo zimu.. Kdyžto M3, tu si užiješ za každého počasí a ano... ikdyž sněží a je dobrej podklad (rozuměj správně sjízdnej, žádný ledový plotny apod).....jenže spousta lidí si bude pořád myslet, že je zadokolka v zimě k ničemu, naopak, tam se ukáže jak ji umíš vodit...:-) Zadokola má využití u nás, zdaleka ze všech koncepcí co jsou, největší hoši. A M3 je dobrá volba, sakra dobrá. To auto můžeš mít jen tak na okrsku, nebo na kopce, nebo zkrátka na cokoliv....a hlavně, nemusíš do toho cpát prachy, aby to něco začlo dělat. Pokud třeba na EVU neuděláš aspon já nevím 340ps apod..a nedáš brzdy větší (v sérii to brzdí otřesně, vadnou) pak máš nedotáčivý a nudný auto na suchým asfaltě a i takovej Megane cup je stokrát lepší volbou..

reagovat
BobAsh
15. září 2015, 21:20
0

Hluboce souhlasím. Rallye čtyřkolky na suchém asfaltě jsou podivná úchylka.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem