načítám data...

Ford Mondeo 2.0 EcoBlue AWD ST-line: Dynamika a nafta nemohou být v opozici natrvalo

Výbava ST-Line měla prý autu dodat dynamický a sportovní vzhled. Marketingu se tentokrát povedlo držet krok s realitou.

zobrazit celou galeriiFoto:   Radovan Pavlišta

Trpím na škatulkování a rychlé soudy, takže když jsem se dozvěděl, že budu testovat Ford Mondeo, okamžitě jsem si vzpomněl na několik starých kamarádů s dlouhými vlasy staženými do ohůnku obyčejnou gumičkou, kteří už dlouhé roky vlastní Mondeo druhé či třetí generace, které jim věrně, nezničitelně a téměř bez nákladů slouží pro běžnou dopravu, stěhování i kempování. Když jsem viděl Mondeo ST-Line, okamžitě jsem na tuhle myšlenku zapomněl, při pohledu na anatomicky tvarované kožené sedačky, prošité červenou bavlnkou, mi navíc bylo veskrze jasné, že spací pytel a plynový vařič zůstanou pro tentokrát doma.


Foto: Radovan Pavlišta, Autíčkář

Předsudky jsou špatným rádcem a proto jsem zastyděl a nejdřív se chvíli kochal pohledem na auto zvenčí. Výbava ST-Line měla prý autu dodat dynamický a sportovní vzhled, myslím si, že se jí podařilo tohle marketingové klišé naplnit obsahem. Mohutná černá maska s plastickým efektem plástvovitého typu mění spolu s dalšími detaily vzhled kombíku na stupnici dravosti o několik stupínků a v kombinaci s šedým lakem Mondeu vážně sluší. Dojem umocňují i použitá kola a asi bych nikdy neřekl, jak se mi bude líbit taková pitomina, jako jsou červené brzdové třmeny, které ze vší té šedé dynamiky přímo září. Dynamiku a sportovní vzhled se příliš nepodařilo narušit ani ptákovi, který chtěl asi ukázat, co si o marketingu myslí.


Foto: Radovan Pavlišta, Autíčkář

Odvrátil jsem zrak od guána a usedl za volant. Je dobře, že na něm je velké logo Ford, aby člověk nezapomínal, v jakém autě vlastně sedí, kromě loga je na volantu více než tucet tlačítek, jejichž pochopení mi dalo chvíli času, ale musím uznat, že na návod k použití dojít nemuselo. Infotainment fungoval výborně a spárování s telefonem bylo hotové v mžiku, jen to grafické zpracování ubírá autu nějakou tu dynamiku. Je to škoda, protože vnitřek vozu nijak nezaostává za exteriérem, tu je měkký, tu je lesklý, tu je kůže, tu je chrom, vše červenou nití lemované a do toho je na šedé hranaté dlaždici na obrazovce napsáno Iphone a na šedé dlaždici pod ní také Iphone. I přes dlaždice a barevné přechody je ovládání zcela intuitivní.


Foto: Radovan Pavlišta, Autíčkář

Při druhém pohledu se tu a tam objeví nějaká ta umělá hmota, která by uvnitř být nemusela, ale stejně je můj dojem z interiéru pozitivní. I přes některé nectnosti jsem se v něm cítil lépe než v jiných vozech této kategorie, které se vyznačují pověstnou německou strohostí. Po nastartování a během prvních kilometrů mne mile překvapilo, jak je Mondeo odhlučněné. Spolu s audio systémem SONY to dělá jízdu opravdu příjemnou. Ještě příjemnější je, že auto sedí jako přibité, po opuštění města je jízda radostí. Jistě, je potřeba občas motor sešlápnutím plynového pedálu probudit z ekoletargie, s otáčkami však ožije, výkonu je mírný dostatek i na hbitější jízdu a naladění podvozku je akorát tak pohodlné a zároveň sportovně tužší. Občas jsem zkusil použít páky pod volantem, ale brzy jsem to považoval za nadbytečné, pomocníčci s výjimkou Start & Stop stejně nejdou vypnout, a je vlastně fajn užívat si tuhle dynamiku a sport v mezích zákona. Respektuju svižný naftový kombík s nízkou spotřebou jako specifický žánr.


Foto: Radovan Pavlišta, Autíčkář

Samostatnou kapitolou je výbava, testovaný kus se při jejím rozdělování postavil do správné fronty, a tak byl kromě designových vychytávek a doplňků vybavený adaptivním tempomatem, asistentem pro jízdu v pruzích, asistentem pro parkování příčného i podélného typu a několika dalšími asistenty a podasistenty. Protože pro jízdu vpřed a do zatáček nevyžadovalo Mondeo od řidiče příliš pozornosti, mrknul jsem se v klidu na všechny ty příplatkové pomocníky. Ten pro jízdu v pruzích fungoval bravurně, pokud byly pruhy namalovány solidně, což ovšem ne vždy platilo. Naopak občas se se mnou chtěl o řízení přetlačovat a když jsem vyhrál, zpupně mi napsal, že řidič je unavený a měl by si dát pauzu. K adaptivnímu tempomatu nemám jedinou výhradu a naopak trochu rozpačitě na mne působil parkovací asistent, který se snažil v malostranských uličkách buď soukat do místa, kam bych se sám neodvážil, nebo místo nenašel vůbec. Naopak mimo hlavní město parkoval s velkorysými odstupy, jak se venkoncem na Pražáka sluší a patří.


Foto: Radovan Pavlišta, Autíčkář

Pro mne trochu nepochopitelný Pre-Collision asistent nemá rád, když ostatní účastníci silničního provozu mocně brzdí před odbočením z hlavní silnice, tomu naprosto rozumím a také občas utrousím nehezké slovíčko, méně už rozumím tomu, proč pan asistent hrozí červeným alarmem na mne. Olbřímí zavazadelník jsem musel vyzkoušet také a konečně jsem se zbavil zvětšováku i s podstavcem, který mi doma překážel, vzhledem k zatmaveným sklům a prostoru, který okolo přístroje zůstal, jsem byl chvíli v pokušení v Mondeu rozložit celou temnou komoru. Ocenil jsem také, že pro zamčení a odemčení auta stačí doslova vzít za kliku, velká věc pro nás, kteří celý život hledáme, ztrácíme a opět hledáme klíče. Naopak umístění držáků nápojů před loketní opěrku je nepříjemnost a vlastně mne jako jediná věc na Mondeu opravdu štvala. S kávou v kelímku problém není, ale pokud si řidič i spolujezdec do držáků dopřejí lahev karlovarské kyselky, je potřeba pro ovládání automatu prostrkávat ruku mezi hrdly.

Verdikt

Klasické kombíky se vznětovým agregátem to v dnešní době nemají jednoduché a Mondeo ST-Line dle mého představuje odpověď na otázku, jestli mají ještě co říct. Samozřejmě mají, Mon Dieu! Přes všechny ekologické úlitby je svezení dobrým a vybaveným kombíkem střední třídy potěšení. Nevím jestli je s prezentovanou cenovkou Mondeo úplně rodinným autem, ale dokážu si krásně představit, jak si v něm řidič od rodiny odpočine. Auto je na silnici suverénní, poskytuje náležitý komfort a nikdo nakonec nechce z těch červených bavlnek čistit skvrny od jogurtu. Jen mám myslím špatnou zprávu pro své kamarády s vlasy staženými do ohůnku gumičkou, další desetiletí si asi budou muset vystačit se stávajícími modely, tohle Mondeo už docela jistě budoucnost levné a bezúdržbové ojetiny nečeká.

 

Technické údaje:

  • Motor: vznětový čtyřválec 1997 ccm 2.0 EcoBlue AWD
  • Výkon: 140 kW (190 koní)
  • Točivý moment: 400 Nm 
  • Převodovka: osmistupňová automatická
  • Maximální rychlost: 221 km/h
  • Zrychlení 0–100 km/h: 9,9 s 
  • Provozní hmotnost: 1737 kg 
  • Průměrná spotřeba dle výrobce: 5,1 l/100 km kombinovaná
  • Průměrná spotřeba v testu: 6,8 l/100 km kombinovaná
  • Cena testované verze: (ST-Line EcoBlue AWD) 1 305 000 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ratan groch
18. dubna 2020, 20:34
3

Radovane,
uznavam, ze je trend poslednych rokov zameriavat sa pri recenzii auta na pripojenie telefonu a opis pomocnikov, ale nemal by si venovat aspon par riadkov aj tomu ako to auto jazdi? Aj ked sa tam zrejme nic zaujimave neudialo a bude to spolahlive nudne auto v ktorom si otec rodiny raz za mesiac pri podarenom prechode 3 zakrutami bude mysliet, ze este na to stale ma. Napriek tomu si myslim, ze si o tom napisat mohol.

reagovat
sheogh
18. dubna 2020, 22:12
0

Mas pravdu, ale i tak byla recenze dobra... Chovani podvozku zlehka popsal, nakonec to neni recenze RS6, ale celkem normalniho kombi :-)

A ja znam taky presne tech par pripadu s gumickou, starym mondeem a kempingem (i kdyz uz je to spis minulost) :-))

abc
18. dubna 2020, 23:13
0

Recenze by snad mohla obsahovat nějaké fotky interiéru.

reagovat
beastar
20. dubna 2020, 01:15
2

Je tam kufr :D

Radovan Pavlišta
20. dubna 2020, 10:11
5

Fotky interiéru by recenze obsahovat mohla a hned ta další je obsahovat bude, protože jsem se u Mondea naučil, že se mají fotky vyfotit hned, dokud je interiér čistý, aby se pak člověk nemusel stydět pořízené snímky zveřejňovat. :-)

Holofaust
20. dubna 2020, 00:44
0

Wtf did I just read? Jediný co jsem se dozvěděl je, že autor má nějakej problém s ohůnkama a gumičkama...

reagovat
La
Lad
20. dubna 2020, 13:41
0

????????

La
Lad
20. dubna 2020, 13:51
0

Sorry Holofaust měl tam být smajlík???????? místo otazníků. Trefný zhodnocení článku.

beastar
20. dubna 2020, 15:37
0

Já jakoby nechci vůbec rýpat. Jen mě překvapilo z prvků výbavy vypíchnutí keyless přístupu. To je taková věc která je dneska od střední třídy, nižší střední dokonce ... docela standadem.

reagovat
Jakub Pospíšil
20. dubna 2020, 17:06
0

Jakoby je a není, Beaste. Keyless je totiž vlastně docela široký pojem. Některá auta vyžadují pro odemknutí stisk tlačítka na klice, některá vsunutí ruky do kliky, ještě u těch levnějších aut to občas funguje jen vepředu. Ale třeba takový Renault odemyká prostě při přiblížení a žádné laborování s klikama není třeba.

beastar
20. dubna 2020, 17:21
1

To ja vim. Nakonec Renault mam, Audi taky. A zkusenosti s tim taky i negativni ale. Jen bych to proste dnes nevypichoval u stredni tridy v plne jako neco extra. Dohromady s tim je start engine tlacitko. Jinak jak to ruzne funguje ja chapu. A to jsme u toho, ze kdyz uz tak tam je aspon naznak jak Ford funguje;)

EDIT.: Takže ještě jinak o co mi šlo. Chybí mi tam nějaký srovnání či vyjádření. Ve smyslu takže v Mondeu je to tak a v Superbu tak.... Osobně mi víc vyhovuje řešení u Fordu (například) Copy? :D
-
Komentář upraven 20. 4. 2020, 17:33:20

Ha
Habakukk
21. dubna 2020, 09:58
0

Nebo obráceně proč chtít zrovna Mondeo za 1,3 místo A4 za 1,3?

Jakub Pospíšil
21. dubna 2020, 10:43
0

Protože A4 s takhle výkonným motorem a s touhle výbavou rozhodně 1,3 nestojí. Zrovna jsem ji včera vracel :)
Jo a Mondeo má větší kufr.

Ha
Habakukk
23. dubna 2020, 07:52
0

Schválně jsem otevřel ceník Audi snad po 10 letech a Audi A4 Avant, S line 40 TDI quattro, nafta 140kW automat 7st., mají ceníkovou cenu 1,299.900,- Kč včetně DPH. Tak nevím co má Mondeo za extra výbavu aby ospravedlnilo svoji cenovku.

Martin Mlčoch
21. dubna 2020, 07:38
0

V pohode napsano, celkem svezi zpusob. Urcite bud takto autenticky, casem to bude jen lepsi :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem