načítám data...

Clarkson suspendován. Konec Top Gearu? Co bude když nebude? UPDATE: Šlo prý o jídlo!

10. března 2015, 21:40 30 komentářů Vojta Dobeš

Jak už asi víte, Jeremy Clarkson byl po hádce s producentem suspendován z vysílání, příští díl TopGearu se zatím nebude vysílat a Jeremy zůstává mimo, než se věc vyšetří. Co se ale stane, když ho vyhodí? Bude to konec světa? Může to být dobře?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Svět petrolheadů se dnes otřásl. Celosvětově nejsledovanější pořad o autech, britský TopGear, možná přijde o svou hlavní postavu. Jeremy Clarkson byl suspendován a jeho práce pro televizi BBC je (opět) v ohrožení, protože si nejspíš (opět) pustil ústa na špacír. Tentokrát se pohádal s jedním z producentů takovým způsobem, že to skončilo jeho okamžitým suspendováním a následující díl TopGearu se nebude vysílat.

Facebook, Twitter a stránky automobilových magazínů a blogů podle očekávání okamžitě zaplavil příval zoufalých výkřiků. Znamená to konec TopGearu? Co se stane, když TopGear nebude? Jak se bez něj obejdeme? Může TopGear fungovat bez Clarksona? Na co se budeme dívat, když TopGear nebude?

Pojďme se na to ale podívat z jiného úhlu. Odhlédněme od faktu, že BBC by měla být baštou demokracie a svobody slova, což úplně neladí s vymáháním orwellovského newspeaku politické korektnosti a hrozbami vyhazovem za cokoliv, co byť jen náznakem připomíná rasismus. Přestože důvod je špatný, TopGear máme rádi a Jeremy Clarkson ho udělal tím, čím je, nemůže být nakonec dobře, pokud bude odejit?

Než začnete shánět moji adresu a hledat vidle a dlažební kostky, nechte mě ještě chvilku pokračovat. TopGear, ať už ve své podobě televizní nebo později v papírové, která se na několik úžasných let stala jedním z hlavních zdrojů mé obživy, pro mě v motoristickém i pracovním životě znamenal opravdu hodně a zásadně mě ovlivnil. Začal jsem ho sledovat někdy před deseti lety, ještě než zavládlo všeobecné nadšení a povyk (ano, dřív než to bylo cool) a dlouho jsem si nenechal ujít jedinou epizodu.

Jenomže za poslední přinejmenším rok jsem neviděl ani jednu. Částečně to může být nedostatkem času, ale to nemůže být jediné vysvětlení. Viděl jsem úžasnou sérii "Cars of the People" Jamese Maye. Viděl jsem několik "neautomobilových" seriálu. A TopGear ani jeden.

člověk popularity a postavení jeremyho clarksona ke svému působení bbc nepotřebuje

A očividně to není jen mnou – i mnoho kamarádů a známých, kteří stále sledují TG pravidelně, pravidelně žehrá, že už to "není co to bývalo". Možná je to tím, že vzájemná chemie Clarksona, Maye a Hammonda, jakkoliv v začátcích brilantní, už je tak trochu vyčpělá. Nebo je to tím, že se z původního receptu na inteligentní britský humor o automobilech stala velkolepá show s výbuchy, cestováním, akcí a také nějakými automobily. Nebo tím, že začalo být víc než dřív patrné, že všechno má svůj scénář.

Tak či tak, TopGear už má svou "zlatou éru" za sebou a potřebuje nějaký "kopanec", který ho oživí. Nebo který z něj udělá něco úplně jiného a dá stávajícím moderátorům příležitost se zastavit, zamyslet, a možná vymyslet něco nového, originálního a zajímavého.

Ať už to dopadne jakkoliv, je totiž jistá jedna věc. I pokud bude Jeremy Clarkson z BBC skutečně vyhozen, nebude to konec jeho pořadů. Člověk jeho popularity a postavení totiž veřejnoprávní televizi jednoduše nepotřebuje. Je samozřejmě pohodlnější nechat se produkovat velkým molochem, poskytuje to jistotu a stabilitu a skýtá to možnost být každou neděli večer prostřednictvím obrazovky přítomen v signifikantní části britských domácností. Ale konec spolupráce by pro Clarksona znamenal nepříjemnost, nikoliv zkázu.

Existují jiné televize, které jsou soukromé a tudíž hledí mnohem více na příjmy než na to, jestli někomu Clarkson politicky nekorektními řečmi šlápne na kuří oko. A i kdyby se taková televize nenašla, existuje internet. Vydělávat si natáčením internetových videí o autech je sice, jak dobře popsal Chris Harris, téměř nemožné, ale jsou výjimky. A Jeremy Clarkson takovou výjimkou je.

Šíření přes YouTube by pravděpodobně nepřineslo takové peníze, aby to stačilo na házení aut z vrtulníků a cestování po celém světě se suitou techniků a kameramanů v Range Roverech, ale třeba by to nakonec bylo lepší. Třeba by se Clarkson se svými kolegy (ať již s Jamesem a Richardem nebo s někým jiným) musel vrátit k tomu upřímnějšímu a realitě bližšímu stylu, který provozovali na začátku. A nebo by ho to donutilo vymyslet něco nového a zajímavého.

A my bychom už nemuseli nové díly hledat na torrentech nebo stahovat z Uloz.to. Takže, přátelé, žádnou paniku. Vsadím se, že ať to dopadne jak to dopadne, bude na co koukat.

DOPLNĚNÍ:

Právě jsme získali nové info. Jeremy prý dal v hádce jednomu z producentů pěstí. To pro jeho další setrvání ve službách BBC nevypadá zrovna dobře…

DOPLNĚNÍ DRUHÉ:

Podle čerstvého článku v deníku The Independent byl napadeným zaměstnancem BBC asistent produkce Oisin Tymon, který měl na starosti catering. Když na konci dlouhého natáčecího dne nebylo "na place" nic k jídlu, začal hladový Clarkson "vidět rudě" a rozhodl se šestatřicetiletého viníka inzultovat.

Takže vidíte. Není to vůbec o rasismu. Stačilo by, aby bylo na place pár uzenáčů a trocha cikorky, a všechno bylo v pořádku.

DOPLNĚNÍ TŘETÍ, S OTÁZKOU PRO ČTENÁŘE:

Co myslíte, měl by Jeremy Clarkson nastalé situace využít a stát se novou tváří reklamy na Snickers?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bi
bitner
10. března 2015, 21:56
0

Tohle se mi libilo:

(ne ze bych to videl v tom 98, videl jsem to pred necelym rokem, kdy jsem se stal nadsenym majitelem pomalu reznouciho krasavce z roku 99).
Ty veci, co z toho udelali potom, to me naprosto mijelo - nemam rad bezucelne niceni fungujicich veci, k nemuz se ti panove docela casto uchylovali.

reagovat
Mi
Mira
10. března 2015, 22:09
0

No ono už to pěkně dlouho není o autech ale o show s auty,pekelně propracovaná,sakra drahá ale je to jen show.A stejně jako každá show má svůj počátek,zlatý střed a pomalý pád.

reagovat
martin_100
10. března 2015, 22:56
0

Upřímě já mam TG moc rád a bez Jezzovo vybranýho humoru by to nebylo vono. Že je to show mi nevadí. Jak vypadal TG před lety netušim páč ty díly neznam. Ani je nepoznam protože anglicky umim maximálně pozdravit a koukat na něco čemu nerozumim je ztráta času. Ale mrzí mi to bo jsou ty starý kousky jistě skvělý. Takže sem na TG přišel až když začal být COOL. a propadl mu. Viděl sem pár dílu americký kopie TG a to byla vysloveně nuda ... chybí Jezza a James .. Hammond neni taková vyhraněná osobnost jako ty dva.
Prostě TG mam rád Clarksona taky a bylo by mi líto kdyby mě prostřednictvim obrazovky přestal bavil v pravidelných intervalech.

reagovat
Honza Hamster Křeček
10. března 2015, 22:59
0

Nejdřív sem měl chuť tě za ten článek poslat někam, protože už úvodní myšlenka "TopGear už delší čas nesleduju, ale prej je to blbý" mi připadá trochu ujetá nebo přinejmenším nedostatečná jako podklad k publikaci textu, ale v něčem máš nakonec pravdu. TopGear nezemře jen proto, že se Jeremy Clarkson nepohodne s BBC a i kdyby, svět se nezhroutí. S čím ale nesouhlasím, je ten údajný pokles kvality. Ano, TopGear už je docela okoukaný formát, ale ze své síly neubral ani při 22. sérii. Podle mě tu hraje roli efekt, který tolik nemáš rád u starých aut a dnešního pohledu na ně - starých dílů TopGearu je prostě víc a když si z nich zapamatuješ jen ty nejlepší, nemají díly nové série, kterých je šest nebo sedm, příliš šanci. Ale v každé sérii byly lepší a horší díly, kvalitou je TopGear až překvapivě stálý...

reagovat
BobAsh
10. března 2015, 23:50
0

Ona tam je kauzalita. Před pár lety bych si ten TopGear nenechal ujít a hned bych sosal čerstvý díly. Teď jsem si nechal ujít asi tři série.

Kdyby to bylo furt stejně dobrý, tak se to nestane. Ale mě to prostě už nebaví tak jako na začátku.

Honza Hamster Křeček
11. března 2015, 00:09
0

A nemůže to být prostě tím, že pro tebe už je to ohraný? Pořád ty samý lidi, pořád ten samej formát, pořád ten samej druh humoru. Ale to je TopGear. To je jako napsat Rolling Stones něco jako: "Hele poslouchal sem vás roky a moc rád, ale poslední dobou už mě to tolik nebere, nechcete se teď dát radši na jazz, to by mě bavilo víc...?". Podle mě kdo v posledních letech objevil TopGear, byl z něj úplně stejně nadšenej, jako ty před mnoha lety.

BobAsh
11. března 2015, 00:14
0

No, právě že to trochu jako Rolling Stones je. Nový TopGeary jsou Voodo Lounge. Pustíš si to, když bys to objevil teď, tak ti to přijde dobrý, ale není to taková bomba, aby ses kvůli tomu pro tu kapelu nadosmrti nadchnul. Na to si musíš pustit Exile On Main Street.

martin_100
11. března 2015, 00:16
0

Křečku přesně tak to je viz můj příspěvek. Baví mě to furt ikdyž kolikrát proběhne coole díl co sme viděl třeba 3x stejně se podívam a pobavim se.

Honza Hamster Křeček
11. března 2015, 00:34
0

Jenže "Stouni" sou pořád skvělá kapela, stejně jako Profesionálové dobrej seriál a Cimrmani skvělý divadlo. A přitom už ani na jednom neujíždím jako před léty, člověk potřebuje hledat nový věci, jinak se začne nudit... A kdyby se TopGear pokoušel měnit, aby tě nezačal nudit, dopadl by stejně, jako kdyby se Rolling Stones pokoušeli o jazz....

BobAsh
11. března 2015, 00:44
0

Stouni už dobrá kapela nejsou, rozhodně ne teď. Teď už neuměj ani pořádně hrát. A i v době, kdy ještě byli plně funkční, už jejich novější alba zdaleka nedosahovaly úrovně těch ze začátků. Když si chci pustit Rolling Stones, tak si pustím Sticky Fingers a nepustím si Bridges to Babylon.

Není to jako Leonard Cohen, od kterýho si loňský Popular Problems pustím možná radši než věci ze 70. let, protože je čím dál lepší.

Re
Redguy
11. března 2015, 07:26
0

Sebelepsi show casem vycpi, ale zrovna aktualni posledni serie je hodne dobra!

reagovat
Tomb
11. března 2015, 07:46
0

Čoveče Bobash, sezen si aktualni serii. Predchozi byla nuda ale tahle?! Je bomba.. vsechno tam slape jak za "starych" casu. Neleni a nacucej se po vecerech Top Gear energii.

reagovat
Sau
11. března 2015, 07:48
0

Top Gear sem sledoval od nejake mozna druhe-treti rady na BBC, kde ho vysilali s ceskyma teletextovyma titulkama (to fakt, nekecam) uz pred hoodne rokama a souhlasim s Vojtu, poslednich mozna 5 rad uz mne neprijde rekneme zrovna moc originalnich. Coz ale nejde brat jako neco spatneho, to je logicky vyvoj, nejde porad vymyslet nove super vtipne situace, veci atd. Byl bych zs to kdyby televizni Top Gear v podobe jake je ted nadobro skoncil, zrovna tato situace by pro to byla podle ma dokonala prilezitost.

reagovat
Al
Aleš Reif
11. března 2015, 08:21
0

Sice Jeremy byl poměrně často politicky nekorektní,ale bude mi chybět. No a co,že to byla show. V minulosti to opravdu bylo x krát lepší.Dobře ilustruje úpadek TV třeba Patagonský speciál. Jednoznačně ten nejslabší speciál v historii,chlapy jely pouze podle scénáře. Alespoň konec byl akčnější.

Trochu OT. Co napsat další díl 7 zapomenutých supersportů? V diskusi by se našlo určitě dost zástupců. Za mě jednoznačně silniční Toyota GT One. Původně to měl být homologační speciál Le Mans,ale vývoj trval tak dlouho,že mezitím tato povinnost vypadla z pravidel. Jediný vyrobený kus je vystaven v Muzeu Toyota Motorsport v Kolíně nad Rýnem.https://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q=toyota+gt+one+road&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.speedhunters.com%2F2010%2F04%2Fretrospective_toyota_gt_one_ts020_unfinished_business%2F&ei=Luz_VK2fD83jO7SFgMgB&bvm=bv.87920726,d.ZWU&psig=AFQjCNETfLleOQWMt1eKYfxRQfQBHT2DpQ&ust=1426144681545833

https://www.google.cz/url?
sa=i&rct=j&q=toyota+gt+one+road&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.ultimatecarpage.com%2Fcar%2F5919%2FToyota-GT-One-Road-Car.html&ei=Tuz_VJuDB4G7OPO_gfAO&bvm=bv.87920726,d.ZWU&psig=AFQjCNETfLleOQWMt1eKYfxRQfQBHT2DpQ&ust=1426144681545833

reagovat
Vavris Vavrisovic
11. března 2015, 08:37
0

Něco s tím zkusíme udělát :-)

wlko
11. března 2015, 09:10
0

Top Gear .....tie cestovateľské špeciály a rôzne challenge to bola parádna show. Ale Top Gear ako faktografický program za veľa nestojí...a to práve vdaka pánu Clarksnovi ktorý rýchlejšie hovorí ako rozmýšľa .

reagovat
GanGreen
11. března 2015, 10:40
0

Připravte si kameny.
Já osobně doufám že potahne do pi*i, a s nim i celej topgear... časopis mam rad, rad si počtu zajímavý věci o zajímavejch autech, ale ten pořad... To je jen ukazka toho co si vešechno mužou za penize od divaku dovolit, vubec to neni o autech, ale o tom udělat obrovskej humbuk a tim zvýšit sledovanost, a když vidim jak tam ničej (ikdyž třeba ralativně starý) normálně fungující auta, jen tak pro zábavu, tak mi to přijde dost smutný... Nehledě na to že už jsou vyčpělý, za ty roky hrozně okoukaný a nic novýho už nenabídnou...

reagovat
martin_100
11. března 2015, 11:39
0

Zas na druhou stranu vždycky sem chtěl zkusit jezdit s autobusem demoliční derbi ... nikdy sem neměl ani prostor ani dost autobusů tak sme rád že to TG udělal za mě a já to moh vidět ... ostatně hodit morris marinu na pandu z jeřábu to je věc co mě taky baví stejně jako průjezd renaultu magnum cihlovou zdí... ano může to bejt vnímaný jako ukázka na co všechno mám pořad dukáty .. ale taky to jde brát jako zmotnění klučičích představ ;-)

GanGreen
11. března 2015, 12:38
0

Ano, i taky by se to dalo brát, a věřim tomu že ještě před pár lety bych se u toho taky bavil, ale asi sem už ve svejch 26ti letech moc dospělej, a přijde mi to prostě nesmyslný... ;)

martin_100
11. března 2015, 12:48
0

no vidíš mě letos reálně hrozí třicítka a furt mi to baví :-D

GanGreen
11. března 2015, 12:53
0

To je v pořádku, o věku to totiž není... každej je tak starej jak si přizná :D Ale prostě, já jsem z nesmyslnýho ničení čehokoliv "už vyrostl" :) a proto mi Topgear v aktuální podobě nic neřiká, časopis je jinej, tam tyhle hovadiny nenajdeš...

Al
Aleš Reif
11. března 2015, 12:22
0

Třeba to bude jen restart. Vždyť v minulosti se tak již stalo.

reagovat
PepaSFI
11. března 2015, 14:52
0

já sleduju TG pravidelně a je fakt že dejme tomu předchozí dvě série byly slabší. Patagonský speciál taky ale ta současná série má zas grády. Tak jak teď u toho testu hodinek jsem se už dlouho nepobavil a je mi celkem jedno jestli Richard opravdu čtyři dny mrzl v horách nebo měl za smrkem luxusní karavan. A to dovádění s autama ve sněhu jsem si fakt vychutnal. TG není pořad o autech. Je to zábavný pořad s autama. Pokud někdo chce přeměřovat kufry, osahávat plasty a hodnotit čudlíkovitost čudlíků, tak tady nepochodí. Bohužel je to tak že pořad o autech je buď reklamou nebo podivnou blbinou. Anebo trapným fiaskem jako znovuzrozené a v tichosti opět ukončené Automotorevue.

reagovat
Ap
Apache
11. března 2015, 15:38
0

Doplnění třetí mě teda rozsekalo :-D.

reagovat
Ju
Jurgen
11. března 2015, 17:31
0

V zásadě souhlasím. Top Gear mě taky zásadně ovlivnil. TopGear se však zároveň bezesporu změnil. Za vrchol považuju cca 12. / 13. sérii, pak už skvělých dílů ubývalo.
Hlavní problém vidím v tom, že se začalo jet čím dál více podle scénáře nebo to alespoň začalo být víc patrné. Stejně důležitá je podle mě i jakási únava a opotřebení a to jak fyzická tak mentální. Velké množství TG Live akcí, plno cestování. To původní upřímné nadšení a radost už tam nevidím, vidím tři postarší unavené pány, kteří toho viděli, zažili a řídili tolik, že už je jen tak něco nenadchne...
Navíc je tam skutečně hodné hraní a podbízení se mladému publiku nesmyslnými eskapádami. Což je škoda, protože slávu si získali, tím, že byli sví.

Zastavení se a restart by mohl jen pomoci.

reagovat
Ma
Maara
11. března 2015, 17:49
0

Že zrovna prestanou vysilat tuhle serii , to me mrzi. Co díl , to pecka , a to ted meli přijít staré kabriolety :(.

reagovat
Al
Aleš Reif
11. března 2015, 18:16
0

Při brouzdání jsem našel tento zvuk
www.youtube.com/watch?v=ZzTYvHQWsW4

reagovat
Be
Beaumont
11. března 2015, 23:00
0

Auta miluju a sbírám, za petrolheada se považuju a fandím naprosté svobodě slova, ať si každý včetně Clarksona může říkat co chce.
Ale TG jsem viděl asi deset nebo dvanáct dílů a když skoro v každém zničili nějaké pěkné staré auto, které by šlo zachránit / uchovat (např. Mase Biturbo, Fiat Coupé z 90. let a další) nebo prostě jeli autem ze kterého tekl olej tak dlouho, až se zadřel motor, zjistil jsem, že tohle fakt vidět nepotřebuju. Čili na TG nekoukám, nechybí mi to a je mi fuk, jestli bude pokračovat, s Clarksonem nebo bez něj. Vlastn bych byl raději, kdyby už skončili a nic dalšího neničili.

reagovat
GanGreen
12. března 2015, 09:00
0

Amen

PepaSFI
12. března 2015, 14:46
0

máš poblíž vrakoviště? Zajdi se tam podívat. Vsadím se o cokoliv že tam najdeš nějaké zajímavé auto které by šlo zachránit. Takový je světa běh. Dnes tady jsme, zítra možná nebudem. Myslím že pro auto to není tak špatný konec, než je semele drtič, zahrát si ve velké show. Při natáčení filmů se ničí auta po desítkách, často takové že by za to tady leckdo prodal rodinu do otroctví aby je mohl mít. Jenže tam se to tak nebere. Ale jo, jsou v TG věci co bych teda nemusel, házení něčeho na něco není zrovna můj styl zábavy. No ale tady zas třeba půl národa jásalo u Kameňáku a mě je z toho na blití.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem