načítám data...

Elektrické Dacie se dočkáme už příští rok

Vzorem jí pravděpodobně bude asijský Renault. Povede se značce rozšířit elektromobilitu mezi prostý lid?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dacia je dnes vnímána jako automobilka vyrábějící laciné vozy opatřené velmi konzervativními pohonnnými jednotkami, zkrátka levná a jednoduchá auta. Leč už příští rok by tato image mohla dostat pořádnou trhlinu. Na trh totiž zamíří historicky první model značky s elektrickým pohonem. A ačkoli si prý zachová nízkou cenu v porovnání s konkurencí, konstrukční jednoduchosti srovnatelné s nepřímovstřikovým benzínem se tu nedočkáme.

Nový elektromobil se zatím v interním materiálech jmenuje “Dacia city urban car”, což napovídá, že půjde o malý automobil do města. Pravděpodobně se tak délkou zařadí v portfoliu pod v současnosti nejmenší Sandero.  

Velmi pravděpodobně půjde o přeznačkovaný Renault City K-ZE (elektrická verze Renaultu KWID), který se v současnosti prodává pouze v Asii. Ten se v současné době nabízí s motorem o výkonu skromných 45 koní a 125 Nm, který si bere energii z 26,8 kWh baterie. Parametry vozu tak nejsou nijak dechberoucí – maximální rychlost 105 km/h ani maximální dojezd do 200 kilometrů by pravděpodobně neuspokojily ani skromné zákazníky Dacie. 

Dá se tak předpokládat, že do karoserie Kwidu se nastěhuje nové pohonné ústrojí, dost možná to, které se letos představí v elektrickém Renaultu Twingo. Oproti asijské variantě bude muset být evropská verze také dovybavena některými povinnými asistenty a bezpečnostními prvky. Je tedy nasnadě, že lákavá cena zhruba tři sta tisíc, za kterou se K-ZE prodává v Indii se znatelně zvýší.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pochtli
17. února 2020, 16:51
0

První automobilka, která by pochopila, že za autíčko na baterky opravdu většina "hůře" situovaného obyvatelstva nedá těžce vydělané peníze jen kvůli pofiderní EKOimage či značce, jako ti "lépe" situovaní. Pokud to dojede reálných 100 km a pořizovačka nepřeleze 400-500 tisíc, tak to bude ideální přibližovadlo do práce po městě.

reagovat
Ke
Kerosin
20. února 2020, 20:17
0

Přesně, vůbec nechápu co myslel autor tím, že dojezd 200km by běžného uživatele neuspokojil. Naopak, myslím to je pro leckoho i dvoudenní dávka. S tou cenou by to bylo super, protože dát za auto milion, nebo téměř milion, no to může málo kdo, ale něco těsně pod půl milionem by se za auto jezdící na elektřinu už vyplatilo.

Caddy
21. února 2020, 18:25
0

Mne by to stacilo i na bezny tyden :-D

beastar
17. února 2020, 16:59
0

Hmm pokud to bude stát víc jak 500 000 budou prodeje mizerné. Na Západě chybí image a v České Republice ... chybí všechno. Ti co mají na éčko jako druhé auto tohle nikdy nekoupí. Kdo jezdí po městě denně do práce furt raději skočí do Fabiatica. Tak to je. Úspěch Renaultu Zoe... Ani přes masivní reklamu 99% země neví že takové auto je...

reagovat
krab
17. února 2020, 17:33
-1

Myslím si to samý. Teď bude otázka jak se budou prodávat elektrická Citigo, který jsou ceníkově za 479, ale co vidím na sauto, tak se nabízejí i levněji. Jako už u hranice 400... A to má 36.8 kWh baterku + 61kw a 212N.m, což není taková trága na malý městský auto.

Pokud by Dacia nabídla to samý za stejnou cenu, ale s větším prostorem, možná by uspěla, ale pak by pohřbily zase Zoe, který má cenovku úplně ulítlou.

Možná se pletu, ale myslím si, že zatím má šanci v Evropě ovládnout segment éčka (jako druhýho auta do rodiny) v nějakým rozumným rozměru, slušným výkonu a dojezdu Volkswagen ID.3 Pokud jim to vyjde a ta auta začnou dodávat a budou skutečně fungovat tak jak Volkswagen propaguje, bude to za cenu kolem 30 tis euro opravdu dobrý. Ale to teprv uvidíme...

Pochtli
17. února 2020, 22:34
0

U té dáčky bude hrozně záležet na nastavené ceně a zda dokážou využít své hlavní výhody - prostor na krámy v kufru. PS: Krabe, fakt si myslíš, že se víc rozšíří jako druhé auto do rodiny něco, co bude stát 700.000+?

krab
17. února 2020, 22:45
-2

Abychom se správně chápali. Tím pojmem rozšíří si myslím tak 10% trhu. Ten celý segment EV.
Jak říkáš - je to drahý. Na to co to umí je každý EV auto vlastně kravina. Z logiky věci. S žádným, ani tím nejdražším nemůžeš volně a svobodně jezdit tak jak jsi zvyklý z auta se spalovacím motorem.

Přesto je na nich něco přitažlivého. Je to iracionální a je to takovej ten element - juuu nová hračka co funguje a jezdí prostě jinak. A prostě určitou klientelu, tu movitější to může zaujmout.

Průser je jak podotknul Beastar, že tahle klientela nechodí objednávat auta k Dacii. Celej ten systém je momentálně řekl bych rozesranej těmi regulacemi a pokutami za C02 atd... Automobilky přestávají prodávat obyčejné low endy se čtyřválci třídy 1.2-1.6 litru a místo toho se vymýšlejí kokotiny. A ta Dacia bude nejspíš jedna z nich.

I to Citigo iV ačkoli je o něj trochu zájem v rámci prodejů v tomto segmentu je trochu blbost. Za skoro půlmíč máš auto, který stálo před nedávnem nový 250 tisíc a mělo úspornej živej litr o výkonu 75 koní a spotřebou reálně kolem 5 litrů. Měl jsem ho na týden na vyzkoušení v minulosti, jedno to Citigo a bylo vážně hodně nežravý. Jenže v EU tabulce to vychází asi už na tu CO2 pokutu a rázem se to automobilce nevyplatí pokračovat prodávat. Tak to nahradí EV verzí, která je o mnoho dražší a i když nabídne daleko lepší a klidnější odšťuch od semaforu z tý stinný stránky zas nabídne jen omezenou pohyblivost, protože s tím prostě nemůžeš jet kdykoli kamkoli. Prostě musíš neustále v hlavě přemýšlet a počítat kdy a kde budeš dobíjet.

Pochtli
17. února 2020, 23:20
0

Tohle je podle mě cílené na méně movitou klientelu, která po EV normální velikosti sice pošilhává, ale nemá/nechce za to dát víc jak půl miliónu nebo alternativa pro ty, kteří by jinak sáhli po ojetém kusu.
EV jako svobodně vybraná alternativa je do města ideál, pokud ho máš kde dobíjet. Taky bych se tomu nebránil. Proti spalováku za 1/2-2/3 ceny ale nemá EV šanci, to tu víme všichni (bohužel i EU a automobilky).

Sc
Sch
17. února 2020, 18:15
2

Pominu všechno ostatní, ale elektrický pohon je konstrukčně ještě jednodušší než nepřímovstřikové benzíny na rozdíl od spalovacího motoru si nespočet kutilů zvládlo eleketrický pohon zkonstruovat z běžné dostupných komponent a zastavět do auta v garáži. Jen není konzervativní ani levný. Tedy pohon samotný by byl hodně levný, kdyby se produkoval ve stejných počtech jako benzínový, ale akumulátor je drahý a ani masová výroba je v nejbližší době nezlevní, protože nestíháme těžit lithium a další potřebné prvky.

reagovat
gramo
21. února 2020, 14:11
0

To jo. Taky jsem nedávno s překvapením zjistil, že historie Porsche začíná... elektromobilem!
https://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_P1

sheogh
17. února 2020, 21:05
0

No konecne!

reagovat
beastar
20. února 2020, 20:34
0

Krásná ironie. Už se taky nemůžu dočkat až přijedu na Dacia Days.... (Na podvalu...) ... V tomhle! Hurá.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem