načítám data...

Ptejte se: Nenahraditelné ST200?

12. února 2015, 06:15 32 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

Nahradit vaše oblíbené auto novým je vždycky problém. Tím hůř, když jde o stroj, který nemá přímého zástupce. Kde tedy sehnat něco, co je trochu jako hot hatch, ale není to vlastně úplně hot hatch?

Zobrazit galerii

Rubrika Ptejte se Vojty bohužel vzala za své spolu s mým oblíbeným českým časopisem britského původu. Všetečné dotazy čtenářů mi ale začaly chybět a tak se stará známá rubrika vrací.

Zdravím Autíčkáři.
Obracím se na vás s problémem, který se mi dlouho nedaří vyřešit.

Několik let vlastním 15 let starý Ford Mondeo ST200. Ačkoliv řídím všechno možné, z STčka jsem stále nadšený stejně, jako když jsem si ho první den přivezl domů… Vidlicová V6 s krásným zvukem. Výkon přes 200 koní, spotřeba 9 litrů, skvělé, komunikativní řízení, skvělé sedačky Recaro, na vnější velikost vozu relativně nízká hmotnost a tudíž jízdní vlastnosti srovnatelné s lecjakým hot-hatchem… Přitom ale velký kufr, relativně prostorný interiér a každodenní použitelnost.

A teď k problému: Mám to auto opravdu strašně rád. Nicméně se na něm začíná nepříjemně podepisovat zub času. K běžnému opotřebení se začíná přidávat koroze a nejnověji začal z čerpadla posilovače řízení vycházet hodně nezdravý pazvuk. Prostě jak se zdá, už brzy příjde chvíle, kdy bude třeba najít za ST200 nějakého nástupce. No a tady jsem už bezradný. Hledám důstojného nástupce s cenovkou kolem 150 000 Kč.

Nedaří se mi ale nalézt nic, co by poskytovalo zároveň praktičnost, výkon, zábavnost a nežralo to jako malý buldozer…

Původně jsem zvažoval ST220. Prolezl jsem jich několik, ale zjistil jsem, že stav většiny z nich je naprosto tristní i ve srovnání s ST200. Navíc už je to prostě jen přemotorovaný velký sedan… Není tolik řidičsky zábavný jako ST200. Také spotřeba už je znatelně vyšší. Viním z toho větší motor v kombinaci s vyšší hmotnosti a emisní normou EURO 3.

Dále tu byla Mazda 6 MPS… Zde mě odradila spotřeba a také interiér mi nepřišel nic moc… Škrtnul jsem také BMW, protože zadokolka je sice super, ale zase se neslučuje s mými cestovateslkými potřebami vyjíždět často do zasněžených hor.

Různé hot-hatche rovnou škrtám, protože potřebuju v kufru převážet psa. Moje STčko je lifback, takže to šlo… Octavie RS II gen. jsou zase takové podivně odtažité a navíc to jsou Škodovky :)

Ve slabých chvílích si dokonce pohrávám s absurdní myšlenkou, vzít řekněme 50 000 a svoje STčko prostě kompletně zgenerálkovat.

Takže zde se obracím na vás. Existuje ještě nějaký (ideálně liftback), který by dokázal spojit výkon, zábavnost, prostornost a vešel se do oné výše zmíněné ceny?

Předem díky
Petr

Náročné zadání, jen co je pravda. Problém je, že jakýkoliv modernější ekvivalent Mondea ST200 bude výrazně větší, těžší a tím i méně zábavný. Pokud je krokem příliš daleko tímto směrem i ST220, bude na tom téměř veškerá konkurence ještě hůře – snad s výjimkou taktéž vyřazené Mazdy 6 MPS.

Takže nezbývá, než začít trochu ohýbat pravidla. A začneme hned další položkou, kterou jsi automaticky vyřadil. Relativně malé, lehké a výkonné auto, se kterým bude zábava, bude dostatečně prostorné, pohodlné a zároveň se vejde do dané ceny? To zní úplně přesně jako popis BMW 330i (E46). Tady se ovšem s Greenym nemůžeme tak docela shodnout, jak bychom měli docílit toho, aby nebyla problémem zadokolka. Já jsem nadhazoval variantu pořízení 330ix, Greeny tvrdil, že stačí nebýt srab a koupit sadu zimních gum a případně pár pytlů cementu (nebo hodně těžkého psa). Jako člověk, který byl párkrát na horách Chevroletem Caprice na celosezónních gumách, mám nakonec sklony s ním souhlasit…

wrx v kombíku je na výlety se psem do hor jako stvořené

Nicméně pokud by měly být cesty na hory skutečně častou záležitostí, nabízí se jako logické řešení auto, které bylo pro takové úkoly zrozeno. Impreza WRX Wagon (to kvůli psovi) kolem roku 2005-2007 (alespoň takové jsem našel v inzercích za odpovídající cenu). Pro člověka, zvyklého na šestiválcové Mondeo, by neměla být příliš žíznivá, výkonná je zcela nepochybně a problém nebude ani s cenou. Otázkou zůstává jen zábavnost – moje zkušenost s ostrými Imprezami je velmi omezená, ale vždy jsem měl pocit, že "obyčejná" WRX mají snad až příliš přilnavosti a když se dostanete tak blízko k hraně, aby to byla opravdu zábava, začíná to už být poněkud otlamoidní.

Zůstává tedy třetí kandidát, který splňuje tvé požadavky naprosto perfektně, až na jeden drobný detail. Ale ten si necháme nakonec, byť ho část čtenářů nejspíš uhádne hned. Jde totiž o Focus ST druhé generace. Dvojkový Focus se velikostí dostal přibližně na úroveň prvního Mondea, charakterní pětiválec s turbem má nejen výkon, ale také skvělý zvuk, zábavnosti má auto na rozdávání a skvělá Recara se do něj, nemýlím-li se, montovala také. Snad není pes moc velký, aby mu stačil kufr. A ten problém? Samozřejmě cena. Druhogenerační ST většinou začínají kolem 200 000,- Kč. Možná by se ale vyplatilo přišetřit…

Máte nějakou otázku, která by si zasloužila zodpovědět? Pište na redakce@autickar.cz!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vavris Vavrisovic
12. února 2015, 08:10
0

Rád bych zde dodal názor přehlížené části redakce, která vykřikla cosi jako "Nebylo by nejlepší přišetřit na Legacy 3.0R s manuálem?", leč tento výkřik byl očividně krutovládcem Bobashem vyhodnocen co by neopodstatněný :-D

reagovat
BobAsh
13. února 2015, 16:17
0

Legacy je těžké jako vepř. Pokud má někdo na starém Mondeu rád to, že je lehké jako hot hatch, tak bych se držel spíš jeho velikosti. A to je WRX.

Ne
Nedy
12. února 2015, 09:35
0

Já bych se přimlouval za to BMW bez "X" v názvu. Máme 320D E91. Teď o víkendu jsem byl v "České Kanadě" - okolí Telče. Chvilkama jsem jel po silničkách, kde leželo 10 cm nafoukaného sněhu. Jasně, člověk musel jet opatrně, ale že bych měl nějaký problém? To rozhodně ne! Já bych se té zadokolky fakt nebál...

reagovat
Ap
Apache
12. února 2015, 14:40
0

Jako místní patriot musím podotknout, že jako Česká Kanada se většinou označuje oblast vymezená městy Jindřichův Hradec, Kunžak, Slavonice a Nová Bystřice. Telč není daleko, ale už tam určitě nepatří :-).

Chilli
18. února 2015, 21:45
0

Ja bych se te zadokolky taky vubec nebal... Ani jednu zimu jsem zatim s E46kou se silnym R6 problem neměl...a do limitu 200 tisic se pořad vlezeš i se svorem, šnekovym - teměř bezudržbovym.

jo
johan
12. února 2015, 11:53
0

ja by som do toho investoval tych 50k, zgeneralkoval a mal auto ake chcem bez kompromisov

reagovat
GanGreen
13. února 2015, 09:11
0

Pod tohle bych se podepsal, když sem s tim spokojenej, tak bych do toho ty prachy narval a udělal si z toho zase "nový" auto a vesele s nim žil dál...

Daniel Borský
12. února 2015, 13:08
0

Pokud se vejde pes, pak bych se mrknul po Accordu Type-R imho zabavnejsi nez ST Mondeo. Jen si nepolepsis co se veku auta tyce. http://www.sportovnivozy.cz/63153-honda-accord-type-r

reagovat
GanGreen
13. února 2015, 09:10
0

Accord je liftabck? Já žiju v domění že je to sedan...

AlanST225
12. února 2015, 18:58
0

Mám v pláne si aurát jedno mondeo st200 kúpiť :) je to dobrá voľba ?

reagovat
Pe
Petr (autor dotazu)
14. února 2015, 16:38
0

V dnešní době sterilních plechovek pro dojíždění do práce -> na nákup -> domů, je velmi lehké se do ST200 zamilovat. Je to taková vysloužilá pornoherečka... Udělá ti všechno co chceš, jako žádná jiná... Neustále vnímáš, jak má před většinou ostatních navrch... Ale je na ní prostě na první phohled vidět, ža pamatuje lepší časy... Moje recenze je zde:
http://www.autoweb.cz/ctenarsky-test-ford-mondeo-st200/

Ku
Kubanuss
13. února 2015, 01:22
0

Mám normální Mondeo mk2 V6 s St paketem a je to super auto na denní ježdění a ani špatně nevypadá... vše si opravím sám, určitě bych ho nenazval pomalým a dá se jezdit kolem 8l/100km. Super podvozek, zvuk, útulný interiér, pěkná výbava a dají se sehnat za pár korun. Už jich moc v pěkném stavu není, takže bych volil verzi nacpat do toho 50t, než jezdit nějakou obyčejnou novou plechovkou, kde se může pokazit milion věcí. Za 50t máš komplet nový podvozek, zbavíš se koroze(hlavní nedostatek Mondea) a další věci co budeš chtít.. určitě Ti ještě dost zbyde ;-) St200 je legenda a za pár let bude mít cenu, nech si ho :) Jestli opravdu chceš něco jiného, tak bych asi volil Focus mk2 ST.

reagovat
BobAsh
13. února 2015, 16:15
0

ST200 už dneska není materiál na daily driver. I když se opraví, co shnilo, tak to shnije znovu. A je to prostě starý auto, každodenní ježdění pro něj bude náročný... Ten Fíkus ST má naději třeba 10 let rozumně sloužit, a i za těch 10 let to bude zajímavý auto - zvlášť vzhledem ke snadné "tunitelnosti". Dostat z něj 300 nebo i 350 koní není problém, a pořád potom funguje.

martin_100
14. února 2015, 00:07
0

Zadohrabu bych se nebál pokud bude mít protiprokluz .... pořád se nestačim divit co všechno na sněhu vyjedu s 25 let starym scorpiem jenom díky tomu že má funkční protihrab a dobrý pneumatiky. Žádný pytle cementu se nekonají ;-)

reagovat
Trinom
20. února 2015, 16:32
0

Což můžu potvrdit. Nikdy jsem žádné problémy na sněhu neměl ani s jednou zadokolkou, co mám. A to jsem dřív bydlel na Šumavě, kde o kopce nebyla nouze.

martin_100
20. února 2015, 21:47
0

pravda šumava ... k tomu v podstatě prázdnej transit či sprinter a v železný rudě a okolí nebo uličky do který bych doručovatele nedovez .... to samý kašperky...srní... řetězy sem za ty leta nepoužil :-)

Trinom
20. února 2015, 21:59
0

Samý známý místa :)

Pe
Petr (autor dotazu)
14. února 2015, 16:37
0

V dnešní době sterilních plechovek pro dojíždění do práce -> na nákup -> domů, je velmi lehké se do ST200 zamilovat. Je to taková vysloužilá pornoherečka... Udělá ti všechno co chceš, jako žádná jiná... Neustále vnímáš, jak má před většinou ostatních navrch... Ale je na ní prostě na první phohled vidět, ža pamatuje lepší časy... Moje recenze je zde:
http://www.autoweb.cz/ctenarsky-test-ford-mondeo-st200/

reagovat
Vo
VoFi
14. února 2015, 17:20
0

Jestli si to dobře pamatuji, tak na podzim se někdo snažil zoufale jedno ST200 prodat. začínal s cenovkou tuším 60 000, nakonec to skončilo v prosinci někde u 30 000 a ani tak ho nikdo nekoupil (asi,pak inzerát zmizel)
..Když byl ten inzerát na FB tak se do majitele lidé akorát pouštěli s tím že je blázen za tak staré auto požadovat takovou sumu...přitom po technické stránce bylo (alespoň podle fotek) v pořádku.. škoda že tu tenhle dotaz nebyl dřív, možná by se dalo z těch dvou ST200 sestavit jedno v pořádném stavu..

reagovat
Vavris Vavrisovic
14. února 2015, 18:11
0

Dobrá ST200 se musí vždycky prodat! Bohužel spousta z nich je nenávratně napadena liškou...

VoFi
14. února 2015, 19:22
0

Tak oprava,detaily a průběh prodeje..

Prodejce byl z Jihlavy..Původní cena (7. srpen) byla přes víkend 52 000,bez kol 46 000.
10. srpen nabízená za 45 se vším všudy, protože majitel potřeboval peníze. To se do něj začali pouštět lidi s tím, jakou to auto má spotřebu a podobné hlouposti.
15.srpen píše, že na prodej už nespěchá, tak ať mu lidi dávají nabídky. 27. Nabízí za 42 nebo výměnu a odmítá spekulanty..
19. dává auto na aukro za údajně směšnou cenu, pak několik dní nabízí výměnu.
7. září je auto na prodej za 40 000.
11. září ho nabízí za 37 000 tomu, kdo se přijede podívat.
Poslední zpráva je z 13. září - auto je na aukru za 30.005 Kč.

Pe
Petr (autor dotazu)
14. února 2015, 19:51
0

Já myslím, že prodávat ST200 je prostě nesmysl... Bohužel asi nikdy nedosáhne statutu klasiky/legendy, jako třeba BMW E30 nebo Honda CRX. Pokud jej prodáte, tak jen za směšnou cenu... Bez ohledu na to v jakém stavu... Koroze tyhle auta trápí fakt hodně a pokud auto není rezavé, je už buďto po opravě, nebo ho co nevidět čeká... Já osobně si ho plánuju nechat, dokud to půjde a pak ho rovnou rozhoupat na magnetu... Případně zahrabat ve stodole do hnoje a doufat, že jednou bude mít cenu...

VoFi
14. února 2015, 20:17
0

To je, bohužel, smutná pravda.. Nicméně ten konečný přístup se mi líbí. Vzhledem k tomu, jaké problémy to auto má a za jakou cenu se prodává, se dá čekat že za dalších pár let jejich řady prořídnou a najít alespoň trochu zachovalý kus bude zázrak. Otázkou je, jestli jeden život bude stačit na to, aby se majitel dočkal onoho zhodnocení..

Trinom
20. února 2015, 16:34
0

Co vůbec z ST200 dělá tak bezcenné auto?

is
isachs
19. února 2015, 09:28
0

Čau,
ST220 bych nezatracoval. Měl jsem ho a bylo opravdu famózní. Byl jsem s jeho řízením opravdu hodně spokojenej. Koukej po 6ti kvaltech. Mají docela podstatný rozdíl ve spotřebě. A dost znatelně lépe jedou. Doporučovaný TypeR Acco je taky super auto. Sportovnější, ale méně daily. Mrkni na Acco type S od roku 2002 s 2,4iVtec motorem. Překvapivě bylo řidičsky opravdu hodně pěkné i když nemá V6. A ještě na závěr MG ZS180. Tohle podceňovaný vozítko mě fakt dostalo. Jinak ST200 jde těžko nahradit. Těžko seženeš takhle lehké převýkonovane auto. V zvlášť pokud chceš něco novějšího - vždy se podepíše větší pasivní bezpečnost, hmotnost atp atp.

reagovat
To
Tomáš
22. února 2015, 03:08
0

Legacy je sice možná trochu těžší, než WRX, ale Spec.B s manuálem si se sériovým WRXem kterékoliv generace vytře prdel a i menší a lehčí starší sériové GTčko bude na trati s hodně těsnýma zatáčkama či s vracákama o něco rychlejší díky krátké převodovce. Navíc je na svou hmotnost pocitově dost lehkonohé a zas o tolik, než Legacy lehčí není...

reagovat
To
Tomáš
22. února 2015, 03:09
0

GTčko bude pomalejší jsem chtěl samozřejmě napsat...

Mi
Milan
08. března 2015, 10:47
0

Já jsem taky řešil tenhle problém.ST mám už desátým rokem. Dopadlo to tak že jsem koupil normální auto na každodenní ježdění a ST víkendovka..Nenašel jsem adekvátní auto jako náhradu..
http://www.fordclub.eu/vozidlo/ford-mondeo-st200-468

reagovat
st
stdrivers.cz
21. listopadu 2015, 23:34
0

Ahoj,
k mému překvapení se tu rozvíjí zajímavá diskuze nad mnohými už zatracovaným vozem jako je ST200. Toto mě opravdu překvapilo.. co mě nepřekvapilo jsou postřehy.. .. pravda je taková.. tohle auto buď milujete nebo zatracujete (záleží jak na tom je.. a zda-li stále o ně pečujete). Tohle auto vlastním bezmála 9 let, koupil jsem ho jako 7 let staré po původním majiteli a po celou dobu mi dělá opravdu jenom radost.. (nějaké ty starosti byly taky, ale nebylo jich mnoho). Jak tady někdo řekl.. je to starší kousek.. ale opravdu se s ním rád občas svezu do práce, občas o víkendu jen tak a klidně ho proženu po okruhu, na dálnici.. hodlám tvrdit, že toto je jedna z posledních fordích "starých škol", auto z duší a na svoji dobu bylo víc než dobré.. ale u nás jste je nemohli vidět.. najít dobrý kus už je rarita, ale pořád někde jsou ;o).. pokud se o auto staráte a vyměníte co je potřeba, nenecháte ho zrezivět..tak by mělo jezdit bez problémů.
Prodávat - to už jsem vzdal před 5 lety a chystám se sepsat příběhy těch (kamarádů, známých a majitelů) kteří to udělali a nikdo z nich nikdy neřekl..to jsem si odechl že už je prodané.. naopak..jako by přišli o nejlepší "milenku" a spíše vzpomínali ;o).

Pokud přeci by měl někdo obavy, že auto nebude jezdit.. není nic jednodušího.. než si sehnat 2. na náhradní díly ;o) tak jako já, když jsem úplně náhodou našel jeden zachovalí kus při služební cestě do Mnichova...

Pravda.. dnes už nikoho výkonem nevytrhnete.. 200koní má kde jaká oturbená 1,4.... už i ty silnější diesly rádoby RS pakety vám ukáží na dálnici záda.. ale tohle auto je jiné.. a jsem zvědav.. zda-li budou také jezdit tak dobře po 250.000km, naskočí na první brnknutí a nechají vás bezstarostně svézt po okruhu i na okrsce...

STK - vždy zážitek.. kdekoliv jsem přijel za tu dobu na stk s tímto vozem..sklízel jsem jen a jen obdiv. Kde jinde projde lidem tolik aut pod rukama..že se pozastaví nad tímto modelem..

Takže, kdo chce auto s duchem "staré školy" a s poctivým V6, který o sobě dává vědět.. tak hledejte... kdo chce machrovat a každému ukazovat záda.. ať se pohlédne po něčem jiném.. a co se BMW i SUBARU týče.. většina majitelů, kteří přesedlali z tohoto vozu na jiný..
jezdí právě v 330 nebo impreze ;o).

Ať vám to jezdí..

Pro případné zájemce: www.stdrivers.cz nebo
původní a už hodně stárnoucí rezenze
http://moje.auto.cz/tigerbp79/st.html

Sz
Szimi
22. prosince 2019, 17:00
0

Při dlouhém zimním večeru jsem zamáčkl slzu u čtení článku (byť 4 roky starého) i dalších komentářů včetně tohoto :-) ST200 bylo moje oficiálně první auto (Vavris bude vědět). Koupil jsem ne úplně zachovalý kus a investoval do něj tehdy snad všechny volné finance a podařilo se mu alespoň částečně navrátit zašlou krásu. Po nějaké době jsem se nadchnul pro zadokolku a Mondeo prodal. To byla chyba a dodnes si to myslím :-) ostatně, moje recenze určitě mluví za vše, skvělé auto - https://moje.auto.cz/S-i-m-i/estecko-dvoustovka-modra-ustrice.html

ji
jirka
03. června 2015, 21:54
0

Čau. Nevím jestli je to pro tebe aktuální ale já bych neměnil. Kámoš dělá mazdu 323 mrkačku. Dělá jí už 8 let a furt není hotovej. Jednoduše musíš vědět co chceš. Tyhle auta bohužel jednou zmizí ale když ho budeš udržovat může ještě nějakej čas žít. Můj názor: nechat!!! Ale jestli se ti do toho nechce tak s ním pryč. Nemá cenu trápit sebe ani auto. Jo a ten pán ho prodal na aukru ale za 25000,-

reagovat
Fi
Filip Matoušek
16. ledna 2017, 18:13
0

dobrý den kde by se dalo sehnat ST paket na MONDEO kombi MK2 dekuji

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem