načítám data...

Ford Galaxy 2.5 Duratec hybrid: Velké auto s malým apetitem

Schvátí sedm lidí i velký náklad. Je pohodlný, ale také dostatečně rychlý. A navíc skoro nežere. A že není nejnovější? Koho to zajímá.

zobrazit celou galeriiFoto:   Jakub  Pospíšil

Minule jsem se rozepsal o plug-in hybridním Fordu Kuga a slíbil vám, že se podíváme i na “nezasouvací” HEV variantu motoru 2,5 Duratec. Protože se mi nepovedl sehnat ve stejném voze, půjčil jsem si ho ve velkém rodinném Galaxy. Což samozřejmě do jisté míry vylučuje přímé porovnání, Kuga je přeci jen menší a o sto padesát kilo lehčí, než tento autobus. 

Ford Galaxy je s námi v současné generaci už sedm let. Loni prodělal lehký facelift, i tak je na něm ale trochu poznat, že nejde o úplně žhavou novinku. To mi ale vůbec nevadí. Designové proporce kombinující hrany a obliny se na tento typ karoserie hodí a ukazují se jako poměrně nadčasové. Výbava Titanium navíc přidává nějaké ty chromované doplňky, které na tmavém podkladu neurčitě šedočené metalízy působí docela luxusně. 

Foto: autickar.cz

Přiznaný profil jeskyně na kolech s klínovitým předkem sice ceny za invenci nevyhrává, ale nabízí bezkonkurenční vnitřní prostor. Kufr v pětimístné konfiguraci schvátí cokoli, od europalety po kočárek s korbou, který není nutné nikterak skládat, i po rozložení šestého a sedmého sedadla se sem pořád v klidu vleze týdenní rodinný nákup. Ona dvě poslední místa, která se stylově sklápí a vyklápí z podlahy pomocí elektromotorů, pojmou celkem uspokojivě i dospělého člověka, místo pro kolena je na nich srovnatelné se zadní lavicí první Octavie. Není to nic moc, ale jde to přežít. 

V prostřední lajně je ale k dispozici skutečně královská porce prostoru. Sedačky jsou pohodlné, mají nastavitelný sklon opěradla a ačkoli neoplývají nijak zásadním tvarováním, molitan na sedácích je měkký, opora zad dostatečná a ani na dlouhých cestách z nich nebudete rozlámaní. Řidiče a spolujezdce pak hýčkají židličky s ortopedickým certifikátem AGR, takže tam máte na absenci bolesti zad dokonce úřední štempl. 

Foto: autickar.czInteriér je vybaven mnoha úložnými schránkami, vysouvacími roletkami, výkonnou klimatizací (to sice vypadá jako samozřejmost, ale mnozí výrobci vybavují velká MPV klimatizačními jednotkami dimenzovanými na malá městská autíčka a pak se v nich prakticky nedá udržet požadovaná teplota), kvalitním audiosystémem a dalšími drobnostmi, které zpříjemňují rodinné cestování. Nenajdete tu sice žádné velkolepé hi-tech novinky, což vzhledem k vyššímu věku modelu není nic překvapivého, ale zároveň tu nic zásadního nechybí. Menší displej ve středovém panelu sice působí už trochu retro dojmem, ale systém na něm je rychlý a vše potřebné na něm spolehlivě funguje. 

Jízda v Galaxy je příjemně svižná, ale přesto dostatečně pohodlná. Narozdíl od rádobysportovního S-Maxu (který sice leckdo chválí za “petrolheadský feel”, ale upřímně – patří něco takového do MPV?) houpe a neskáče, nemá přemotivované krátké řízení a působí celkově vyzrálejším a cestovnějším dojmem. Snad jediné, co by si zasloužilo drobnou korekci je systém adaptivního tempomatu, který je na můj vkus příliš opatrný a i na nejkratší nastavený rozestup brzdí opravdu hodně brzy.

Foto: autickar.cz

No ale teď už k tomu nejdůležitějšímu – jak si s velkou bednou na kolech poradil onen dvouapůllitr s baterkami bez zásuvky? Pod kapotou se nachází atmosferický čtyřválec pracující v atkinsonově cyklu a trakční stejnosměrný vodou chlazený elektromotor, to vše přenáší na přední kola bezstupňová převodovka – to se od PHEV verze nijak neliší. Baterie tu má ale oproti “zasouvací” varianty a jejích 14,4 kWh jen 1,1 kWh. Kvůli tomu není vůz schopen čistě elektrické jízdy na delší vzdálenosti, respektive je, ale nelze to uživatelsky ovlivnit. Například rozjezdy na rovině nebo popojíždění v koloně nastartování spalováku většinou nevyžadovaly. Nabíjecí verze by také prý podle chytrých brožurek měla mít nějaké sofistikovanější systémy rekuperace při brždění, nebudu ale lhát – nijak jsem to nepoznal. 

