načítám data...

Drift Mode Focusu RS vznikl náhodou

31. července 2016, 21:19 15 komentářů M P Novinky

Náhoda nebo splněný sen každého vývojáře? Tak či onak, v původních plánech Focusu RS nějaký drift mode s největší pravděpodobností nebyl.

Zobrazit galerii

O driftovacím módu nového Fordu Focus RS se už napsalo a namluvilo tolik, až se zdá zbytečné začínat zase znova. Tenhle krátký pohled do zákulisí však za opětovné vytažení Drift módu na světlo světa stojí.

Vlhký sen všech puberťáků a funkce natolik nesmyslná, až se divíme jejímu zařazení do výroby, to je Drift Mode. Speciální volba nastavení pohonu všech čtyř kol umožňuje řidičům prohánět Focus RS bokem snáze, než kdy dřív. Tedy aspoň se to říká. Někteří předposraní úředníci a dopravní experti ve světě už jej dokonce chtějí zakázat, prý je nebezpečný. Ale o tom jindy…

Automobilka Ford také věnovala velké marketingové úsilí do propagace této nové schopnosti, ačkoli podle nejnovějších drbů to vypadá, že do výroby se funkce dostala tak trochu mimo rozvrh. Tyrone Johnson, manažer z divize Ford Performance se totiž v rozhovoru pro australský magazín Motoring nechal slyšet, že na ochotu Focusu RS k driftování přišli vývojaři během testování komplikovaného pohonu čtyř kol.

V autě tou dobou byl kromě šéfa z oddělení dynamiky také inženýr zodpovědný za kalibraci pohonného ústrojí s laptopem na klíně. V průběhu testování se pak prý onen inženýr otázal, zda by mohli vyzkoušet nějaké jiné nastavení. Protože se náhlá ochota k přetáčivosti setkala u šéfa dynamiky s úspěchem, řekl si ještě o trochu víc, což mělo představovat dnešní podobu Drift Mode.

Pak už zbývalo jen přesvědčit šéfa vývoje Raje Naira, kterému se ale prodejní potenciál nové vychytávky zalíbil natolik, že se osobně zasadil o zařazení nastavení s názvem Drift Mode do výroby.

A potom, že z kalkulačkou řízených korporátů nemůže vzejít nic pěkného a zábavného.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

martin_100
31. července 2016, 21:33
0

tak správně všechno zábavný zakázat lidi navlíct do šedých uniforem a pak bude světovej ráj...

reagovat
Sklenk@
31. července 2016, 22:48
0

To slovo drift mě už fakt neskutečně štve... Věcně ho používá každej s dírou v zadku, ideálně v každý větě dvakrát :-////... Kdo nedriftuje, ten je lůza, kdo driftovat nechce, ten je pošahanec... A člověk co si koupil zadokolku a nemá potřebu s nim neustále lítát bokem je pro některý lidi prostě divnej... Už je mi z toho trochu šoufl...

reagovat
František Čáslavský
01. srpna 2016, 00:39
2

Takovej hejt na drift od člověka, kterej to na trackdayích docela statečně prohání bokem? To bych nečekal :)

M P
01. srpna 2016, 07:48
1

Jako upřímně, já té všeobecné popularitě driftů taky moc nerozumím, ale přítomnost takové fíčury u Fordu mi přijde sympatická.

Sklenk@
01. srpna 2016, 10:02
1

Ano, je to tak... Otevřeně přiznávám, že jsem zatím většinou na TD jezdil vzadu na plecháčích se zimákama a otevřeně se za to stydím...

Shrnul bych to asi tak, že drift jsou pro mě osobně přehnaný, nesmyslný úhly (který auto akorát brzděj), neustálý pádlování s ruční brzdou (než aby si hráli s kvaltama a váhou) a hlavně honění nesmyslných koní jen proto, aby dokázali zapálit závodní slicky a hulilo to...

Moje představa o "dokonalý" jízdě je tlačit auto na limit (ano spíš o tom sním, než že bych tak jezdil :D ) takovým způsobem, aby začínalo klouzat, prtž prsotě jedeš tak moc rychle/agresivně/ prostě na vrcholu jeho dovedností. Stále ale takovým způsobem, u kterého jde o co největší rychlost...

Neříkám, že se občas rád nekouknu na nějaký klouzací videa, ale to je zase něco jinýho, než může člověk tady v CZ a obecně ve světě krom japonska vidět -> tj. 200-300hp na hranici možností, bez ruční brzdy a rozhazování vahou.

Svoje názory nikomu nenutím a určitě má každej právo na svůj, jen se mi tahle doba zdá jednoduše "předriftovaná"... A za svoje zadní zimáky se stydím :D ...

M P
01. srpna 2016, 10:06
1

Souhlasím s tebou. Já se kvůli tomu cítím občas méněcenně, protože v mém motoristickém okolí driftuje leckdo, pak člověk pořádá tyhle trackdaye a tam se to háže bokem jedna báseň, přicemž působíš jako největší kazišuk a kacíř, když ty lidi musíš umravňovat. Takže předriftovaná dnešní doba určitě je.

A o to víc mě těší takový plechcup, kde to borci tlačí na maximum a jedou čistou stopu, a souboje jsou vyrovnané atd. Já vím, že s většinou PC aut se moc bokem nedá, ale už se objevují pomalu i zadokolky.

Vavris Vavrisovic
01. srpna 2016, 10:18
2

Sklenko, o tom snad napíšu editorial :-) Vnímám to hodně podobně. Baví mě boky, ale takové ty vzniklé spíš z čirého tempa a nasazení než cílené pálení gum pro efekt.

Sklenk@
01. srpna 2016, 10:20
1

Já to mám s okolím tak, že to jsou všichni:
a) mechanici co si všechno udělají na koleni a sypou každou chvíli
b) hovada, co ač v noci jedou lítat do provozu jak vypnutý
c) oboje

Já nejsem ani jedno a vždycky myslím na to, co by se mohlo stát... S tím plechcupem vím o čem mluvíš. Byl jsem teď na RallyX v Sedlčanech i na Autocrossu v prdelce u nás na chalupě a nasazení i výkony super, jen tam prostě chyběj ty zadokolky no :((( ... A pokud se nějaká objeví, doplatí na to, že honit předokolky na výjezdech je mnohem jednodušší a že jakýkoliv kontakt vždycky víc odnese RWD...

PeterLuk
01. srpna 2016, 11:54
1

Ja to vnímam ako Matěj. Je pravda, že z driftu sa robí niečo úžasné, a kto nedriftuje pomaly ako nebol. Často je to až trápne... Ale v tomto prípade, buďme radi, že tam Ford dal niečo takéto namiesto vypínania valca či iných eko-bezpečnostných systémov.

Trinom
01. srpna 2016, 13:26
0

Ono to je s driftem i čistou stopou těžké. Na drift se hezky kouká, ale když si člověk zkusí obojí, tak většinou dospěje a zůstane u čisté stopy, kde občas nechá zadek trošku uklouznout.
Na druhou stranu, když prší, nebo nasněží, tak i tu svou loď klidně povodím trošku bokem (v rámci slušnosti).

Ku
Kujon
04. srpna 2016, 11:16
0

Tak v ramci 'slusnosti' to je jasne >:D

PeterLuk
01. srpna 2016, 00:54
0

Zaujímavé :D A je fajn, že sa ešte niečo také stáva, ak je to teda pravda.

reagovat
M P
01. srpna 2016, 09:21
0

Tak mnohem víc by mě těšilo, kdyby tyhle věci navrhovali už od začátku, ale co, aspoň to máme i tak. Hlavním důvodem, proč to nakonec do výroby zavedli bylo jejich přesvědčení, že se díky tomu navýší prodeje Focusu RS a získají nové zákazníky.

Ronin
01. srpna 2016, 10:08
0

Zaujímavé,aj tak sa mi z celého článku páči horná fotka.Konečne vidím nové RS so striebornými kolami.Mnohonásobne lepšie než tie ohrané čierne.

reagovat
M P
01. srpna 2016, 10:58
0

Přiznám se, že jsem na kola ani nedíval, jen se mi tahle fotka celkově líbila. Některé press fotky jsou krásné, ale už jsme je viděli, tahle je taková neokoukaná. A taky jsem odpůrcem černých kol, vlastně i jinak barevných. Pokud už barevné, tak třeba nějaké gun metal, nebo jak má Vavris na MX-5, takové lehce bronzové, ale stále barva kovu. Různé pastelové a jiné barvy, no fuj, to opravdu nemůžu.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem