načítám data...

Mercedes chystá nový šestipaprskový volant

Zmizí z něj většina fyzických tlačítek, na pohled ale vypadá pěkně.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Není to zas tak dávno, co se v nejluxusnějších Mercedesech objevil dvouramenný volant. Vypadá to ale, že v poslední době začíná u německé značky platit, že více je zkrátka…více. Na instagramovém účtu Chrise Lunda se totiž nedávno objevila fotografie, která by podle popisu měla zachycovat uniklý snímek volantu, jež dostane chystaná nová generace nejluxusnějšího sedanu značky. 

Na první pohled to vypadá, že se Mercedes vrací ke tříramennému uspořádání, leč pravda je dvojnásobná. Ramen je tu hned šest. Čtyři vodorovná jsou poseta dotykovými ploškami, které jsou odlišena různými výstupky. Vypadá to ale, že klasicky “mačkací” už zůstane jen klakson. Je poměrně pravděpodobná, že čtyřsměrná tlačítka na vrchních ramenech budou mimo jiné suplovat i funkci dotykových plošek známých z dosavadních Mercedesů vybavených systémem MBUX.

Zklamáním pro některé fanoušky může být fakt, že ve Stuttgartu neokoukali nápad Land Roveru a Jaguaru s tlačítky, která s ohledem na situaci mění svou funkci a “potisk”. Jinak ale působí nový volant poměrně hezky, opticky není tak obtloustlý a barokní jako jeho předchůdce a ačkoli si drží dávku konzervativnosti (jak se na eskový Mercedes sluší), nechybí mu inovace.

Posledním detailem, který stojí za pozornost je rekordně malý airbag. Vypadá to, že doby, kdy schránka s polštářem zabírala mohutnou plochu uprostřed volantu jsou definitivně pryč a teoreticky by se tak klidně mohly vrátit filigránské tenké volanty s decentními třemi rameny a malým středem, které máme tak rádi na starých sporťácích – třeba na Lamborghini Miura. To je ale zatím jen hudba budoucnosti. 


Starý a nový volant pěkně bok po boku.

 


 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PachezZ
16. ledna 2020, 21:15
5

vidim VW Lupo 3L...

reagovat
Jimi
17. ledna 2020, 07:37
0

lepší, na původním ty velké stříbrné plochy působí levně.

reagovat
gramo
17. ledna 2020, 11:15
3

Šestipaprskový? A není to málo?

reagovat
ickxs
17. ledna 2020, 13:39
1

Podle me zatim nikdo nevymyslel lepsi volant, nez je 4 paprskovy - do bezneho auta. Za spodni paprsky se da pohodlne drzet pri klidnejsich dalnicnich presunech

reagovat
Pochtli
20. ledna 2020, 15:22
0

Mně víc vyhovují tříramenné - větší svoboda úchopu. Čtyřramenný dost vymezuje, kde volant dole držet.

Martin Martin
18. ledna 2020, 15:06
0

A jak se s tím bude točit, aniž bych pomačkal všechna dotyková tlačítka? Mi stačili výčnělky na Mazdě 6, věčně jsem něco odklikaval. Na volantu mi sedí jen tlačítka s jasným chodem. ps. a jsem zvědav kdo v té mezeře první nechá prst a rozseká se ...

reagovat
Pochtli
20. ledna 2020, 15:25
3

Nevím, nevím, ale podle mě je to klasický tříramenný volant, jen designově řešený "zdvojením".

reagovat
ro
rock
22. ledna 2020, 19:11
1

"Zklamáním pro některé fanoušky může být fakt, že ve Stuttgartu neokoukali nápad Land Roveru a Jaguaru s tlačítky, která s ohledem na situaci mění svou funkci a “potisk”"

To je taky nápad: místo toho, aby se tlačítko dalo naučit poslepu, se řidič musí oddělat palec z dotykové plochy, přeostřit zrak na symbol a pak se na tu dotykovou plochu zase strefit. Vot éto progres... A nejhorší na tom je, že se té chujoviny postupně chytí i ostatní - protože Land Rover a Jaguar to má a ostatní přece nezůstanou pozadu...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem