načítám data...

Kafe & Káry Praha vol. 27: Autíčkářova malá Káhira

11. července 2018, 17:03 10 komentářů Adam Forman Kafe&Káry

Horko a lenošení jako v Severní Africe a k tomu stooktanové kafe a výběrový benzín.

zobrazit celou galeriiKafe&Káry: Kafe & Káry Praha vol. 27: Autíčkářova malá Káhira

Obvykle nepatřím k pravidelným účastníkům K&K. Ne že bych neocenil krásná auta, ale vzhledem k tomu, že jsem se čerstvě přestěhoval do vesnice za Pardubicemi, nemám ani jednu z automobilových slavností zrovna za rohem. Tentokráte jsem se shodou šťastných okolností ocitl zcela bez programu na nedělní odpoledne. Testovací vůz měl být vrácen do Prahy a tak jsem se i já nachomýtl na asfaltovou plochu blízko koupaliště a autokempu Na Džbáně. Praha byla jako vymetená, provoz marně imitovaly prázdné tramvaje a na nebi nebylo ani mráčku. Na parkovišti stála Mazdí smečka připomínající hejno sleďů, které ví, že přežije jedině v těsném semknutí. Kolem se potulovali středně velcí predátoři: Zástup starších modelů BMW s hlasitými výfuky a má oblíbená karosářská varianta – E92 se skládací kovovou střechou.

Nechyběli zástupci poctivé švédské oceli, dvoučlenná delegace ze Stuttgartu zahrnující nepřehlédnutelnou 928 v barvě pomeranče, rallyový speciál Audi či bizarní Charger s lambo-dveřmi. Koneckonců, na fotkách si všechno můžete prohlédnout sami.

Nad asfaltem tančil vařící se vzduch, kolem se nesla vůně rozpálených borovic a z dálky doléhal sotva slyšitelný jásot koupajících se dětí. Prostě nedělní idyla s pětatřiceti stupni ve stínu.

Hlasitý kabriolet Mustang s nápisy ‚Roushcharged‘ na okamžik vyhnal zvědavce ze stínů, ale ani majiteli poctivého pětilitru se nechtělo týrat motor v takovém žáru. V přistavené dodávce Citroën H-Van, připomínající poválečný rozkvět Evropy, rytmicky bručel presovač. Vůkol vládla taková pohoda, že se do těch pár hodin pocitově vešel celý prolenošený den. Když se slunce zhouplo níž a pekelné horko se stalo alespoň trochu snesitelným, vylezli zvědaví autíčkáři a jali se prozkoumávat testované expediční Mitsubishi L200 a vedle stojící uhlazený Lexus NX 300h. Několik zvědavců se svezlo v čistě elektrickém režimu a tiché korzování ve futuristickém voze překvapivě hezky zapadalo do nedělního podvečera a uvolněné nálady. Když se stíny protáhly přes celé parkoviště a příjemný chládek se začal rozlévat od stromů až k přistaveným vozům, bylo na čase vyrazit domů. Nakonec se mi po urputném souboji podařilo vyhnat Honzu Křečka z agresivně vyhlížející Delty a když se ho pak podařilo vyhnat i ze druhé, do které ihned zalezl, vyrazil jsem vrátit Lexus a najít nějaký vlak na východ. Musím na ty K&K jezdit častěji, protože takhle zenově zrelaxovaný jsem se ještě z Prahy nikdy nevrátil.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
11. července 2018, 17:07
0

Sakra ale. Poprvé vynechám a hned se objeví dvě krásná Volva...
Teď jsem fakt smutnej :D

reagovat
MikeEM
12. července 2018, 08:54
0

Tak já zas někdy přijedu

Pólin
12. července 2018, 07:15
2

zdá se mě to, nebo je to tak, že v Praze jsou vždycky samé krásné a zajímavé auta, a v Ostravě je to povětšinou sraz náctiletých civicářů...?

reagovat
Matěj Podhorský
12. července 2018, 08:25
0

zdá

Ronoath
12. července 2018, 09:45
0

Hodně je to o úhlu pohledu: dost aut, která jsou v Praze, by mě zajímaly, a v Ostravě jsem je nikdy neviděl.

Zdá se mi ale, že obecně v Praze se pokaždé sejdou trochu jiné povozy, v Ostravě je to více záležitost těch samých aut.

Pólin
12. července 2018, 09:52
0

Přesně o tom mluvím- byl jsem tam 2x a byly tam v podstatě ty stejná auta. Abych tu Ostravu jen nehanil: bylo tam i pár moc zajímavých aut (Supra, BMW 7er s tou giga výbavou na zadních sedačkách atd...) ale taky tam byl nespočet Civiců s roztodivnými úhly odklonů kol a různých Audi a Pasatů na vzduchových podvozcích... nějak si to nedokážu vysvětlit, páč se mě nezdá, že by Autíčkáře četli lidi, kteří obdivují takovéhle úpravy... jednou tady snad i vyšel článek, který si z takového pasata dělal hůmor...:)

Matěj Podhorský
12. července 2018, 10:04
1

Pozor, snížený Passat byl jednou dokonce součástí redakční garáže! A my vždycky říkáme, že nezáleží, čím člověk přijede, vítán je vždy :)

Pólin
12. července 2018, 10:15
0

Já neříkám, že by měli být nevítáni, nebo, nedej bože, nevpuštěni na sraz, to ne, chraň bůh. Jen by se mě osobně více líbilo, kdyby se tam namísto takových objevily třebas nějaké Jaguary, Alfy atd...ale to jsou jenom moje osobní preference a přání:). Nojo, jenomže ten Váš redakční Passat byl benzínový, jestli se nepletu, a to je pomalu větší vzácnost, něž kdejaké Ferrari:D

Honza 'Hamster' Křeček
14. července 2018, 10:47
0

V té době byly Passaty V5 v redakční garáži dokonce dva! Jeden lepší než druhý...

Knightrider
12. července 2018, 08:11
0

Pěkná směsice aut. Já dal tentokrát přednost ježdění na kole. Tak třeba příště. :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem