Premiéra nového Fiatu 500 byla naplánovaná na ženevský autosalon, kvůli nepříjemnostem s koronavirem se ale jeho premiéra nakonec pravděpodobně odehraje ve virtuálním prostoru. Fotky nové elektrické pětistovky se nakonec dostaly na internet ještě před oficiální premiérou a tak si můžeme stěžejní italský automobil v klidu prohlédnout.
Z obrázků je patrné, že se Italové dřží osvědčené zásady “co funguje, neměň”, což je v případě kromobyčejně povedeného retro designu pětistovky ideální přístup. Málokdo by městskému vozítku hádal věk třinácti let. Dokonce i jednoduchý interiér zestárl spíše do krásy, než do omšelosti. Asi nejvýraznějším prvkem novinky je výrazná linie, která jako by přeškrtávala celé auto.
V redakci jsme stvořili smělou hypotézu, že vznikla vlastně omylem – ve skutečnosti totiž jen na poradě vedení automobilky někdo v prezentaci přeškrtl současnou pětistovku jako příliš zastaralé vozidlo, ale pak přišla pauza na oběd, nějak se na to zapomnělo a prezentace se dostala do ruky konstruktérům. A jak bylo od vedení nakázáno, tak učinili a vyrobili přreškrtnutý fiátek. To je samozřejmě trochu nadsázka. Budoucí majitele nové elektrické pětistovky ale může potěšit, že vlastní pravděpodobně jediné auto, které nabízí mračítka už v základu.
Narozdíl od předchůdce nebude novinka jezdit na žádná fosilní paliva, ale bude si muset vystačit s plně elektrickým pohonem. Fiat 500 bude prvním vozem na nové elektrické platformě FCA, kterou časem adoptují i některé další značky koncernu. Pro konzervativnější zákazníky zůstane ještě nějaký čas v nabídce i současná pětistovka, která nabídne i spalovací motory.
Zvláštní pozornost si vysloužilo logo na přídi vozu. Na internetu se objevují specifikace, že by mohlo jít o předzvěst osamostatnění “500” jako samostatné značky elektromobilů v rámci FCA. Nebyla by to první taková transformace – velmi podobný postup praktikoval Citroën u DS, nebo Seat s Cuprou.
05. března 2020, 00:20
1
Hypotéza dobrá :-)
K tomu logu bych spíš tipoval vyčlenění všech modelů 500 (C, L, X, e) pod jeden brand. Vzhledem k zaměření.
Navic, narozdíl od Citronu má FCA k dispozici dostatek značek a spíš je ukončuje než rozvíjí (Lancia mohla být pro toto skvělá, i když bych samozřejmě pískal, že je to odstup od tradic legendy rallye, ale samotná značka byla trochu šílená, tak proč ne). Samotný Fiat by mohl použít Abarth (ale to už by totálně lezl do zelí AR).
500 jako nová značka pro elektro nedává smysl.
05. března 2020, 08:46
3
Aktuální výrobní řada Fiatu:
500
500C
500X
500L
Panda
Tipo
Fiorino
Dobló
Talento
Ducato.
Kdyby vyčlenili 500 pod samostatnou značku, tak jim ve Fiatu zůstanou v podstatě jenom užitková auta
05. března 2020, 10:04
0
Oni už nedělám 124ku?
05. března 2020, 10:17
0
V nabídce ji nemají ani na stránkách u nás, ani na fiat.it
05. března 2020, 10:30
1
Aha... škoda...
07. března 2020, 15:24
0
Pokud jsem dobře pochopil tak ukončili příjem objednávek. Ke konci roku končí 1,4 na emisní limity a nevyplatí se jim kvůli 124 homologovat nový motor.
05. března 2020, 10:42
0
Pojmenovat automobilku číslem (500) je pěkná hovadina.
05. března 2020, 11:55
7
Třeba to bude FIAT 500 :)) Každopádně typová označení budou super ... Čau co sis koupil? Aaale 500 501 ... Hmm ta je pěkná já uvažuju že koupím manželce tu novou 500 6-501
-
Komentář upraven 5. 3. 2020, 11:56:18
05. března 2020, 14:12
6
501 si urcite nekoupis - to by totiz pribehli francouzi a zmlatili te ztvrdlou bagetou, posledne to udelali, kdyz si nekdo chtel pojmenovat auto 901 ...
05. března 2020, 15:24
3
Šak přikupíme označení. Šecko bude. A měl by to být Fiat500- 501 takže na frantika vyzrajem. Naposled stvořili legendu 911 naštěstí tohle se jim znova nepovede. Protože FcA kámo tj koncern kde se s nikým a s ničím neserou. Jsou to kurva drsný chlapy a z půlky Britové a Amíci... A hlavně co? No hlavně jim to myslí vole. Přesně tak. A to nám denně dokazují počiny jako je Alfa GTA v momentě kdy Giulia trhá prodeje, že i Bmw se třese.... Smíchy ale. A teď myslitelé přišli s 500 páč tj kvůli kreténismu vedení Fiatu (ne FcA) jedinej Brand který mají a nestihli ho v Evrope dojebat
06. března 2020, 07:24
0
Tak F500 je sakra zlatý vejce kdy kdy městské auto prodávají za ceny o třídu větší aut, ač se to nezdá tak 500L má v rámci své třídy sakra dobré prodeje. No a 500X taky není vyloženě propadák.
07. března 2020, 15:49
0
500X kopíruje trendy takže i kdyby se to jmenovalo Fiat Bounanulla tak se to bude prodávat. Těží to sice z brandu "500" ale už to je prostě FIAT. Tam jde primárně o popularitu té malé mrdky, která se prodává zejména a protože je to RETRO design ( to samo o sebě nestačí jak vědí v Chrysleru) a retro legendárního auta (což stačí jak už vědí v BMW) A na to by měl jestli to dobře chápu navazovat ten nový brand škrtlé pětikilo (bez Boženy) dobrý by bylo kdyby u toho nechali přídomek FIAT z čehož si dělám sice prdel ale... CUPRA mě osobně nic neříká a to umělý vytváření značek... DS ... ty vole to je nelogický jak logika. Co tím myslím. Prostě aby si to zlaté vejce nedokurvili tímhle bravurním nápadem, že do toho začnou tahat ELEKTRObordel.
07. března 2020, 19:12
0
Je divná doba. Mě také nic neříká značka jako Cupra, DS no vlastně o něco podobného se pokoušel také Ford. Přitom FIAT sakra stará Evropská značka co by za ni v asii dali a vona vymýšlí takové prasečiny.
05. března 2020, 14:18
0
Stále si nedokážu představit člověka, co by dal 750+ tisíc za takhle malé auto v základu. Jasně, stále se bude prodávat ta stávající, ale tahle cenovka mi (díky elektřině) přijde hodně přestřelená.
08. března 2020, 19:28
0
Fiat jrště dělá osobáky?