logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Prezidentská limuzína francouzského střihu. DS N°8 dorazila do Česka a táhne k sobě všechny pohledy

Země galského kohouta má nový symbol luxusu na čtyřech kolech. DS N°8 je ztělesněním lásky k módě, přepychu, kvalitnímu řemeslu a avantgardě. Na elektřinu má ujet až 750 kilometrů.

Je hezké, když si hlava státu může vybrat „služebák” z domácí produkce a přitom stále důstojně reprezentovat. Francie je sice domovem několika velmi slavných automobilek, v jejich portfoliu však už dlouho nebylo auto, které by se pro takovou roli hodilo. Od letošního roku je situace jiná – vlajková loď společnosti DS Automobiles přinesla nejen styl a prostor, ale také luxus a vladařský majestát. Emmanuel Macron si pohoví v přepychovém salonku a ještě může sbírat kladné body za ohledy k životnímu prostředí – model DS N°8 je totiž ryze elektrický. 

S dojezdem si prezident nejspíš moc lámat hlavu nemusí, neboť na delší trasy má k dispozici jinačí dopravní prostředek, ani v opačném případě by se ale nemusel příliš strachovat. Verze DS N°8 FWD Long Range 245 k baterií o kapacitě 97,2 kWh podle protokolu WLTP dokáže ujet až 750 kilometrů v kombinovaném režimu. V nabídce se dále nachází verze FWD 230 k s baterií o kapacitě 73,7 kWh a dojezdem až 550 km a AWD Long Range 4x4 350 k, která poskytuje dojezd až 688 km. Mimochodem, všechny pohonné jednotky se vyrábějí ve francouzském Trémery. 

Foto: DS Automobiles

O krásu jde především

Automobilka DS se netají tím, že styl, komfort a luxus jsou pro ni na prvním místě. Standardní technika koncernu Stellantis se pak často stává terčem uštěpačných poznámek, jenže co je tady vlastně špatně? Stejně jako existují uživatelé praktičtí, rychlostichtiví nebo spořiví, jsou tu i uživatelé, pro něž je prioritou estetika a smyslové požitky, které mohou během jízdy zakoušet. A v tomto ohledu umí DS odvést mimořádně dobrou práci. 

DS N°8 jako by hýčkala zmíněné smysly rukavičkou z hedvábného aksamitu. Vnější podobu není třeba rozebírat – názor si můžete udělat sami. Na každý pád však jde o auto na první pohled výjimečné a nezaměnitelné. Všechny materiály v kabině jsou opravdové – co vypadá jako dřevo, je skutečně dřevo, co vypadá jako kůže, je skutečná kůže, konkrétně Nappa vyčiněná olivovými listy za použití tradiční netoxické a zcela biologicky odbouratelné metody. Pokud by vašemu pozadí dělala lépe Alcantara, stačí říct. Podíváte-li se zblízka, všimnete si precizního zpracování za použití umných řemeslných technik, které jsou pro DS trademarkem.

Foto: DS Automobiles

Přední sedadla z extra husté pěny dokáží hřát, chladit i masírovat, což už je dnes standard skoro u všech vozů vyšší třídy. Ale co třeba foukání teplého vzduchu přímo za krk, které známe z prémiových kabrioletů? Takový výbavový prvek dokáže spolehlivě rozsvítit i sebepochmurnější zimní ráno. 

Komunikaci s vozem zajišťuje dvojice displejů – nepočítám-li head-up -, které jsou sice rozměrné, ale tak zdařile včleněné do palubní desky, že vůbec nenarušují exkluzivní dojem z interiéru. Marně byste hledali také většinu reproduktorů (všimnete si asi jen těch ve dveřích, jejichž kryty jsou samy o sobě malým uměleckým dílkem), kterých může být až 14 a společně s 690 W zesilovačem vám zajistí parádní hudební zážitek. Tady je zkrátka všechno podřízeno tomu, aby se řidič i cestující cítili jako opečovávaní příslušníci francouzské šlechty. 

Foto: DS Automobiles

Francouzská baterie i pohon

Elektrické pohonné jednotky už jsme si ve zkratce popsali. Zbývá dodat, že všechny jsou vybaveny jednorázovým zvýšením výkonu, které přináší verzi FWD dalších 30 koní, verzi FWD long range 35 koní a verzi AWD long range 25 koní. Hodnoty zrychlení činí 7,7 s, 7,8 s a 5,4 s. Maximální rychlost je u všech verzí omezena na 190 km v hodině.

K napájení DS N°8 využívá NMC články (opět vyráběné ve Francii) a 400V architekturu. Stejnosměrné dobíjení maximálním výkonem 160 kW už dnes nikoho moc neohromí, ale žít se s ním dá docela dobře, stejně jako s 11 kW palubní nabíječkou pro domácí použití. Nastavení umožňuje tři úrovně rekuperace, mód plachtění a také řízení jedním pedálem až do kompletního zastavení.  Příjemným bonusem je systém V2L, tedy sdílení energie z vozu do jiných zařízení, které u evropských automobilek zatím není běžným standardem.

Foto: DS Automobiles

Jízdními dojmy prozatím posloužit nemohu, nemám však žádné pochybnosti o tom, že komfort bude příkladný. Podobně jako další modely DS využívá i DS N°8 systém DS Active Scan Suspension, který pomocí palubní kamery, čidel světlé výšky, akcelerometrů a detektorů náprav analyzuje vozovku před autem a v reálném čase nezávisle přizpůsobuje tlumení jednotlivých kol.

U DS N°8 můžete vybírat ze dvou úrovní výbavy, Pallas a Etoile, které aktuálně doplňuje speciální edice Jules Verne.   První dvě jsou k mání se všemi třemi pohony, Jules Verne pouze v kombinaci s větší baterií. Cena startuje na částce 1 590 000 korun (výbava Pallas se standardním dojezdem), vrchol nabídky Jules Verne s dlouhým dojezdem a pohonem všech kol stojí 2 090 000 Kč. První auta by měla přijet k zákazníkům na konci tohoto roku. 

Testování dojezdu na evropských dálnicích

Reálný dojezd modelu DS N°8  při vyšším zatížení zkoušela automobilka DS na dálnicích ve Francii, Itálii, Španělsku a Německu. Níže se můžete podívat na výsledné hodnoty, které platí pro verzi FWD Long Range. Všechny trasy byly absolvovány se 100% nabitým akumulátorem bez mezidobíjení a jízdy probíhaly v souladu s maximálními povolenými rychlostmi na dálnicích (obvykle 120 až 130 km/h v závislosti na zemi):
 

  • Paříž – Lyon (Francie): 450 km, 10% úroveň nabití baterie (SOC) a 60 km
  • Mnichov – Koblenz (Německo): 506 km, úroveň nabití baterie (SOC) v cíli také 10 % a 56 km, což potvrzuje konzistenci dojezdu i přes výrazně delší vzdálenost
  • Madrid – Denia (Španělsko): 470 km, konečná úroveň nabití akumulátoru (SOC) 20 % a 128 km, což svědčí o vyšší hospodárnosti za mírně příznivějších jízdních podmínek
  • Melfi – Nera Montoro (Itálie): 450 km, úroveň nabití baterie (SOC) v cíli 28 % a 195 km, což dokládá mimořádně optimalizované hospodaření s energiemi.

Foto: DS Automobiles

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

-1 reagovat
VK
15. 10. 2025, 14:24

Jenom škoda toho primárně a preferenčně předního náhonu.

-2
HeavySmoker
15. 10. 2025, 16:37

Použitá platforma (STLA Medium) to neumožňuje. Stellantis na tom stavia ICE aj EV a všetko je vyladené na predný pohon. Aj keď sa DS tvári že je to vrcholný model, Stellants má v rukáve STLA Large kde sa počíta so zadným náhonom. Zatiaľ na tom stojí len nový Dodge Charger a žiadny zázrak to aj tak nie je (veľké problémy so spoľahlivosťou už z výroby, platforma umožňuje zástavbu ICE aj EV a tak je dojazd slabý). Celkovo to vyzerá že celý Stellantis s EV zaspal, takže dostali rozum obnovili výrobu V8 HEMI.

0
afro-r1
15. 10. 2025, 17:22

A pritom - pokud jde primarne o krasu - je hezka proporce uplny zaklad uspechu. Detaily a jizdni vykony jsou prijemny bonus, ale zaklad musi sedet. Vzit zaklad z Chargeru a nahore udelat francouzske "krasno", tak ma auto uplne jiny ohlas.

0
rock
15. 10. 2025, 18:50

No a u téhle N°8 jdou proporce bohužel do kelu.
Ve srovnání s Mercedesem EQE -což je finančně +- nastejno- je to o něco kratší, užší a -co hlavně- o nějakých 7 cm vyšší. A to už EQE je vyšší než běžná E-Klasse.
N°8 není limuzína ani fastback, je to crossover. A navíc není prezidentskou limuzínou ani vnitřním prostorem. Vzadu je málo místa, sedák je hodně nízko nad podlahou, takže kolena pod bradou. Navíc se nárty nevejdou pod přední sedačku.
Takže auto pohodlné pro dva a dvě děti (které ještě nepřerostly rodiče). To ani Alcantara nespasí.

0
Trinom
20. 10. 2025, 15:54

HS: Nazývejme věci správnými jmény. Není to tak, že by STLA posral EV a proto se vrací k Hemi, ale dělá tak proto, že Trump uvolnil veškerá emisní omezení a nic jiného dobře dělat neumí. Jinými slovy, místo toho, aby konečně začali šlapat do elektromobility a dohnali zbytek světa, tak strčí hlavu do písku, BEV odpískají a budou dál vyrábět osmiválce. Neříkám, že osmiválce nejsou cool, ale strkání hlavy do písku cool není.

0
afro-r1
20. 10. 2025, 19:23

To zni, jako by uvolnovani regulaci na strane jedne a naslouchani pranim zakazniku na strane druhe bylo brano za spatne vlastnosti.
A jinak... zrovna "prezidentska limuzina" by si elektrickou STLA Large zaslouzila.

-1
Bono_
21. 10. 2025, 08:37

Trinom:
Čím víc takovejch, tim líp.
Ta hra na emisní záchranu planety primitivníma bateriema je stejně jenom kšeft, s ekologií to nemá nic společnýho...
Elektromotor s baterií je technologicky něco jako přesně rozdělovat hi-tech chytrýma inštrumentama s AI teplo v různých částech místností ve starý, dřevěný, nahnilý chajdě vytápěný hnědým uhlím v otevřeným ohništi.
Hi-tech inštrument - máme ✅ = jsme strašně ekologický💪😎
Ať si to tak dělá kdo chce a přijde na lepší způsoby využití hi-tech, ale ne za cenu toho, že mi bude kecat do toho, že zděnej barák vytápěnej plynem je špatně, protože teď jsme se rozhodli že je pokrok uhlí.
A evidentně se to nelíbí většině dotčený populace stejně jako mě.

1
Trinom
21. 10. 2025, 15:43

Afro: naslouchání přání zákazníka je fajn. Já nemám nic proti HEMI, jen považuju za hloupost přestat dělat na BEV.

2 reagovat
Štěpán
16. 10. 2025, 14:35

Já vím, že je třeba jít automobilkám trošku na ruku, být s nimi zadobře, protože jinak by tento skvělý web nešel dělat. Nicméně i tak by bylo fér k článku napsat, že jde v podstatě o PR, celý text tak působí. Opět, nic proti tomu, ale zmíněno by to být mohlo.

0 reagovat
rivka
18. 10. 2025, 18:54

Ježiši, to je tak škaredý...

0
Trinom
20. 10. 2025, 15:56

Je to vysoká koza, ale zas tak hnusný mi to nepřijde.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte