načítám data...

Koronavirus kosí motoristické akce: Neproběhne ani autosalon v Ženevě

Co se mnoho let nepovedlo ekologickým aktivistům se teď daří jednomu nenápadnému viru během pár týdnů

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ano, už i na Autíčkáři píšeme o koronaviru. Je to ale tématicky. Kromě nepříjemností s masovým nakupováním trvanlivých potravin jsou tu i záležitosti, které přímo ovlivňují i nás, autíčkáře. A nemyslím tím jen to, že jsem včera nemohl v žádném hobbymarketu sehnat respirátor (ano, ten respirátor, co v žádném případě neodfiltruje viry a slouží jen jako ochrana před prachem), takže až budu o víkendu brousit tmel na našem plechcupovém speciálu, budu si muset pěkně “na banditu” zavázat kolem obličeje šátek. 

Strach ze šíření viru na místech, kde se schází více lidí totiž vede i k rušení různých výstav, závodů a veletrhů. Určite jste zaznamenali zrušení závodu velké ceny Formule 1 v Číně, další obětí se stalo třeba oblíbené veteránské ICE – Concours of Ellegance ve Svatém Mořici ve Švýcarsku. 

Podobný osud čeká dost možná i autosalon v Ženevě, který by měl vypuknout za týden. Od včerejšího odpoledne zasedá organizační výbor a řeší další postup. Mezitím se na inzertních portálech po celém světě objevují levné vstupenky na Motor Show, kterých se zbavují návštěvníci vyděšení nákazou. Faktem zůstává, že pro šíření nemoci je veletrh konající se prakticky na letišti, kam dorazí lidé z celého světa opravdu ideálním prostředím. V kombinaci s poměrně důrazným doporučením švýcarské vlády nepořádat jakékoli akce, kde se setkává více lidí se pak zrušení nebo alespoň odložení celého autosalonu jeví skoro nevyhnutelné.

Pro vystavující automobilky by šlo pochopitelně o čáru přes rozpočet, v Ženevě se totiž pravidelně odehrávají světové premiéry stěžejních modelů (letos primárně v červené barvě). Pokud by se premiéry musely přeorganizovat, pravděpodobně by to přineslo nemalé vícenáklady a navíc by bylo mnohem složitější zajistit vozům potřebnou publicitu. Zdaleka největší ztráty by ale musel počítat samotný organizační výbor autosalonu. V tom nejčernějším scénáři by tak zrušení letošního ročníku mohlo ohrozit ty následující a ženevský autosalon by mohl následovat příklad toho ve Frankfurtu. 

Abychom ale nekončili smutně – v posledním týdnu výrazně klesá cena paliva, což někteří analytici taktéž připisují strachu z koronaviru. Chleba tedy levnější nebude, ale benzín ano.

 

Aktualizace 11:19 – Ze Švýcarska právě dorazila zpráva, že se autosalon ruší.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

esmo
28. února 2020, 11:34
0

A Ženeva zrušena :( to jsem se těšil na týden plný premiér...

reagovat
krab
28. února 2020, 11:47
1

No, The ICE nám zrušili, víme do včera... tak jsem nasranej a nedá se nic dělat. Mohly být krásné fotky pro naše česká auto/moto média , mohlo být i představení jednoho velmi zajímavého auta do detailu, bude prd :(

Ale Retro Classics Stuttgart se koná, dnes je tam otevřeno a zítra snad bude taky. Tak se možná podívám tam jako nakonec skoro každoročně. Snad to na zítra nezruší...

Každopádně lidi fakt hloupnou a hysterie vládne světem. To možná víc lidí v evropě umře za den na pád ze schodů než na ten koronavir. A teď mě omluvte, musím rychle běžet ulovit poslední zbytky potravin v Lidlu :-D Je tam zrovna italský týden...

reagovat
beastar
28. února 2020, 12:12
5

Tohle téma je třaskavé jako výfuk tuning Golfu III. Já už sem si naordinoval zprávy o koroně přeskakovat. Čtu jen to pozitivní. Jakože do pár týdnů bude vakcína. Vyléčilo se XY stovek lidí a tak podobně. Rušení akcí mi vadí samozřejmě taky. A celkově ta podělaná hysterie kolem nesvědčí byznysu. To mi vadí víc. Chápu v oblastech kde se vyskytuje a tam kde je třeba karanténa, že lidi jsou neklidný. Nicméně ... když vynechám Itálii, tak opravdu není důvod k tomu připravovat se na to jak na třetí světovou. Navíc nikdo nic neví a i WHO mi přijde jak banda klučinů , co honem musí něco žvatlat, protože se roky zase rejpou v prdeli. A tak jeden den hrozí pandémie a druhý zase nemá cenu aby byla panika.

Co k tomu víc dodat. Škoda ale další akce budou následovat. Uvidíme jaký bude vývoj do pár týdnů.

reagovat
briza
28. února 2020, 14:07
1

Vakcíny netřeba, prostě lupnu dva paraleny a přechodím to, jako jakoukoliv jinou rýmičku...

beastar
28. února 2020, 14:33
1

Sice si to napsal trochu s nadsázkou ale je fakt že snad víc jak 60% lidí pod 70 let vlastně ani neví, že to mají. Do nemocnice se nedostanou a vyléčí se doma. Nic příjemnýho to jako jakákoliv jiná viróza nebude, ale černej mor to taky není.

J.K.
28. února 2020, 15:56
-2

S tím byznysem se na to díváš jen ze svého pohledu. Mnohému byznysu situace kolem koronaviru naopak velmi svědčí. Například prodejci potravin mají druhé vánoce. Samozřejmě farmaceutický průmysl jásá. Čím víc se panika zhoršuje, tím víc roste spotřeba. Lidé už berou útokem i čerpací stanice.

Jo, ale nechtěl bych teď být vlekařem v Itálii.

beastar
28. února 2020, 19:31
0

No to jo kdybychom dělali roušky. Léky nebo prodávali žrádlo asi bych si mlaskal. Zase ano vleky v Itálii, nebo hotely, cestovky případně restaurace. Nic moc.

Safa
28. února 2020, 19:36
1

Ženevy je škoda, no. Před dvěma týdny bylo zrušeno i MWC v Barceloně. Jako, chápu obavy. Ale pokládám si otázku, zda už té mediální masírky a umělého vyvolávání strachu ohledně koronaviru není příliš...

reagovat
Ra
Ragnarok
28. února 2020, 21:52
1

Já jsem momentálně ve Stuttgartu a velmi se těším, až se zítra podívám na Retro Classics. Dost jsem se obával, aby to nezrušili, ale nakonec asi vyhrál selský rozum (a taky ekonomika, co si budem povídat).

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem