načítám data...

Proč jezdím Lincolnem?

Tři roky jsou minimálně v mých měřítkách poměrně dlouhá doba na to, vlastnit auto. Tenhle milník jsem se svým prvním autem nedávno překročil a při té příležitosti se zamyslel nad tím, proč tohle všechno vlastně dělám...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Od doby, kdy jste si přečetli o mém Lincolnu, už utekly téměř dva roky. Za tu dobu jsem se Lincolnu nezbavil a i přes kratší odstávku je stále mým autem na "denní" ježdění. Vzhledem k tomu, že svými rozměry i motorem má do levného studentského auta daleko, setkávám se docela často s dotazy o tom, jak jsem k Lincolnu přišel, proč zrovna tohle auto a proč tím vlastně jezdím, popřípadě kde na to beru? Po jednom nedávném setkání na benzínce s Mustangem, jehož majitel se mě ptal na podobné věci, jsem si uvědomil, že jsem nad tím vlastně nikdy pořádně nepřemýšlel, ale že bych možná měl. Tak pojďme na to!

Takže jak jsem k Lincolnu přišel? Obvykle to celé zkrátím na pár vět ve stylu "prostě jsem ho koupil", ale celé je to, jak to tak bývá, trochu delší… Už dlouho předtím, než jsem dostal řidičák, jsem hledal auto, které bude to první. Tehdy moje oblast zájmu začínala i končila americkými auty, takže bylo jasné, odkud první auto bude. Favoritem tehdy bylo Camaro třetí generace, později se k němu přidal foxbody Mustang. Díky prodávání párků v rohlíku od nevidím do nedivím, se mi podařilo dát dohromady sumu, která by s trochou dobré vůle stačila na to, co jsem si vysnil, ale nabídka bohužel nebyla. Postupem času se objevil jeden Mustang druhé generace s majitelem, který vůbec nekomunikoval, a jeden Fox, který měl dokonce čtyřválec s turbem. Bohužel byl v takovém stavu, že nemělo smysl pro něj jezdit i přes jeho velice příznivou cenu. A pak tu byl Lincoln, který měl kamarád a chystal se ho prodávat. A po prvním usednutí do něj jsem měl pocit, že je to první Lincoln, který nepůsobí jako auto starého gentlemana, co jsem potkal. Za pár měsíců jsem pak směnil oběživo za klíčky a posléze jsem dostal i doklady. 

Proč právě tenhle Lincoln? Důvod je nějak tak nastíněn už v předchozím odstavci, Continental mě svým způsobem okouzlil. Není ani pravou amerikou s osmiválcem a rámem, ale díky svému olezlému laku, který z něho vizuálně dělá vrak, a přitom neuvěřitelně pohodlném podvozku z něho má člověk dojem, že je ve skutečnosti lepší, než vypadá. I tohle z něho udělalo auto pro mě. A ve výsledku pro mě nějak tak zbyl. Nic lepšího v ten moment na prodej nebylo a kdo by mohl čekat déle? I když už o pár týdnů později se z Lincolna stal omyl, nejen kvůli problémům, které jsem popisoval v článku, ale i kvůli naprosto úžasnému Pontiacu, který se vyloupl v inzerci přesně o týden později. Pontiac zmizel a Lincoln zůstal napořád.

Proč s ním jezdím pořád? "Protože můžu." Ježdění něčím, co není na silnicích úplně obvyklé, člověka prostě naplňuje hřejivým pocitem vyjímečnosti. Navíc ježdění Lincolnem člověka uklidní. Pokud se nestane, že doopravdy hodně nestíhám (ale občas i když se mi to stane), tak člověk po pár minutách pluje tak trochu jiným časoprostorem a okolní provoz taková samozřejmost, která člověka obtěžuje jen minimálně. Už jsem se zmínil o tom neuvěřitelně pohodlném podvozku, který tenhle pocit jen umocňuje? Další věcí, která je vlastně super, jsou ohlasy okolí. Obvykle jsou spíš typu, že jsem blázen, ale občas se najde i někdo, komu se tahle vesmírná loď věc líbí. A člověka vlastně pobaví i chodci, kteří koukají na auto a zapomínají přecházet. (Zdravím pankáče z dnešního odpoledne!) 

A kde na to beru? Věříte, že vlastně vůbec nevím? Jsem sice relativně chudý student, ale jakýmsi záhadným způsobem se mi každý měsíc daří najít peníze na benzín, odložit několik stovek na povinné ručení a několik stovek na nadcházející údržbu. Když mi bylo osmnáct, tak jsem slyšel, že prý určitě prodávám drogy, jinak bych si to nemohl dovolit, ale kdyby to byla pravda, tak bych si nejspíš koupil podstatně lepší auto. Ve skutečnosti mě údržba za tři roky (včetně toho, že jsem s Lincolnem navšítivl svodidla a musel kupovat auto na díly) vyšla na necelých třicet tisíc. A to se dá.

Tři roky s tímhle autem mě leccos naučily, například jak nemá vypadat prodej auta nebo jak to vypadá, když prodáváte levnou ameriku, ale i přes všechny problémy, které mi přineslo, a i přes to, že jsem koupě poměrně brzo litoval, jsem teď rád, že jsem vydržel a vozím se v něm dodnes. Ale nebýt spousty lidí, kteří mi všelijak pomohli, tak už nejspíš skončil ve sběrných surovinách. Za jejich pomoc si zaslouží nehynoucí vděk nejen Lincolnu, ale i mě. Kdyby tehdy Lincoln skončil špatně, tak bych se snad o auta raději nezajímal a rozhodně bych teď nebyl tady.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Libor
19. dubna 2015, 20:45
0

Ty jo, na tohle koukám vždycky, když jdu okolo FEKTu, to by mě nenapadlo, že je to někdo z autíčkáře :-)

reagovat
František Čáslavský
19. dubna 2015, 21:03
0

Kdyby sis to chtěl někdy prohlídnout zevnitř a tak vůbec, tak klidně napiš, jak vidíš, bejvám tam často :)

VoFi
19. dubna 2015, 21:49
0

Už při čtení 1. Článku jsem se cítil inspirován..teď ale můžu říct, že v tobě vidím vzor :) ..jen potřebuju najít místo na prodávání parků v rohlíku :D :/

reagovat
Trinom
19. dubna 2015, 22:14
0

Myslím, že to jde nahradit jakoukoliv jinou brigádou :)

František Čáslavský
19. dubna 2015, 22:18
0

Asi tak nějak. Obracet hamburgry můžeš skoro kdekoli, ale ze svý zkušenosti ti povím, že to není práce, ke který bych se chtěl vracet :)

VoFi
19. dubna 2015, 22:51
0

Však jsem tím myslel brigádu všeobecně.. :)
Akorát z jistých důvodů nemůžu pracovat na smlouvu :/ ..a na černotu najít něco v relativně malém okruhu,abych na autobuse neutratil víc než vydělám už není tak snadné..už rok hledám ,ale výsledek nic-moc..za tu dobu jsem našetřil jen skromné 4 tisíce..

Trinom
21. dubna 2015, 21:49
0

Jestli tím něčím je sirotčí důchod, tak tě můžu uklidit, že vše, kromě HPP je v pořádku a legální.

VoFi
22. dubna 2015, 12:43
0

Díky za starost a info :)
Každopádně tohle ten důvod není..
Když to zhrnu - rodiče jsou rozvedení a žiju s mamkou. Ta má ze zdravotních důvodů značně omezený okruh prací, které může dělat ( a to navíc v podstatě jen na zkrácenou prac. dobu). Její současná práce je mizerně placená, ale aspoň se na ní nedívají skrz prsty (až na idioty, kteří ji říkají ať je raději doma, když pak díky podpoře má víc peněz..) Jelikož její plat nedosahuje minimální mzdy, je zbytek doplácen státem na onu hranici. Pokud ale budu mít oficiálně brigádu, o tento příspěvek přijde v plné míře a peníze z brigády by stejně musely do rodinného rozpočtu.

Trinom
26. dubna 2015, 14:18
0

Což je teda pěkně debilní. Opravdu to není omezený v zákoně taky jen na HPP?

VoFi
26. dubna 2015, 15:19
0

Bohužel ne..je to brané jako příjem do domácnosti a dávky se krátí ve výši příjmu. Když jsem to počítal, tak za měsíc brigády, kdy bych pracoval 5x týdně 4 hodiny bych si vydělal asi 300Kč..

Trinom
26. dubna 2015, 16:01
0

Tak to ti teda nezávidím.

VoFi
26. dubna 2015, 17:37
0

Co se dá dělat no :/ .. Musím se spoléhat na jednorázové akce..
Proto v tom dotazu do "ptejte se" byla zmínka o nemožnosti to auto změnit v krátkém časovém horizontu. Což mi připomíná další věc - auto nebudu moct mít napsané na sebe, jinak by následovalo to samé co v případě brigády.. :/

dejv3052
19. dubna 2015, 22:58
0

Cituji:Ježdění něčím, co není na silnicích úplně obvyklé, člověka prostě naplňuje hřejivým pocitem vyjímečnosti.

Cituji: Další věcí, která je vlastně super, jsou ohlasy okolí. Obvykle jsou spíš typu, že jsem blázen, ale občas se najde i někdo, komu se tahle vesmírná loď věc líbí. A člověka vlastně pobaví i chodci, kteří koukají na auto a zapomínají přecházet

Člověče, docela ti rozumím. Já to své sice nemám k dennímu ježdění ale projiždim se docela často a zaživám to samé. Lidi s úsměvem pokyvují hlavou, zvedají palce a podobně, což je docela divné, protože taková věc na cestě nemá co dělat... a má přece, stát někde ve frontě na magnet ne? Jseš fakt dobrej Panker, a at ti Linec ještě slouží a neumře na nic zásadního. A ten gril na zadní kapotě jsem viděl naživo :D
má sranda věc viz: foto

reagovat
František Čáslavský
19. dubna 2015, 23:06
0

Ovšem ta škůdka je luxusní! :) Díky za reakci, udělals mi takhle navečer radost :)

Adam
19. dubna 2015, 23:01
0

Nevim jestli je to vhodné, ale můžu se tě zeptat v jaký cenový relaci se Fox a Camaro pohybovali? A zda-li si sledoval německou/evropskou inzerci, nebo výhradně českou. Fox body GT je totiž na mém listu aut, ve kterejch bych se chtěl alespoň svézt. Díky a přeju ranec spokojenejch kilometrů ;)

reagovat
František Čáslavský
19. dubna 2015, 23:05
0

Ten Fox stál asi 25 tisíc, ale byl ve strašlivým stavu, kdy byla montážní pěna v prazích a přední nárazník připevněnej samořezkama. Možná mám někde ještě fotky... Foxe mám pořád na seznamu, ale asi by to nutně nemusel bejt osmiválec... Vlastně bych chtěl Mustanga 2.3 turbo jen pro tu prdel, když by se někdo ptal, jestli je v tom V8 :D

Adam
19. dubna 2015, 23:28
0

Asi nejsem dostatečnej punker nebo sadista, abych si užíval objasňování lidem, proč mám (ne)mustanga a ještě k tomu s R4 :D Ale bylo by to stejný trýznění, jako když se mě někdo zeptá na motorizaci mé E36. Jen velice nerad sděluji, že jde o šestnáctku :D

Adam
19. dubna 2015, 23:37
0

Fox, ze kterýho asi nejvíc slintám je ten, co ho má Vaughn Gittin Jr. jako béčko na drift. (na kravení s tuerkem u něj za barákem ;) :D )

BobAsh
19. dubna 2015, 23:40
0

Adam: V případě 2.3 turbo Foxe to má ale to kouzlo, že ten čtyřválec je srovnatelně výkonnej s V8.

Woyta
20. dubna 2015, 01:29
0

Fox Mustang 2,3 turbo jsme loni s Trinimem okukovali někde u Liberce. Sice předrenovační stav ale auto nebylo vyrezlé (kromě výfuku) a bylo funkčí. Stálo 20tis. Akorát mělo švýcarské doklady.

Bigg.I
19. dubna 2015, 23:44
0

Závidím ti, já jako podobná věková kategorie ( 20 let ) jsem se po inzerátech brodil už cca od 16ti a doteď jsem nic nekoupil... (ikdyž nádherné granady za 35 000 kč na BBS kolech doteď lituju). Bohužel život se vydal jinou cestou :D
Na střední jsem dojížděl busem (v autě se prostě za volantem spát nedá) no a na vysokou jsem odcestoval do zahraničí, takže kup auta doteď neměl smysl...
Sám nevím v jakém rozpoložení budu a co si jako první auto koupím (ale rozhodně to bude něco extra - buď amerika nebo něco nesmyslně starýho). Fakt závidím, že ty si to užíváš prakticky od 18ti :).
Ať slouží !

reagovat
BobAsh
20. dubna 2015, 00:34
0

Jestli myslíš tu černou Granadu, tak ta je sice vizuálně vcelku ucházející, ale technicky byla dost špatná. Koupil jí kamarád, dal tak nějak dokupy a znovu jí nabízí za nějakej nesmysl.

Jinak na DD už bych dneska Granadu nedoporučoval, starý Fordy dost hnijou. Leda jako víkendovku.

Bigg.I
20. dubna 2015, 01:07
0

BobAsh: Nene, ta Granada kterou jsem zmínil byla na prodej víc než před rokem na : www.rajveteranu.cz
Mám dojem, že měla barvu nějak do béžova, hnědý interiér, Ghia, mlhovky a zmíněná kola... bohužel fotku už nemám.
Jsem si teho vědom, já mám bohužel celkově pro ten modrej ovál slabost...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem