načítám data...

Okruhová auta o kterých sníme - druhý díl

Od závodních legend a brutálních osmiválců až po francouzské hatchbacky a americké podivnosti. O jakých okruhových autech sní redaktoři Autíčkáře?

zobrazit celou galeriiTopX: Okruhová auta o kterých sníme - druhý díl

Další okruhové ježdění Autíčkáře, tentokrát na Autodromu Sosnová, se již blíží – jezdit budeme 11. září po celý den, tedy od 9:00 do 18:00. Jako obvykle se můžete těšit i na závody levných vehiklů PlechCup, pověstné Autíčkářovy hotdogy a burgery, a vůbec na den plný skvělé zábavy. Chcete ušetřit a jezdit levněji?

Registrujte se hned teď!

 

Pokud jste přečetli naši minulou TOPku o okruhových autech, která se vkrádají do snů redaktorů Autíčkáře, jistě vám neuniklo, že někteří členové punkového uskupení píšícího pro tento web, se jaksi nevyjádřili. No a teď je čas to napravit

Caterham 420R

Splašené trubky z Británie jsou už nějaké to léto věcí, která si stále drží pozici nejsilnějšího, nejúchylnějšího a nejzábavnějšího motoristického zážitku, který jsem měl tu čest absolvovat. Sice šlo “jen” o Roadsport 175, ale i tak to byla záležitost překonávající s velkým náskokem všechno ostatní, co má čtyři kola, a navíc jsem ze setkání odcházel poražený a odhodlaný si pro příště vyřídit účty. No, dodnes se tak nestalo a při pohledu na bankovní konto to příliš optimisticky nevypadá ani do budoucna. Takže moji první vysněnou volbou pro okruhové dny logicky nemůže být nic jiného než Caterham. Jeho předpoklady jsou ideální. Muší váha, čirý purismus a klasická koncepce snadná na ovládání. I když snadnost ovládání je v případě téhle věci dosti relativní pojem. Výběr té správné verze není příliš složitý a ze tří nabízených “ostrých” prchajících stanů jsem si vybral zlatou prostřední variantu 420R. Tu pohání atmosférický dvoulitr Ford Duratec (pozdravujeme Mondeo), ovšem trochu vyšlechtěný, tudíž disponující symptickými 210 koni a 203 Nm. Písmeno R zase znamená, že dostanete diferenciál s omezenou svorností, tužší podvozek, větší brzdy a mělce prořezané semislicky Avon na malinkaté disky. A taky ty rachitické slupky místo sedadel a poctivý manuál. Abych nezapomněl, posílený Duratec pod kapotou stačí na kilo pod čtyři sekundy. Haleluja. Už chápete, proč nechci 620R? Akorát by mě to potahalo a byl by ze mě balík chodící deprese. Tedy, ne že by to 420R nesvedla taky – jsem si jistý, že sázet tam v tempu kvalty pekelně tuhé převodovky doplněné o kamennou spojku by byla velká výzva, ještě k tomu zatáčet, brzdit a kroutit volantem. Uff. To by byl krásný boj. 

-Vavris-

Chevrolet Corvette C6 Z06 

Pokud bych byl vážně moc bohatý a chtěl jezdit na okruzích, určitě by mě rozum dovedl k 911 GT3 RS nebo Caymanu GT4. Okruhová nářadí ze Zuffenhausenu se dotýkají dokonalosti a jsou již z továrny uzpůsobena težkému životu okruhového auta tak, že prakticky není co vylepšovat. Představují zcela racionální volbu pro iracionální koníček a je hloupost je opomíjet. Jenže bohatý nejsem, tenhle článek je o snění a mně se vždycky líbila perverzní provokace. Takže promiň, Porsche, tvoje místo obsadí placka zpoza louže. Na Corvette mě fascinuje kontrast mezi stigmatem o podřadném autě s primitivním motorem a podvozkem, které stále ještě přežívá (nejen) mezi ignoranty amerických aut, a reálnými schopnostmi tohoto dinosaura, který je ve variantě Z06 mimořádně devastujícím nástrojem. Mrkněte na internety, jak ve své době utírala Z06 všechna ta Ferrari a Lamba dosaženými časy. A mě by strašně bavilo předvádět všem nafrněným evropským supersportům a jejich ještě nafrněnějším majitelům, zač je toho OHV a listové pero (které samozřejmě s listovým perem na Tatře nemá společného zhola nic). Pochopitelně pouze v případě, že bych nějakou nukleární nehodou utrpěl ozáření způsobující zázračné zlepšení řidičských schopností. Mačkat ze Z06 ty neskutečné časy totiž nebude žádný med, a co dělá 505 koní šlechtěného smallblocku se zadními koly, pokud se člověk v zatáčce trochu zapomene s pravou nohou, by bylo asi zjišťováno s hnědými trenýrkami.

-Vavris-

Renault Clio RS – ekonomická volba

Kdybych v minulosti neprodělal lobotomii mohutným úderem klasické koncepce, byl by život tááááák jednoduchý. Koupil bych sobě odešlou generaci geniálního francouzského hot hatche a užíval si okresky, Most i Slovakiaring. Ale protože penetrace mozkovny zadním pohonem byla před lety nenávratně dokonána a jeho přítomnost v domácí garáži je neodstranitelnou infekcí, můžu prozatím jen snít, jaký by to byl vkusný závodně-ekonomicý doplněk k Miatě. Renault RS je záruka kvality a Clio třetí generace po faceliftu je sázka na jistotu podobně jako v případě GT modelů od Porsche. Motor má příjemných 201 koní, ale pro otevření jeho charakteru to chce pomoci mu od emisních norem výfukem a jednotkou. Prim však hraje delikátně naladěný podvozek, telepatická ovladatelnost, skvělé brzdy a prostá okruhová výdrž. Auto to zkrátka zvládá, protože s tím v Dieppe počítali. Víte, že když to teď píšu, mám trochu chuť zahodit Miatu a koupit sobě Clio, na kterém člověk nemusí vyměnit polovinu věcí, aby na okruhu nedělalo ostudu? Prosil bych jedno v té jedovaté zelené…

-vavris

Honda CRX

Je to klišé, asi stejně velké klišé, jako když si František zvolil za svůj vysněný stroj Miatu. Kdybyste se mě právě teď zeptali, proč právě CRX, tak vám řeknu, že nevím – nikdy jsem v ní totiž nejel. Pravdou je, že myšlenku na toto auto nemůžu už delší dobu dostat z hlavy. Jaké to je? To auto přeci jen váží kolem 900 kg, s motorem B16A na vás z pod kapoty ržá 150 japonských plnokrevníků, které děsí všechno kromě červených čísel na otáčkoměru. Krom toho, hladina adrenalinu v krvi musí notně stoupnout po zjištění, že CRX má podobně dobré destrukční vlastnosti, jako kdybyste se rozběhli v igelitové tašce proti zdi a doufali, že se vám nic nestane. K tomu všemu – asi nemusím nikomu připomínat video z ‚Ringu‘, kde řidič CRX předjíždí snad všechno, co se tam v tu chvíli pohybovalo. Odpověď na otázku proč je tedy jasná – pokud závodíte v CRX, jste něco jako novodobý rytíř, prostě časem zemřete. A já bych klidně zemřel taky!

-Radek-

TVR Sagaris

Pokud na Trackday přijedete s nějakým Porsche, Ferrari nebo Lamborghini, čert to vem, z toho  se kolena nikomu nerozklepou. Ovšem pokud se na příjezdové cestě k okruhu objevíte v TVR Sagaris, je dost pravděpodobné, že na sebe upoutáte všechny zraky. Pokud bych byl majitelem tohoto vozu, díky jeho vzácnosti bych snad měl strach s ním vyjet dál než z boxů. Zkrátka a dobře TVR ví, co dělá, a Sagaris je prostě jedna velká frajeřina – např. vyboulení střechy na straně řidiče, tak aby se tam pilot s helmou pohodlně vměstnal, průhledný zadní spoiler nebo výfuky na dvě světové strany za každé situace – to jsou věci, které na autě prostě musíte mít. Ovšem, jak jsem psal výše, tohle auto bych na Trackday rozhodně nechtěl kvůli závodění, ale spíš kvůli tomu, abych se se ctí dopravil na okruh a tam nasedl do vykuchané Hondy CRX.

-Radek-

Superformance GT40

Nepatřím k lidem, kteří by měli pocit, že navlečením bundy Gulf Racing, hodinek Heuer Monaco a nasazením cool výrazu se z nich stane převtělení Steve McQueena. Ale iluzi, že vám pouhé věci mohou dát něco z osobnosti a schopností legend, které je užívaly, není snadné setřást. Zvláště když i ty věci samotné jsou legendami – tak jako původní Ford GT40. Auto, které vzešlo z plebejských anglo-amerických kořenů, postavilo se italským aristokratům z Maranella a vyhrálo. Stroj, na kterém závodili ti nejlepší z nejlepších a zapisovali svá jména do historie. Těžko se ubránit pocitu, že by odlesk vší té velikosti mohl dopadnout i na vás a udělat z vás někoho trochu většího a zajímavějšího.

Jenomže vzít na okruh originál nevyčíslitelné historické hodnoty a jen těžko vyčíslitelné (potřebujete fakt hodně nul) hodnoty finanční, to je věc, do které by se mi asi nechtělo, ani kdybych byl nevýslovně bohatý. Zvláště vzhledem k nepříjemnému faktu, že nejsem Steve McQueen ani Dan Gurney a tudíž tu je vysoká pravděpodobnost, že by čtyřkolový klenot přišel k úhoně.

Naštěstí jsou tu ale pánové z jihoafrické firmy Superformance, kteří vyrábí nové GT40. Neměli bychom jim dokonce ani říkat “replika” – v podstatě jde o další, autorizovanou sérii originálu. Sériová čísla navazují, firma má dokonce práva na použití označení GT40 (ano, právě proto se retro-supersporty od Fordu jmenují GT a ne GT40) a postaví vám auto tak dokonale přesné, že s ním můžete do závodů historických aut.

Jediný zbývající problém (kromě ceny, která je na úrovni ostřejších Porsche 911) je v tom, že je to pořád ostrý závoďák ze 60. let. Koupit si ho, navléct se do v úvodu zmíněných propriet a vyrazit s ním na okruh může kdokoliv, kdo dokázal sehnat potřebný obnos. Ale nevypadat v téhle věci jako idiot, případně se u toho nezabít?

-VojtaD-

Dodge Neon

Nechcete vypadat jako šašek, který si to na okruh přihasí v nablýskané, drahé legendě a potom s ní nic nepředvede? Co může být lepšího, než přijet s autem, které nejenže stojí pár šupů, ale navíc si o něm každý myslí, že je to nepoužitelný krám, který neumí zatáčet? Přitom byla zvláště první generace Neonu ve své domovině neobyčejně úspěšná na nejrůznějších úrovních klubových a amatérských závodů. Dokonce existovala verze ACR neboli American Club Racer (stejnou zkratku dnes používá monstrózní Viper)!

U nás sice ostré Neony neseženete, ale i z obyčejného dvoulitrového sedanu by měl jít vymáčknout nějaký ten okruhový talent a přitom ho koupíte doslova za pár drobných. Tak proč jezdit tím, čím ostatní?

-VojtaD-

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mi
Michal Cat
02. září 2016, 07:39
0

Vavrisi, tady máš odkaz na modely, které se dají koupit ofiko v EU
http://int.caterhamcars.com/cars

reagovat
Vavris Vavrisovic
02. září 2016, 09:08
0

Aha, to tu nabídku pro kontinent teda pěkně osekali...

Mi
Michal Cat
02. září 2016, 10:16
0

Argumentuju stejně jako u debaty s Matějem v prvním díle okruhových speciálů: homologace. A pro jistotu pro Vojtu dodám, že se opět bavím o oficiální nabídce "koupim a jezdim" od Caterhamu.
Na druhou stranu pro evropu máš ten 240koňový model. Vím o jednom v ČR. Hrozně bych si to chtěl zkusit. Ale obávám se, že ikdyž svýmu Catu nedosáhnu na 100% schopností ani zdaleka, tak bych pak byl tím výkonem nakažen jako malý kluk.

Matěj Podhorský
02. září 2016, 10:20
0

Potřebuje člověk vůbec něco víc, než je ta verze 270? :) Já mám takový dojem, že to bude zatraceně rychlé a intenzivní i tak...No a ten v EU nabídce je. Takže hurá, zavolat do Providentu a je to :D

Mi
Michal Cat
02. září 2016, 10:21
0

Tu 420 si myslím pořídili do redakce EVO. Bylo pěkné číst, jak vybírali mezi verzemi, argumenty pro a proti atd.
A vůbec.. jdi do řitě. Teď jsem samozřejmě na tu 485 zase kouknul a zase se zasnil. Má to EU6, takže žádný voser na STK s laděným motorem a jednotkou např. kdybych popohnal toho svého atd. A když si představím 60koní navíc, tak se mi chce brečet :-D

Mi
Michal Cat
02. září 2016, 10:23
0

Matěji: jasně že ne. Ale vlastně kurva jo :-D A nedaří se mi poslat ti tady zprávu. Můžeš mi, prosím, poslat klidně prázdný mail na [email protected] a já bych ti jen odpověděl ještě něco k těm stavebnicím? dík

Vavris Vavrisovic
02. září 2016, 10:24
0

Co vůbec ten tvůj? Jezdí to ještě? Já jsem nejvíc smutný z cen ojetých Catů - ono to snad vůbec neklesá.

Mi
Michal Cat
02. září 2016, 10:26
0

Doufám, řeknu ti, až se pořádně svezu. tenhle rok byl na hovno. Ale plánuju příští neděli tu sosnu

Mi
Michal Cat
02. září 2016, 10:32
0

Ještě mi, prosím, řekni, kde jsi přišel na gumy R888. Jestli je to pravda, tak jsem zas o něco chytřejší, ale Cat se dlouhodobě vybavuje pryží u Avonu (CR500, ZZS, ZZR)

Vavris Vavrisovic
02. září 2016, 11:05
0

to vážně netuším :-) opraveno

BobAsh
02. září 2016, 14:55
0

Na oficiální nabídku bych se vy... - pokud budeš chtít, tak si to můžeš koupit v Anglii, přihlásit v Anglii (než se dokončí Brexit :-/) a potom dovýzt.

jo
johan
02. září 2016, 14:55
0

Michal Cat: nepremyslal si o zapozicani Catu redakcii autickara na test? ;) urcite by si ho radi viaceri precitali

Matěj Podhorský
02. září 2016, 18:36
0

To je slovo do pranice! Já jsem si o to říct tak naplno nechtěl, ale teď si myslím, že to je docela pěkný nápad! :)
Nejsem si jist, že jsem toho hoden, ale takový report o Caterhamu na okruhu bych napsal moc rád.
Mimochodem on už o Caterhamu psal Vavris, tenkrát mu ta věcička pěkně pocuchala ego :D doporučuji přečíst

Mi
Michal Cat
05. září 2016, 10:54
0

Tak Vavris už se svezl :-D a vzhledem k aktuálně proražené vaně, už to letos asi neklapne. Když se někde potkáme, nemám problém vás nechat projet, to Tomáš ví.

Mi
Michal Cat
02. září 2016, 07:45
0

Zase výborný článek, dobrý mix aut a styl Vavrise a Radka mě prostě baví.

reagovat
Kryton2X4B-523P
02. září 2016, 08:37
0

Vavrisi s tím cliem jsi mi udělal mooooc velkou radost ;-)

reagovat
Ma
Matúš
02. září 2016, 09:03
0

Čo sa týka Caterhamu, mne je vrcholne sympatická najslabšia varianta 160 s 660ccm turbo 3-valcom z akéhosi Kei-car od Suzuki. Keď sa tak pozerám na tú extrémne sparťanskú výbavu aj na pomery Caterhamu, 80 koňový motor a plechové disky s uzučkými pneumatikami, mám pocit, že presne TOTO je návrat ku koreňom ...

reagovat
Mi
Michal Cat
02. září 2016, 10:29
0

Návat ke kořenům ano, včetně zadní liveaxle a teda přibylo turbo, na druhou stranu od začátku výroby Sedmičky se motory hnaly výkonem nahoru. Nějaká ta devítistovka se 40koni (neber mě doslova) byla opravdu jen na začátku.

kv
kvakosh letni
02. září 2016, 09:34
0

co se tyka CRX, lepsi volba by bylo totez z te doby ale Civic - VTI. Technika a vaha stejna, ale delsi rozvor a tudiz zabiji pozdejc :) . Kazdopadne oboji sehnat ve funkcnim a solidnim stavu znamena dneska uz jistojiste sestimistnou cenovku

reagovat
Vítek
02. září 2016, 10:17
0

...s tou Corvette se ty časy ždímají velmi lehce, je to opravdu zjevení. A ten smallblock, je atmosféra!!!

reagovat
H_F
30. listopadu 2016, 14:31
0

z06 je skvela, zr1 je opravdove zjeveni, a tam jiz preplnovani kompresorem pritomno je

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
02. září 2016, 10:23
0

Měl jsem možnost řídít Corvettu C6 Z06. To auto je neskutečná divočina a ani zatáčky nejsou absolutně žádný problém. Je to fakt úžasný stroj. Ten výkon je naprosto ohromující.
TVR jsou krásné, ale ničit je na okruhu by mi bylo vážně proti srsti.

reagovat
Mi
Michal Cat
02. září 2016, 10:25
0

A přitom se s TVR jezdilo spousta CUPových sérií :-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
02. září 2016, 10:30
0

To sice jo, ale dneska už je považuju za klenoty, kde by mi prostě bylo líto takový auto ničit.

Mi
Michal Cat
02. září 2016, 10:39
0

Chápu, mám to samý s Morganem. Ale když je vidím, jak si to dávají na okruzích, je to stejně nádhera.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
02. září 2016, 16:24
0

To je, to máš pravdu.

Aleš
02. září 2016, 20:44
0

Tentokrát opravdu perfektní výběr. Toho Cata bych bral v jakékoliv verzi. C6 ve verzi Grandsport Coupe. Přece jen mi příde ještě malinkato okruhovější než ZO6. A jako bonus Coupe verze byly pouze s manuálem.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Corvette_(C6)
Clio. K tomu nemám co říct,jelikož vše je v článku.
CR-X(někdy CRX). To bych bral tak jako bylo v anime knížce King. Tj.s midship Subaru EJ20 a náhonem na zadek(v Kingovi byla 1.generace). Sice by to byla velice komplikovaná přestavba a asi bych to nedostal na značky. To by musela být střela. Za to bych i tu smrt klidně risknul.
http://www.clubcivic.com/forum/threads/subaru-powered-midship-crx.198911/
TVR bych se seriózně bál(ano vím jak to zvláštně zní po Midship CR-X,které bych se tolik nebál). Ale na obdiv by to bylo vážně něco šíleného. Párkrát do roka to vytáhnout.
Superformance bych bral tady v Česku akorát do Mostu a do Brna(ostatní okruhy mi přijdou trochu malé).
A u Neona bych se rozhodoval mezi ACR a vykuhanou SRT-4.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
02. září 2016, 23:10
1

Vette Z06 je okruhovy special. Grand Sport je v podstate jen opticky paket na standardni C6. A dodaval se jak v manualu, tak v automatu. To sis blbe prelozil tu wikipedii.

Aleš
03. září 2016, 06:49
0

Tak díky. Každý se může splést. Stejně pro mě je top v C6 ZR1 s kompresorem v Jet Blue. Na téhle verzi se mi líbí hlavně ta kapota. Škoda,že i ve státech je tak drahá. Jako dát za C6 přinejmenším pomalu 60k$(a že v nabídce jsou i za víc jak 100k$) mi přijde šílený. Ale nadruhou stranu jich asi nebude zas tak moc

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. září 2016, 06:59
0

ZR1 je uzasny stroj, to mas pravdu. Jeden znamy z naseho Corvette clubu ji ma a prave v tehle modre. V ni se mi libi taky nejvic. On ma navic upravene vyfuky a ten rev, ktery z nich leze, je neuveritelny. Pro normalniho smrtelnika to drahe je, to je jasne, ale naopak na pomery supersportu je ta cena neuveritelne nizka. Bohuzel i jako ojetina si Z06 nebo ZR1 drzi cenu pomerne vysoko.

Aleš
03. září 2016, 13:47
0

Já jsem se s C6 ZR1 poprvé setkal v Top Gearu USA,kde ji v téhle modré testoval Adam Ferrara. Věřím,že kdybych chtěl tak tu episodu najdu. Jasně na supersporty je docela levná. Dokonce podle Car Throttle je tohle jedna z nejlevnějších vstupenek do klubu 200mph+.

Aleš
03. září 2016, 13:57
0

No tak tady je ta epizoda Top Gearu,kde jsem snad poprvé narazil na C6 ZR1(test začíná přibližně ve 12. minutě).
http://www.dailymotion.com/video/xt5lx5_top-gear-us-2x02-s-eeskymi-titulkami-tgear-cz_auto

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. září 2016, 17:18
0

Ty kecy jsou priserny. Dialogy jim psalo snad 15-ti lety dite. Ale obe ty auta jsou krasny.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. září 2016, 17:24
0

Zajimava je ale ta vysledkova tabule. Na prvnim miste tam byl Viper ACR s casem 1:22. Je neuveritelny, co to auto dokaze, vzhledem k tomu, ze to je jen hruba americka sila, i kdyz na kvalitnim podvozku, ale naprosto bez jakychkoliv elektronickych pomocniku. To auto ma jen ABS, nic vic tam neni. A presto dokaze na okruhu zajet lepsi casy, nez drtiva vetsina nekolikanasobne drazsich a sofistikovanejsich supersportu.

Aleš
03. září 2016, 18:54
0

No ty dialogy nic moc to souhlas. Ale zas to bylo točený pro blbý Aneričany tak asi aby tomu porozuměly. Zrovna Tanner Foust bych řekl,že měl nejlepší testy v USA TG. Ane zas je to profi závodník,takže by tomu mohl rozumět. Viper ACR je holt hodně účiný kladivo. Je opravdo obdivuhodné co Amíci dokázali s autem s motorem z náklaďáku. Jak dokáže relativně tupé auto s manuálem a téměř bez asistentů porážet všechny ty Evropský superauta s chytrými nastaveními všeho a se superrychlými automatickými převodovkami. To je vážně něco.

BobAsh
03. září 2016, 22:16
0

Knight Rider: ESP, ASR a podobný věci jsou při ostrým kole v rukou dobrýho řidiče víceméně zbytečný. Ještě dejme tomu kontrola trakce, ale pokud jedeš tak, že ti zabliká ESP, tak to znamená, žes to už zkurvil :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
04. září 2016, 07:41
0

Ales: "Motor z nakladaku" mne vzdycky rozesmeje. Ono to tak uplne neni pravda. Motor 8,0L V10 a jeho dalsi geneze, tj. 8,3L a 8,4L byl totiz vyvynuty specialne pro Vipera. Jeho prapuvodcem je sice udajne nejaky bezny V8, ktery se kdysi daval do osobnich Chrysleru a do pickupu od Dodge, ale Chrysler tenhle zaklad na konci 80. let vzal a odeslal ho do Lamborghini, kterou v tu dobu vlastnil, aby mu z toho udelali motor pro Vipera. A oni pridali dva valce, cely ho upravili a odlili z hliniku, misto puvodni litiny. A tak vzniknul motor pro Vipera, ktery do te doby nikde jinde neexistoval. Mel vykon 400HP a od roku 96 pak ve fazi II byl upraveny na 450HP. Ve druhe generaci (faze III) ho dal upravili a modernizovali a zvetsili objem na 8,3L, 500HP. V roce 2008 pak prisla faze IV, ktera mela objem lehce zvetseny na 8,4L, ale mimo jine zahrnovala variabilni casovani ventilu a vykon se zvednul na 600HP, coz byl obrovsky skok oproti predchudci. Na vyvoji se udajne externe podilel McLaren Automotive. Sveho casu se dal motor 8,3L poridit i v pickupu Dodge Ram, ve verzi SRT-10, ale tam se naopak vyrobce chlubil tim, ze si muzes koupit pickup s motorem z Vipera. A podle toho, co jsem cetl, tak to asi muselo byt straslivy monstrum. :-) Byla to takova imageova, sportovni verze pickupu.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
04. září 2016, 07:49
0

Puvodne udajne zvazovali, ze pouziji nejaky motor od Lamborghini, jenze zjistili, ze jsou drahe a ze i udrzba je narocna a draha, tak sli cestou vlastniho vyvoje. Amici nejsou zvykli na nutnost nejake velke udrzby svych motoru. Ty jsou konstrukcne jednoduche, ale v podstate nesmrtelne. Zaplat panbuh za to.

Aleš
04. září 2016, 08:56
0

Neboj moc dobře znám původ motoru Viperu. To s tím motorem z náklaďáku byl jenom vtip.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
04. září 2016, 09:45
0

Mne Viper neskutecne fascinuje. Bral bych ho vsema deseti a doufam, ze se casem i zadari, i kdyz to bude "jen" prvni,max. druha generace. Je to sice neuveritelne hruby a neotesany auto, ale dal bych mu prednost pred veskerou evropskou konkurenci.

Aleš
04. září 2016, 10:04
0

Mě se taky Viper líbí. U mě je Top červená RT/10 jako byla v seriálu Zmije. Pokud bych měl štěstí tak bych ho bral okamžitě(nejlépe se Skylinem GT-R R32 v černé(ano jako měla Reina Akikawa ve Wangan Midnight).)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
04. září 2016, 11:23
0

RT/10 je porad nadherny auto. Pred 14-ti dny jsem ji obchazel na srazu Amerik. Je to 25 let starej kram a presto porad vypada fantasticky. Bral bych ho a vek auta vubec neresil. Byla tam i druha generace, ktera je ve vsech parametrech lepsim a uzivatelsky prijemnejsim autem, ale uz ma mnohem jemnejsi rysy, coz je trochu skoda. Ale porad je to naprosta bomba. :-)

bobo23
04. září 2016, 11:49
0

Sakra. CR-X mě vždycky dostane na kolena. To auto fakt žeru. Jen škoda, že dneska už není vlastně k sehnání. Většinou jen druhé generace v provedení targa a i ty se ve slušném stavu prodávají za nehorázné prachy. :-(

reagovat
piwel
06. září 2016, 14:10
0

Targa je třetí generací CRX, téý zvaná jako Del Sol. První generaci horkotěžko seženeš a už vůbec bys ji nechtěl předělávat na závoďák. Ideální je druhá generace co je na obrázku v článku. To je pila. Měl jsem "nejslabší" verzi 91 kw, dostal jsem se na hmotnost 850kg. Paráda :) Váha by šla ještě rapidně snížit, ale to už bych s tím nemohl jezdit po cestách, jako základ pro závoďák je to ideál. Na motory B16A1 vybavené systémem VTEC jde sehnat spoooousta performance dílů, případně se dají sehnat plug'n'play kity na zástavbu motorů z Integry Type R nebo Civicu Type R. To se potom dostaneš na úžasný poměr výkon hmotnost přes 200koní na tunu.

bobo23
06. září 2016, 15:11
0

Děkuji za opravu. Nevím, kde sem hledal hlavu. Ona už se těžko shání i ta druhá generace, protože i ty třetí jsou nedostatkovým zbožím, které je většinou na prach. Ani bych úpravy asi nedělal. Zatím by mi stačil základ. Zas tak dobrý řidič ještě nejsem (a kdo ví, jestli vůbec budu :-D ). Ale ty částky, které si majitelé za udržovaný kus žádají už jsou opravdu hodně vysoko.
Ale je to krásné snění. :-)

piwel
06. září 2016, 15:44
0

je fakt že je jich čím dál míň, hromady jich skončilo na vrakovišti buď jako bouračky nebo jako prorezliny... Stávající majitelé si jich cení čím dál víc, začíná mě mrzet že jsem tu svou prodal (a předtím pozávodničil) kdybych ji nechal v sérii tak mám krásného youngtimera bez špetky koroze...v ojedinělé bílé barvě...ale semtam se objeví VTEC verze za 70 000,- což vůbec není špatná cena na to že i po 24 letech od ukončení výroby disponuje výkonem 110kw (samozřejmě něco už se z toho stádečka rozuteklo, ale "vtec kick" vždycky vykouzlí úsměv na tváři) a dokáže potrápit o dekády novější a silnější stroje. Jen ta bezpečnost no...pokrčí se jako papír, ale má takovou nějakou auru která chrání posádku tak že vyleze maximálně s otřesem mozku a pohmoždeninama...co jsem viděl obrázky některých (u nás a na SVK) zbořených CRX, nechtělo se mi věřit že z toho někdo mohl vylézt živý, ale všichni do jednoho pořád poskakují na světě

bobo23
06. září 2016, 17:05
0

No já nedávno slyšel, že i ty, které přežily do dnešních dnů mají velký problém s tuhostí karoserie, která se začíná velice kroutit. Co je na tom pravdy netuším, ale rád bych si to ověřil na vlastní kůži. :-)
Bohužel o ni asi můžu už jenom snít, vzhledem k neustále rostoucím cenám. Z coupe už je opravdu jednorožec. :-(

Mírus
07. září 2016, 01:43
0

"... proč jezdit tím, čím ostatní?"... Sto bodov! :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Golf Variant 2018
Volkswagen Golf Variant

2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem

Dodge Challenger  2011
Dodge Challenger

2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Proton 315 C9 1999
Proton 315 C9

1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem

Peugeot 307 CC 2006
Peugeot 307 CC

2006 rok výroby
143 koní výkon
1 997 ccm objem

Chrysler Imperial V8 1967
Chrysler Imperial V8

1967 rok výroby
450 koní výkon
7 200 ccm objem