načítám data...

Nové Hispano Suiza se testuje v Barceloně. Vypadá...zvláštně.

Znovuzrozená značka s kořeny v roce 1898 chystá nový elektrický (jak jinak) hypersport. Jeho první testovací prototyp se právě prohání ulicemi Barcelony a tak si ho můžeme pěkně prohlédnout.

zobrazit celou galeriiNovinky: Nové Hispano Suiza se testuje v Barceloně. Vypadá...zvláštně.

Už je tomu více než rok, co se poprvé objevily skicy vozu Hispano Suiza Carmen. A už tenkrát vzbudily jeho poněkud disproporční tvary rozporuplné reakce. Zvláště, když se prezentovaly v přímém srovnání s historickým skvostem. Stačí jediný pohled a každému je jasné, že dlouhá kapota sedadlo řidiče jen těsně před zadní nápravou propůjčují vozu eleganci, kterou nelze dohnat jen několika designovými odkazy a stylizovanou poklicí předního kola.

Zkrátka to tak trochu působilo, jako ždímání známé značky. Zvlášť, když jsou pod kapotou, tedy vlastně na nápravách vozu, umístěny dva elektromotory. Takže tu máme klasickou dvojici čísel: tři (vteřiny z nuly na sto) a dvě stě padesát (kilometrů za hodinu omezené maximálky). Ve světě elektrických sporťáků už je to pomalu taková samozřejmost, jako airbag řidiče v obyčejných autech. 

Zaujmout tak nakonec mohl jen vzhled, který sice neměl zrovna šťastně nakročeno, ale určitá naděje tu ještě byla. A taky slibovaný vysoce luxusní ručně skládaný interiér. A jak to dopadlo? To můžete posoudit sami.  Nebohé Hispano vypadá trochu jako zplozenec Ibizy z roku 2010 a nového McLarenu Speedtail. Přední maska je vysoká a neforemná, krátká kapota působí nevyváženě a dlouhá záď s originálními kruhovými světlomety se sice docela povedla, ale skoro to vypadá, jako kdyby byla navrhována pro jiné auto. Vlastně celý výtvor trochu připomíná pojízdný sklad retro designových prvků. 

A naneštěstí to nezlepšuje ani ten slibovaný interiér. Je tu sice krásné dřevo a ušlechtilá kůže, ale pod volantem najdeme páčky z Transportera a výdechy na přístrojovce zase nápadně připomínají Mercedes. A ačkoli moderní doba bezpochyby patří displejům, dojem z tabletu naroubovaného pod volant (a z jeho obrovského černého rámečku) je přinejmenším rozpačitý. Kolotočářskou grafiku přístrojů raději nebudu hodnotit, snad se dá změnit.

Vůz vyjde na 40 milionů korun bez daně a vznikne jen 19 kusů. To je vlastně vcelku nedůležité – beztak se tento výtvor neprodává (a jsem přesvědčen, že ani nevyrábí) jako automobil na ježdění, ale jako investiční komodita. Co mě ale mrzí je fakt, že tahle splácaná rychlokvaška bez kousku invence pohanila klasickou značku z počátků automobilismu. Ach jo. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Tomino
06. srpna 2019, 15:45
0

To mi přijde celkem smutné, když někdo oživí slavné jméno z dob dávno minulých a pak z toho vyleze něco takového. Jako další příklad mě napadá třeba Borgward. Zajímavě vypadá to nové De Tomaso, s retro designem, ala vozy Le Mans, sedmdesátá léta. Ale jsem spíše toho mínění, nechat ty mrtvé značky spát, protože mi tam chybí jakákoliv kontinuita s historickými modely.

reagovat
PeterLuk
06. srpna 2019, 16:58
0

To je ale gýč... Akože na papieri to znie dobre, prevedenie trochu kríva.

reagovat
Goldies
06. srpna 2019, 19:18
0

To je ale hnus jeden fialovej... Jdu blejt velebnosti :-(

reagovat
Pochtli
07. srpna 2019, 08:30
0

Pochybuju o duševním zdraví každého kupce, který za "tohle" dobrovolně vysolí 40 miliónů..

reagovat
sheogh
07. srpna 2019, 09:35
2

Jezisi to je dalsi kandidat na hnus roku.... Radsi, at ty stary znacky nechaji byt... Az zas nekde potkam Multiplu, musim se ji, a cele jeji rodine omluvit :-)

reagovat
beastar
07. srpna 2019, 15:23
2

I kdyby to stalo jen 4 miliony. Pořád to bude katastrofa. Těch 19 kusů to je spása. Potkávat to skutečně v provozu, tak i Daewoo Matiz začnu považovat za perlu designu a vkusu.

Kdyby to mělo alespoň motor jakože ja nevim v12 999hp 788 Nm. Aby se dalo říct jo klasika do sbírky. Tohle je ale nejhorší pokus o sbírkové auto za poslední roky. Dát za to 40 opravdu může jen 19 lidí na světě. To si museli vypočítat dopředu:)) Interiér no comment pravý malosériový výrobci v Italii, Anglii, Švédsku a snad i v Chorvatsku se musí za břicho popadat a nebo zvracet...

reagovat
sp
spooon
07. srpna 2019, 22:28
3

To furt každej petrolAutíčkář brečí, jak je dnešní auto svět unifikovanej, a když přijde někdo s odlišným designem, tak to není nikomu po chuti. Oslavovat byste to měli!

reagovat
ToMyx
08. srpna 2019, 10:04
1

Když jsem viděl ten předek...z dálky, nepřišlo mi to tak divné. Když jsem viděl vše z blízka, je to divné. Design je věc vkusu každého soudruha, ale tohle mi přijde jako marketingová rychlokvaška. Honem něco rychle ukuchtit s nějakým odkazem a nějakými hi-tech a nějaké to elektro k tomu. A obhájíme to mega cenovkou, abychom mohli říkat, že se nelíbí jen těm co na to nemají. Jsem rád, že na to nemám :-)))

reagovat
ratan groch
10. srpna 2019, 13:11
0

Hispano Suiza
Zatial vsetky, ktore som videl boli nadherne auta.
Toto vyzera akoby ho dali robit mne. Je tam vidiet snahu o nadviazanie na historiu, prepojenie na buducnost, ale absencia schopnosti a kumstu.
Kombinacia modernej prednej casti s retro vzadu a prekrytymi kolesami vyzera ako nepodarena studijna prace studenta 2. rocnika architektury, ktory nerozumie autam. Ma ich rad, ale velmi tomu nerozumie.
Interier akoby navrhoval clovek, ktory v zivote nezil v luxuse, ale tak nejako si ho predstavuje.
Konzola palubnej dosky zo siveho plastu z Aliexpressu v kombinacii s el. budikmi na pozadi so sepia filtrom, ktore vyvolava pocit maly zo 17. storocia, kde su este niektore casti sveta nezname. A preco ma sklenene prekrytie v tvare kosodlznika, ktore presahuje az nad lavy vyduch klimtizacie?
Z toho isteho plastu (ja viem, ze je to bruseny hlinik ci nieco drahsie) je nad stredovym tunelom uplne absurdny vystup do priestoru, ktory vyzera ako moja predstava konca lode Star Treku, ale to som bol tretiak na zakladnej skole. Luxus naozaj nie je nadrbat do volneho priestoru nieco o com si dizajner mysli, ze je cool a nema to prakticky vyznam, a zaroven sa to da vyriesit cistejsie.
Chapem pozdlzne pruhovane drahe drevo na hornej palubovke s umyslom vyvolat pocit rychlosti, ale takto okato a prvoplanovo? To je na urovni upravcov aut z Bruntalu.
Za trochu pochybnu povazujem aj kombinaciu tazkeho dreva a ultra lahkeho kevlaru, trochu schizofrenicke ci chceme auto lahke, rychle alebo luxusne a konzervativne. Stresne okno tiez neznizuje tazisko.A co sa tyka detailov, tak dve nerezove sruby uchtavajuce bocnicu palubnej dosky si mohli odpustit. Toto su prave tie drobnosti, ktore odlisuju rado by luxus od luxusu. Nechaju si usit volant za 72 cloveko hodin v Bentley a potom to zosrubuju ako Defender.
Podme sa zamysliet nad investicnou prilezitostou.
Kupite si jedno z aut z limitky, ktora vobec nemusi mat nasledovnika, cize cena znacky do buducnosti vobec nemusi byt udrzana. Takychto suflikantov najdeme po svete tucty, preco verit prave tomuto. Lebo kupili dnes uz takmer bezcennu znacku?
To jednu chvilu zvazoval aj Beastar, ked si vyberal sucasne auto. Nastastie on to myslel ako vtip.
Neverim, ze tito neznami ludia vytvoria auto s vybornymi jazdnymi vlastnostami, tipujem, ze podvozok odladili za 300 hodin na Catalunyi a so snehom si starost nerobili vobec.
Pre kupujucich to budu mrzko utopene peniaze. Budu radi, ak dostanu naspat 17 centov z "investovaneho" eura.




reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Scirocco R packet 2009
Volkswagen Scirocco R packet

2009 rok výroby
160 koní výkon
1 390 ccm objem

Volkswagen Golf Variant 1.9TDI  2008
Volkswagen Golf Variant 1.9TDI

2008 rok výroby
105 koní výkon
1 900 ccm objem

Ford Ranchero  1972
Ford Ranchero

1972 rok výroby
270 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Camaro  1976
Chevrolet Camaro

1976 rok výroby
250 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Charger 2.7i V6 /// rok 2006 2006
Dodge Charger 2.7i V6 /// rok 2006

2006 rok výroby
190 koní výkon
2 700 ccm objem