logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Tisíc koní, jeden osmiválec. Brabus 1000 ukazuje, že benzín ještě neřekl poslední slovo

Brabus 1000 dohání ty nejlepší – a to s burácejícím osmiválcem. Tisíc koní pod kapotou si dnes sice může dovolit leckdo, ale když je většina z nich ze spalováku, máme důvod zbystřit.

Dnešní novinkový článek začneme jednoduchou číslovkou: Jeden tisíc. Takto napsáno to ještě nemusí nic speciálního znamenat, že? Třeba jeden tisíc zrnek písku, to by se snad vešlo i na kávovou lžičku. Takový jeden tisíc korun českých už sice znamená přece jen o něco víc, ale zase, že by byl nějak životně rozhodující, to asi ve většině případů neplatí (byť jistě, i já bych se pro něj ohnul k zemi).

Ve světě automobilů však toto číslo většinou znamená docela hodně. Představte si třeba jeden tisíc litrů v zavazadlovém prostoru. Všem chalupářům se teď vzrušením zježila kůže. Nebo zauvažujte nad jedním tisícem odstínů ambientního osvětlení. Ty už by musely být schopné odrazit každou myslitelnou náladu jakéhokoliv člověka.

Ale pak je tu ještě jedna tisíci-číselná hodnota: jeden tisíc koní. To zní také zajímavě, že? Na druhou stranu, v současném elektrizovaném světě není u koní dosažení magického čísla s jedničkou a hned třemi nulami zase tak neobvyklé. Vlastně to umí docela kdekdo, namátkou třeba i Tesla Model S Plaid. Na tuto hodnotu si (občas) sáhne dokonce i čínské M-Hero, které testoval kolega David.

Foto: Brabus - tisková fotografie

Jenže u takových automobilů je popisovaného maximálního výkonu často dosaženo integrací velmi silných elektromotorů, buď ve spojení se spalovací jednotkou, nebo samostatně. Já tu ale dnes pro vás mám auto, které na to jde do jisté míry postaru. Jistě, má i elektrický motor, ale tu zdaleka největší část síly mu dodává jednotka na benzín.

Jmenuje se Brabus 1000 a vychází z nejsportovnějšího současného Mercedesu (přehlédneme-li Mercedes-AMG ONE) — Mercedesu-AMG GT 63 S E Performance. Bottropský tradiční úpravce však tento základ ještě dále vylepšil právě proto, aby dosáhl onoho jednoho tisíce koní. A aby byli petrolheadi uspokojeni, zajistil jej zvýšením výkonu spalováku, nikoliv elektromotoru.

V jeho podání tak mercedesí dvojitě přeplňovaný osmiválec má objem nikoliv čtyři litry, ale rovnou čtyři a půl litru, čímž dosahuje výkonu 585 kW, neboli 796 koní. Ve spojení s nijak neupravovaným elektromotorem na zadní nápravě o výkonu 150 kW/204 k tak pohonná soustava končí na 735 kW, což je přesně jeden tisíc přenádherných koní.

Foto: Brabus - tisková fotografie

Působivá jsou samozřejmě i další čísla. Pohon se třeba blýskne plnými 1820 Nm, i když těch se za volantem nedočkáte, protože auto by je nedokázalo dlouhodobě účinně přenášet. Proto se budete muset spokojit jen s 1620 Nm. Ale to se asi dá přežít, ne? Zvlášť když i další tabulkové údaje jsou nesmírně atraktivní: zrychlení 0–100 km/h za 2,6 s, zrychlení 0–200 km/h za 9,5 s, zrychlení 0–300 km/h za 23,6 s a maximální rychlost elektronicky omezena na 320 km/h.

Jelikož nedílnou součástí podobného zrychlování je i zvuk, Brabus si hrál také s ním. Auto tak dostalo vysoce výkonný výfukový systém z nerezové oceli, se speciálními katalyzátory a filtry pevných částic a aktivním řízením klapek. Spolu s motorem vytvářejí působivý koncert, jehož intenzitu mezi polohami pianoforte si vy, jako dirigent profesionálního orchestru, můžete řídit stiskem tlačítka na volantu. Boží!

Foto: Brabus - tisková fotografie

Aby sílu jednoho tisíce koní dokázal transformovat v pohyb, byl Brabus 1000 i náležitě upraven z pohledu aerodynamiky a odlehčení. Vepředu se tak objevuje nový karbonový spoiler a karbonové úpravy otvoru pro nasávání vzduchu, na boku karbonové lišty pro usměrnění proudění za předními koly a karbonové kryty zrcátek a vzadu karbonový zadní difuzor a zcela nové, karbonové křídlo.

Nová jsou i kovaná kola Brabus Monoblock Z. Charakteristické desetipaprskové disky, vyrobené s využitím CNC obrábění a technologie lehkého kování, jsou pro maximalizaci přilnavosti a stability montovány v odstupňovaných rozměrech a doplňují je pneumatiky o rozměrech 305/30 ZR 21 na přední nápravě a 335/25 ZR 22 na zadní nápravě, které dodávají společnosti Continental nebo Hankook.

Foto: Brabus - tisková fotografie

I odpružení bylo přirozeně posíleno pro práci s tolika koňmi výkonu. Přesněji došlo k aplikaci výškově nastavitelných sportovních pružin. Ty snižují světlou výšku až o 20 milimetrů, čímž posouvají těžiště dolů pro větší agilitu a lepší aerodynamiku. V neposlední řadě zajišťují charakteristický sportovní postoj automobilů s nápisy Brabus.

Nějakých změn se dočkal i interiér, ale ty už asi nehrají takovou roli. Důležité je, že Mercedes-AMG GT se díky úpravci, co sice má v logu béčko, ale jinak je rozhodně áčkem, dostal do vybraného klubu automobilů se čtyřciferným údajem výkonu — a ještě díky úpravě spalovacího motoru, ne po přidání několika dalších elektromotorů. To si docela zaslouží klobouček. Dobrá práce, pánové v Brabusu! A už se těším, až tam budete i v kilowattech.

Co si o novém Brabusu 1000 myslíte vy? Také vás zaujalo, že má přesně jeden tisíc koní, nebo to v současnosti vlastně zas tak wow číslo není? A kdo z vás vytáhne kartu rejpala a řekne mi, že slavím zbytečně, protože minimálně jeden tisícikoňový Brabus už existuje? Dejte vědět v diskuzi.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

-1 reagovat
afro-r1
6. 8. 2025, 22:31

Otazka k posledni vete: jak lehce, ci tezce je za volantem poznat, zda ma auto 1000k nebo 1000kW?
Poznam to na okresce? Na nemecke dalnici? Na brnenskem okruhu? V Nardu?

0 reagovat
Beran
6. 8. 2025, 23:13

1000 koni je uctyhodne cislo. Ale drive se u hybridu uvadel systemovy vykon, ktery byl nizsi nez prosty soucet vykonu spalovaku a elektromotoru. Tady uz to neplati?

Docela by me zajimalo, kolik je svete motorovych brzd, kde si jen tak na valcich necham odmerit tech 1000 koni :-)
Ano, na kolech bude mene nez 1000, ale tim si tuhle myslenku nebudu kazit.

0
ransom
7. 8. 2025, 06:50

V lokomotivce nebo v loděnici...

1
MBMB
7. 8. 2025, 08:11

Záleží, co to je za hybrid. V tomto případě jde o P3 architekturu, kdy spalovací motor i elektromotor mohou v nějakém spektru podmínek dodávat svůj maximální výkon současně. Maximální možný systémový výkon je pak tedy prostý součet obou.

Což odpovídá i na poznámku níže, proč je to pomalejší než jiná auta se stejným maximálním výkonem - protože ten maximální výkon není k dispozici pořád. Což tedy není u žádného auta, ale zde je to okno evidentně více zúžené.

-3 reagovat
Kebek
7. 8. 2025, 06:27

Na 1000 koní je to pomalý
Bugatti Veyron 16.4 1001 PS 0-200 8.1s, 0-300 19.4s
Tesla Model S Plaid 1020 PS 0-200 6.9s, 0-300 16.2s

1 reagovat
David Vavrečka
7. 8. 2025, 07:52

Design se jim povedl už v Mercedesu a Brabus to naštěstí nezvládl "zhnusit" (i když ty červené výdechy klimatizace jsou na hraně). Překvapuje mě, že v nabídce pneumatik je Conti a Hankook místo více obvyklých Michelin či Pirelli. Teď už jen doufat, že to člověk alespoň jednou uvidí naživo, protože cenově to bude naprostý nesmysl.

0 reagovat
sheogh
7. 8. 2025, 10:12

Krasna ptakovina, doufam, ze tu bude zanedlouho i testik :-)

0
Jaromír Soukup
9. 8. 2025, 08:53

To nevím, jestli se povede sehnat, ale příští týden by ses měl dočkat něčeho podobně pěkného. 🙂

0 reagovat
bitner
9. 8. 2025, 08:44

To je mercedes Bambus!

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte