reklama
načítám data...

Lexus CT 200h: Městská limuzína

Značka Lexus zahájila tažení na náš trh. Přesvědčí výrazný design, moderní hybridní technologie a bohatá výbava zákazníky tradiční německé trojky?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Lexus CT 200h: Městská limuzína

Vozy současné generace Lexus patří mezi nejvýraznější automobily na trhu. Nápaditým designem se snaží výrazně odlišit od evropské konkurence a přesvědčit zákazníky, že pokud chtějí něco jiného než auta, jichž jsou plné ulice, měli by sáhnout právě po Lexusu. Pravdou však je, že nejmenší model, Lexus CT, je o generaci starší. Výrazný facelift v roce 2017 přinesl nové pojetí přídě s obří maskou chladiče a ostře tvarovanými světlomety přesně tak, jak to známe i z ostatních modelů Lexus, ve skutečnosti se však model CT světu představil už v roce 2011. A to je ve světě automobilů hodně dávno. Dokáže ještě malý Lexus držet krok s konkurencí?

Lexus CT 200h je nejmenším modelem luxusní divize Toyoty a dává si za cíl nalákat mladé zákazníky. Je to takový entry model, první Lexus, který si pořídíte, abyste už nikdy netoužili po jiné značce. A to je poměrně ambiciózní úkol pro stárnoucí hatchback. Je však pravdou, že přepracování přídě a další drobné úpravy, kterými auto loni prošlo, učinili z CT velmi atraktivní vůz. Svůj věk maskuje zvenku opravdu dobře. Auto působí dynamicky, dravě a velmi hodnotně. Originální tvarování zádi s oknem opticky protaženým do boků jej potom jednoznačně odlišuje od evropských modelů. Zkrátka pokud toužíte po autě, které bude originální a své, Lexus má své místo na vašem seznamu.

Uvnitř je to trochu jiná písnička. Tady už je zub času znát. Ne že by Lexusu něco výrazně chybělo nebo působil jako zastaralé auto, přesto si tu člověk uvědomí, jak rychle se vývoj žene kupředu. A ještě více tento fakt vynikne, přijedete-li si vyzvednout CT 200h k prodejci Lexus a chvilku čekání, než se vyřídí formality, trávíte prolézáním celé modelové řady v showroomu. Interiéry nové řady Lexus jsou jedním slovem fantastické. Jsou velmi japonské. Dříve se to Lexus snažil skrývat a chtěl se tvářit jako auto srovnatelné s evropskou konkurencí, dnes už však přijal vlastní identitu a z odlišnosti udělal přednost. V nejmenším autě z řady si však na senzační křivky a dechberoucí detaily budeme muset počkat na příští generaci.

reklama

Současný interiér CT 200h je střízlivý, kvalitně vyrobený a přehledný. Když se oprostím od toho, co znám z ostatních Lexusů, nemůžu si vlastně na nic v CT stěžovat. Přístrojový štít s centrálním rychloměrem je hezký i přehledný, v něm integrovaný barevný displej stejně jako obrazovka radiomapy sice postrádají jemnou vycizelovanou grafiku a animace, jakými nás ohromují některé novinky na trhu, avšak rozlišení je naprosto v pořádku, žádné cestování zpět časem. Hezkým detailem je potom ekonoměr. Za normálních okolností ručička běhá po modré stupnici a hlásí, zda vůz jede úsporným stylem, využívá maximálně svých dynamických schopností nebo naopak rekuperací vrací energii zpět do baterií. Pokud však Lexus přepnu do sportovního módu, modrá stupnice zmizí, nahradí ji červená a z ekonoměru je rázem otáčkoměr.

V testovaném voze interiér svými červenými akcenty ladil s lakem karoserie, červené detaily navíc pozvedly trochu usedlejší tvary na vyšší úroveň. Po praktické stránce potom k Lexusu nemám výhrad. Interiér je prostorný, sedadla pohodlná (jejich vyhřívání má 29 úrovní. Skutečně. 29!), všechno je tak, jak bych si to asi tak představoval. Malé rozčarování přišlo s pohledem pod páté dveře. Stylový prémiový hatchback nikdy neměl ambice stát se nějakým stěhovákem, i přesto se však zavazadelník jeví až příliš plochý a malý. Říkal jsem si, že je to patrně cena za balík baterií hybridního pohonu a s myšlenkou ‘sestimsmiř’ jsem se už už chystal kufr zavřít a zapomenout, že tu vůbec je. Ale než jsem to udělal, nakoukl jsem pod podlážku. A světe div se - tu je druhý zavazadelník a je téměř stejně velký, jako ten nad podlážkou. Pokud se ptáte, proč v Lexusu rozdělili zavazadlový prostor ve dví, pak vězte, že vážně nemám tušení. Pod podlážku se však vejdou i dva kufříky velikosti ‘příruční zavazadlo’, celková přepravní kapacita Lexusu je tak navzdory prvnímu dojmu dostačující.

A když už jsem zmínil baterie, pojďme se podívat na techniku. CT 200h je jedinou pohonnou variantou nejmenšího Lexusu. Jedná se o hybridní pohon sestávající ze zážehové atmosférické ‘osmnáctistovky’ o výkonu 99 koní a synchronního elektromotoru o výkonu 82 koní. Celkový maximální výkon soustavy potom Lexus uvádí 136 koňských sil. Že to na dynamicky vypadající prémiový hatchback není mnoho? Věřte mi, že je to úplně jedno. Ale k tomu se ještě dostaneme.

Lexus se totiž sice tváří jako ostrý hatchback, dynamikou sršící nabušená městská zbraň, jeho skutečná povaha je však ve skutečnosti přesně opačná. Jeho hlavní devizou je komfort. A musím říci, že po počátečním překvapení jsem tento fakt přijal s potěšením, protože komfort je něco, čím se Lexus od konkurence liší snad ještě více, než oním japonským ostrým vzhledem. Hybridní soustava umožňuje autu zcela neslyšné rozjezdy, všechno funguje hladce a jemně – ostatně tak už to u aut na elektřinu bývá. Jenže CT 200h zní úplně stejně i v případě, že naskočí benzínový agregát. Skutečně. Za normálních okolností je prakticky nemožné určit, zda spalovací jednotka běží či nikoli. Odhlučnění kabiny potom odfiltruje i ostatní hluk, takže po přesednutí z jiného auta máte první kilometry, než si na ticho zvyknete, podivný pocit, lehké pochyby či dokonce obavy, že se vás plíživě zmocňuje hluchota.

reklama

Pohonné ústrojí se ve městě cítí jako ryba ve vodě. Rozjezdy značně dopované elektřinou jsou plynulé i svižné a nadto i úsporné. Tady Lexus dokonale demonstruje výhody hybridního pohonu. I v těch nejnáročnějších podmínkách, kde i úsporná ‘tédéíčka’ poskakují kolonou se spotřebou přes devět litrů, se Lexus drží svých šesti. Poněkud rozpačitý jsem byl z naladění podvozku. A jsem vlastně stále. Lexus vám dá najevo každou byť i nepatrnou nedokonalost povrchu asfaltu. Ne nijak tvrdě, ale zkrátka cítíte každou spáru, každý kamínek se připomene lehkým drcnutím. Jenže úplně stejný lehounký otřes následuje i v případě, že trefíte běžný pražský výmol (pro mimopražské řidiče – představte si to jako past na středně velkého mamuta). V místech, kde jiná auta vydávají rány, jako kdyby se něco velkého a důležitého právě ulomilo z konstrukce zavěšení, Lexus předvede jen to svoje jemné obligátní drcnutí.

Už jsem zmínil, že Lexus CT 200h není žádný splašený hatchback, ale dlužím vám vysvětlení. Tak tedy – výkon Lexusu a jeho podání je naprosto dostačující, auto slušně zrychluje a v městském prostředí je vyloženě hbité. Pokud byste však zatoužili po nějaké sportovní jízdě, nečekají vás hezké chvilky. Bezestupňová převodovka E-CVT rozezní dosud neslyšný benzínový motor do disharmonického ustáleného lomozu a ač ručička rychloměru stoupá uspokojivým tempem, onen ustálený tón motoru vytváří dojem, že se vlastně nic neděje. Zkrátka tohle Lexus nemá rád a velmi rychle vás přesvědčí, že ani vy po nějakém sportování vlastně vůbec netoužíte. Je to špatně? Ani ne, pokud víte, co chcete, a přesto si Lexus koupíte, potom vám to vadit nebude. Ostatně proč by všechna auta měla být sportovní?

 

Verdikt

Lexus CT 200h je jiné auto. Namísto snahy postavit za každou cenu sportovní auto se jeho konstruktéři zaměřili na komfort. Do městského provozu si lze jen těžko představit lepší vůz. Jistě, s novou generací se jistě dočkáme lepší parkovací kamery a nápaditějšího interiéru, ale to jsou drobnosti. Hlavní devizou Lexusu je ticho na palubě a hybridní pohon. Lexus jde zkrátka svou vlastní cestou a já mu držím palce. Rozmanitost je přeci tím, co je na automobilovém trhu tak vzrušující. Pokud tedy hledáte kvalitní pohodlné auto menších městských rozměrů a přesto trváte na komfortu limuzíny, není vaše situace zdaleka tak zoufalá, jak by se v té záplavě sportovních hatchbacků mohlo zdát.

Technické údaje

Motor: atmosferický zážehový čtyřválec 1 798 cm3 + synchronní střídavý motor
Výkon: 100 kW (136 koní) – celkový výkon systému
Točivý moment: 142 Nm v 2.800 – 4.400 ot./min (spalovací motor)
Převodovka: e-CVT
Maximální rychlost: 180 km/h
0-100 km/h: 10,3 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 4,1 l/100 km
Kombinovaná spotřeba (v testu): 5,7 l/100 km
Cena (CT 200h Prestiege): 790 000,- Kč

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
08. června 2018, 09:57
0

Zajímavé, to je asi první pozitivní test na CTčko, co jsem četl...jinak většinou jako nejhorší Lexus. Nicméně věřím, že jako pohodlné auto do města to bude fungovat velmi dobře.

reagovat
Jimi
08. června 2018, 10:19
0

Do městský džungle to vypadá dost slušně, na to courání je hybrid ideální. Takový Prius v klasickém balení hatchbacku- co mi přijde sympatičtější... akorát drahá sranda. Trochu mi připadá úsměvný F Sport paket bez dalších extra koní za meloun, spíš to je jenom taková "cool" výbava...jako např. M-paket do tříhrnku 418i.
Holt ta elektrika levná není.

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
08. června 2018, 16:19
1

viz. níže, ono to vlastně moc drahý není, když se podíváš ke konkurenci...

ma
martinw
08. června 2018, 11:51
0

Jen kvuli tomu ze zvlada 'mestskou dzungli' mi nepripada tolik zajimavej zvlast kdyz je skoro za mega.

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
08. června 2018, 16:18
0

Mně ta cena nepřipadá vůbec špatná na 'prémiový' hybrid. Audi A3 e-tron pod milion neseženeš ani v úplným základu, tohle je za 790k už ve vyšší výbavě. Reálně je to Audi (a jiný přímý konkurent mě momentálně nenapadá) o 400.000,- dražší a to už je opravdu hodně. A i když netrváš na hybridu (což teď díky možnosti parkovat v Praze ve všech zónách bude pro spoustu lidí důležitý faktor), příliš neušetříš, BMW 1er nebo Mercedes A sou sice modernější auta, ale levnější nejsou ani s malým konvenčním motorem...

JLK
08. června 2018, 12:59
1

Ten deleny kufr bych bral hned. Mam rad pohled na uklizeny prazdny kufr ale neco tam vozim porad, takze ve svem aute jsem to videl jednou kdyz jsem to koupil :)

reagovat
ma
martinw
08. června 2018, 14:32
-1

deleny kufr... ale tohle neni recenze na Oktavii tady muzeme kufr nechat v klidu zavreny ;)

JLK
08. června 2018, 15:14
1

No rekl bych ze i zakaznici Lexusu ten kufr obcas pouzivaji. Oni dokonce i Miataci to obcas otevrou, tak nevim proc to ma byt nejake zakazane tema.

beastar
08. června 2018, 15:51
3

Mě se líbí celý auto. Což je u mě divný, protože Lexus/Toyota je presně to co rád opravdu nemám. Do města i v týhle barvě skvělá kára. Kufr se náhodou hodí i zákaznice Lexusu občas veze nákup ne.

MartinCoupe
09. června 2018, 19:54
0

Tě nepoznávám... :-)

ro
rock
08. června 2018, 14:37
0

No, tohle je alternativa čeho? A-class? A3? Pak je ta cena celkem přiměřená a možná bych tomuhle dal přednost, protože Atrojku potkám na každým rohu...
Jediný, co se mi na tom nelíbí, je CVT, ale ve městě to nevadí.

reagovat
beastar
08. června 2018, 15:49
0

CVT je ve městě dobrý. Jezdí se s tim plynuleji. Samozřejmě na sportovní jízdu to neni, ale na to neni ani tahle nákupní taška.



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Octavia RS 2003
Škoda Octavia RS

2003 rok výroby
180 koní výkon
132 ccm objem

MG ZS 180 2003
MG ZS 180

2003 rok výroby
180 koní výkon
2 498 ccm objem

Chevrolet Caprice Sedan 1990
Chevrolet Caprice Sedan

1990 rok výroby
172 koní výkon
5 001 ccm objem

Ford LTD  1972
Ford LTD

1972 rok výroby
215 koní výkon
6 ccm objem

Dodge Magnum 3.5 SXT 2006
Dodge Magnum 3.5 SXT

2006 rok výroby
254 koní výkon
3 518 ccm objem