načítám data...

Bugatti mění majitele. Bude patřit Chorvatům.

21. září 2020, 11:54 13 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

O automobilce Rimac ví většina lidí jen to, že se v jejich elektrickém sporťáku málem zabil Richard Hammond. Teď se ale, zdá se, vše změní.

zobrazit celou galeriiNovinky: Bugatti mění majitele. Bude patřit Chorvatům.

O tom, že automobilka, která se dlouhou dobu držela na pozici výrobce nejrychlejších aut planety změní majitele, se v zákulisí povídá už docela dlouho. Podle informací, které zveřejnil Car Magazine to ale vypadá, že prodej je na spadnutí. Novým majitelem značky Buggati se má stát chorvatský Rimac. 

Ano, to je výrobce toho modrobílého sporťáku, ve kterém měl ošklivou nehodu Richard Hammond z Top Gearu. Celkem vyrobili sotva pár desítek aut, kromě Conceptu One mají ještě Concept S a model C Two. A když budeme hodně důslední, vyštracháme ještě přestavěnou BMW E30 s elektrickým hnacím ústrojím. A to je vše, tím historie Rimacu končí. 

Jenže i když svá auta nechrlí po tisícovkách, jde v oblasti elektromobility o uznávaného technologického leadera. Chorvatské elektrosupersporty jsou mezi nadšenci zkrátka pojem. Ale pro obyčejné lidi zůstávají (v lepším případě) tím autem, ve kterém se vyboural Hammond. Značku Buggati zná naopak i laik, sportovní úspěchy historie i současná produkce je zkrátka všeobecně známá. 

Samozřejmě zaznívají i hlasy o tom, že jde o svatokrádež nejhrubšího zrna a že elektrické Buggati je výsměch historii značky, jenže to tak úplně není. Buggati má zkrátka být to nejrychlejší auto, které si můžete pořídit. A je jedno, co ho pohání. Má být prostě jen velmi placaté, velmi rychlé a velmi drahé. A to Rimac zvládá na jedničku. 

A Volkswagen group o značku Bugatti tak úplně nepřijde. Jeden z členů koncernu, konkrétně Porsche, totiž vlastní 15,5% podíl v Rimacu, navíc se do budoucna počítá s jeho zvyšováním. Nakonec to tedy vypadá,  že budou všichni spokojení. Chorvati dostanou zvučné jméno, Volkswagen nemusí v nejisté době investovat do velmi drahého vývoje supersportu a nás pravděpodobně čeká v následujících letech Bugatti jak má být. Placaté, drahé a nejrychlejší na světě.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

sheogh
21. září 2020, 14:47
3

Nedokazu rict, jaky profil maji zakaznici Bugatti, ale vymenit technologicky skvost W16 za balik 18650 a elektromotor je za me chucpe... Uz to bude to jen dalsi placka na baterky

reagovat
Moses
21. září 2020, 15:15
0

"(v lepším případě) tím autem, ve kterém se vyboural Hammond" - V relacii mal ale lepsiu prezyvku - "ladyshaver" ;)

Inak jednu elektricku Bugattku uz maju predsa v ponuke :D

reagovat
Sedrik
21. září 2020, 16:48
6

Myslím si, že pro klienty Bugatti je to jedno:

Zdroj: https://www.motor1.com/news/50066/the-average-bugatti-owner-has-84-cars-3-jets-and-one-yacht/

Wolfgang Durheimer, Bugatti and Bentley CEO and president, has recently commented that the average Bugatti Veyron owner has a quite expensive car collection.

According to him, “the average Bugatti customer has about 84 cars, 3 jets and one yacht”. For comparison, he said the average Bentley owner has only 8 cars. “The clientele between Bentley and Bugatti is remarkably different”, he also stated.

Pokud má průměrný majitel Bugatti 84 aut se spalovacím motorem, tak mu může být u zadele, že jeho nejrychlejší auto (Bugatti) bude na baterky.

Můj názor :)

reagovat
Jan Machač
21. září 2020, 20:22
1

Přesně, hlavně to musí být nejvíc! ;-)

beastar
21. září 2020, 21:56
1

Ano nejvic vseho, vcetne ceny. A idealne nejmensi serie:) Mimochodem pekne si to ozdrojoval Sedrik. Co vic dodat thats it.

Petju
21. září 2020, 20:44
0

Nejrychlejsi? Neni to spise Koenigsegg, hm? Mam takovej dojem, ze Bugatti parkrat deklasoval dost slusne a hlavne, Christian si jede svoje i na vyvoj technologii, neni to zadna premotorovana predrazena sracka s cudlikama z Audi pro kopacky, ale skutecnej pokrok. Na Bugatti chcije pes. Koenigsegg je pokrok.

reagovat
Matěj Podhorský
22. září 2020, 10:17
1

Koenigsegg mimochodem, pokud se nepletu, právě s motory z Audi nějak začínal, ne? :) Koncept CC byl poháněn V8 z audiny. A CC8S potom mělo motor, který vycházel z Fordu...
Tady ten pán o tom kdysi docela pěkně napsal :D
https://www.autickar.cz/clanek/co-dela-motor-koenigseggu-tak-specialnim-detaily/

JK
JK
21. září 2020, 21:41
0

Starej Ettore rotuje v hrobě? Už sama akvizice značky koncernem a zmruchnění vw podobě motorů W16 nic moc, vskutku. Ale že by se Bugatti tak nějak "snadno", byť po spláchnutejch investicích, vzdali? Pravda, Piech je mrtvej. Ale stejně, nějak se to nezdá. Blbej příměr mi napadá, jako když Spyker měl na moment SAABa

reagovat
bitner
21. září 2020, 22:11
7

No jo, starej Ettore rotuje a napojen na generator vyrabi elektriku pro nove Bugatti.

Sa
Sato
22. září 2020, 09:24
2

A bolo bugatti už na tých novších sériách ziskové alebo to stále dotoval vw z predaja bežných aut pospolitému ľudu? To mi imho prišiel ako najvačší image fail vejronu.

reagovat
Jo
Josephus
24. září 2020, 18:57
0

Víš, to je opravdu velmi složité, udělat takový závěr, že jsi na něčem vydělal, pokud se jedná o tak komplexní záležitost jako auto jedné automobilky jednoho megakoncernu. Pokud budeš chtít, vyjdou Ti černá čísla a pokud budeš chtít, vyjdou Ti čísla krvavě rudá. Záleží na tom, co vše a jak počítáš jako náklady. Například chceš být v těch černých, tak rozpočítáš vývoj materiálů a technologií do celého koncernu, který je použije a zaplatí za ně... A hned je to pár desítek až stovek milionů Euro do plusu. ;-)
Vem si, že Chiron je po technologické stránce vlastně takovou evolucí Veyronu. Náklady na vývoj byly samozřejmě vysoké, ale zdaleka ne tak, jako byly u V. A teď to ještě mohou dál zhodnotit.
Představ si, že máš fabriku na auta. Dělal by jsi to pro 800Kč na jednom autě, pokud by jsi byl tak dobrý, že by jsi byl jako jeden z mála vůbec v plusu? ;-)
... Nic není tak, jak by se na první pohled mohlo zdát, i když to říkají všichni okolo. ;-)

Jo
Josephus
24. září 2020, 18:37
0

A co takhle trocha konspiračního teorému...
Mate Rimac je hlavička mazaná a ve FauVé jsou pěkní lišáci, to je fakt.
Mate by chtěl zvučné jméno na vrata, ještě nad své příjmení. Se značkou Bugatti by mohl oslovit odlišnou cílovou skupinu a samozřejmě rozšířit své impérium. Má za sebou vývoj a pokročilé technologie (duševní vlastnictví), které by se Véčkařům mohly hodit. Když se to vymyslí správně, tak by mohlo dojít k tomu, že Rimac odkoupí Bugatii (ale co vlastně? jméno, technologie, patenty, fabriku s člověky, vývojové centrum, testovací okruh, sklady s ND, administrativu,...,...,...???) za peníze za akcie, které odkoupí Porsche.
???
Při čtení mi hlavou proletěl velmi zajímavý příběh z relativně nedávné historie. Bylo to pokusu o převzetí pěkně baculatého koncernu jedním pokrevně spřízněným celkem hubeného sportovce, který právě vydělal slušné peníze za prodej něčeho, z čeho by Ferdinand asi neměl radost, ale nějakým zvláštním způsobem to funguje. Jak jistě víte, neklaplo to a dopadlo to přesně obráceně...ale vlastně jen kvůli pár relativně marginálním opomenutím.
:)

reagovat
Jo
Josephus
24. září 2020, 18:43
0

Tou historku jsem chtěl říct, že druhá teorie (již ale více Sci-fi) by mohla být velmi zajímavá, kdyby byla opakována, tentokrát by ale třeba vyšla. ;-) :) :D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Monte Carlo Big Blog 7,44 cm3 1973
Chevrolet Monte Carlo Big Blog 7,44 cm3

1973 rok výroby
245 koní výkon
7 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1990
Chevrolet Caprice Station vagon

1990 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1986
Chevrolet Caprice Station vagon

1986 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Citroën C5 3.0i V6 Exclusive TK do 5/2022 2003
Citroën C5 3.0i V6 Exclusive TK do 5/2022

2003 rok výroby
210 koní výkon
2 946 ccm objem

Chrysler LHS  1999
Chrysler LHS

1999 rok výroby
257 koní výkon
3 518 ccm objem