načítám data...

Bazarový snílek: Plechcupový speciál do Bělé

Poprvé v historii vyjedeme v rámci Plechcupu na rallye okruh. Máte již připravený závodní speciál na tuto specifickou trať? Pokud ne, máme pro vás pár zajímavých tipů.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Bazarový snílek: Plechcupový speciál do Bělé

Už jen týden nám zbývá do premiérového Trackdaye v Bělé pod Bezdězem. Bude to pro nás všechny naprostá novinka, takže sami vlastně nevíme, co pořádně čekat. Co však víme určitě je to, že budete potřebovat vhodný Plechcupový speciál. Přeci jen, rallye trať je něco jiného než klasické okruhy, na kterých jezdíme běžně, takže je potřeba pečlivě vybírat, co by tak asi mohlo fungovat na úzké trati plné ostrých zatáček. Pro ty, co zatím nemají inspiraci, jsme zkusili zapátrat ve vodách české inzerce a najít aspoň trochu vhodné vozy, na tuto zajímavou trať. Co jsme tedy objevili? 

Renault Clio 

Renault Clio z divize Renaultsport je obvykle první volbou, pokud někdo shání zábavnou a zároveň cenově dostupnou předokolku. Ostré hatchbacky prostě Francouzi umí. Vzhledem k tomu, že cenový limit Plechcupu je výrazně omezený, na variantu RS těžko dosáhneme. Přesto netřeba věšet hlavu, našli jsme jiné Clio, které by mohlo posloužit. Jedná se o druhou generaci tohoto malého hatchbacku v nejvyšší možné výbavě Initiale Paris, která zahrnuje například kožené čalounění. O pohon francouzského buldočka se stará osvědčená zážehová jednašestka, která dává (nebo dávala, když byla nová) celých 80kW. A to je slušný výkon, když vezmeme v úvahu, že Clio váží rovnou tunu. Tohle by na trati v Bělé, což je vlastně uzavřená okreska, mohlo skutečně dobře fungovat. 

Fiat Seicento 

Dalším hbitým diblíkem do party je italský mini hot hatch Fiat Seicento Sporting. Malého Fiátka pohání potentní jedenáctistovka FIRE o výkonu 40kW. Nezdá se to jako moc, ale chuť do života téhle málorážky vás chytne za srdce. A nezapomínejme, že Seicento váží 750 kilogramů a nízká hmotnost bude v Bělé rozhodně plus. Tenhle konkrétní kousek má navíc sportovní pružiny (těžko říct, co přesně si pod tím představit) a údajně má i nové brzdy a přední ramena. Technická proběhla také relativně nedávno, takže by se snad mohlo jednat o funkční kus. Přidejte k tomu lepivější pneumatiky a máte před sebou černého koně Plechcupu, navzdory skromnému motoru. 

Mazda 323F 

Třidvatrojka je osvědčený stroj, který slouží jako redakční (respektive Kubajsův) závodní speciál již pár sezón. Až do letoška překvapovala svými výkony na trati a kdyby to cestou z posledního trackdaye nezabalila převodovka, sloužila by dodnes. Kubajs si však tento vůz oblíbil natolik, že před pár týdny pořídil znovu tu samou. Nutno podotknout, že Mrkačka je v jeho rukách skutečně zajímavé závodní náčiní. Kdyby však chvilku počkal, mohl pořídit tohle krásné, o generaci novější “efko”, v typické zelené metalíze. Takhle máte tu možnost vy, naši čtenáři. Poslední (generace následující už byla obyčejný hatchback) hirošimský fastback, odtud písmeno F, se spolehlivou jednaosmičkou pod kapotou bude jistě patřit mezi ty rychlejší účastníky Plechcupu. 85 kW je slušný výkon na to naše závodění. A tahle 323F vypadá, minimálně podle fotek, skutečně zachovale, takže pokud máte zájem, neváhejte. 

Saab 900 

Ptáte se, co v seznamu vhodných “závodních” strojů dělá Saab? Auto, které do sportovnosti má asi tak daleko, jako já k titulu mistra světa v rallye? Inu, co si budeme nalhávat, trať v Bělé má jistá specifika. Tím největší strašákem jsou pro spoustu z vás stromy, které jsou přirozeně na některých místech v blízkosti silnice. Hovoříme tu o přeci o rallye trati. No a pokud si myslíte, že budete mít problém ona složitá místa zvládnout a nevyhnutelně vás čeká karambol, pak doporučuji sáhnout právě po švédském tanku, alias Saabu 900. Ze všech výše zmíněných vozů, je právě Saab tím, ve kterém bych “chtěl” být v případě nehody. A pokud se vyhnete podobným nepříjemnostem, pak se můžete spolehnout, že atmosférický dvoulitr má dostatek síly, aby vás dovezl cíle rychle, takže v Saabu dostanete nejenom bezpečný vůz, ale i rozumně výkonný. To je kombinace, která vůbec není k zahození. 

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

TurboBaran
13. května 2019, 10:21
0

Clio je už pryč...ale vypadalo mooc dobře

reagovat
bitner
13. května 2019, 10:50
0

Ten Klistak byl fakt za 15?!

Riccardo Martora
13. května 2019, 10:35
0

Já našel taky žhavého kandidáta - krásná 156 1.8, po rozvodech a na selenii ježděno, v kůži a ve vůni! Akorát horší lak, ale tak na krásu to nejezdí žejo :)

https://auto.bazos.cz/inzerat/102484514/Alfa-Romeo-156-18-ts-LPG.php

reagovat
BubaaCZek
13. května 2019, 10:53
0

Ehm, proc to je tak levne???

Riccardo Martora
13. května 2019, 11:38
0

Otázka, co tam funguje a nefunguje, nebo jestli už je posypaná skořicí. Anebo jen kvůli tomu LPG co blbne a blbému laku jen, těžko říct.

Ha
Habakukk
13. května 2019, 12:15
0

Tak na vyblbnutí dobrý, jinak nějaká dlouhodobá hodnota asi 0. Různí barvy karoserie asi značí, že dostal ránu.

Ha
Habakukk
13. května 2019, 12:19
1
beastar
13. května 2019, 12:57
0

Clio už si někdo vzal. Jestli bylo v Initiale P. do 20ooo tak se ani nedivím. Já bych to viděl když rallye tak jedině s mistrem světa. Podvozek až dolu:)
https://www.sauto.cz/osobni/detail/citroen/xantia/18270294

reagovat
Sa
Sato
13. května 2019, 18:51
1

Nechcete niekto ako závodný špeciál absolútne ne-rally "punkovú" ameriku? Stojí mi to pred barákom a čaká na svoju poslednú cestu: Chysler 300m 3,5v6: https://auto.bazos.cz/inzerat/104364412/Chrysler-300M-35-V6-185kw-2004-CR-na-dily.php Jeden taký závodík by to možno ešte dalo a aj sa vrátilo po vlastných. Kotúče a obloženie sú cca ročné, takže ešte pár kôl vydržia :) Prvá by asi vyvrela brzdovka. Na regulérnom okruhu by som si tipol, že to vzdá automat, ale na "okreske" by to mohlo byť v pohode. Keby som mal aspon trochu voľného času tak sa s tým prihlásim, verím, že by mi porota uznala účasť aj bez kúpnej zmluvy pod 15tis :D

reagovat
Riccardo Martora
15. května 2019, 09:21
0

Je to ještě aktuální? Já bych to bral :)

Sa
Sato
15. května 2019, 20:11
0

Jasne, zatial sa mi ozvali asi len jeden normalny zaujemca ktory po vysvetleni stavu dal od toho ruky prec, plus zopar dost zvlasnych ludi ktori si myslim nemali rozhodne zaujem to prepisovat... A bez prepisu sa nehram

Po
Pospis
13. května 2019, 22:37
0

Seičento neeeee,
Povšiměte si toho volantu, jak elegantně se zaboří do figuríny.......

reagovat
Oh!Gust
15. května 2019, 13:01
1
reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental Mark V 1979
Lincoln Continental Mark V

1979 rok výroby
117 koní výkon
6 600 ccm objem

Chrysler Pacifica  2007
Chrysler Pacifica

2007 rok výroby
250 koní výkon
3 500 ccm objem

Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin 2009
Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin

2009 rok výroby
180 koní výkon
2 000 ccm objem

Dodge Avenger SXT,VVT 2009
Dodge Avenger SXT,VVT

2009 rok výroby
160 koní výkon
2 000 ccm objem

Freightliner FL60 Roadmaster 8.3 Cummins Diesel  2005
Freightliner FL60 Roadmaster 8.3 Cummins Diesel

2005 rok výroby
330 koní výkon
8 300 ccm objem