reklama
načítám data...

BMW odhaluje specifikace chystaného velkého kupé M850i xDrive

Už se pomalu vzdáváme nadějí na to, že bychom novou řadu 8 viděli i jinak, než v maskovacím „pyžamu“. Na druhou stranu vzhledem k právě uveřejněným oficiálním specifikacím, bereme jí i v abstraktním maskáči.

zobrazit celou galeriiNovinky: BMW odhaluje specifikace chystaného velkého kupé M850i xDrive

Mnichovská automobilka oficiálně uvedla, že při uvedení na trh, bude vrcholnou osmičkou M850i xDrive. Tedy model spadající do portfolia M Performance, stojící hierarchii pod později uvedenou M8. A specifikace znějí vskutku zábavně.

M850i nabídne vidlicový twin-turbo osmiválec, který byl však oproti předešlému provedení značně přepracován. Aniž by agregát o objemu 4.4 litru ztěžknul, přibylo mu 68 koní a 100 Nm točivého momentu, čímž jsou tu výsledné hodnoty 530 koní a 750 Nm. Maximum točivého momentu navíc nastoupí již v 1800 otáčkách za minutu, takže by měl osmiválec zvládat jak poklidné proplouvání městem s výkonovou rezervou, tak i palbu v otáčkách před omezovačem.

Jaké dynamiky M850i dosáhne, to BMW zatím tají. Každopádně se má jednat o velmi živé auto. Velké cestovní kupé nabídne nízké těžiště, extrémně tuhou karoserii a optimálně naladěné zavěšení. Do toho se v autě objeví systém Integral Active Steering – tedy zatáčení zadních kol, a samozřejmě i pohon všech kol. O přenos síly mezi motorem a nápravami se postará osmistupňová převodovka z dílen německého ZF, umožňující rychlejší řazení, než dřív.

reklama

Zbývá už jen informace, kdy přijde nová řada 8 na trh. Oficiální odhalení vozu by se mělo odehrát někdy v průběhu června a začátek prodejů je odhadován na pozdní léto. Ještě do konce roku se potom údajně představí vrcholná M8.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pochtli
26. dubna 2018, 20:54
5

Smutné - vyzuálně to vypadá jen na další "obyčejné" kupéčko, které se v dnešním provozu ztratí. Naopak původní 850CSi (zvlášť s rozsvícenými mrkačkami) dodnes působí tak trochu jako zjevení.

reagovat
Autíčkový Jelen
27. dubna 2018, 18:16
-1

Dle mého názoru to vypadá na dnešní, předpisy svázanou dobu jako velmi povedené. Holt už je potřeba smířit se s tím, že designérské týmy jsou dnes mnohem více svázané jak dříve.

Jimi
26. dubna 2018, 22:31
3

V poslední době na mě působí automobilka hodně chaoticky. Ze 6-ky udělá průměrně vypadající 8-čku, z ošklivé 5GT udělá o něco míň ošklivou 6GT, přechod na předokolky, co jsou totálně nedotáčivé, 2-ky bez nápadu, 3-válec s umělým zvukem, zvuk 4-válců jak pumpa na chcanky a naposledy to zabila iX3 s maskou KIA... celkově zklamání ... . Kromě pár top modelů nuda a ignorace skvělé historie a motorů.

reagovat
Anorex
27. dubna 2018, 08:28
3

Když ono se těžko soudí. V době, kdy jsou na automobilky obrovské tlaky co se týče emisí, spotřeb a bezpečnosti úplně všeho, se BMW holt muselo vzdát některých typických věcí třeba v designu (nízká, dlouhá příď, která ale dnes neprojde nárazovými testy chodců, protože to působí jako sekačka nebo dnes nutnost vyboulených vysokých kapot, aby pohltily náraz chodce a ten nedostal rovnou motorem do hlavy, auto v opačném případě pak nedostane hvězdičky a tradá, blbě se prodává nebo nedej bože vůbec neprojde homologací pro EU trh). Holt všechny ty tříválce, malé čtyřválce, hybridy,mild-hybridy, CNG atd., to je všechno důsledek toho tlaku a úlitba bohům z kanceláře EU, aby si pořád mohli dovolit vývoj a produkci M vozů s normálním motorem. Zkrátka díky těmhle kočkopsům si pořád člověk může koupit M2 v manuálu a zadokolce, 340i/M3 v manuálu a zadokolce atd.

Se podívejte na Porsche, úplně stejná písnička. Holt oni musí dělat Macany, Cayenny a Panamery v hybridech/elektrických pohonech, aby mohli dál produkovat čtyřlitrový GT3 a podobně. Holt součet podnikových emisí všech vyráběných modelů je hodně svazující a je třeba někde ubrat, aby na druhém konci spektra mohlo něco zůstat/vzniknout v nabídce...

beastar
27. dubna 2018, 15:14
2

Přesně tak. Vývoj je taky mnohem dražší vzhledem právě k emisní normě a bezpečnosti. Jen kolik asistencí už je povinnost. Kolik airbagů i pro základní model. Vyvinout auto pro vnější trhy je jednodušší. Pro Eu, Kanada, Usa to je umění. To je taky důsledek boptnání nabídky. Xy suv a krosouvrů. Všechno je to podobný páč unifikace dílů pomáhá šetřit. Je to trochu předzvěst budoucnosti alá Blade Runner kde nepoznaš vznášedlo Peugeot od vznášedla Chevrolet:))
A holt u těch tradičních automobilek to je nejvíc vidět. Koukni na Jaguar co dělá a co dělával. Mercedes ten radši ani nejmenuju ty dnešní polorenaulty tj síla. Takže optikou dneška fakt udělali maximum. Relativně pohledné velké kupé s jasnou linií a jednoduchým přijatelným vzhledem. K tomu Porsche... Ovlivnění tehdejší dobou museli dělat 914 (fanoušci kviceli jak prasatka) dnes legendární cene ekoporš. 928/44 fanoušků přibylo prodalo se toho kvanta přestože ortodoxní křičeli to neni 911 fuj. Dnes ceněné volksporš. 996 fanoušci křičeli po třetí... Dnes oblíbená ojetina pitralonheadu do budoucna ceněny 1st vodou chlazený 911. Cayenne fanoušci kvičeli jak podsvinčata. Dnes respektovány suv a nejlevnější cesta k ojetymu Porsche. Takový jsou dějiny. Nemusíme s tim souhlasit, ale reálie se mění a výrobci se musí přizpůsobit. Kdo to nedokáže sejde se na střídačce s Lancii, Saabem, Simcou, Nsu a dalšíma.

Inženýr
27. dubna 2018, 17:28
0

Beastar: Ač nerad, s tvým komentářem musím souhlasit.

Na druhou stranu, vy co jezdíte ty Zondy, vám to může být šumák. Ale co my obyčejní lidé v Astonech?

beastar
27. dubna 2018, 18:01
0

No to nevim. Třeba Horacio v alianci s PSA vyvine nějaký volksmodel. 2+2 Pagani Quattroposti Bellezza Hybrid. Mohl by to být jenom V8 aby na to dosahli i chudší. K tomu pořádnej falickej hybrid dávající 200hp. Zadokolka a všechno z kompozitu jako Zonda. Zkusim mu to zavolat pak dám vědět co říkal.

Inženýr
27. dubna 2018, 19:20
0

No, to by třeba šlo. Ono Horácio by se s někým spojit mohl, protože ty prodejní čísla má tristní.

Stanley
27. dubna 2018, 21:58
0

No já chápu, že jde o normy, předpisy a podobné hovadiny. Proč ale například takové Ferrari 812 s dvanáctiválcem vepředu projde na trh, i když má předek normálně nízký bez nádoru?

Inženýr
27. dubna 2018, 23:31
0

Stanley: Podle mně to má co dělat právě s prodejními čísly. Automobilka, která nevyrábí masově má zřejmě jiné podmínky, a nebo výjimky. Možná nemám pravdu a co říká legislativa opravdu nevím, ale myslím že tak nějak to bude.

Stanley
27. dubna 2018, 07:58
0

Už i placaté bmw je tak zpuchlé, že je řidiči přes kapotu vidět jen půlka hlavy. Za 10 let budeme mít už jen sklíčko jak v tanku. Fuj fuj fuj.

reagovat
ro
rock
27. dubna 2018, 09:44
0

Hmm... na tom autě na fotkách nenacházím nic kulervoucího, je to dost jalové GéTéčko s jedinou odlišností od zbytku světa - ledvinkami. A kdybych je zbavil svislé dělící příčky, tak při čelním pohledu má gril a světla vlastně stejný proporce jak aktuální Mustang. Jsem z toho smutnej.

reagovat
Inženýr
27. dubna 2018, 16:40
1

Napřed bych si počkal na oficiální odhalení, a ještě líp - dokud nebudou nové osmičky v provozu. Pak to nějak ohodnotím. :)

V každém případě vidím něco jako zvětšené trojkové kupé, a v porovnání se šestkou na tom nic převratného nenacházím. Že to bude takové terno jako kdysi E31, tak to opravdu nehrozí. Kdyby na to šli jako Honda s novou NSX, jen s tím rozdílem že osma by předse jen byla GT, dali tomu cenovku tak 150 tisíc evromarek, možná by opravdu vzniklo něco přeborného.

Zatím v tom vidím jen nové BMW, které bude o dekádu v polofunkčním stavu stát v zaseknutém áčku a čekat na mamlase co si to koupí jako hustokáru.

reagovat
MM
Michal Malina
28. dubna 2018, 09:43
1

Já teda nevím, co si stěžujete, na co remcáte? V době, kdy je GT vymírající druh, kdy tříválce a baterky řeší všechno se najde automobilka, která uvede na trh klasické GT s osmiválcem. I když by se určitě líp prodávalo nějaký X8M550e. Trochu mi připadá, že se mnichovští dostali kvůli pár MPV a SUV do nemilosti a nikdo už nevidí, že pořád vyrábějí řidičská auta. Za mě palec nahoru. Dlouhatánská kapota, karoserie kupé a osmiválec. Díky, držte se toho. A by bylo na vývoj takovejch auťáků, tak klidně prodávejte to X8M550e.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jaguar XF SV8 2008
Jaguar XF SV8

2008 rok výroby
410 koní výkon
4 196 ccm objem

Volkswagen Golf 3 TD Variant 1996
Volkswagen Golf 3 TD Variant

1996 rok výroby
74 koní výkon
1 820 ccm objem

Citroën C3  2008
Citroën C3

2008 rok výroby
50 koní výkon
1 398 ccm objem

Ford Explorer  1999
Ford Explorer

1999 rok výroby
175 koní výkon
4 000 ccm objem

Jeep Grand Cherokee Limited 2000
Jeep Grand Cherokee Limited

2000 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem