načítám data...

MG5 Electric: Zajímavá směsice jízdní vytříbenosti a zbytečných chyb

Pozornost si získává hlavně coby jediné elektrické kombi na našem trhu, které navíc velmi dobře jezdí. Bude to stačit, aby zaujalo konzervativní české zákazníky?

zobrazit celou galeriiFoto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Značka MG si v Česku rychle získala početnou fanouškovskou základnu. Inu – poměr ceny a výkonu je skutečně zajímavý, svou roli možná sehrál i odkaz na historii, byť poněkud iluzorní. MG5 sice v žebříčku nejlevnějších aut figurovat nebude, přináší však jiné prvenství – jde o první a zatím jediné elektrické kombi na našem trhu. Dostatek prostoru, klasická karoserie, dobrá aerodynamika – to by mohlo fungovat, ne? Auto navíc boduje hezkým zpracováním a mimořádným pohodlím na palubě. Jenže jsou tu i mušky, které je nutno vzít v potaz, a nijak zářný dojezd je jen jednou z nich. Názor si tedy – jako vždycky – musí udělat každý sám. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Na první pohled je mi sympatické, že MG5 nedává svou příslušnost k elektrické obci nijak okatě najevo. Aby bylo jasno, on to nebyl ani tak záměr, jako spíš důsledek  faktu, že se prodávalo nejprve jako běžné auto se spalovacím motorem pod názvem Roewe i5. Jenže to u nás málokdo ví, a tak si nemusíme pravdou kazit hezký příběh. Jako MG5 se zjevilo v některých evropských zemích roku 2020 a teprve po loňském faceliftu se začalo nabízet v Česku.
Ke dnešnímu datu je to jediný klasický kombík poháněný elektřinou, který u nás seženete, a jako konkurenční výhoda to nemusí být špatné. Češi byli dlouhá léta známi jako milovníci tohoto typu karoserie, a přestože stejně jako zbytek světa zvolna přesedlávají na SUV, něco z nostalgické přízně stále setrvává. MG5 tedy může lákat nejen na ni, ale také na svou nenápadnost. Ne každý chce křičet do světa, že jezdí elektromobilem, a zdůrazňovat to edgy designem plným progresivních prolisů a odvážných hran. Pětka je zkrátka normální auto s pohlednou přední maskou a tradičními tvary.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Když se na MG5 podíváte z boku, možná si všimnete, že je oproti standardním kombíkům přece jen trochu zvýšené. Mohou za to přirozeně baterie, které bylo nutno vpasovat do podlahy. Ze stejného důvodu poněkud zvýšená také pozice za volantem, což může lépe rostlým řidičům i spolujezdcům činit potíže. Běžný euročlověk si na posez jako na bidýlku celkem zvykne, ale čahoun se bude hlavou téměř dotýkat stropu. Co bude naopak vyhovovat všem, jsou pohodlná sedadla, jimž by možná slušela výraznější bederní podpora, přesto se v nich sedí skvěle a díky dobrému bočnímu vedení podrží také v zatáčkách. 

Kabina MG5 není tak velká jako například u Octavie, s níž je auto občas ne úplně šťastně srovnáváno, přesto se do ní v pohodě vejdou čtyři dospělí, ti vzadu navíc ocení rovnou podlahu bez středového tunelu. Nijak neurazí ani materiály (když pominu obligátní lány lesklého černého plastu), zpracování a celkový design, jehož černou usedlost trochu osvěžují modré detaily a linky podsvícení.  A kufr sice prostorově neohromí, nicméně s objemem 479 litrů už nabízí dost místa na to, aby MG5 sloužilo jako jediné auto v rodině a odvezlo pasažéry s bagáží na víkendovou chatu či delší výlet. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Když se usadíte za volant, máte před sebou digitální přístrojovku, v níž se sice musíte trochu zorientovat, pak už ale vidíte všechno potřebné. Osobně bych klidně vynechala pravý „budík“ zobrazující využití výkonu v procentech, neboť neustále se pohybující číslíčka trochu ruší, i na to se ale dá zvyknout. Infotainment vypadá přehledně a snadno se v něm hledá, k dispozici je také zrcadlení telefonu, i když pouze po drátě. Na čem mohli inženýři v Šanghaji zapracovat trochu důkladněji, je ovládání klimatizace. Zaprvé je navzdory zdání pouze manuální – teplotu si nastavujete na stupnici od nejvíc červené po nejvíc modrou, přičemž nevidíte žádný údaj ve stupních. Je to tedy tak trochu metoda pokus-omyl. A za druhé – kulatá netlačítka pro různé funkce jsou tak mikro, že se do nich za jízdy strefíte až na několikátý pokus. Místa na displeji je přitom dost – takže proč?

Na středovém tunelu najdete kruhový volič převodovky, který si narozdíl od některých konkurenčních kreací (zdravíme do Citroenu) zaslouží pochválit. Dobře se s ním manipuluje a pozice jednotlivých voleb jsou hezky přesné. Vedle vidíte ještě kolébkový volič jízdních režimů a hned vedle něj cosi označené zkratkou KERS. Znamená Kinetic Energy Recovery System, slouží pro nastavování rekuperace a ve srovnání s ovládáním pádly na volantu nejde o příliš ergonomické řešení.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Elektrické MG5 je aktuálně nabízeno ve dvou variantách. Levnější Emotion má vyšší výkon (177 koní) a menší baterii lithium-železo-fosfát (50,3 kWh), dražší Excite má nižší výkon (156 koní) a větší baterii nikl-mangan-kobalt (61,1 kWh). Logika je to poněkud zvláštní, nicméně 156 koní v testovaném autě se ukázalo jako dostačující porce. Nástup výkonu je nastavený tak, že se podobá spíš atmosférickému motoru, nečekejte tedy žádné zaražení do sedačky, ale rozjezdy jsou pořád příjemně svižné a celý projev pohonné soustavy působí velmi přirozeně. Jen té trakce na předních kolech by mohlo být víc – po prudkém sešlápnutí „plynu“ si zejména na mokru auto pořádně hrábne a slabší povahy to až vyděsí. 

Na jedno nabití MG slibuje dojezd 400 kilometrů, ve městě až 538. Nebudu vám lhát, tak lehkou nohu nemám a nemůžu se vymluvit ani na mráz, neboť během testování se teploty pohybovaly od 10 stupňů výš. Nejnižší spotřeba, jaké se mi podařilo dosáhnout, byla 18 kWh, při využitelné kapacitě baterie 57,4 kWh bych  tedy dojela sotva 320 kilometrů.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Rychlost nabíjení pak taky nepřinese mnoho radosti. Udávaný maximální výkon je 87 kW, což samo o sobě není žádná hitparáda, v reálu však čekejte spíš 60 kW i méně. Přiznávám ale, že jsem nevyužila možnost předehřevu baterie. Do celkové bilance přidává plusové body funkce V2L, díky které můžete z auta nabíjet menší spotřebiče. 

Pokud jde o jízdu samotnou, zde mne MG5 překvapilo asi nejvíc. Podvozek je totiž nečekaně komfortní a málem byste zapomněli, že silnice v okolí Prahy jsou po zimě samá díra. O kanálech a retardérech se dozvídáte jen příjemně odfiltrovaným žuchnutím, což přispívá k tichu a pohodě na palubě. Ani v zatáčkách si auto neuřízne ostudu – jistě drží stopu a s pomocí nízkého těžiště se naklání jen minimálně. Na poměry elektromobilů je navíc poměrně lehké a právě tak působí i při jízdě, takže se nechá vodit do zatáček přesně a bez námahy. Zkrátka příjemné každodenní svezení, ať vás cesta zavede kamkoliv. 

Verdikt

Když odsunete předsudky stranou, MG5 vůbec není špatné auto. Do zpracování zadní části možná designéři mohli vložit trochu víc invence, celkový dojem je ale příznivý a zklamání se nedostaví ani po usednutí dovnitř. Při jízdě si budete užívat nadstandardní pohodlí a ticho v kabině, z moderních systémů je přítomno téměř vše a taky to dobře funguje. Jen ten dojezd – u elektromobilů zásadní věc – má svoje limity a pár ergonomických prohřešků v ovládání lehce kazí dojem. Vzhledem k tomu, že cenovka testovaného auta překračuje milionovou hranici (a v této hladině už je konkurence značná), nezbývá než si ho vyzkoušet a rozhodnout se dle vlastních dojmů a sympatií. 

Technické údaje:

Výkon: 115 kW (156 k) 
Točivý moment: 280 Nm 
Kapacita akumulátoru: 61,1 kWh  
Provozní hmotnost: 1624 kg 
Maximální rychlost: 185 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,3 s 
Udávaný dojezd: 400 km (až 538 km ve městě)
Spotřeba udávaná výrobcem: 17,5 kWh na 100 km 
Základní cena : 889 940 Kč (Emotion, 130 kW, 50,3 kWh)
Cena testované verze: 999 940 Kč (Excite, 115 kW, 61,1 kWh)

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ro
rock
30. března 2024, 10:44
4

V základu 850 t, s větší baterkou 950.
Ta verze s menší baterkou je v základu za 850 a pokud se někdo chce držet co nejvíc u země. tak snad. I když nevím, jestli má kupující auta za skoro mega zapotřebí se držet u země za každou cenu.
Ona totiž Tesla Model Y, jakkoliv k ní mám spoustu výhrad a je podle mne hnusná jak noc v cikánském ghettu, stojí se stejně velkou baterkou jak to dražší MG okolo 1.1 M a co je pro české chalupáře důležité, kufr nabídne o polovinu větší. Koupil bych si k ní na aliexpessu* přístrojový štít a asi bych se s tím naučil žít. Spíš než s tím MG.
* - lehoučká nadsázka. Není to aliexpress, ale viděl jsem videa firmy, co nabízí ty doplňky do Tesly, které se továrně nechtělo montovat sériově a mohlo by to být přínosné. Zaujal mne přístrojový štít a točíko na středový panel fungující podobně jak MMI u starších Audi. Obojí namontovatelné a odmontovatelné v domácích podmínkách, bez poškození interiéru. Není to dokonalé, ale lepší, než tovární holobyt Tesly MY.

reagovat
Na
Namaste
30. března 2024, 13:38
3

presne presne... nevidim dovod davat take peniaze za cinsky sh*t.. tie auta maju kopu technickych nedostatkov, nehovoriac o kvalite materialov na urovni 70tych rokov v juznom Taliansku...

Ča
Ča Snač Aj
31. března 2024, 15:11
1

Tohle konkrétní auto je davno za zenitem. MG4 je ale uplne nekde jinde a jestli ai správně pamatuju, chystají kombik.

pi
pidi
30. března 2024, 16:11
1

50kW LiFePo a 1C nabíjení jsou objektivně dobré zprávy. Alespoň to nesmrdí od začátku průserem jako nechlazený leaf nebo “naše” ID.x s bezmanganovou baterkou…

reagovat
Jakub Pospíšil
30. března 2024, 16:20
5

Ale zas je to MG, takže to smrdí levným plastem. To si nevybereš :)

pi
pidi
30. března 2024, 23:58
1

V lednu 2018 jsme prochazeli komponenty z Tesly 3. HV elektrika byla udelana velmi slusne, hlavne ale koncepce vse v jednom je cistsi a lepsi Jen ten dekl byl jak kdybys to delal doma na kolene. Nektere odlitky kazove, konektory blbe osetrene proti prolinani vody… …blbosti co se celkem snadno doucis… Smradlave auto nechci, ale jsou lepsi pristupy nez navrhnout plaformu tak rozdrobenou, abych mohl kazdemu dodavateli “hodit kost”. Schvalne koukej po mnostvi “oranzovych dratu”. V tech lepsich EV jich je mene…

Jakub Pospíšil
31. března 2024, 10:35
3

Ono to je složitý. Přijde mi že speciálně VW staví EV auta tím stylem "uděláme to jako vždycky". Jenže ono je to prostě něco úplně jinýho a tak to nakonec moc nefunguje. Tesla začala s čistým stolem a tak mohli vyvinout od začátku věc co je přímo na míru elektrická a funguje dobře. Tím myslím drivetrain. Ty věci okolo naopak za moc nestojí, protože tam chybí ty zkušenosti.

Tady SAIC ze článku je jako všecko čínské. Soudruzi okoukali, co že si u nich západní firmy nechávají vyrobit a pak to osekali na dřeň a vyrobili za polovic.
-
Komentář upraven 31. 3. 2024, 10:37:49

sheogh
31. března 2024, 11:02
0

Presne tak je to s vetsinou cinskych vyrobku - usetri za vyvoj, vynechaji "zbytecne" dily a postupy a je to

pi
pidi
31. března 2024, 14:34
1

To už zdaleka vždycky neplatí. Takový dvojpříklad. U AC nabíjení v Číně prohodili samce/samici a přidali solenoid ala SAE1772 (což je k naštvání, protože na sílu děláš další standard). Ale u DC má GB/T konektor na sobě má 12V/10A aux power, který uživí palubní síť naživu i bez stykačů (což na CCS fakt chybí).
Rozhodně jsou odvětví, kde nemají konkurenci (třeba FVE) a že do automobilek posílají na školení jeden měsíc politicky uvědomělé dementy neznamená, že další měsíc nepřijedou fakt šikovní kluci. Koneckonců SAIC je joint-venture partner.

briza
01. dubna 2024, 21:31
-3

Věcná, nechcete vystoupit z řady a tyhle komoušský sráče prostě odmítat a nerecenzovat? Pěkně prosím, smutně koukám.

reagovat
Be
Bernard L.
03. dubna 2024, 16:01
0

A komoušskýma sráčema myslíte co? Čínský produkt nebo jak je u Vás zvykem baterkáč?

briza
05. dubna 2024, 08:14
2

Tím samozřejmě myslím ten odpad z Číny. Lehce mě deptá, že si tu dobrovolně ničíme jedno z nejcennějších průmyslových odvětví, které tu máme, namísto toho, abychom jim na to hodili 500% clo a ukázali jim, že tyhle krámy tu fakt nechceme.

ro
rock
02. dubna 2024, 05:55
6

Věcná, pěkně prosím, smutně koukám, informujte dál.
Za prvé, považuji za velmi nešťastné dobrovolně se vzdát informací - byť třeba o věcech, které se mi nelíbí.
Za druhé, kdyby se měly vynechat informace o všech autech a automobilkách, které vlastní nebo spoluvlastní Číňani, tak už dneska by bylo třeba bojkotovat i Volvo nebo taky Mercedes a auta PSA Group. A pokud by se do toho započetly i díly a komponenty obsažené v těch autech, tak by za chvíli nebylo o čem psát.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem

Buick Riviera  1974
Buick Riviera

1974 rok výroby
220 koní výkon
7 500 ccm objem