načítám data...

Kafe&Káry v Gas Townu – Lotus, truck a závody nevidomých

S úderem druhé hodiny odpolední se začali do Gas Townu sjíždět autoví nadšenci ze širého okolí. Kafe&Káry jsou tu zas!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dohromady se jedná už o desátý sraz konaný v Praze či okolí. Areál Gas Townu je díky snažení místních akci od akce čistší a útulnější a taky program je čím dál bohatší. V neposlední řadě se vás sem sjíždí víc a víc, a právě vy jste důvod, proč to celé děláme. Na jedné straně jsou tu ostřílení borci, které s ocelovou pravidelností vídáme na každém dalším srazu, na straně druhé i nováčci, kteří přijeli poprvé a my pevně doufáme, že ne naposledy.

Aby se v Gas Townu líbilo všem a vraceli se rádi, bylo přichystáno na baru nezbytné pohoštění. Kafe bylo na svém místě a uzeniny se hromadně opalovaly již dlouho dopředu, aby bylo dost pro všechny. Ti, co dali před obžerstvím přednost kárám (nebo zvládli obě radosti kombinovat), měli se venku rozhodně nač koukat. Areál bývalých kasáren rozjasňovala dost možná rekordní automobilová účast, zahrnující kolorit všech zemí, značek i roků výroby. Zásadních kousků jsme přitom napočítali hromadu. Byl tu Lotus Esprit V8, BMW M3 E30, o dvě generace mladší M3 E46, Corvette C4 Grand Sport, americká odtahovka Peterbilt a taky dvojice vskutku epesních Trabantů.

Zároveň si nešlo nevšimnout, že se auta těšící se mezi autíčkáři eminentnímu zájmu vyskytovala ve větším než malém počtu exemplářů. Byla zde vidět celá banda Mazd MX-5 (přítomnými s láskou pojmenována ‚gaychat‘) ve všech generacích, smečka Subaru Impreza, a to i v raritním dvoudveřovém provedení, ale také dvojice Fordů Sierra nebo už zmíněných trabantů. Na co nás tento trend upozorňuej? Nejspíš na to, že bychom se do příště měli zamyslet nad možnostmi, jak dostat auta konkrétních značek či zemí původu k sobě. Pomalu uvažujeme nad konkrétněji rozdělenými parkovacími plochami, vyhrazenými ‚homogenním‘ skupinkám. Protože kdo by chtěl zmateně běhat po celém areálu a hledat podobně postižené jedince, nemám pravdu?

Pár slov bych rád věnoval unikátnímu programu, který se od půl páté odehrával na pneumatikami vymezené trati v zadní části Gas Townu. Startovní dvojice ‚závodníků‘ naskákaly do závodního speciálu z řad lokálních auto-otloukánků a řidič na čas kroužil po krátké trati, navigován svým spolujezdcem. Jednoduché? Snad – kdyby ovšem nešťastník za volantem neměl na očích lyžařské brýle přelepené černou páskou. Věřte, že slepota podstatně mění situaci a úroveň komunikace řidič-spolujezdec se stává klíčovou. Zatímco někteří zvolili pečlivou techniku a po trati kroužili v obezřetném tempu, jiní upřednostnili režim full attack a v dešti vzduchem létajících pneumatik se prodírali za lepšími časy. Po pár jízdách sice závodní speciál odmítl spolupracovat, byl však pohotově nahrazen ‚čerstvým‘ vozem, který obohatil zážitek pilotů o pravostranné řízení. Vítěz závodu si odnesl obzvláště vypečenou trofej ze zdejší udírny.

I desáté Kafe&Káry jsme si – navzdory ne zrovna jarnímu počasí – užili po všech stránkách. Děkujeme za fantastickou účast a doufáme, že se s ještě více lidmi uvidíme zase příště.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

JP
21. března 2016, 14:54
0

Škoda že jsem se tam tentokrát nedostal. Přimlouval bych se za dřívější vyhlášení termínu, nebo ideálně klasický nastavení na poslední víkend v měsíci, takhle týden předem už to občas koliduje s jiným plánem...

reagovat
Tomb
21. března 2016, 15:08
0

Za mne nesouhlasím s nápadem striktně oddělovat vozy dle jakékoliv kategorie (značka, styl, země výroby atd.). Právě na akci jako je Kafé a Káry se mi líbí ta náhodilost vozů, kdy vedle supersportu stoji Dacie.. Tady nějaké cabrio vedle rodinného kombi. Denní otlučené káry vedle naleštěných tuningovejch showcars.. Kdo přijede v grupě s bandou známejch ve stejných autech tak si i parkujou soudržně u sebe protože tak přijeli.. Ale nějaká selekce.. prosím ne. Aby to neskončilo, ty krásný auta dopředu toseto bude fotit... a ty vošklivý dozadu ať je nikdo nevidí.. To už nebudou Kafé Káry tak jak jsem je měl rád.

reagovat
Viola Procházková
21. března 2016, 15:19
1

Myšlenku chápu a žádnou přísnou segregaci nemáme v úmyslu, jenže v takovém množství účastníků začíná být důkladnější organizace potřeba. Třeba takových bavoráků, subárek nebo mx-5 bude asi vždycky dost, aby daly dohromady smečku, a přijde mi lepší jim rovnou určit výběh, než aby tam pak probíhaly manévry a kolony aut jezdily mezi ostatními, aby si našly svůj plácek. Když tyhle velké grupy sdružíme, výsledná směska imho na pestrosti nic neztratí.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. března 2016, 15:25
0

Souhlasím se Zlokočkou. Když koukneš třeba na tu společnou fotku Miat, tak je ti taky jasný, že ta poslední červená bude v úplně jiným technickým stavu, než ta nová leštěnka na druhým konci a přesto to nikoho nijak nepohoršuje. Tyhle auta patří k sobě a mně třeba přijde zajímavý takhle sledovat, jak se vyvíjel jejich design v průběhu let. Nevidím na tom nic špatnýho.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. března 2016, 15:29
0

Což mně přivádí k myšlence přivést s sebou příště ještě kamarádku s C3 a kamaráda s C5, ať tam taky nestojím sám. :-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. března 2016, 15:16
0

Sraz byl super a bylo opravdu na co koukat. Byla pěkná kosa, takže do závodu naslepo už jsme nevydrželi, ale i tak jsme si to užili. Překvapila mně nová MX-5. Netušil jsem, že už je u nás v prodeji. Přiznám se, že naživo mně design oslovil ještě míň, než na fotkách a navíc mi připadá strašně miniaturní, ale jízdní zážitek bude určitě výborný, stejně jako u předchozích generací. O to víc jsem ale zvědavý na sesterský Fiat. Zato obrovskou radost mi udělal Lotus Esprit. Tohle auto člověk vidí naživo jen párkrát za život. O to víc mně potěšila jeho přítomnost, takže jsem se nechal vedle něj i zvěčnit. :-) Podle mně rozhodně nejzajímavější auto srazu.
Rozdělení parkovacích ploch podle jednotlivých modelů nebo zemí původu rozhodně kvituju. Podle mně výborný nápad, jak tomu dát nějaký řád. Ostatně to bylo vidět už teď při srocení MX-5 a Subaru na společné focení. Kouká se na to prostě hezky. :-)
Vydařená akce. Jen tak dál. Za chvíli bude léto a pak to bude ještě lepší až tam nebudeme muset klepat kosu. :-)

reagovat
To
Toryu
21. března 2016, 19:38
0

Když má něco 1150 mm na výšku, tak se to snadno přehlédne ;-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. března 2016, 21:35
0

To ma ten muj suplik taky. ;-)

Mi
Michal Cat
21. března 2016, 15:48
0

Trochu víc organizace to vzhledem k počtu účastníků bude potřebovat. Už jenom kvůli tomu, aby zaparkování přijíždějících probíhalo co nejrychleji a plynule. Ale to je vlastně dobře, pač to znamená, že tam jezdí dost lidí. Doufám, že na nějaké příští Kafe a káry dotáhnu pár Catů i Kaipanů atd.
Jinak mě ND naživo naprosto dostala. Hrozně se mi líbí a Mazda má můj obdiv, že jí udržela pořád tak malou. To auto je fakt miniaturní. Mimochodem srovnání Espritu a nového Mustangu taky bylo zajímavé. A za "best of the show" bych já vyhlásil červenou M3 E30 a i jejího majitele, který to nemá jen jako investici v garáži.

reagovat
Vo
Vojta H.
21. března 2016, 16:52
0

Mám velkou prosbu, chtěl bych požádat autora fotek o zaslání fotek Mazd MX-5 na můj email pouze pro moje soukromé účely. Budu za to opravdu velmi vděčný. Předem díky a za mě určitě parádní akce, které se rád znovu zúčastním.

reagovat
Viola Procházková
21. března 2016, 17:57
0

Mail mám a úkol vedu v patrnosti, jen prosím o strpení :)

Vo
Vojta H.
21. března 2016, 18:56
0

Díky moc, rád počkám :)

briza
21. března 2016, 19:55
0

Pěkný, moc pěkný. To černozlatý retro na Espritu je labůžo. Jen bych teda sundal ty dvě diodový hrůzy vpředu. Dyk to je skoro svatokrádež předsedo :)

reagovat
Toryu
21. března 2016, 20:28
0

No jo... legislativa. Je to bohužel jediná možnost pro denní svícení. Na vyklopená světla se jezdit trvale nedá (aerodynamika ve vysokých rychlostech a pohon a závěsy světel na nerovnostech trpí) . Obrysovky, nebo mlhovky zase neodpovídají vyhlášce a už pár policistů s tím mělo problém...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. března 2016, 21:43
0

Resim uplne stejny problem. Americky denni sviceni neodpovida nasi legislative a jezdit porad na vyklopeny svetla je nanic. Tak to vetsinou resim jen zapnutyma obrysovkama a kaslu na to. Neni to idealni, ale zase alespon sviti cely auto.

Jan Machač
21. března 2016, 21:52
0

Překopej pozičky

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. března 2016, 22:54
0

Pozicky jsou na boku. To je celkem k nicemu.

Jan Machač
21. března 2016, 23:08
0

Dobře, česky jsou to asi parkovačky... ;-)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/79/1996_Chevrolet_Corvette_Grand_Sport.jpg/1920px-1996_Chevrolet_Corvette_Grand_Sport.jpg

To musí jít vyladit nedestruktivně a bude to vypadat OK.

briza
21. března 2016, 23:27
0

Taková škoda. Jsem si říkal, že to bude z podobného důvodu, takže se holt nedá svítit. Resp. se teda musí dát svítit :) Je škoda, že se nedá vyběhat nějaká výjimka. Jak nadávám na lidi, svítící mlhovkama, tak u tohohle bych to s úsměvem kousnul.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. března 2016, 23:41
0

Je to amerika, takze to klasicky evropsky parkovacky nema. Jako parkovacka slouzi blinkr. Je dvouvlaknovy. Slaby signal parkovacka, silny signal blinkr. Vedle je mlhovka. US denni sviceni rozsviti silny signal blinkru, takze to sviti oranzove.
http://www.corvetteforum.com/forums/attachments/c4-general-discussion/47598986d1160280775-daytime-running-lights-on-a-c4-parking-lights.jpg

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. března 2016, 23:50
0

Daly by se vyhazet mlhovky a misto nich nabastlit denni sviceni, ale takhle to auto zase prasit nechci. V originale to sviti takhle:
http://vette-dreams.com/wp-content/uploads/2013/12/c4lights.jpg

Jan Machač
22. března 2016, 15:23
0

Mně právě přijde lepší nahodit do míst pro světla uý určená něco modifikovanýho pro denní svícení, než na to dodávat světla další. Ale naštěstí C4 vypadá i s otevřenýma světlama ocela OK.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
22. března 2016, 21:11
0

No vidis. Mne se zrovna ty vyklopeny svetla moc nelibi. :-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
22. března 2016, 21:13
0

Ale dalsi svetla urcite davat nebudu, takze zatim neresim.

Jan Machač
22. března 2016, 21:29
0

No třeba oproti transamu vypadá naprosto epesně ;-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
22. března 2016, 21:34
0

Ja ti nevim. Ja mam rad u vsech aut s vyklapecima svetlama, kdyz jsou zaklopeny do kastle. Ale je fakt, ze u C4 si s tim celkem vyhrali a prinejmensim to vyklapeni samotny je neuveritelne cool, jak se ty svetla cely protoci. :-)

Sa
Safa
21. března 2016, 21:09
0

Ten "homovýběh" MX-5 jsme si určili sami, Zlokočko. ;) Každopádně fajn akce, areál GasTownu má do budoucna velký potenciál. Thumbs up!!!
To Knightrider: Na nového Spidera se těšíme snad všichni.
A kára srazu za mě: jednoznačně ten kamion. To bylo dobré zjevení, když se vynořil... :D

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. března 2016, 21:50
0

Kamion jsem teda taky necekal. Na srazech amerik jsme na podobne silenosti zvykli, do Madarska na jeden sraz US cars se jich kazdy rok sjede vzdycky nekolik, ale tady mne to prekvapilo. :-)

Sa
Safa
21. března 2016, 21:25
0

A ještě jeden postřeh: pokud se nepletu, tak všechny čtyři generace MX-5 se takhle pohromadě sešly v Česku úplně poprvé. Takže historická událost, nebo se pletu?

reagovat
František Čáslavský
21. března 2016, 22:00
0

Nepleteš, u nás to je poprvé :)

Sa
Safa
21. března 2016, 22:13
0

V tom případě se dmu pýchou, že jsem měl tu čest být u toho. :)

Hospodský
21. března 2016, 22:18
0

Pekne, pekne.. Ovsem schazi tam ta nejhezci- NCFL. Pak by to bylo dokonale..

Sa
Safa
21. března 2016, 22:38
0

Alespoň máme do příště co překonávat. :) Pár NCFL na MX-5 fóru je, ne? Takhle z první mě napadá třeba Peetrysova bílá Perla. Každopádně je fakt, že NCFL s PRHT je velká paráda.

Hospodský
21. března 2016, 23:01
0

Ano je. Napriklad i ja ji mam:-)

Sa
Safa
21. března 2016, 23:07
0

No jo. Že jo... :) Ta tvoje cikánka je taky k nakousnutí. Až se zase budu potulovat u sestry na Vsetínsku, musíme udělat nějaké to společné svezení. Moc rád potkám v akci Beskydskou smečku!

Hospodský
22. března 2016, 09:40
0

Jasne, neni problem. Az sem budes mit cestu dej echo a srazime se;-)

PeterLuk
21. března 2016, 22:40
0

Vyzerá to lákavo, čím ďalej tým lepšie!

reagovat
Ja
James
22. března 2016, 03:57
0

Jel jsem shodou okolností zrovna okolo, jenže zrovna Transitem, to byste mě tam asi ani nepustili.
Potkal jsem nedaleko RX8, jela tam?
Toho Challengera jsme zase tuhle předjížděl na magistrále, zastavoval u Protonového Centra.

Jinak mně osobně se nejvíc líbí ta stará červená Miata na plecháčích a punkové Sierry.

reagovat
Viola Procházková
22. března 2016, 08:13
0

RX8 k nám nedorazila, jsem velmi zarmoucena...

Pokud jde o Transita, obavy nebyly na místě. Civilní auta jsou taky fajn – i kdyby jen jako protiváha úchylností. A kdyby se řidič vyloženě styděl, vždycky se může schovat někam do hangáru :).

Lu
Lucky
22. března 2016, 12:44
0

na akci jsem byl poprvé a nadchla mě jak atmosféra, tak náhodný setkání s ostatními MX5-tkaři (gaychat pobavil :D). Povedlo se nám najít pěknej plac, pěkně je postavit a i pěkně nafotit, opravdu je trochu škoda, že nebyla i NCFL, aby to bylo úplně kompletní.Tak třeba se povede příště ;) Na další vaší akci jedu bez rozmýšlení.Překvapila mě i celková ukázněnost řidičů,protože kolikrát pár jedinců nepoužívajících tu růžovou věc v hlavě dokážou zkazit celkový dojem akce.....tady se tak nestalo.Paráda.

reagovat
Sa
Safa
22. března 2016, 21:31
0

Souhlas s ukázněností účastníků akce - trošku jsem se toho obával, přece jen jsem byl v neděli na kárách poprvé. O to srandovnější pak bylo sledovat řádění "slepců" mezi pneumatikami...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem