načítám data...

Jeep přiváží na Moab Easter Jeep Safari sedm rozličných konceptů

21. března 2018, 15:30 13 komentářů Dominik Valášek

Letos se odehraje dvaapadesátý ročník srazu Moab Easter Jeep Safari, kde se sejde parta nadšenců, lezoucích se svými auty po skalách a nástrahách amerického Utahu. A Jeep opět přiveze něco navíc.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Stejně jako každý rok, budou u celé akce opět přítomny i koncepty, které Jeep speciálně pro tuto příležitost vytvořil. Těch je dohromady sedm a v šesti případech se jedná o nová auta z běžné produkce, doplněná o řadu doplňků z nabídky Moparu a taky o pár speciálních dílů.  V jednom případě jde potom o parádní resto-mod kreaci, založenou na klasickém Jeepu Wagoneer.

Jeep 4Speed

Ve Wrangleru s označením 4Speed hraje prim hlavně odlehčení a také navýšení nájezdových úhlů skrze zkrácení celkové délky a zvýšení světlé výšky. Obě nápravy nesou označení Dana 44 a spousta dílů byla vyměněna za ekvivalenty z hliníku nebo karbonu. Zajímavostí je i zakloněné čelní okno, navazující na bezpečnostní rám. Pod kapotou je nejlehčí motor z nabídky – tedy dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, napojený na osmistupňový automat.

Sandstorm

Výhružně oranžový Wrangler si nese inspiraci ze závodních speciálů. Rozvor byl prodloužen posunutím obou náprav dále od středu auta, zatímco o odpružení se stará zesílený podvozek s nastavitelnými tlumiči o dlouhém zdvihu. Svojí troškou zároveň přispívají i balónové pneumatiky, obuté na šroubované disky. Z karoserie zmizely zadní dveře a pod karbonovou kapotu se zabydlel osmiválec o objemu 6.4 litru z katalogu Moparu. Ten je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou.

B-Ute

Renegade z italsko-americké produkce dostal černočerné zbarvení, o pár centimetrů vyšší zavěšení a jede na sedmnáctipalcových off-road kolech. Dále byl Renegade doplněn o jinou přední a zadní partii, o kapotu s průduchy a pochopitelně o černou expediční zahrádku na střeše. O pohon se stará benzínový čtyřválec o objemu 2.4 litru, spárovaný s devítistupňovým automatem.

Wagoneer Roadtrip

Klasický Wagoneer z roku 1965 vypadá na první pohled téměř autenticky, ale v rámci mohutné přestavby nezůstal kámen na kameni. Žebřinový rám byl natažen pro extra rozvor, přibylo zesílení, ochranné prvky pod autem, nápravy Dana 44 a tlumiče s vinutými pružinami. Na jinak téměř originální karoserii se objevily nástavce blatníků, schopné pojmout propružení velkých terénních pneumatik na plných ráfcích. Řadový šestiválec z původního vozu byl vyhozen, aby udělal místo současnému osmiválci 5.7 Hemi s automatickou převodovkou. Tohle je náš jednoznačný favorit.

Nacho jeep

Další z Wranglerů dostal svůj název podle žluté barvy Nacho, zcela očividně pojmenované podle tortillových chipsů, co se jedí se salsou. Jeep o konceptu hovoří jako o „pojízdném katalogu dílů Jeep Performance“. Odsud má různé designové doplňky, trubkové „dveře“, zvednuté odpružení, naviják, velká šroubovaná kola, ochranu podvozku a hromadu doplňkového osvětlení. Prakticky všechny prvky lze objednat přímo od dealera Jeepu.

J-Wagon

Cestou J-Wagonu se vydáte ve chvíli, kdy chcete svůj Wrangler tak trochu nenápadný a s trochou přidaného luxusu. Pod kompletně černou karoserií s přidanými světly, speciální koly, šnorchlem a několika designovými doplňky, ukrývá se luxusně pojatý interiér v kůži a s luxusními prvky.

Jeepster

Poslední z Wranglerů vzdává svou podobou holt otevřenému Jeepsteru, vyráběnému na přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Právě od Jeepsteru pochází rudě lakovaná karoserie s krémovým hardtopem a světlými nástavci blatníků. Střecha byla snížena v návaznosti na více položené okno, naopak podvozek se o pět centimetrů zvedl a dostal velká šroubovaná kola. Uvnitř se kromě rámu nachází i speciální boxy na rezervu, jídlo, nářadí a další náčiní.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

custom1
21. března 2018, 15:52
3

Líbí se mi všechny, ale souhlasím s redakcí, že Wagoneer je "nej"... ;)

reagovat
Nimrod
21. března 2018, 16:08
2

také se řadím do dlouhého zástupu obdivovatelů wagoneeru :-)

reagovat
sumy
21. března 2018, 17:01
0

Wagoneer je parádní, to jo. Stejně je však můj favorit J-Wagon. Jen se vždy podivuji nad tím, když vidím kobru sání proti směru jízdy. Tak vydrží na autě až do první větve. Osobně vyzkoušeno :-) To dle mě mají nejlíp vyřešený chlapci od land roverů. Sám tak teď budu modelařit a vyrábět "kobru" na krátký pájo.

reagovat
Goldies
21. března 2018, 21:19
0

A já si říkal co mi tam nesedí! A je to to sání :-) Ale jinak Nacho Jeep! Bože to je krása!

GanGreen
22. března 2018, 08:04
1

Mě zas tohle sání nesedí na jinak sériovým autě...

sumy
22. března 2018, 09:20
1

Tak to je věc druhá. Věc třetí je, kdo kdy vůbec s autem šel do větší hloubky než těch 70cm co dá v sérii každá větší čtyřkule. A taky je série a série. Některá auta v sérii daj víc než jinak nazbrojená zoufalost. To je pro mě třeba ten B-Ute(renegade-žena tomu říká "teplej trpaslík") Ale ono stačí alespoň otočit kobru po směru jízdy a je to OK. U toho lanďáka se mi líbí, že to celý takřka splývá se střechou a není tam nic, o co by se zachytila větev. Ale stejně, šnorchl má 99% uživatelů pouze jako designový doplněk. Jak jsem se divil, když jsem zjistil, že spousta lidí ho nemá ani zapojenej :-O No a pak takový ty opravdu pozérský speciality, jako karbonovej na G wagenu. To je už totál cypovina, vždyť je to křehký. Kolikrát už jsem si říkal, že i ten můj plasťák musel prasknout, ale ten plast to vždy nějak zázračně vypružil.

St
StepanB
21. března 2018, 22:41
2

Jsem jediný, kdo se kouká na Wagoneera a vidí volhu?

reagovat
Inženýr
21. března 2018, 23:05
0

Divím se, že podobný komentář je tady (momentálně) úplně dole. Kdyby GAZ v té době vyráběl konkurenci proti Nivě, a nebo spíše proti Land Cruiseru, vypadalo by to přesně takto.

ToMyx
22. března 2018, 10:13
0

To mě napadlo hned jako první! Ta chromová maska má v sobě určitý punc historie, otázka náhody nebo kdo opisoval od koho?:-)

sumy
22. března 2018, 11:11
0

Tak ona i volha 4x4 existovala, akorát byla jen v sedanu.

ToMyx
22. března 2018, 11:58
0

Žádná Q7, Volha 4x4:-)

H_F
23. března 2018, 01:54
2

prej kdo opisovalod koho)

ToMyx
23. března 2018, 10:43
0

No jasný, já jsem vůbec netušil, kdo s tím přišel jako první;-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem