načítám data...

Kafe & Káry Praha vol. 21 - Eldorado a hejno roadsterů

Pražská setkání v poslední době za těmi moravskými poněkud zaostávají, to si přiznejme. Přesto nakonec hodnotíme červnovou akci jako úspěšnou. Díky všem, kdo zachránili naši čest.

zobrazit celou galeriiKafe&Káry: Kafe & Káry Praha vol. 21 - Eldorado a hejno roadsterů

Za chvíli bude půl třetí, a hlavní plácek klecanského GasTownu připomíná výlohu socialistického řeznictví. V koutku stojí červený kabriolet, tím jsem přijela já, vedle něj obří stříbrný Lexus, ten tu zřejmě někdo zapomněl už dřív, a nakonec zdejší závodní speciál, zase o něco punkovější a strašidelnější. Všichni pravidelní (i nepravidelní) účastníci našeho srazu se zřejmě opájejí smradem spálené gumy na drifterském festivalu v nedalekých Letňanech. Začíná to vypadat, že tu půlku prasete budeme muset spořádat ve čtyřech…

Už už se chápeme nožů a polykáme preventivní Febichol, když tu náhle projíždí bránou konvoj v čele s Lotusem Seven, jako novým Mercedesem 350 SLC a nablýskaným Fiatem 125. Jaká úleva! Utěšeně se plní hlavní plácek i přilehlé prostory. Máme tu Volvo 460 před faceliftem (jímá mě nostalgie při vzpomínce na náš první rodinný vůz), oranžové Porsche 944 s karoserií zbrázděnou zkušenostmi, tři černočerné Saaby a celé hejno Miat, které se usídlily jen kousek od brány, neb zřejmě pochopily, že tentokrát tu nouze o místo nebude. Podpořit nás přijelo i pár zástupců německé prémie a japonského punku. Největší hvězdou (a to doslova) se stal úchvatný sedmdesátkový Cadillac Eldorado.

Od začátku jsme tušili, že na Blind race neseženeme dostatek posádek, a tušili jsme správně. Přesto se našla jedna dvojice, která si jízdu naslepo mezi pneumatikami a barely toužila vyzkoušet, a byl z toho traťový rekord 23:73. 

Děkujeme všem, kteří nám zůstávají věrní, i těm ostatním, kteří do GasTownu zabloudili jen náhodou. Uvědomujeme si, že pražské Kafe&Káry poslední dobou nemají takovou šťávu jako kdysi, ale zatím marně pátráme po příčinách. Budeme moc rádi, když nám v komentářích napíšete, co by se dalo změnit k lepšímu.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. června 2017, 17:54
7

Já jsem jeden z těch, kteří přestali jezdit na K&K a víceméně i chodit sem na web. Ale k těm K&K. Když Autíčkář na začátku vítězoslavně oznámil, že má nové místo pro pořádání srazů a já viděl první fotky, tak jsem si říkal: "no potěš koště, to vypadá hrozně". Naživo to na mně působí navíc ještě pochmurněji a neutěšeněji, než na fotkách. Mladí tomu říkají punková scéna, já to vidím spíš jako opuštěné sídliště bezdomovců, spojené s vrakovištěm. Jednou jsem tam vytáhnul i další dvě Corvetty a majitelé se se mnou svorně shodovali v tom, že to prostředí není vůbec přitažlivé. V té době se tam navíc začaly kupit hromady starých pneumatik a vraky různých aut a tihle Corveťťáci se mně ptali, co to je a jestli to mají chápat tak, že mají zaparkovat svoje auta mezi ostatní vraky nebo kam vlastně? Díky tomu, že na asfaltu je hromada prachu a hlíny, tak je ten areál navíc těžce háklivý na změny počasí. Když je sucho, lítá všude prach, když je po dešti, je všude bláto, které si pak člověk veze oplácané kolem celého auta zase domu. Další věc je, že auta jsou rozstrkaná na několika menších prostorech, takže se pak tvoří různě velké hloučky těch, co se znají nebo mají stejná auta, na různých místech areálu. Moc dobře nevypadá ani ta pseudorestauračka. Že si tam nic k jídlu nedá moje drahá polovička, protože je vegetariánka, to je její mínus, ale oba jsme nekuřáci, takže moc neoceníme, že je tam zahuleno tak, že když člověk natáhne ruku, tak si v mlze nevidí ani na vlastní prsty na konci dlaně. O záchodech asi ani nemá smysl mluvit. Hnus velebnosti. Já jsem chlap, radši si dojdu za nejbližší strom, ale jí to asi nevysvětlím. A těch holek tam jezdilo taky celkem dost, takže ta moje asi nebude jediná. Bohužel ta občerstvovna je jediným místem, kde se dá nějak kulturně sednout, aniž by člověk musel sedět na asfaltu nebo v trávě. Navíc ne vždy vyšlo počasí a pak tohle byl jediný úkryt před zimou a deštěm.
Já osobně bych navrhoval v první řadě ten areál pořádně uklidit, vyčistit beton od hlíny a bordelu a zlikvidovat vraky, ať je to parkování důstojné i pro taková auta jako je třeba ten Cadillac Eldorado nebo Mercedes 350 SLC, který se tam teď objevil. Podle fotek vypadá, že by se v něm dalo jíst z podlahy, ale aby se majitel bát vystoupit. Možná by stálo za úvahu nějak lépe zorganizovat parkování. Tak, aby byla všechna auta více pohromadě. Zdálo se mi, že vlevo vzadu, za tím místem pro blind race, je místa tolik, že by se tam ta auta vešla kompletně všechna. Možná by nebylo od věci je prostě dát všechna k sobě, aby se netvořily různé skupinky. Je to akce pro nadšence do aut, bez rozdílu značky, stavu a pohlaví, tak proč je selektovat. A ideálně mezi ně udělat nějaké posezení, ať jsou ti lidi víc pohromadě a mohou nejen povídat, ale rovnou si přitom dát i něco k jídlu a pití. Přímo kolem aut. Nějaké lavice na sezení, k tomu přidat pár stolů. Prostě zkusit ty lidi a auta dostat víc k sobě a to prostředí jim trochu zkulturnit.
Co je ale podle mně zásadní problém, to je samotná PREZENTACE AKCE. Hodně lidí, kteří tam jezdí, mají čistě sezónní auta, která část roku tráví v garáži a když už konečně začne jejich sezóna, tak jí samozřejmě využívají na maximum a objíždí kdejaké akce, srazy, výlety a do toho plánují ještě dovolené. Takže program je nabitý a když jim tady místní redakce oznámí dva dny předem, že jsou K&K, tak už prostě máte smolíka. Je pozdě.
Možná předpokládáte, že všichni přece ví, že se to koná každou poslední neděli v měsíci (nebo první, teď si sám nejsem jistý, nebo to byla sobota?). Navíc, párkrát se stalo, že se tady ani po akci neobjevila jediná zmínka o tom, že něco proběhlo, takže se pak nemůžete divit, že to upadne v zapomnění. Těm lidem je potřeba to připomínat, připomínat a připomínat a v dostatečném předstihu dopředu. A lákat je na to, co už tam bylo, případně se tady zapojit do diskuze a aktivně se domlouvat, kdo přijede a koho vezme s sebou. Je mi jasné, že to není žádná sranda, lidi jsou navíc líní a znudění a do ničeho se jim nechce, ale byla by škoda, kdyby to úplně skončilo.

reagovat
Sa
Safa
30. června 2017, 21:43
0

Klecanským K&K zůstávám dosud stále věrný - když můžu, tak vždy dojedu. Účastním se déle než rok, takže se tak trochu cítím být kompetentní přidat také svůj názor. A ten je prostý: Knightrider má v drtivé většině věcí pravdu. Navíc poslední dvě účasti byly z mého pohledu tristní a velmi zvážím, zda pojedu i příště, protože to podle mě přestává mít úroveň. Dřív tam byli lidi už před druhou a odjížděli hodně po šesté, dnes se tam spousta z nich jen na hodinu otočí a zmizí. Je to škoda.
Ke konkrétním postřehům bych měl spíš jen tři doplnění k výše uvedenému:
1. Proč se oznamují akce v článcích na Autíčkáři sotva pár dní dopředu? To už se opravdu počítá s tím, že má každý facebook? Já profil nemám a nikdy mít nebudu - považuji FB za ztrátu času a naprostou chujovinu...
2. Ad skupinky - Miatisti, jejichž banda poslední dvě akce svým počtem de facto zachraňovala, si své místo úplně vzadu nevybrali - byli tam "vyhnáni" vloni v březnu, kdy jsem se účastnil poprvé a už jim to tak nějak zůstalo. Pokaždé, když tam jedu, tak trnu, aby v tom rozbitém asfaltu nebyl zatoulaný hřebík, protože defekt pro mě znamená odjezd na podvalu. Nevím, proč se prostě neparkuje tak, jak kdo přijede.
3. K čemu byl v minulosti váš dotazník, kde zazněla celá řada dobrých podnětů? Nerealizovalo se nic (ale ať vám nekřivdím, možná se pletu)...
4. Chápu, že vám K&K nic nevydělají, i to, že máte v redakci každý svých starostí dost. Ale - dřív jste do Klecan doráželi v daleko větším redakčním počtu, přišlo mi, že vám na K&K mnohem víc záleží. Byli jste vidět, dnes nejste. A to je taky škoda...
A úplným závěrem: Podobně jako Knightrider bych byl zklamaný, kdyby K&K v Klecanech skončily. Už tam není ten hype co vloni a vy jako redakce (alespoň mám ten pocit) jste se s tím smířili, případně se s tím smiřujete, místo abyste si za svou akci zabojovali. Tak to prostě dělejte třeba jen jednou za dva měsíce, ale s gracií...
Držím pěsti, Šáfa

Sa
Safa
30. června 2017, 21:48
0

Hm, teď koukám, že ta má doplnění byla čtyři. Ale to je snad jedno - každopádně jsem dohledal ten článek, který zmiňuju v bodě 3.
Tak pro připomenutí ostatním: https://www.autickar.cz/clanek/autickar-se-pta-jak-vylepsit-kafe-kary/

Souča
01. července 2017, 00:23
1

Vidim to naprosto stejně, byl jsem tam jednou a přišlo mi, že mě tam snad ani nechtěj :) Lidi jen stáli v uzavřenejch skupinkách a všechno bylo fakt až moc punkový - žádná příjemná atmosféra se nekonala. "Restauraci" taky pamatuju dost zahulenou a kafe nevalný. Na včasnou propagaci jsem se ptal kamarádů z redakce a nikoho nezajímalo, žije si to vlastním životem. Jednou jsem komunikoval s GasTownem sám kvůli jedné záležitosti a přístup maj fakt až moc volnomyšlenkářskej, což se potom projevuje i na těch K&K...

saage
30. června 2017, 23:29
1

Kluci byl sem na K&K trikrat a asi naposledy. Asi na me ten zaslej areal nedela dobre, je to mozna jen muj problem, mozna ne. Cekal bych taky od redakce aspon nejakou vetsi propagaci ( proc tam neni aspon mala reklama na Autickar?) . Nemuzete cekat ze kazdy pocita s tim ze posledni nedeli v mesici automaticky miri do Klecan. Obcerstveni minule bylo fakt spatny, restaurace zavrena, a na zachod se chodi k plotu? Areal ma velkej potencial k zlepseni, ale asi to neni ani zamer provozovatele s tim neco delat.

reagovat
krab
01. července 2017, 09:20
1

Jak píše Knightrider a další. Já tam byl minule s Raspbym a přišlo mi to taky nic moc. Člověk je asi zhýčkanej vším možným v dnešní době, ale kafé a káry mají tutově neobjevený potenciál stále. Setkání v Ostravě se povedlo jsem četl, Matěj Podhorský říká, že brněnské kafé a káry jsou dobré a popovídá si tam dobře s ostatními, tak ty pražské na zlepšení čekají.

I tak to bylo posledně fajn, popovídal jsem si s Raspbym, s Honzou Křečkem a Dominikem Valáškem a Richardem Herbichem a pár dalšími. Trochu legrační bylo, že jsme zpočátku vlastně nevěděli kdo je kdo ... je fakt že já se taky asi né úplně hned a šikovně představil...

Já bych osobně byl pro změnu místa. Špatně se areál hledá a působí to jako plac pro sraz off roadů. Já bych se divil kdyby to správce areálu pro "nás" nějak zvelebil, to si říkám je utopie.

Jeden nápad bych měl, zkusím s redakcí , případně kdyby se jim do toho nechtělo, zkusím zorganizovat sám.

Na druhou stranu účast na akcích a výletech zkrz Autíčkáře je poněkud tristní, například na Norsdschleife nakonec asi pojedeme se Saagem sami :) A takových benzínových hlav se zajímavými auty sem chodí...

Paul.Try
01. července 2017, 08:10
0

Ahoj
S většinou názorů se ztotožňuji
1)Plochy vyčistit trochu spravit.Zkulturnit zeleň, myslím že plac po levé straně při vjezdu má potenciál. Dal by se využít k lepší organizaci parkování možná by se vzadu našlo místo pro firefood truck a zahradní nábytek.(1*)
Velká garáž po pravé straně od vjezdu by si také zasloužila trochu uklidu a mohla by posloužit jako ukrýt při nepřízni počasí(2*).
Ale chápu že to Autíčkář nemůže výrazně zlepšit a všechny tyto úpravy platit to je na majiteli objektu.S prostorem a vraky to taky není jednoduché,do gastownu se začínají stěhovat nový nájemníci (garáže,ateliéry..etc) a ti postupně přilehlý prostor zkratka zaplňují.
2)BAR. Sortiment baru se postupně zlepšuje a rozšiřuje. Výběr pochutin je pro ně složitý, je složitý obecně zkrátka nikdy nevíte kolik lidí přijde a jak se říká,100lidí=100chutí a zkratka se nemůžete přizpůsobit všem.
Prostředí baru změnu 100% potřebuje. Bar se spíše podobá jeskyni. Je celkem tmavý, chtělo by to více světla a odtahový ventilátor by taký nebyl špatný.
3)Toalety. Musím souhlasit je to katastrofa. Stálo by za zvážení TOIky a třeba menšího barelu s kohoutkem na opláchnutí rukou.
4)Propagace. KaK je celkem mladý projekt a je potřeba ho zatím stále připomínat a rozšiřovat info dál.Byl jsem na KaK když se grilovalo, moc velká učast nebyla a počasí taky moc nepřálo což je škoda protože jídlo bylo skvělé (Jak píšu nahoře, bylo by super vyklidit prostor garáže u vjezdu a vyžívat ho pro takové akce a jako ukryt před nepřízní počasí.)
A co třeba Hojnější účast redakce a prezentace právě testovaného modelu nebo domluvit někoho zajímavého, zajímavé auto a použít to jako "návnadu" .
Doufám že KaK přežijí a budou se jen zlepšovat.Je super že je možnost využívat prostory Gastownu a nemusíme se scházet někde na parkovišti,benzínce nebo třeba u zdi. Co třeba uspořádat malou úklidovou brigádu? Zlepší se prostředí a třeba se rozšíří vztahy mezi nájemníky a ti nás podpoří nebo nám pomůžou v organizaci dalších KaK
Pa.J

reagovat
Raspby
01. července 2017, 11:18
2

No já se na to koukám asi z trochu jiného pohledu...samozřejmě to, co zde zaznělo, je pravda. Výtky jsou naprosto pochopitelné. Ale mě to zase nepřijde tak hrozné, a kvalita srazu je pro mě hlavně o lidech. A ta účast je někdy menší, někdy větší...ale zrovna když jsme se tam sešli s Krabem, Saagem, Dominikem, Richardem...tak mi to přišlo hrozně fajn. Kecalo se o všech možných autech kterýma kdo přijel, nálada byla dobrá. Pravda food truck byl možná lepší volba než muset chodit dozadu do pseudorestaurace, ale jinak to za mě bylo velmi povedené. Prostředí je jaké je, ale zase vstupné není žádné, je to akce pro nadšence a ne na kšeft, tak člověk nemůže čekat luxusní zázemí. Jedině snad v té budově by se mohli dát do kupy záchody, aby byly použitelné hlavně pro naše drahé polovičky. Takže mě se Gas Town celkem líbí, jen ho tedy vzít vapkou aby tam nebylo na ploše takového bordelu (bohužel s topoly, ze kterých na jaře ,,sněžilo" asi neuděláme nic :-D ), zkulturnit WC a bylo by to za mě ok. Pokud se tam zase sejde dobrá parta lidí tak to za mě k pěknému srazu a pokecu bohatě stačí :)

reagovat
Jenyk
01. července 2017, 11:45
0

Mne to nezaujalo jako celek. Areal strasnej. Auta nic moc. Nikoho jsem neznal. Jo trochu jsme pokecali....tak jsem se sebral a odjel se projet. Nevidim jediny duvod proc tam jet priste. Az nejaky bude tak to mozna zkusim.

reagovat
Viola Procházková
01. července 2017, 12:00
0

Ano, máte pravdu ve všech bodech obžaloby. A i když se to nečte zrovna příjemně, oceňuju, že si tu někteří dali dost práce s tím, aby detailně a konstruktivně popsali, co jim vadí. Protože je to pro nás signál, že jste na K&K nerezignovali a že vám na akci záleží.
Když jsme "získali" GasTown, byli jsme nadšení až na půdu, protože i ty věci, které jste označili za otravné (smradlavý bar, mizerná latrína apod.), byly upgrade oproti tomu, co jsme měli předtím – parkoviště na periferii bez baru, bez hajzlíku a bez schovky před sluncem. Jenže jsme taky trochu doufali, že se s areálem postupně bude něco dít, a neděje. Popravdě, přijet tam s nějakou leštěnkou, taky bych měla strach, že auto přijde k úrazu.
Skoro o všem, co tu zaznělo, se v redakci periodicky bavíme a chceme to změnit. Osobně si akci taky představuju jinak. Tenhle rok jsme ji opravdu nechali "usnout", protože přechod na legální fungování nám nenechal moc času a energie nazbyt. Zároveň se nám nechtělo K&K odpískat, a tak jsme je nechali žít vlastním životem.

V první řadě teda děkuju za feedback. Pokud byste věděli o nějakém místě, které je v Praze a je dost velké, aby se tam vešlo dejme tomu 100 aut, dejte mi vědět, ať už tady, do zpáv nebo do mailu. Může to být klidně soukromé, nemám problém se s majitelem pobavit a dohodnout podmínky přijatelné pro obě strany.

V druhé řadě předestírám, že změna asi nepřijde hned. Nějakou zásadnější reorganizaci vidím spíš na rok 2018, do té doby to ještě budeme pytlíkovat, jak se dá, a doufat, že nás nezatratíte úplně.

reagovat
Jenyk
01. července 2017, 12:47
2

Ja z toho mam pocit ze to moc nezajima ani redakci. Dal by se preci vymyslet i nejaky program - vzdycky vyhlasit nejake tema, predstavit zajimave auto, na tom trochu seznamit lidi, vytvorit postupne zlate jadro ucastniku..stavet by se dalo i na tomhle foru. To ale nevznikne samo chce to dost prace.

krab
01. července 2017, 12:47
1

Sorry, že jsem taky k tomu negativnímu přispěl zde. Návrh srazu na jiné lokaci v Praze a okolí jsem ti poslal mailem. To věřím by mohlo fungovat, pokud by majitel areálu souhlasil. Minimálně pro první akci na vyzkoušení.

Jinak chápu, že to je nevděčná role cokoliv organizovat, tím měla být ta poznámka o výletu na Ring... tu si organizujeme my , Saageho to napadlo a taky jsme čekali kdovíjakou účast a nakonec to bude velmi komorní složení výletníků :) To jsem uvedl jen jako příklad, že to zkrátka je složité...

Paul.Try
01. července 2017, 12:54
0

Sehnat dnes vhodný prostor pro takový typ akce není snadné.Obzvláště v Praze a když není provozován komerčně tzn.nic z něj nemáte a využijete ho jen 1x měsíčně?? Můžeme být rádi že gastown existuje a autičkář má možnost zde pořádat KaK akce. Zázemí a okolí je zde omezené ale muže to být jen pro zatím! Vše je jen na dohodě a věřím že tomu tady na Autičkaři můžeme trochu pomoct. A co domluvit se vyčistit si sami venkovní prostory které chceme k KaK využívat, třeba formou brigády (Bude potřeba:Lidi pár lopat,košťat,kolečka,hrabě,nůžky...lahváče..

:D )
A zútulnění baru? Myslím že na autíčkáře chodí spousta šikovných lidí a pokud se na to vrhne pár dobrovolníku přes víkend, muže to jeho proměnně pomoci. A kdyby to stalo třeba pár stokorun co třeba využít crowdfunding..etc?

Viola Procházková
01. července 2017, 15:06
0

Idea je to hezka, ale robotovat na arealu, ktery mi nerika pane, se mi z principu moc nechce.

VK
VK
01. července 2017, 15:14
1

Ale tak, Autíčkář je přece v přerodu v oficiální časopis na komerční bázi, který bude vydělávat a z nějž se dá žít. Takže účelové články, autocenzura, podbízení - na druhé straně osekávání, co nevydělá. Alespoň si na sebe. Taková je logika reprodukce a kumulace kapitálu a těžko to někomu vyčítat, redakce se tímto směrem rozhodla jít, pak už nelze jinak, alespoň ne snadno, aby se tak s jedním fousatým pánem řeklo.

Viola Procházková
01. července 2017, 22:02
0

No ovšem, když z toho není mylyjón, nestojí mi za to ani vstát z postele.

Jindřich
02. července 2017, 17:14
0

Já jsem mnohokrát na k&k byl, naše skvadra tam má pronajatý nějaký prostor, stejně tak jako mnoho dalších subjektů. A už jen z toho důvodu se mi dost příčí myšlenka hákovat tam zadara, když nejaké peníze ten areál generuje. Je tam navíc mnoho jiných navázanych spolků, které by tam mohli hákovat. Být to areál, který má Autíčkář jen jako svoje útočiště, tak by se o tom dalo bavit ale takhle mi to přijde dost mimo mísu.
Jinak co se toho areálu týče, pontencial tam byl dost velký ale začíná vypadat ze nebude zcela využit. Navíc nevím kde vznikla ta idea, že autičkář musí nutně chtít pohybovat se v punkovém prostředí. Autíčkář by asi ocenil něco co smrdí benzinem, ne feťáckým skvotem.

reagovat
lu
luv
04. července 2017, 21:19
0

gastown je gastown :) ... tak proste priste na K&K neberte lestenky ale petrolheadsky auta :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem