načítám data...

BMW 2002 Hommage vypadá jako batmobil

21. května 2016, 07:22 11 komentářů Vojta Dobeš

Když u BMW vytvořili poctu slavné 3.0 CSL zvané "batmobil", nebylo to špatné. Ale proč pocta 2002 vypadá skoro stejně?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Málokterá automobilka dokáže pracovat s retro designem a uctíváním klasiky tak dobře jako BMW. Značka Mini je na odkazu klasiky postavená od A do Z a i Rolls-Royce by nebyl tak úspěšný, kdyby nedokázal tak dobře využít klasického odkazu slavné britské značky. Proto je zvláštní, že když jde o jeho vlastní historii, je na tom BMW mnohem hůř. A nechci teď mluvit o sériových BMW, která s příchodem Chrise Banglea odstřihla svůj designový jazyk od dlouho budované tradice – sám si totiž nemyslím, že by to bylo tak docela špatně.

Přesto mi přijde zvláštní, že značka, která by mohla využít služeb stejných designérů, kterí postavili skvostný koncept Mini Superleggera, vytvoří jako poctu jednomu ze svých nejslavnějších modelů takovou podivnost, jakou je BMW 2002 Hommage, které vidíte na fotkách okolo. Působí to, jako kdyby si někdo na poslední chvíli před přehlídkou Concorso d'Eleganza ve Villa d'Este vzpomněl, že pro letošní ročník ještě nemá připraveno speciální auto a tak v časovém presu zavolal bandu zfetovaných tunerů s laminátem a ledkami, kterým nad pracovní ponk pověsil obrázek loňského auta.

Už jim ale zapomněli říct, že pocta modelu 3.0 CSL může vypadat trochu jako batmobil, protože i originálu se říkalo batmobil. Nafouklé, jakoby nalepené blatníky se docela hodí k původnímu závoďáku, který je měl provedené podobně. Ale neměl někdo tunerům designérům říct, že 2002 byla spíše štíhlá krabička, doplněná o vytažené blatníky a velké nárazníky?

Asi by se dalo pochopit, že koncept BMW by nemělo být klasické retro na šedesátá léta, tak jak ho známe z Mini nebo třeba minulé generace Mustangu. BMW si zkrátka na retro nehraje a u “pocty”, která je převážně marketingovým cvičením, je pro něj důležitější prezentovat aktuální modely. Ale proč ty odstávající blatníky? Proč tvary batmobilu? Zvlášť když je na propagačních fotkách pro srovnání originální 2002, aby bylo vidět, že vypadá úplně jinak…

Možná je to ale jen ve mě a ve vašich očích je 2002 Hommage naopak skvělou poctou originální 2002. Co si o tom myslíte? Napište nám do komentářů!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Irwinek
21. května 2016, 08:13
0

Kdyby jsi nenapsal co to je, typnul bych novou M3 :-D

reagovat
Snowman000
21. května 2016, 10:23
0

Cele to posobi takym divne tazkym pocitom (minimalne 2 tony), hlavne ten cumak...spojitost s originalom teda dost pochybna....hlavne myslienkou...

reagovat
Jan Machač
21. května 2016, 11:10
0

Na autě jsou důležité proporce a postoj. To jim nikdo neřek?

reagovat
BobAsh
21. května 2016, 13:29
0

Řek, ale taky jim řekli, že to musej udělat z 2er a maj na to rozpočet tuningový firmy.

Bo
Bobromil
21. května 2016, 12:05
0

Připadá mi to jako kdyby vývojáři v Criterion Games dělali na nové verzi Burnout Paradise a nešťastnou náhodou na to někdo nalepil čumák BWM. Tohle vypadá jako děcko Q7... Ne, ne, ne

reagovat
Skipper
21. května 2016, 16:10
0

Fajn, dvojka jako základ dáva celkem slušný smysl. Ale tohle se těžce nepovedlo. Od jisté doby se BMW snaźí dělat co nejotylejší auta. Je to škoda a dokonce musím říct - zlatý Bangle. Za něj bylo BMW sice avantgardní, ale přeci jen ty masy plechu nevypadaly tak nakynutě jako dnes. No a tento koncept? Proč? To je takový problém udělat hezké, lehké a přitom elegantní auto? Vždyť tohle se snad nemůže líbit nikomu.

reagovat
BigBang
01. června 2016, 14:30
0

to je tak, když na zdobné a bachraté baroko začnou roubovat ostré agresivní linky :/

PeterLuk
21. května 2016, 23:29
0

BMW 2002 mám mimoriadne rád, považujem ho za ikonu BMW aj klasických áut všeobecne, o to viac som ostal sklamaný, zvlášť po minuloročnom CSL Hommage ktoré bolo celkom fajn. Všetko krajšie než X6, ale teda, pôsobí to na mňa všelijako ale určite nie pekne. Ako nejaký nepodarený facelift 2-ky s hranatými svetlami a nápismi turbo. K 2002 to má ďaleko...

reagovat
martin_100
26. května 2016, 14:29
0

jsem divnej když se mi to líbí?

reagovat
Ko
Komín
26. května 2016, 20:16
0

Hezke to je ale co z toho kdyz to nevydrzi nic a ma to turbo. Spravny bavorak je ATMOSFERA

reagovat
Št
Štěpán Matula
02. června 2016, 13:47
0

Asi budu za podivína, ale mě se to celkem líbí :) nepřijde mi to narychlo udělané, ale zdá se mi, že je zde aplikovaná nová filozofie BMW (designu, od kterého se odvíjí a bude celkem totožný s mnoha jeho řadami) a filozofie jako tenkrát, když stavěli 2002. takže auto z davu doplněné o funkční "tuning" nebo bodykit :) nepřijde mi to jakoby chtěli napodobit originální 2002, ale navázat na jeho úspěchy aplikované do dnešní doby a na dnešního řidiče :) čili ne tvorba novodobého retro díla, ale vytvoření moderního stroje s odkazem.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem