načítám data...

Nová Toyota Hilux Invincible ukazuje, že „pickup is the new SUV"

Obří esúvéčka jako demonstrace převahy a síly pomalu přestávají fungovat. Do jejich revíru se začínají tlačit ještě větší a drsnější stroje.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Facelift osmé generace Toyoty Hilux dorazil do českých dealerství. Ta jsou sice toho času zavřená, ale auto je pro nedočkavé zájemce samozřejmě k objednání i online. A už na první pohled je jasné, že tito zájemci se víc než kdy dřív budou rekrutovat nikoli z řad řemeslníků a lesáků, nýbrž z řad nejméně středního managementu, popřípadě ‚fachmanů‘, kteří od měření, šroubování a broušení postoupili k vedení vlastní úspěšné firmy. 

Pracovní verze Hiluxu samozřejmě budou dostupné nadále a bez větších změn, na opačné straně spektra však přibývá prvků luxusu, komfortu a stylu. Konkrétně mám na mysli nový nejvyšší výbavový stupeň Invincible, který si – pokud jde o cool-faktor – v ničem nezadá třeba s Fordem Ranger Raptor. Všimněte si povedených detailů, třeba lemů na předních i zadních blatnících, vnějších zrcátkách a klikách dveří, efektní je i černé tónování litých kol nebo provedení výklopných dvířek korby. Vrcholná verze Invincible Sport bude mít dokonce elektrické ovládání roletky. 

Uvnitř najdete všechno, co obsahuje o stupínek nižší výbava Executive, a navíc třeba ještě vylepšený panel sdružených přístrojů, obklady v černém metalickém a černém chromovém provedení nebo čalounění sedadel perforovanou kůží. O tom, že si celá posádka poveze svá pozadí v naprostém komfortu, není pochyb, s takhle vyšperkovaným pickupem se navíc majitel nemusí bát přijet ani na obchodní snídani do Café Savoy. 

Nejvyšší výbava nového Hiluxu se páruje výhradně s další novinkou faceliftu – přeplňovaným naftovým motorem o objemu 2,8 litru, s nímž jsme se potkali třeba v aktuálním Land Cruiseru. Jedná se sice stále o čtyřválec, výkon však oproti stávající dva-čtyřce stoupl o padesát koní a točivý moment o 100 Nm. V éře downsizingu je to milá a vítaná změna. 
Příklon směrem k lifestylu naznačuje i výměna mechanické uzávěrky diferenciálu za automatický Torsen LSD, který už se nespoléhá na řidičovo offroadové know-how, ale výhradně na pokyny umělé inteligence. 

Na jaké další novinky se můžeme těšit? Rozšíření pickupů coby nástrojů luxusní přepravy si nejspíš vyžádá větší parkovací stání v obchodních domech (což se odrazí na parkovacích tarifech) a také rozšíření příjezdových cest k prominentním školám. Taková ulice Drtinova na Praze 5 má už teď co dělat, aby v ranní špičce odbavila kolonu obřích SUV mířících do francouzského lycea. Očekávat lze také zvýšení prodeje voděodolných zavazadel. V každém případě přinesou pickupy do světa městského automobilismu svěží vítr a řadu nových výzev. 

 

Technické údaje Toyota Hilux Invincible 2.8D-4D

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 2 755 cm3
Výkon: 204 koní (150 kW) v 3400 ot./min.
Točivý moment: 420 Nm v 1400-3400ot./min. (MT) nebo 500 Nm v 1600-2800ot./min. (AT) 
Převodovka: šestistupňová MT nebo šestistupňová AT 
Maximální rychlost: 175 km/h
Akcelerace z 0 na 100 km/h:  10,1 s (MT) nebo 10,7 (AT) 
Průměrná kombinovaná spotřeba: 7,8 až 8,9 l/100 km (MT) nebo 8,8 až 10,1 l/100 km (AT)
Nájezdový úhel vepředu: 31°
Nájezdový úhel vzadu: 26°
Cena od: 1 282 600 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
30. října 2020, 14:42
-5

Nesouhlasím, rodinného mastodonta bude hrát od 2021 Toyota Highlander. A kolem průhonic jezdí pořád spíš Edge, Santa Fe, Touareg, X7, XC90 apod... Ty pickupy přeci jen spíš křičí do světa něco o malým péru. A jaký má ten Hilux zadní sedačky - jsou pohodlný ?

PS: Na fotkách chybí ovoce :D !
-
Komentář upraven 30. 10. 2020, 14:43:39

reagovat
Viola Procházková
30. října 2020, 14:57
0

Vitaminy budou až při redakčním testu, toto jsou pressové fotky. Zadní sedačky jsou úplně v pohodě, ale to byly v případě double cabu už dřív.

Ev
Evlo
31. října 2020, 03:00
0

pritom hilux mensi nez q7 apod.

yorkin
01. listopadu 2020, 21:19
2

Pohodlí zadních sedaček je úplně jedno, protože na nich budou cestovat jen děti v dětských sedačkách. Sám se divím, že neexistuje možnost příplatkové výbavy, která by nahradila normální zadní sedačky nouzouvou tenoučkou polstrovanou vrstvou. Z 99% tam stejně jsou jen dětské sedačky, na zbylé nouzové procento by stačilo i pohodlí na úrovni 2CV.

st
st. Padre
30. října 2020, 17:17
-1

Na naše silnice jsou ta auta moc velká a nepraktická a na dálnice se také nehodí. Prodeje asi nebudou nic moc. Ale na Střední východ je to auto přímo ideální. Zejména ve verzi a rotačním kulometem na korbě, nebo a klecí na převoz zajatců.
Kdyby to Toyota prodávala jako originální příplatkovou výbavu a poskytovala na to záruku, tak by jí doslova utrhali ruce.

reagovat
ma
martinw
30. října 2020, 18:03
4

Jenže tenhle pickup je široký jen 1855mm to je stejné jako tuctovka Tucson. Velký SUV mají okolo 2m šířky a v pohodě jezděj (i když protijedoucí z toho radost nemají).

st
st. Padre
30. října 2020, 18:57
-2

Pokud nejsi třeba zemědělec, nebo třeba nestavíš ropovody tak jsou s tím jen problémy. To auto má smysl hlavně na nezpevněných komunikacích. Jinak je to moc velký kompromis a v praxi jsou s tím jen problémy. Manipulace v úzkých uličkách, parkování v podzemních garážích i ve městech, jízda po dálnici....

Viola Procházková
30. října 2020, 20:28
4

Uplne stejne to bylo s esuveckama, a koukni, jak to dopadlo :)

Ev
Evlo
31. října 2020, 03:02
0

Martine, hilux je v tomhle výjmka, ty ostatní jsou výrazně širší - hilux má aktualně myslím nejlepší poměr šířky a výšky

Ev
Evlo
31. října 2020, 03:04
0

violko, jak to dopadlo? Opravdu velká SUVčka stejně do spousty garáží ve městě nenajedou, ale to není důvod aby si je lidé nekupovali. Nepříjde mě, že by se prostředí přizpůsobilo SUV, popravdě díky bohu, pak už by SUV přišlo o tu výhodu toho, že je to velké, protože to by měl fakt naprosto každý.

st
st. Padre
31. října 2020, 10:49
-1

Já myslím, že ještě donedávna se stavěly parkovací místa podle norem někdy z 80-tých let, tedy pro auta vel. Š120. Hlavně parkovací místa u developerských projektů byla problém - celé místo zaplnilo už auto a nebylo kam otevřít dveře. Jinak s velkými a americkými auty jsou v Evropě jen problémy, Italové dobře vědí, proč tam tak frčí malá auta.
K těm SUV - ano mělo to smysl. Dříve měly offroady mizerné jízdní vlastnosti na zpevněných komunikacích. SUV 4x4 byl rozumný kompromis pro toho kdo chtěl univerzál. Dnes už se to tak zvrhlo, že se dělají i sportovní SUV se sníženým podvozkem, takže se zase dostáváme výškou podvozku někam ke kombi nebo kupé.

sheogh
31. října 2020, 02:19
0

Ten lem predniho blatniku, jak prechazi do mlhovky je fajn detail :-) ... a sranda s tim byt muze

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem