Po dlouhém očekávání mnoha nadšenců, nabídla divize tuningových dílů Mopar konečně ke koupi bouřlivý agregát, který se původně objevil v Dodge Challengeru Hellcat. Motor trefně nazvaný Hellcrate (v překladu „pekelná krabice“ – název odvozen od termínu „crate engine“, používaného pro kompletní motory koupené v krabici), nabídne 707 koní pro libovolný projekt, ideálně potom pro restauračně-tunerské přestavby veteránů od Chrysleru.
Jak znalci již jistě vědí, řeč je o osmiválci Hemi o objemu 6.2 litru, jenž je dopován velkým mechanickým kompresorem. FCA říká, že motor obdobného výkonu je jako sériový a předem předpřipravený produkt nabízen vůbec poprvé a je navíc k dispozici i s tovární zárukou na tři roky a neomezený počet kilometrů. To je celé tak postavené na hlavu, až je to vlastně naprosto geniální.
Abyste ovšem záruku dostali a navíc byl váš motor pořádně „plug-and-play“, je třeba pořídit mu ještě druhou krabici, tentokrát obsahující kompletní sadu elektroniky. Jsou tu dvě řídící jednotky, elektronika pro palivovou pumpu, pár čidel, kompletní elektroinstalace a všechny ostatní nezbytnosti k tomu, abyste mohli vy a vašich 707 koní řádit jako černá ruka.
Pokud si chcete práci ještě zpříjemnit, můžete si potom pořídit sadu příslušenství do motorového prostoru. Sem spadá třeba pumpa posilovače řízení, alternátor a několik řemenů a řemenic.
Jak bylo již naznačeno, FCA se zaměřilo na „resto-mod“ komunitu, upravující auta koncernu Chrysler do roku 1976. Jsem si docela však docela jist, že pokud vám vaše E36 přijde jako ideální základ pro osmiválec z Hellcatu, i sem jej můžete vecpat. Jen ta záruka bude potom asi trochu problém.
Ať už se chystáte osazovat agregát do čehokoliv, měli byste se psychicky připravit na poměrně značnou finanční ránu. Za motor si Mopar v Americe (jinde samozřejmě není standardně k dostání), účtuje 19 530 dolarů (430 tisíc korun) a za sadu elektroniky dalších 2 195 dolarů (48 tisíc korun).
31. října 2017, 12:23
2
Tohle je Émerice nádherný, možnost svobodně si upravit auto a automobilky vám k tomu dodají komplet motor. Nádhera. Zatícmo tady se kontroluje homologace na osvětlení RZ... Štve mě, že pokud si na auto dám kvalitnější díly než jsou tam v sérii, jsem buzerován. Ach ta politika...
31. října 2017, 21:52
0
Já už proto nekoukám na některý americký kanály na Youtube... aneb aby to mohlo na silnice/značky tak to musí být pojištěný, aby to bylo pojištěný tak to musí mít VIN kód a.... to je všechno... A tady řešíš jestli máš gumu 225 nebo 215, jestli máš SPZ uprostřed atd.
01. listopadu 2017, 17:29
0
Jedna z mála věcí v které tam mají mnohem větší možnosti a svobodu, než my. Ona taky tradice automobilismu a potřeba auta pro přežití je tam asi 1000x vyšší takže si tyhle svobody drží narozdíl od jiných oblastí.
31. října 2017, 21:45
1
Tady je všechno v pořádku :-) Ani ta cena mi vzhledem k výkonu a záruce nepřijde nijak přestřelená.
31. října 2017, 22:04
0
Cena je uplne libova. Novy oturbeny ctyrlitr od AMG stoji nejakych 70k USD. Tohle je prakticky zadarmo.
01. listopadu 2017, 01:16
0
Přesně tak. Vždyť to je míň než za Rotax 912. Tedy 1,3 kabel, 80 nebo 100hp.
01. listopadu 2017, 01:18
0
Kabel=karbec
01. listopadu 2017, 09:53
0
Tohle je v Americe celkem bezna vec odjakziva. Jen z ty ceny mne trochu zalepilo. Nezapomente k ni pripocitat taky dopravu do CR, clo a DPH a razem se bavime o cca 580-600 tisicich za motor. Bez ty elektroniky navic.
01. listopadu 2017, 16:54
2
Jako...600tkč za nový, fabrický (nevyhoněný ´´klasickým´´ tunerem) 700ps motor? To je úžasná cena. Kdž vidím co dávají lidé kolem mě do úprav motorů tak je tohle pravda skvělé řešení
01. listopadu 2017, 17:12
0
Plus ta elektronika, montaz a homologace. No nevim. Ja asi jeste chvilku pockam. :-D
01. listopadu 2017, 17:19
0
No za mega v tom seš... ale já to beru trochu z jiného úhlu, do závoďáka-do drifťáka, když vidím co některé týmu dokážou vrazit do motorů (a to nejsem okleštění nějakými specifikacemi tříd apod.) tak se mi to z tohodle pohledu nezdá vůbec marné. Furt je tu jeden nádherný fakt, že se jedná o sériový motor jehož vývoj stál obrovskou raketu a ty ho mužeš mít za pul míče :) - předpoklad dloooouhé životnosti
01. listopadu 2017, 17:28
0
Ať je to jak chce za úplně nový motor v téhle specifikaci je ta cena skvělá. Jak píše Michal na využití pro závodní auto, drift, vrchy a tak podobně je to za super peníze. Za podobné ceny koupíš běžně použité dvě sezóny jeté věci a samozřejmě třeba s polovičními výkonovými parametry. Jasně doprava do Čech a tak dále to všechno je důležité, ale i tak by se to vyplatilo při vhodném použití. Nacpat si to jen tak na pohodu do auto pro privátní ježdění je jiná věc, tam silně pochybuju o tom, že by se to někomu v Evropě (u nás) vyplatilo.
01. listopadu 2017, 18:58
0
Jasne no. Jak jsem rikal, tyhle veci jsou v USA naprosto beznou zalezitosti a sam jsem o necem takovym dost premyslel, kdyz jsem ladil Mustanga, takze ja ty ceny vnimam trochu jinak. U profi pouziti je to samozrejme o necem jinym. Jaky jsou v tomhle smeru moznosti u normalnich aut tady v Evrope, to netusim. Nemam srovnani.
Ono kdyz si to vezmes do dusledku, tak motor s elektronikou je za trictvrte mice, k tomu taky potrebujes odpovidajici prevodovku, spojku, pak taky podvozek, brzdy, atd. a razem to uz moc pro normalniho smrtelnika neni. Ale pro profi pouziti je to bomba a v Americe se tyhle moznosti vyuzivaji hodne.
Ale kdyz pominu financni stranku veci, tak totalni opruz je tady prebujela administrativa s legalizaci neceho podobnyho. V tomhle jsme oproti Americe uplne mimo. :-(
02. listopadu 2017, 09:10
0
Možnost v Evropě víceméně neexistuje. Výrobci se až na vyjímky brání i zapsání motoru, který se do konkrétního modelu montoval.
02. listopadu 2017, 11:19
0
No hale já mám u nás zkušenosti docela pozitivní. Ale pravda dělám to často s pomocí praktik alá banana republik.
02. listopadu 2017, 11:22
0
Jakože i výměny motorů třeba 1.6 -> 2.0 pokud se v danym autě vyskytovaly?
02. listopadu 2017, 12:29
1
Přesně tak pane.
02. listopadu 2017, 12:35
0
Díky za info, vím že třeba Mazda nebo BMW se k tomu staví dobře, koncern vůbec něco takovýho nepřipouští.
02. listopadu 2017, 13:28
0
Ja jsem nad timhle hodne premyslel, kdyz jsem ladil vykony na Mustangu. Jestli nechat stavajici 4,6L a pridat kompresor a nebo motor prodat a koupit od Forda 5,0L crate engine. Nakonec vyhrala prvni varianta, ale jen ciste z ekonomickyho hlediska. Druha varianta by byla jinak rozhodne mnohem zajimavejsi.
02. listopadu 2017, 13:47
0
Tak ono je vždycky těžký se rozhodnout. A ekonomicky je asi skoro vždycky levnější tuning, než swap. Zase jak u čeho. Bmw se k tomu opravdu staví v pohodě. Ještě se relativně v pohodě dělal kdysi Nissan. Potom klasika Britský káry nikdy nebyl problém. Koncern z reichu nevím, ale je to hodně o lidech.
02. listopadu 2017, 14:05
0
Nacpat si to do auta jen tak na pohodu, na privatni jezdeni mi prijde prave uplne akorat. Jasny, bezny smrtelnik si to neporidi, ale vic jak 700 koni si do auta uplne normalni clovek stejne neda, na to musite byt trochu magor, alespon co mohu soudit.
02. listopadu 2017, 14:07
0
V Americe je tohle uplne normalni a je jedno, jestli mas auto od Forda, GM nebo od Chrysleru. Vyberes si motor podle libosti a svoji penezenky a to jak primo od vyrobce, tak od hromady dalsich firem. Tam neni nic problem a to je na nich uzasny.
02. listopadu 2017, 14:11
0
Je to tak, maji obrovskou vyhodu, u nich se da postavit na znacky temer cokoliv. U nich se na auta koukaji trochu jinak, neni to jen dopravni prostredek.
02. listopadu 2017, 14:13
0
Souhlasím s tím, kdo založí politickou stranu na obranu práv motoristů? :-D
03. listopadu 2017, 15:02
0
To je pravda, že to vidí jinak. U nich je ale auto často otázka života a smrti. Bez něj si v loji. Takže technická evropskýho formátu a podobný srágory by tam asi ani úspěšně nemohli fungovat. Další věcí je taky víc lidí,l co mají prachy na to řešit takový otázky jestli 700 hp jo či ně.V neposlední řadě ceny PHM, které jsou taky poněkud jinde. Zase v jiných oborech práva a pořádku si to moc neužiješ. BTW na co ti je 700 koní v US provozu, když je všude omezená rychlost a za každý větší překročení rychlosti v některých státech čeká okamžitý soud a mastná pokuta. I na rovince kde vidíš 50 km za rok je 40 MPH protože 10 mil od silnice je kostel. Policajt když má chuť tě zbuzeruje na silnici taky za cokoliv například za headlights na pickupu a tak dále. To je taky realita té super země. Jinak v zásadě to mají jednodušší, než my to je fakt. V ostatním jak řiká kámoš "amerika už je dneska dávno tady"... Kdo tam byl tak pochopí jak to myslí :)
03. listopadu 2017, 15:25
0
presne, jdu sem se stejnym komentarem
kdyz se clovek podiva na nove hotove motory o tomhle vykonu, bezne si jeste minimalne $5k priplati
takze cena je naopak pohadkova a je mi nanejvys sympaticky, ze to prodava rovnou automobilka i se zarukou
01. listopadu 2017, 07:44
0
Žeru to