Automobilka SSC (Shelby SuperCars – s Carolem Shelby nemá nic společného) sice nepatří mezi nejznámější, ve světě nekompromisních sporťáků ale není žádným nováčkem. Někteří z vás si možná vzpomenou na SSC Ultimate Aero TT. Pod krkolomným názvem se ukrývalo nepříliš krásné, ale za to pořádně rychlé auto, které se proslavilo hlavně tím, že sesadilo v roce 2010 Bugatti Veyron z trůnu nejrychlejšího a nejvýkonnějšího auta. Po tomto pokusu se za vozem u značkou samotnou zavřela voda a přes deset let jsme o ní neslyšeli.
Jedinou výjimkou bylo představení konceptu nazvaného Tuatara v roce 2012. Vzhledem k tomu, že se jednalo pouze o vizualizace a termín produkce nebyl stanoven, nevzbudila odvážně tvarovaná studie mnoho vášní. Takových “vysněných” vozů se přeci jen objevuje relativně velké množství, jen zlomek se ale dočká realizace.
Jenže uplynulo sedm let a Tuatara je tady. Prototypy jezdí, fungují a už na podzim se první produkční kusy dostanou k zákazníkům. A není to jen tak ledajaké auto. Za sedačkami totiž burácí ten v současnosti nejsilnější produkční motor. Dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 5,9 litru dosahuje maximálního výkonu 1750 koňských sil. To je o sto padesát koní více, než má dosavadní rekordman, Koenigsegg Jesko. A kromě dechberoucího výkonu tento agregát i skvěle vypadá, posuďte sami.
I přes osazení masivním motorem se hmotnost auta pohybuje jen lehce nad 1200 kilogramy, nízká karoserie má koeficient odporu vzduchu jen 0,279, což je opět rekordní hodnota. Díky tomu se prý tento vůz jako vůbec první na světě dokáže rozjet až na 300 mil za hodinu (482 km/h). Na potvrzení této hodnoty si ale budeme muset počkat do podzimu.
Ozývají se i skeptické hlasy. Teoreticky je prý sice možné, že by vůz mohl díky unikátnímu motoru jet takto rychle, v současnosti ale prý neexistuje pneumatika, která by takovou rychlost bezpečně vydržela. SSC nicméně působí velmi sebevědomě a prohlášení o pokoření třísetmílové hranice několikrát potvrdilo. Vypadá to, že na podzim se máme na co těšit.
01. července 2019, 15:55
2
Prostě mám trošku pocit, že poslední dobou je těch nejrychlejších aut na světě nějak moc...
02. července 2019, 15:44
1
Přesně. Začínám mít pocit, že dneska není nic jednoduššího než vyrábět "taky" auta. Ok uznávám, že vyrobit a připravit jakousi funkční platformu není sranda. Potom co. Nandám do toho elektromotor a když ani to nestačí tak si koupím a potůním nějakej V12, nebo teda postavím vlastní kokotinu která reálně ani nemůže fungovat v provozu a jupí, bezva máme značku. Můj hypersport se bude jmenovat Mrdka V12 1000HP ultraevoluzione ve zkratce prostě MV12UE. Nevim co budem atakovat ještě. Asi nejrychlejší tříkolku na ringu třeba... jooo bude to mít asi tři kola.
03. července 2019, 13:23
1
Beastar: Hele Bíste, nejmenovalo se tvoje dílo náhodou SuperHyperSport Beastar SuperLichte Mordenaar TYPE Eins? To je to s nějakým pěkným licenčním V12 pod kapotou.
Těch značek je už tak nějak moc, a ty tomu ještě přidáváš. :D
03. července 2019, 13:41
1
To byl jenom koncept tohle bude produkční. Sem rád že si to fanoušci pamatují;D Už máš připravenou zálohu 300 000€? Bude to pocket rocket jak schwein. V12bereme od Maruti.
03. července 2019, 20:38
0
Třista jo? A co mi za to nabídneš? Evža prý plánuje nový model Anti - dvoumístný, 3 dv roadster co pojme 7 lidí, váží 800 kg bez baterií a prodlužovačky (tu mám grátis pokud si to předobjednám), a zrychlení 0.9s na 100 při nulové spotřebě pohonných hmot je víc než lákavá nabídka. Taky se tam vejde 2000 litrů nákladu.
Co mi nabídne ta tvoje Mrdka V12? Má to třeba držáky na nápoje? Taky potřebuju řízení a řazení na správné straně, a né fofrklacek zprava jak nějaký nácek.. Jo, samozřejmě trvám na manuálu - nejsem babi.
01. července 2019, 19:44
0
Hezký, teď se všichni vrhnou na metu 300mil/h jako před pár lety na 200. Takže se máme asi na co těšit.
A Tuatara vypadá famózně. A ještě k pneu, jak je mozny, že top Fuel dragster jezdí hodně přes 500km/h, když na to neexistujou pneu? Ano, vím že tak jede asi vteřinu , ale jede...
02. července 2019, 12:17
0
Musi to vydrzet delsi dobu, musi ta guma byt zaroven pouzitelna i pro bezny provoz. Coz je dle me kamen urazu - guma ktera zvladne 300mil/hod a zaroven bezny provoz v Dubaji
02. července 2019, 15:03
0
Taky by to šlo řešit sadou gum pro běžný ježdění a sadou pro V-max. Neříkám, že to je praktické, ale démon měl taky spešl pneu na sprinty, pokud mě paměť nezklame.
02. července 2019, 15:20
0
Jenže jenom přední a mohl sis je snadno hodit do kufru. Tady to nepůjde.
02. července 2019, 20:12
1
leda že by to bylo i v kombiku.
06. července 2019, 11:37
0
ad dva pary pneumatik: mozno ani nebude treba kombi. Mozno uz dnes ziju ludia, ktori ked idu rano do garaze, tak vedia ci dnes chcu ist do roboty alebo skusat pokorit 300mph.
01. července 2019, 21:33
0
Bohužel mám taky pocit, že to auto skončí v propadlišti dějin jako exponát v nějaké obr garáži s osudem dalších podobných projektů. Pár lidí sice za to dá nesmyslné peníze, možná to nějakou rychlost dosáhne, ale jinak to nepůsobí výjimečně v porovnání s např. F40, McL F1 nebo Veyron...
02. července 2019, 09:28
0
Musím říct, že se mi to líbí. Počkám na vejplatu, zavolám do SSC a objednám si gumičky do stěračů...
06. července 2019, 11:40
0
medzicasom si mozes kupit inu gumicku a naplnit nou svoje ambicie.
Prepac BigBen, ten for nema nic spolocne s tebou, ale tak si nahral na smec, ze som si nemohol pomoct.
06. července 2019, 21:52
1
Rozumím tomu co jsi napsal, ale asi jsem nepochopil ten vtip, pokud tam nějaký měl být :-D
02. července 2019, 15:40
0
Když všechno podřídíš Vmax aby se o tobě psalo. Myslím že určitě v Maranellu, Svatý Agátě, Ängelholmu (mimochodem město/domov andělů kdyby něco) a dokonce i v tý prdeli Molsheimu se tomu musí smát od ucha k uchu. Neví někdo kolik se téhle parády prodalo k těm zákazníkům.... ? Přesně auto do sbírky, který za 10 let budeme vídat v seznamech jaká to byla EXOTIKA.