načítám data...

Ford bude oblbovat majitele tříválců zvukem většího motoru

Koupili jste si tříválec s vidinou úchvatné spotřeby a teď vás štve, že jezdíte za devět? Podle Fordu řadíte jako dobytek.

zobrazit celou galeriiAutíčkářův hejt: Ford bude oblbovat majitele tříválců zvukem většího motoru

Ford odhalil údajný problém stojící za tím, proč mají extrémně downsizované motory mizernou spotřebu, na hony vzdálenou od atraktivních údajů na papíře. Na vině je prý fakt, že řidiči řadí podle zvuku místo toho, aby koukali na otáčkoměr (ano, takhle to skutečně řekli), a řadí tedy ve vyšších otáčkách, než by bylo vhodné. 

Kdo někdy jel s malým tříválcem, ví naprosto přesně, proč tomu tak je. Hlavně v nízkých otáčkách zní motor jako něco mezi rozhádanou Jawou 350 a sekačkou na trávu. Tříválce až na čestné výjimky drnčí, dělají bordel a v minimálních otáčkách, ve kterých bychom s nimi měli jezdit, působí, že každou chvíli opustí motorový prostor. Normální řidič, mající alespoň nějaký cit k technice, tak nenechá motor plácat v tomto režimu, ale dopřeje mu alespoň nějaké otáčky, aby se jednotka cítila zdravěji.

Značka s modrým oválem ve znaku ale přišla na to, jak tomuto nekorektnímu a tristně neekologickému chování zabránit. Z reproduktorů se na nás, stejně jako v případě mnohých rádoby-sportovních modelů, bude linout falešný zvuk motoru. Tentokrát ovšem nejde o to, navodit pocit, že sedíme ve sportovním autě. Tentokrát se bude navozovat pocit, že náš motor běží mnohem hladčeji.

Mezi jednotlivými detonacemi motoru pod kapotou se ponese do interiéru elektronicky syntetizovaný zvuk o nízké frekvenci, který pocitově vyplní a vyhladí mechanický zvuk motoru. Je totiž logické, že když uslyšíme dvojnásobek zápalů, uslyšíme místo tříválce prakticky šestiválec a tedy mnohem přijatelnější a zdravější chod. Podle Fordu tak budeme řadit dříve a tím pádem směřovat k utopické papírové spotřebě. To jsme zase dopadli…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Je
JeepCH88
10. května 2016, 13:00
2

Když byl na autíčkářovi článek na apríla o zákazu okruhové ježdění tak jsem tomu celou dobu věřil, až při pročitání komentářů mi došlo, že to je apríl.
Když jsem četl tohle tak jsem od půlky řešil co je dneska za den..... Kam jsme se dostali že opravdová oznámení automobilek jsou méně uvěřitelná než články na Apríla :D

reagovat
Chase
10. května 2016, 13:02
0

Tak v příštím kole zmizí motor úplně a místo pedálů se objeví šlapátka, radio bude simulovat zvuk šestnáctiválce z Bugatti a masážní sedačky budou do jeho syntetického zvuku jemně vybrovat, aby byl pocit opravdu dokonalý... nic, jdu se z této představy nevzhledné budoucnosti decentně vyzvracet a vrátím se zpět k worku, abych vydělal chcechtáky na provoz a údržbu svého, z dnešního eko pohledu téměř nepřijatelného pětihrnku...

reagovat
ha
habanero
10. května 2016, 13:43
0

Ach jo, no sranda, ale původ problému bych viděl v lidech (popř. firmách), kteří si koupí tříválec a pak ho vláčí denně ve 150 km/h po dálnici (místo nějakého alespoň 1600ccm) nebo naopak s ním jezdí jen po městě, kde se zmíněný motůrek musí nadechovat přes turbíčko, jak přes inhalátor a protože by jinak auto nerozpohyboval, tak si samozřejmě bere a tím taky žere. Bych se potom nedivil, že bere tříhrnek i 9 litrů i když jsem to od nikoho známého ještě neslyšel (a taky moc těch lidí kolem mě 3-šálek nemá) :-D horší je, že někdo (například žena) o tom ví prd, prodejce jí vychválí tříhrnček a ona ani neví, do čeho jde.. přitom člověk nemusí jet Ecorally tempem, aby s tím tříválcem jel za málo, ale chce to taky nejet pořád brzda plyn. Jsem zvědav na ten výtvor od VW v Oktávě.

reagovat
bitner
10. května 2016, 14:55
0

Spotreba se stala regulernim fetisem. Pritom to neni primarne o otackach, ale jak uz tady zaznelo o pouziti motoru a taky o stylu jizdy. Mel jsem moznost najet asi 500 km s 1,2 HTP Roomsterem 51 kW a ten tocil na 5 ve 140 tacho tezko uveritelnych 4750 rpm. Jenze ono to ani jinak neslo, pokud se to auto vubec melo na tech 140 dohrabat.

reagovat
Mírus
10. května 2016, 15:34
0

Nechci sýčkovat, ale aby pak důsledkem této "eko" snahy nebylo podtáčení motoru a tím třeba vysypané dvouhmoty a jiné typické kratochvíle:-).

reagovat
Dominik Valášek
10. května 2016, 16:04
0

No samozřejmě, že ano, ale sem už eko-byrokrati nevidí :-) Stejně jako majitelé dieselů s common-railem, dvouhmotou a filtrem pevných částic, koukají jen a pouze na okamžitou spotřebu...

martin_100
10. května 2016, 16:34
0

Kamarád mí litrovej tříhrnek v connectu říkal že to sotva jede prázdný a běda jak něco naloží....

reagovat
Tomáš Trýska
10. května 2016, 17:53
0

Nemá ten tříhrnek náhodou 100 koní?

martin_100
10. května 2016, 21:19
0

Netišim ale už od pohledu do takový krabice dát tak nuznej motor může jen blázen....

Goldies
10. května 2016, 19:44
0

A ted otazka, je horsi tohle vyrabet a prodavat, nebo tenhle nesmysl kupovat?

reagovat
ha
habanero
11. května 2016, 23:08
0

Většina lidí si jde prostě koupit auto. Nečtou autíčkáře. A to je jejich chyba! :D

La
Lambdacore
10. května 2016, 21:12
0

Zapomina se na 1 podstatnou vec: nizke otacky nicemu nepomuzou v rezimu, kdy po motoru chceme praci... protoze kdyz to ma potom zrychlit, spotrebuje mnohem vice oaliva, aby se popral s nizkou efektrivitou v nizkych otackach. Zarazi me, ze se tohle tak malo zohlednuje.

reagovat
Tomáš Trýska
11. května 2016, 06:58
0

Protože všechny zajímá jen bod nejnižší měrné spotřeby. That's all folks.

BigBang
14. května 2016, 19:39
0

Každý motor má určitou oblast, kde dosahuje nejnižší spotřeby. Ta oblast je většinou poměrně v nízkých otáčkách. Jde o to, že v těch nízkých otáčkách, řekněme 1500 ot./min, motor na vnější charakteristice nedává takový výkon jako třeba ve 3000 ot./min. My po motoru požadujeme na pohyb vpřed ustálenou rychlostí dejme tomu 20 kW. V těch 1500 otáčkách motor dokáže dát maximálně 25 kW, kdežto ve 3000 má max. výkon 60 kW. Proto pokud pojedeme a motor bude točit 3tis. klapka bude zavřená skoro úplně, protože musí nějak zregulovat přísun vzduchu - zaškrtí ho, do válce tak jde nižší tlak = nasajeme méně vzduchu => nadávkujeme méně paliva => nižší, požadovaný, výkon. Pokud točí motor 1500 klapka je otevřená téměr na maximum = ke škrcení téměr nedochází => motor pracuje téměř s nejvyšší možnou účinností. Když se začneme dostávat do příliš nízkých otáček, tak tam se zase začnou projevovat mech. ztráty a jiné blbůstky. Podstatou downsizovaných motorů je úvaha, že většinu času potřebujeme jen část výkonu, třeba 20 kW na udržení 90km/h a vyšší výkony využíváme jen ve zlomku času z celkové doby práce motoru. Z toho pak plynou takový výtvory jako tříhrnek ecoboost nebo TSI. Pokud tedy někdo jezdí ve stylu jaký automobilka uvažuje, že se bude jezdit, tak bude mít nízkou spotřebu, ale otázka je, co na to řeknou různé komponenty, když se má motor většinu času klepat kolem rezonančních otáček...

Št
Štěpán+
15. května 2016, 00:00
0

Kolik mají v dnešní době +-100kw nafty normovanou spotřebu?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Citroën C4 1,6 VTi 2011
Citroën C4 1,6 VTi

2011 rok výroby
120 koní výkon
1 595 ccm objem

Lincoln Continental Continental Tovn Car limousine 1978
Lincoln Continental Continental Tovn Car limousine

1978 rok výroby
190 koní výkon
7 500 ccm objem

Chevrolet Corvette C6 2007
Chevrolet Corvette C6

2007 rok výroby
420 koní výkon
6 000 ccm objem

Buick Skylark 5,7 V8 1968
Buick Skylark 5,7 V8

1968 rok výroby
229 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem