Zadohnané kupé od Nissanu je i přes pokročilý věk stále oblíbenou volbou mnoha nadšenců. Kombinace příznivé ceny, zajímavého motoru a slušných jízdních vlastností má jen málo konkurentů, v poslední době ale dojem kazí designová a místy i technická zastaralost vozu. Vývoj nástupce je ale v plném proudu, jak dokazují fotografie testovací muly ze známého německého okruhu.
Novinka, které se mezi fanoušky říká 400Z (a je dost pravděpodobné, že se tímto názvem opravdu bude honosit), je zatím obestřena tajemstvím. Podle kusých informací by mohlo jít o první “zetko”, které si bude možné pořídit s pohonem všech kol, k dispozici bude ale i klasická zadokolka. Ústrojí pro pohon všech kol by mělo (s drobnými úpravami) pocházet z Infiniti Q60.
Pod kapotou bude opět k dispozici vidlicový šestiválec, jeho výkon by měl dosahovat čtyř set koní (odtud konec konců pocházejí i spekulace o názvu). Novinka zatím sbírá testovací kilometry na Nürburgringu maskovaná v karoserii současného “zetka”. Dle přihlížejících má vůz oproti 370Z utlumenější zvuk výfuku, působí ale agilněji a vyváženěji.
Vůz by se měl designově navrátit ke starším generacím, což je, přiznejme si, docela moudrý krok. Pohledné kupé nabralo v posledních dvou generacích na váze a povážlivě ztloustlo. Novinka bude designově lehčí, štíhlejší, kabina se posune vzad a dá vyniknout klasickým proporcím kupé s dlouhou kapotou. Z konstrukčních důvodů však nebude k dispozici varianta bez střechy.
Novinka se představí na podzim příštího roku na Tokijském autosalonu, k zákazníkům se dostane začátkem roku 2021.








Kuře
21. 11. 2019, 16:52Hmmm... pěkné....
A už ceny současného zetka spadli Kuřátkovi na dosah?;)
Zkywalker
21. 11. 2019, 18:57Noo, to těm klukům japonskejm trvalo :D
Pokud do tý rejže opravdu nastěhujou VR30DETT, tak to bude solidní základ pro tunery.
H_F
22. 11. 2019, 00:50Nemyslel si spis aktualni VR30DDTT?
Zkywalker
27. 11. 2019, 18:21No samozřejmě, že myslel :-)
Martin Martin
21. 11. 2019, 22:42První dvě generace mají zdaleka nejkrásnější profil.
Stanley
22. 11. 2019, 09:24370Z je vlastně docela chudák. Milovníci starých časů chtějí zadokolkové atmosféry s fofrklackem, ale když je tu desetileté pořád ještě vyráběné Zetko, tak si nikdo neopomene rýpnout, včetně novinářsta. Tím neříkám, že je to i místní případ. Za mě je super, že se to pořád dá sehnat nové.
A jo - nejhezčí profil mají první dvě generace :-)
lumix
22. 11. 2019, 18:56370 Z poslední Mohykán, nástupce bude nejspíš čtyřkolka, s turbem a automatem.
Beeswax
23. 11. 2019, 16:46370z pořád vypadá ukrutně dobře, možná taky proto si tak drží cenu (+ aura staromilského sporťáku). Přijde mi, že tyhle typy aut stárnou prostě pomaleji. Pamatuji si, za kolik před pár lety šly koupit takřka "zánovní" 350z. Za to dneska člověk nekoupí ani tu desetiletou nejojetější nejotuzenější 370ku. Snad nový model ty ceny posune trochu na dostupnější level :)
ToMyx
28. 11. 2019, 16:05Jen dobře a pokud se povede zachovat parádní zvuk motoru, snad si to někdo z frflalů i koupí.