Konečná spotřeba po testovacím týdnu činila moc pěkných 6,4 litrů na sto, což je o desetinu méně, než udává oficiální údaj výrobce. Ujel jsem celkem 951 km, z toho 610 po dálnicích, zhruba 190 ve městě a zbytek někde mezi tím. Jezdil jsem úplně normálně, nesnažil jsem se nijak zásadně šetřit palivo, nijak jsem se neomezoval. Více než polovinu kilometrů jsem ale najel v autě sám a bez nákladu. Porovnám-li to s nabíjecí Kugou, která mi žrala jen o desetinu litru méně, a to i přes skutečnost, že jsem ji během testovacího týdne dvakrát dobil, celé mi to moc nevychází. Těžší a větší Galaxy si vzal prakticky stejné množství paliva a to i přes skutečnost, že menší Kuze jsem ještě pomohl šťávou ze zásuvky. Profil cest byl u obou aut srovnatelný, jezdil jsem oba testovací týdny skoro stejné trasy, na dálnicích jsem měl tempomat nastavený také stejně a celkově jsem se snažil o co nejpodobnější chování, abych bylo srovnání spravedlivé. Oba vozy byly zajeté (cca 8000 a 13000 najeto), snad jediný rozdíl byl ve venkovních teplotách, které byly v době testování Galaxy přeci jen příznivější. Ale to by u spalovacího auta nemělo mít zas takový význam.

Foto: autickar.cz

Verdikt

Galaxy je po Exploreru pravděpodobně to nejlepší rodinné auto od Fordu. Zapomeňte na S-Max – jeho nepraktická svažující se záď a tvrdý podvozek z vás závodníka stejně neudělají a akorát se zbytečně připravujete o komfort a přepravní kapacitu. V současné době jediná nabízená motorizace – hybridní dvou a půl litr – se ukázala jako příkladně úsporná a zároveň dostatečně silná. Trochu mě mrzí určitá zastaralost interiéru, nejvíce znatelná na předním středovém panelu, na druhou stranu jde ale opravdu jen o kosmetický problém, nikoli něco, co by ovlivňovalo funkčnost, nebo použitelnost vozu. Celkově považuji hybridní Galaxy za vynikající rodinné “auto na všechno”. Zvládne každodenní krátké pojezdy mezi školou a kroužky, rodinnou dovolenou v zahraničí i občasný převoz pytlů cementu z hobbymarketu. Vyšší základní cena je pak způsobena tím, že testovaná výbava Titanium a hybridní pohon je v současné době jediná nabízená varianta. 

A co se týče hybridu bez dobíjení – je fakt dobrý. Tak dobrý, že skoro zastiňuje svojí nabíjecí verzi, která se tím stává opravdu jen volbou pro ty, co své denní pojížďky zvládnou čistě na elektřinu, kterou mohou doma levně, nebo ještě lépe v práci zadarmo, dobít. 

 

Technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec 2488 ccm + elektromotor trakční stejnosměrný vodou chlazený
Výkon soustavy: 140 kW (190 koní) 
Kapacita baterie: 1,1 kWh
Točivý moment: 230 Nm 
Převodovka: bezstupňová eCVT 
Maximální rychlost: 185 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 10 s 
Pohotovostní hmotnost: 1978 kg 
Průměrná spotřeba udávaná (v testu): 6,5 (6,4) l/100 km
Cena testované verze (Galaxy Titanium Hybrid): 1 008 900,- Kč

Foto: autickar.cz

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Avex
15. dubna 2022, 11:56
4

Kdyby mi někdo řekl, že to je model z roku 2009, tak mu nejspíš budu věřit:)

reagovat
Sc
Sch
15. dubna 2022, 14:13
1

To srovnání s pluginem sedí. Mě ta auta nedávají smysl. Žerou víc benzínu než full hybridy, a pri jízdě na elektřinu berou víc než elektromobily. Full hybridy jezdí o tolik úsporněji, že když člověk nejezdí 3/4km s pluginem na elektřinu, tak spotřebuje skoro stejně benzínu. Furt to strkate do zásuvky a ve výsledku, spotřebuje o trochu min benzínu než full hybrid. Na Kč/km to možná vychází hůř než full hybrid.

reagovat
sheogh
15. dubna 2022, 16:39
0

Ta spotreba je veru pekna

reagovat
Dooby
15. dubna 2022, 20:57
0

Jako bývalý majitel 2 dieslových S-Maxů musím říct, že spotřeba skvělá (s 2.2 TDCi automat dlouhodobě asi 8,5l/100 nafty, 2.0 TDCi s manuálem něco okolo 7l). Jak je to s dynamikou při zátěži a co zvukový projev při plném výkonu? Od tohoxto typu auta já čekal hlavně pohodové dálniční cestování, což diesel plnil skvěle, o HEV se říká, že největší slabinou je dálnice...Nebude to příliš hlučné v plné zátěži, když chceš zrychlit v táhlém dálničním stoupáku, má to ten výkon? Jinak S-Max oproti Galaxy jsem upřednostnil kvůli vzhledu, ten prostor byl i tak víc než dostatečný na jakoukoli dovolenou v 5 lidech. V 7 lidech je malé i Galaxy.

reagovat
riderhenry
15. dubna 2022, 21:43
0

Jelikož jsem zažil dovolené v 7 lidech i třeba v první Laguně kombi, tak bych klidně i polemizoval s tím, že i Galaxy je na dovolenou v 7 malé. Ale nemám osobní zkušenost s Fordy. Zajímalo by mě, jak moc velký rozdíl je v té třetí řadě u S-Maxu vs. Galaxy? Jelikož Galaxy mi nesedí designově ani technicky a rozvor má stejný. Takže jen místo nad hlavou? Protože to je dětem do poměrně vysokého věku fakt úplně jedno.

Jakub Pospíšil
16. dubna 2022, 09:15
1

Dynamika při zátěži tři lidi a cca 150 kg v kufru je prakticky stejná, jako s jedním člověkem, nijak zvlášť se neliší, ale trochu roste spotřeba (cca 3 desetiny litru na sto). Zvukový projev je utlumený, akorát souvislé zrychlování do kopce na dálnici s ecvt je trochu jak v motorovém člunu. Ale pořád je to v pohodě, není to trivalec, nedrnci, je poměrně objemný a tak zní dost plně a nízko.

Dooby
16. dubna 2022, 10:25
0

Riderhenry: Mám zkušenost jen s 1.generací a myslím, že rozdíl byl prostor do výšky a o chloupek větší kufr za 3.řadou. Taky myslím, že Galaxy tam mělo výdechy klimy pro 3.řadu, S-Max ne. Jednou jsme jeli za krutých mrazů do Rakouska v 7 lidech a ve třetí řadě si děti stěžovaly na zimu-tady by bylo Galaxy lepší. Dospělému bych 3. řadu na dlouhou cestu nedoporučil. S 2. gen. zkušenost nemám, ale asi to bude podobně. Jinak musím říci, že obě ty auta byla moc příjemná- prostor, komfort, výborné odhlučnění, spolehlivost. Tedˇ máme Insignii a trochu se nám stýská. Kdoví, jestli časem nepůjdeme do tohoto hybridu. Ta současná přístrojovka nic moc, ale to není zásadní argument a odpadá problém s nepovedenou dvouspojkou.

riderhenry
16. dubna 2022, 21:36
0

Díky za referenci. Já se pořád odhodlávám, jestli se umoudřit a jít touhle rozumnou cestou (S-Max, Galaxy, Sharan apod.), nebo neslevit z nároků na techniku a pořídit nějaké zlé SUV, jako je Q7, nebo dokonce SQ7. Prostoru ve třetí řadě se nebojím až tak nikde, jako dítě jsem tohle fakt nikdy neřešil :) Na dovolenou to bude chtít rakev na střechu asi vždycky, při 4 a více dětech. Dodávka se mi kupovat nechce už vůbec.

My se ještě křečovitě držíme BMW 330i E90 a už teď je úplně jasné, že se nám stýskat bude ať vybereme cokoliv. To byla prostě perfektní volba, kterou už jen tak nepůjde zopakovat...

ma
marx
16. dubna 2022, 21:41
1

Je to tak. Klimatizácia počíta s tretou radou, trochu viac miesta nad hlavou a sedačky v tretej rade sú v cene.

Dooby
17. dubna 2022, 21:43
0

Riderhenry: Moje volba jsou 2 auta- rodinné a druhé pro zábavu, někdy je potřeba i obou naráz. Můžeš si šlechtit dál svou E90 a k tomu MPV. SQ7 chce dost odvahy a finančních rezerv, sporťák z toho ale nebude, to je přeci jasné. Tady nelze vymyslet kompromis. No je to o penězích samozřejmě, ale v nadupaném MPV/SUV úplně smysl nějak nevidim. Btw. mám dojem, žes dělal dekarbonizaci na N53, já nad tím teď uvažuju- je to opravdu poznat? Já tedy mám N55, ale to je asi stejný.

riderhenry
17. dubna 2022, 22:08
0

Já s N53 zatím absolutně žádný problém neměl. A to s tím jezdím fakt blbě - roční nájezd jen 8 000 km, dojíždění do práce každý den 2 km... Dekarbonizaci jsem dělal preventivně. N54/55 na to mají trpět ještě víc, takže bych asi neváhal. Zasviněné to bylo docela dost, ale poznat to nebylo nijak (před čištěním ani po něm).

Na zábavu mám upravenou MX-5 a aktuálně dokonce i sportovní motorku k tomu, takže nejde o to mít jedno auto na všechno. Ale jsem zkrátka alergický na špatná auta a bohužel mám i vydatnou podporu přítelkyně (dnes například doslovně: "Přece si nebudeme kupovat auto, které má nižší výkon, než na co jsme zvyklí!"). A navíc mám ty nároky zkrátka jiné, než je běžné. Hodně si třeba cením Volva, jelikož razí (nejen marketingově) téma bezpečnosti. Ale XC90 se mi zdá tak nedotažená, že je mi jednoduše protivné v tom jezdit. X5 E70 se dá koupit se super V8, ale jinak je to auto taky nic moc. No a tak se dá pokračovat docela dlouho. Až vypadne nakonec aktuální Q7 a Dodge Durango. Ale to asi nikdo nepochopí :) Vůbec bych neměl problém vybrat auto pro 3 děti - kdybych už věděl, že to je konečná. Ale jelikož to není jisté, tak musím koukat po třetí řadě sedadel. A tam už to dokonalé auto, za které považuji tu E90, sehnat nějak nejde (za přijatelné peníze).

ma
martas2005
20. dubna 2022, 18:42
0

Zajimavy s tou Q7, ja jsem prochazel stejny modely a mne naopak vypadla - nezvladnuta prevodovka (naftak) a pak trochu image.. Po minulym Smaxu a soucasnym Galaxy to padlo prave na XC90. Jinak mi teda prisla nejlepsi X5, ale to bohuzel pro vetsi rodinu neni. GLE fajn, ale kdyz mi zustal v ruce cudlik na sklapeni sedadel, slo taky z kola ven.
Presednuti z Galaxy do XC90 probehlo celkem v pohode. co se tyka prostoru. Ona ostatne soucasna Galaxy je na tom hur nez minuly Smax.
Kamos v XC90 vozi 4 deti a pokud se smiris s podstate napevno pridelanou truhlou, je to v pohode. Jezdi vetsinou konfi 2-2-2.
Je velikej rozdil XC90 po FL 2019.
Nektery veci jsou nedotazeny a par jich bylo dokonce lepsich v Galaxy., ale celkove je to za ty prachy slusny auto na dlouhy cesty a kupodivu i manevrovatelnost ve meste subjektivne lepsi nez Galaxy.
Mel jsem asi po 1/2 roce s XC v ruce kamosuv Smax a cesty zpet uz neni :-).

riderhenry
20. dubna 2022, 23:32
0

Nezvládnutá převodovka u Q7 mě docela zajímá. Vím, že Audi mělo dost problém s emisně přiškrcenou odezvou na plyn (předpokládám, že tohle bude lehce řešitelné nějakým "chiptuningem" a že to trh dávno nabízí, ale vyloženě jsem to ještě nehledal...), ale jinak právě vnímám minimálně BMW a Audi jako technicky daleko lepší auta, než Volvo. Mercedes nechci hodnotit, nejsem moc znalý (jelikož mě přitahují z německých značek nejmíň, tak to nemám moc nastudované). Co se srovnání Q7 vs. XC90 týče, tak jako jasný benefit Q7 vnímám motor (3.0 TFSI a 3.0 TDI, případně dokonce V8 TDI), ergonomii (XC90 mi strašně nesedí - například vypínání start-stopu relativně hluboko v menu, více nastavení přes display (srovnávám se staršími Q7 od roku 2015 do faceliftu)) a právě fakt, že má o 3 ISOFIX míst více, což je pro mě skoro až nepochopitelné. Tohle bych čekal právě v tom Volvu nebo třeba Kodiaqu. Benefitem Volva je z mého pohledu (bohužel) jen bezpečnost. Jinak mi to auto nesedlo. Souhlasím s tím, že image Q7 není nic, co by mi imponovalo, ale pragmaticky mi to vychází stále nejlépe a dokonce jsem došel do fáze, kdy je mým vysněným autem SQ7, což je nejvíc děsivé. Ale už mě nebaví omezovat přítelkyni nebo děti mým výběrem auta (řidič je vždycky relativně v pohodlí, že...). Překvapivě má být údajně aktuální Q7 i spolehlivější, než XC90, ale k tomu nedokážu poskytnout relevantnější informace. X5 by bylo pro mě/nás jasná volba, ale E70 je z mého pohledu špatné auto, nástupce je v podstatě jen větší facelift a obecně Fková BMW mě úplně nepřitahují z více důvodů. Aktuální Gčková X5 je zatím podstatně dražší (ojetiny), než Audi a Volva, ale jinak bych to auto asi preferoval i přes fakt, že prostorově to bude asi spíše horší. Všechna Gčková BMW, která jsem zkoušel, mi seděla maximálně (od 520d po M850i).

Jakékoliv MPV, které se dá pořídit, by pro mě byla stále asi trochu křeč, ale možná to tak dopadne (rozhodně by se to dalo považovat za racionálnější volbu). Hondě koukám po Pacifikách, ale jelikož už jsou v cenových relacích těch prémiových SUV, úplně smysl mi to nedává.

ma
martas2005
21. dubna 2022, 08:34
0

Q7 jak pises - slapnes na plyn, odskocis si na svacu a pak se to rozjede. Mel jsem to sice jen na testdrive, ale kdyz jsem to pak rozebiral s prodejcem z jeho reakci bylo jasny, ze to potiz je a vedi o tom (jakoze pry se ta prevodovka uci a az ji to naucim, tak se to zlepsi). Resitelny to nejak asi bude, treba porad jezdit v S modu nebo tak neco. Vyhodou (spec pro SQ) muze byt o 10l vetsi nadrz proti XC, to se mi libilo.

S XC je vetsi potiz nez vykon motoru samotny to omezeni Vmax na 180 (resp. 185 tacho). Hned po koupi jsem hledal, kde to odblokovat, ale po roce jsem si na to v podstate zvyknul. Nekolikrat za rok potrebuju preletet Nemecko a tam to chybi. Na druhou stranu i pres to Nemecko uz se neda jet uplne rychle. Ale kdyz potrebujes dokoncit predjizdeni, je to vopruz. Proste to auto pekne tahne a ve 180 ti nekdo sebere plyn.
Volvisti v Braniku rikali at prijdu po zaruce :-). JInak to asi umi jen 1 servis u Stuttgartu.
Reseni XC muze byt T8 se vzduchovym podvozkem, to pojede pekne. T8 jsem testoval a vykon tam nechybi.
Nicmene postupne vsichni s vice detma skoncime u Vklasse nebo Multivanu (nekteri Caddy teda). Vidim to kolem sebe. Vsichni vzdorujem, ale kdo uz prestoupil k nakladacku, nevidi cesty zpet. Takze kombinace dodavky a starsi 3ky kupe bude idealni :-).

riderhenry
21. dubna 2022, 14:38
0

Já předpokládám, že je to kvůli emisím. Jestli se ta převodovka nějak "učí", tak bych to spíš viděl na software, který prostě přepne auto do normálního režimu po ujetí nějaké vzdálenosti (tzn. nové auto projde emisními testy s lepším výsledkem a zákazníka auto přestane po nějaké době s*át). S kamarádem, co má XC90, jsme okrajově řešili i přehrání mapy převodovky, ale výsledek nebyl žádný. Ono to prostě neřadí tak dobře, jako ty osmikvalty ZF. S Polestar softwarem v podstatě nezměřitelná změna oproti sériovému stavu (ano, pořádali jsem opakovaný drag race těchto dvou švédských stodol, abychom si to ověřili). Omezená maximální rychlost mi vadí hlavně z hlediska nějaké filosofie, kdy si pořídím kus techniky a někdo jej uměle zneschopní, bez jakéhokoliv obhajitelného argumentu vůči mně (jako zákazníkovi). A to běžně nejezdím přes 180 km/h, takže bych to možná pomalu sám ani nepoznal...

T8 dynamikou určitě stačit bude téměř každému, ale zase už je to solidní balík komplikované techniky a pořád se to motá kolem toho čtyřválce. Ale osobní zkušenost nemám, tak to nechci úplně shazovat. Dodávkou to dopadnout klidně může, jen k nim mám lehký odpor - nějak nevěřím, že auto konstruované na převoz nákladu může poskytnout stejný komfort a další benefity pro lidi. Ale je jasné, že nejde házet do jednoho pytle Vklasse "v plné" s nějakou Toyotou Proace.

ma
martas2005
22. dubna 2022, 08:21
0

Nevim, nevim, beru to ‘uceni’ jako bachorky prodejce. Ta predvadecka mela uz par tisic a predpokladam, ze tomu kazdej nalozi, takze uz by mela byt naucena radit svizne ????.

Zrovna jsem vcera cestou pres DE premyslel o Polestar, takze asi usetrim…
A mel jsem zas nekolik situaci, kdy jedes 180 (sam v aute), za tebou rychlejsi a chtel bys rychleji dokoncit predjizdeni a uhnout. A proste to nejde.

Dodavku jedine V nebo novej Multivan, ostatni je jinde. Meli jsme na vikend od kamose XC (pred FL) na vyzkouseni jak se vejdeme. A pak od jinyho kamose V na poradny vyzkouseni jak se v tom jezdi. A vysledek jasnej, po 1000km chces radsi vystupovat z SUV, o tom neni pochyb. Zaroven si oba auta chvalej a nemenili by.

riderhenry
22. dubna 2022, 10:27
0

To je zajímavé. No jisté je, že všechny Audi, a možná i další auta koncernu VW, mají s tímhle problém. Možná s tím mají ty emise opravdu co dělat, jen tam chybí ta funkce postupného "znormálnění" auta (možná už se bojí dalšího skandálu). Nevěřím, že by to prostě takhle bezdůvodně podělali. Kdyby to na tu Q7 vypadalo reálně, zkusím tomu pár hodin dát a zjistit, co se s tím dá dělat. Už to není tak nové, tak by toho mohl být plný internet.

Polestar klidně zkus - pokud vím, když člověk do nějaké doby řekne, že není spokojen, vrátí software zpět a zákazník úpravu neplatí. Já tam rozdíl neviděl. Větší smysl bych viděl v klasické úpravě ECU, jelikož dnešní auta můžou být už výrazněji emisně přiškrcená. Ale zase je otázka, co právě vydrží ten čtyřválec. Osobně mám vysledováno, že při nějakém běžném dálničním přesunu ten motor poměrně dost pracuje a převodovka hodně řadí v situacích, kdy by člověk čekal plavnou jízdu na poslední kvalt. Ale taky nechci tomu motoru/autu křivdit - neznám nikoho, kdo by to utahal.

Zkušenost s V nebo Multivanem zatím nemám, vyjma nějakých TAXI jízd. Ale je to pro mě zatím dost těžko představitelné - ostatně ještě nedávno jsme zvažovali jako nejlepší variantu pořídit Multimac z Anglie a hodit ho do E90 a vzadu vozit až 4 děti :) Trochu víc si dokážu představit nějaký Escalade nebo jinou velkou "ameriku".

ma
marx
16. dubna 2022, 21:39
0

Galaxy (2020) máme, ale za tretou radou miesto na týždenný nákup nie je. Fakt nie, hoci bol by to super. Zase toho miesta tam je podobne ako v Grand Voyager, ktorý je tak o 30cm dlhší.

reagovat
Jakub Pospíšil
17. dubna 2022, 11:50
0

Pojme to dvě takové ty plastové skládací bedýnky, co se prodávají v supermarketech u kasy.

skodafil
24. dubna 2022, 12:04
0

O hybridním S-Maxu jsem dost uvažoval. Podařilo se mi ho na chvíli půjčit a neprošel. Auto byla novinářská predváděčka, takže předpokládám auto v pořádku. Tolik vychvalované jízdní vlastnosti jsem nenašel. Auto se naklánělo jak autobus. Výkon mizerný, pořádně to nejelo. Porovnávám se starým Mondeem 2,5 s automatem, které tedy zůstane doma a hledání nástupce pokračuje.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem