Kafe & káry fungují všude ve světě jako neformální a neorganizované setkání majitelů zajímavých či nevšedních aut, kde jsou vítáni všichni, bez rozdílů značek – zkrátka každý, kdo trpí nějakou formou automobilové posedlosti a je jedno, zda sedlá supersport, JDM klasiku nebo limuzínu chudého studenta.
Když jsem napálil tuhle větu do popisu druhých Kafe&kár Ostrava na facebooku, považoval jsem ji spíše za řečnický obrat, který má vyjádřit, že K&K jsou o různorodosti. K mému překvapení se však stala realitou a druhé K&K v Dolní oblasti Vítkovic nabídly mohutnou účast sahající od Trabantu až po Porsche 911 GT3 RS. A to jsem, při všem optimismu, asi vážně nečekal…
Pár hodin před akcí mě vlastně jímal spíše lehký pesimismus pramenící z velkého počtu lidí, kteří zaklikli, že se zúčastní nebo že mají o událost zájem. Areál Dolní oblasti Vítkovic by sice hravě spolknul pár hypermarketů, ale plácek v blízkost kaváren vyhrazený pro K&K má i s jeho přilehlým okolím kapacitu zhruba 100 aut, takže kdyby se náhodou internet zbláznil a rozhodli se přijet všichni v počtech zmíněných v perexu, asi bych měl menší problém. Naštěstí to stejně jako poprvé vyšlo tak akorát a snad mohu napsat, že na dohled od epicentra mohli zaparkovat úplně všichni a nikdo nebyl vyděděn.
Stává se již tradicí, že přijet na K&K do Ostravy jako organizátor s půl hodinovým předstihem znamená, že tam člověk nebude první. Tentokrát už se na place blýskalo hnědé Scirocco první generace, sytě oranžové Audi TT a pár dalších vozidel. No a než odbila druhá hodina – oficiální začátek akce – už byl plácek pěkně zaplněný a další auta se hrnula ze všech stran. Majoritu tentokrát držela mnichovská automobilka. Přítomno bylo mnoho modelů napříč třídami i generacemi, avšak prim hrála smečka E30 včetně polokabrioletu Baur a krásné repliky M3 na první pohled nerozeznatelné od originálu. Pozornost také budila nová M4 Competition. Vyjma mnichovské hegemonie však vládla zmiňovaná rozmanitost. Přijely hot hatche, v čele s Type-R 9G nebo trojicí krásných Opelů GSI (které bohužel zaparkovaly až hodně vzadu), dojela japonská sportovní klasika – na triumvirát 370Z Nismo, 300ZX (v nejgeniálnější kombinaci krátká karoserie, twinturbo, manuál) a Supra mk.III se dívalo opravdu krásně.
Hlavními hvězdami se stala dvojice Porsche 911 991 ve variantách GT3RS a Turbo S, ale pozornosti neunikaly ani obskurní záležitosti jako Uno Turbo, původní Mini nebo východoněmecké dvoutaktní duo Trabant a Wartburg. Zvukem ohromil Mustang V8 v edici Bullit nebo nakoňované Fiaty Coupe. A cenu pro největšího punkera dostává borec, který na K&K neváhal dojet s regulérním závodním Mitsubishi EVO. Prostě totální všehochuť sahající do různých koutů automobilové kultury. Aut stojících za zmínku dojelo ještě mnohem víc, ale jednodušší bude, když si proklikáte fotky :-)
Druhé ostravské K&K však přinesly krom bohaté účasti ještě další dvě pozitivní zjištění. Tím prvním byla atmosféra – od první chvíle “to žilo”. Žádné mrtvé části, kdy na sebe lidi koukají jak sůvy sedící na kapotě svého vehiklu a premítají, co teda dělat. No a pak se vám všem evidentně podařilo zaujmout i bežné návštěvnictvo DoV, což je významný krok, aby se v budoucnu mohly K&K stát zajímavější a lepší akcí. Takže na závěr zbývá dodat, že K&K v Ostravě se tímto mohou nazývat těmi nejlepšími K&K v republice a já si budu lámat hlavu nad tím, jak udržet vysoko nastavenou laťku i pro příští akce.
Díky všem!
PS: Přece jen jedna stížnost a prosba. K&K se konají ve skvělém areálu - ten ale sdílíme i s návštěvníky, kteří se třeba přišli jen pokochat tichou krásou industriální památky a zvuk čtyřválce, který na volnoběh dlouhé desítky vteřin líže omezovač a střílí z výfuku, asi příliš neocení. K&K nejsou Midnight run 8-)
Stejně tak poprosím o opatrnost při ostřejších odjezdech, všude kolem je plno aut a lidí a jistě si nikdo nepřeje, abychom měli své “ostravské mustangy”.
PPS: Disponujete-li fotogalerií, o kterou se chcete podělit. Neváhejte tak učinit a pošlete nám odkaz
Za fotky děkujeme pánům:
Muris Lemur Zbořil a Aleš Černý
Odkaz na FB událost, kde jsou v příspěvcích další fotogalerie:











































































Tejira
15. 8. 2017, 13:22Za mě rozhodně velice zajímavé a jsem rád, že jsem mohl dorazit! :-)
Jindřich
15. 8. 2017, 14:01Furt si lámu hlavu, proč to v té Praze musí stát za takové prd, v porovnáním se zbytkem... A jen Gastownem to podle mě není.
Adam
15. 8. 2017, 14:22Hrozne rad bych jezdil na takovýhle KaK, ale v Praze jsem to zkusil 2x a pokaždé po 20-30 minutách jsem odjel...
LuckyK.
18. 8. 2017, 13:00Je to nádhera, taky by mě zajímalo proč je to v u nás v Praze tak zdechlý.....je to každopádně smutné a chtělo by to s tím něco udělat, jezdím tam i přes to celkem rád ;)
GanGreen
15. 8. 2017, 15:17Tyjo, tak to vypadá že v okolí ostravy je to samej "fajnšmekr"... Musim říct, že z fotek mě naprosto dostala ta calibra, to je pecka... krásný auto, v krásnym stavu
Vavris Vavrisovic
15. 8. 2017, 15:50C20LET, 4x4. Je v plánu věnovat ji samostatný článek. Krásné auto v úchvatné barevné kombinaci.
GanGreen
15. 8. 2017, 15:59tak to mám radost!!!! právě ta barva + světlej interier... to je prostě pecka! pohon je taky asi to nejlepší, ikdyž já dřív spíš poslintával po 2.5 V6... těšim se na článek :)
custom1
22. 8. 2017, 07:25Krásné stroje! Hlavně ti Poršáci...
Mrzí mě, že jsem nemohl dorazit. Příště to snad vyjde.