Není to zas tak dávno, co se v nejluxusnějších Mercedesech objevil dvouramenný volant. Vypadá to ale, že v poslední době začíná u německé značky platit, že více je zkrátka…více. Na instagramovém účtu Chrise Lunda se totiž nedávno objevila fotografie, která by podle popisu měla zachycovat uniklý snímek volantu, jež dostane chystaná nová generace nejluxusnějšího sedanu značky.
Na první pohled to vypadá, že se Mercedes vrací ke tříramennému uspořádání, leč pravda je dvojnásobná. Ramen je tu hned šest. Čtyři vodorovná jsou poseta dotykovými ploškami, které jsou odlišena různými výstupky. Vypadá to ale, že klasicky “mačkací” už zůstane jen klakson. Je poměrně pravděpodobná, že čtyřsměrná tlačítka na vrchních ramenech budou mimo jiné suplovat i funkci dotykových plošek známých z dosavadních Mercedesů vybavených systémem MBUX.
Zklamáním pro některé fanoušky může být fakt, že ve Stuttgartu neokoukali nápad Land Roveru a Jaguaru s tlačítky, která s ohledem na situaci mění svou funkci a “potisk”. Jinak ale působí nový volant poměrně hezky, opticky není tak obtloustlý a barokní jako jeho předchůdce a ačkoli si drží dávku konzervativnosti (jak se na eskový Mercedes sluší), nechybí mu inovace.
Posledním detailem, který stojí za pozornost je rekordně malý airbag. Vypadá to, že doby, kdy schránka s polštářem zabírala mohutnou plochu uprostřed volantu jsou definitivně pryč a teoreticky by se tak klidně mohly vrátit filigránské tenké volanty s decentními třemi rameny a malým středem, které máme tak rádi na starých sporťácích – třeba na Lamborghini Miura. To je ale zatím jen hudba budoucnosti.
Starý a nový volant pěkně bok po boku.
16. ledna 2020, 21:15
5
vidim VW Lupo 3L...
17. ledna 2020, 07:37
0
lepší, na původním ty velké stříbrné plochy působí levně.
17. ledna 2020, 11:15
3
Šestipaprskový? A není to málo?
17. ledna 2020, 13:39
1
Podle me zatim nikdo nevymyslel lepsi volant, nez je 4 paprskovy - do bezneho auta. Za spodni paprsky se da pohodlne drzet pri klidnejsich dalnicnich presunech
20. ledna 2020, 15:22
0
Mně víc vyhovují tříramenné - větší svoboda úchopu. Čtyřramenný dost vymezuje, kde volant dole držet.
18. ledna 2020, 15:06
0
A jak se s tím bude točit, aniž bych pomačkal všechna dotyková tlačítka? Mi stačili výčnělky na Mazdě 6, věčně jsem něco odklikaval. Na volantu mi sedí jen tlačítka s jasným chodem. ps. a jsem zvědav kdo v té mezeře první nechá prst a rozseká se ...
20. ledna 2020, 15:25
3
Nevím, nevím, ale podle mě je to klasický tříramenný volant, jen designově řešený "zdvojením".
22. ledna 2020, 19:11
1
"Zklamáním pro některé fanoušky může být fakt, že ve Stuttgartu neokoukali nápad Land Roveru a Jaguaru s tlačítky, která s ohledem na situaci mění svou funkci a “potisk”"
To je taky nápad: místo toho, aby se tlačítko dalo naučit poslepu, se řidič musí oddělat palec z dotykové plochy, přeostřit zrak na symbol a pak se na tu dotykovou plochu zase strefit. Vot éto progres... A nejhorší na tom je, že se té chujoviny postupně chytí i ostatní - protože Land Rover a Jaguar to má a ostatní přece nezůstanou pozadu...