načítám data...

Je nový TopGear konečně tak dobrý jako starý?

13. června 2016, 07:22 11 komentářů Vojta Dobeš

Chris Evans zvrací, Chris Harris testuje nejvíc cool auta v historii TG, Ken Block vozí Joeyho a Sabine Schmitz řídí. A celé to konečně funguje!

Zobrazit galerii

Po první epizodě nového TopGearu mělo asi mnoho znás nutkání zlomit nad novým obsazením onu pomyslnou hůl. Jak už jsme napsali v po jeho odvysílání, byl Chris Evans protivný a přemotivovaný, osazenstvo prkenné, testy aut nicneříkající a celému tomu chyběl švih, sebeironie a britská zábava. Proto jsme byli potěšeni dílem druhým, ve kterém jako by si jednotliví aktéři začínali nacházet svoji polohu a celá věc postupně dostávala svůj vlastní, topgearovský “ksicht”.

A teď je tu díl třetí, který je konečně tím, čím měl být nový TopGear od samého začátku.

Je zvláštní, jak se s každým dalším týdnem zlepšuje nejen kvalita zábavy ve studiu, ale dokonce i dlouho dopředu předtočené materiály, které navíc vůbec nemusely být natáčeny v pořadí, jak jsou odvysílány. Skoro jako by produkce zvolila to nejhorší do prvního dílu, aby se toho mohla zbavit a přebít to pozdějšími povedenějšími pokusy.

Teprve ve třetím díle nové série totiž máte pocit, že se díváte na opravdový TopGear. A producenti si do něj schovali některé z těch největších “špeků”, které měli pro tuto sérii připravené. Začíná to testem Audi R8, který nejenže ukazuje, že Chris Evans dokáže vyplodit smysluplnou automobilovou recenzi, ale navíc k tomu přidává Sabine Schmitz a její řízení na okruhu Laguna Seca. A když se podíváte na její způsob průjezdu slavnou zatáčkou Corskscrew, snadno pochopíte, proč se Evansovy jahody od snídaně podívaly znovu na světlo dne – což nebrání Mattu LeBlancovi, aby si do Evanse pořádně rýpnul.

Velký kalibr ale přichází až s druhým filmem a druhým Chrisem. Že Chris Harris bude ve své nové práci dobrý se dalo čekat, ale to, čím jeho působení na BBC začalo, je přeci jen dost silná káva. Test Ferrari F12tdf? To jsme mohli očekávat, byť Harrisovy vztahy s Ferrari bývaly dosti napjaté poté, co na webu Jalopnik.com vyšel jeho článek o tom, jak Ferrari “podvádí” v novinářských testech. Ale původní Ferrari 250 Tour de France? Skvost za pět milionů liber, voděný po silnici i po okruhu Paul Ricard tak trochu bokem? To je pořádný kalibr!

Nuda přišla až s “hvězdami v rallyecrossovém autě”. Dva (pro nás) neznámí pánové sice dokázali být docela vtipní a koncept “vaše první a nejlepší auto” už nebyl tak trapný jako s Gordonem Ramseym a Jesse Eisenbergem, ale celé to působilo jako nastavovaná kaše. Nejdelší segment dílu by asi neměl být tím nejnudnějším.

Situaci úplně nezachránil ani další nováček Rory Reid a jeho test Focusu RS a dalších superhatchů. Jeho test byl sice do jisté míry “návratem ke kořenům”, klasickou recenzí relativně běžného a dostupného auta, které by si mnoho diváků mohlo doopravdy koupit, ale jeho podání bylo poněkud unylé. Ne snad vyloženě špatné, ale chyběl tu ten “šmrnc”, který by TopGear měl mít. Možná si Reid časem najde vlastní výrazný styl a osobnost, ale zatím působí jako “slabý článek”.

Nakonec pak přišla další “Gymhkana” Kena Blocka, tentokrát s Mattem LeBlancem na palubě šíleného Mustangu Hoonigan v centru Londýna. Po kontroverzi spojené s driftováním kolem památníku Cenotaph na Whitehallu byl materiál očividně poněkud prostříhán a jde opravdu spíš o Blockovu show než o klasický segment TopGearu, ale bylo to, stejně jako minulá Blockova vystoupení, zábavné a velmi efektní. Takže proč ne.

Nový TopGear před sebou rozhodně má ještě kus cesty, ale zdá se, že si jeho moderátoři již po pár dílech nacházejí své “role”, celá show dostává vtip a švih, a dokáže nabídnout jak zábavu, tak skutečné automobilové testy a informace. Poprvé tak můžeme říct “Ano, TopGear může být TopGearem i bez Jeremyho a spol.”

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

briza
13. června 2016, 13:35
0

Právě jsem dokoukal. Zrzavej chlup klasicky naprostá tragédie, ovšem bod pro Sábu za to, že ho rozblila. Navíc jahodový blitíčko se k jeho homo-hipsterský image dokonale hodí. Celebrity dlouhý, předlouhý. Jak se mi líbí změna na rallyecross, tak formát jakéhosi souboje mě naopak nudí. Kdyby to zkrátili na půlku a místo toho frkli další test typu Focus, udělali by líp. Tím se dostávám k Rorymu.Ano, bylo to unylejší.Myslím, že na něm dost byla vidět snaha to nepos... Až se otrká, nemuselo by to být úplně špatný. I na tohle se mi koukalo docela příjemně. Block je pak hodně o preferencích každého soudruha. Osobně mi jeho videa nepřijdou nic extra a když si tak zapřemýšlím, bylo tohle po dlouhé době první, které jsem dokoukal do konce. Asi za to může spolujezdec. Ovšem znovu bych už nemusel a jeden Block je až dost. Harrise jsem si schválně nechal až na konec. Čekal jsem od něj dost, dostal jsem test, který jsem si pustil 2x. Zatím. Ten člověk prostě umí, baví mě na něj koukat na YT a baví mě na něj koukat tady. Kdyby vyhodili zrzavýho chlupa a nasadili ho místo něj, zbylo by už jen oseknout vip a měl bych TG, na nějž bych se zase díval s chutí. Sice s jinou, než u původní trojky,ale pořád s chutí.
P.S. připravil jsem koláž, díky které je zřejmé, proč je zrzavej chlup taková tragédie, jaká je. Náhoda? :)

reagovat
PepaSFI
13. června 2016, 14:13
0

já teda zatím viděl jen 1. díl takže nemůžu posuzovat kam se to vyvíjí. Holt moje angličtina se omezuje tak leda na luštění návodů, takže musím počkat až to někdo přeloží. U prvního dílu jsem se docela bavil, je fakt že místama to bylo slabší ale to se stávalo i u původního TG. Jediné co mi opravdu vadilo byl zrzavec. On je asi opravdu hlavně "populární moderátor" a to já fakt nemusím. Srovnání s expertem Pepou orangutanem Vrtalem dost kulhá, Pepa je sice pošuk ale pořád mi připadá kreativnější a zábavnější než vřískající a poskakující Evans. Leoše Mareše bych v automobilním magazínu taky asi nezvlád.

briza
13. června 2016, 14:56
0

Titulky na 2.díl už jsou venku http://goo.gl/CpsJAa ,ale ten mi přišel zatím jako největší hrůza. Josef samozřejmě kreativní je, to mu neupírám. Bohužel ta jeho kreativita je to, co mě na něm zároveň nejvíc odrazuje :)

Hospodský
13. června 2016, 15:14
0

Chápu, že nový TG je dlouho očekávaný pořad, ale to se teď bude každý nový díl takto recenzovat? Myslím, že kdo se na to chce podívat si obrázek udělá sám. Kupříkladu dnes vyšel u konkurence stejný rozbor, ovšem s úplně opačným výsledkem... Co bude až spustí nový pořad sv. trojice? To se pak budou rozebírat díl po dílu pořady dva?

reagovat
M P
13. června 2016, 15:33
0

Přesně tak:)

briza
13. června 2016, 15:57
0

Autíčkář ale nemá konkurenci :)

BobAsh
13. června 2016, 16:17
1

Nové díly budeme recenzovat, dokud to budou čtenáři číst :) Zatím počítadlo přístupů říká, že to lidi zajímá.

A GT rozhodně recenzovat budeme taky!

Hospodský
13. června 2016, 17:14
0

Ok, naučím se s tím teda žít :)

Regular John
13. června 2016, 20:09
1

Lepší to bylo hlavně díky tomu, že ten nechutný zrzek už tam neměl tolik prostoru. Reportáže fajn, ale všimli jste si, že tam nikdo neříká nic negativního ani žádnou kritiku? Všechny auta jsou strašně super a nový Focus RS, který má zvuk jako vykuchaný trabant je vlastně nejlepší auto na světě... Nejlepší část je samozřejmě ta s Chrisem Harrisem, jde vidět, jaký je to megaprofík a jediná jeho reportáž má opravdu hlavu a patu. Vsuvku s celebritama v rallycrossovém autě jsem rovnou přeskočil... Docela mě pobavilo, že za nové 3 díly TG+EG se tam objevilo snad víc černochů než za 22 sezón starého Top Gearu :D Nejsem rasista, ale ta snaha o korektnost mě fakt sere

reagovat
CerVus
15. června 2016, 09:44
0

Druhý díl byl mnohem lepší. Tenhle třetí mi příjde snad i horší než první. Dost možná i proto, že Glock už je profláknutý a už ta jeho show nemá žádný wow efekt. To, že ho nechali takhle řádit po Londýně beru navíc jako další mínus. Tohle se ve městě prostě dělat nemá i když jsou ulice vyklizené.
Sabine mi vůbec nesedí. Jó, sice to je paní řidička, ale není zábavná a ani koukat se na ní moc nedá. Tady měli tvůrci jednoduše šáhnout po nějaké mladší krvi, když chtěli v pořadu i ženu. Výběr měli hodně široký.
Navíc se mi ani nezdá počet těch dodatečných testerů. Je sice hezké, že jich mají víc a mají tudíž i více možností, ale když testují jediné auto tak to je vesměs jedno, kdo tam sedí. Navíc při návratu do "studia" s nimi Matt prohodil jednu větu a tím to pro ně skončilo. Příjde mi, že tu tvůrci nejspíše vybírají koho zařadit do stálé sestavy.

reagovat
Snowman000
15. června 2016, 11:45
0

Chris Harris dostane svoj vlastny kanal na TG.com a jeho stare dobre videa budu konecne spat! :)
http://www.topgear.com/car-news/chris-harris-coming-topgearcom

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Electra  1974
Buick Electra

1974 rok výroby
455 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Magnum  2005
Dodge Magnum

2005 rok výroby
254 koní výkon
3 500 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Holliday 1970
Oldsmobile Cutlass Holliday

1970 rok výroby
310 koní výkon
5 700 ccm objem

Buick Riviera 1971 1971
Buick Riviera 1971

1971 rok výroby
330 koní výkon
7 500 ccm objem