načítám data...

Bazarový snílek: Mazda RX-7 FC

Přemýšlíte, že byste si pořídili zase nějaký čtyřkolový nesmysl? Tahle Japonka v nejlepším věku se zaručeně o zábavu postará.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Věřím, že každý automobilový nadšenec má svého jednorožce. Srdcovou záležitost, po níž touží, jen zatím nesebral odvahu ji koupit. Mým jednorožcem je wankelův rotační zázrak. Je to věc, kterou obdivuji, mám ji rád navzdory všem problému a obtížím vyplývajícím z jejího provozování. Měl jsem tu možnost vyzkoušet si RX-7 FD , chvíli jsem se vozil v RX-8. Obě dvě auta se těší mé oblibě i přesto, že  RX-8 je na můj vkus příliš kompromisní (a k jejímu zaměření by se možná víc hodil konvenční motor) a efdéčko je zase na běžné používání poněkud hardcore. Navíc najít na prodej FD v sériovém stavu je věc téměř nemožná, a když už se náhodou jednou za uherský rok zadaří, stojí hříšné peníze. Jasně, nejvíc by mě lákalo Cosmo, ale to je ještě vzácnější než FD a hlavně se nikdy nedělalo s levostranným řízením. Čím tedy ukojit touhu po rotačním motoru? Překvapivě často se v inzercích objevuje RX-7 SA22C neboli FB. Do veteránů jsem však ještě nedospěl, takže potřebuji něco mladšího. Hádáte správně, mám na mysli RX-7 FC. 

 

FC spatřilo světlo světa v roce 1985, v první fázi označováno jako série 4. Pod kapotou pracoval dobře známý motor s označením 13B. Disponoval jak atmosférickou variantou o výkonu zhruba 150 koní, tak přeplňovanou verzí, která dosahovala hodnoty 185 poníků. Mazda se nechala při návrhu RX-7 FC inspirovat ve Stuttgartu, konkrétně u Porsche. Hlavním konkurentem mělo být Porsche 924, posléze i 944. V roce 1989 přišel mírný facelift a decentní přepracování pohonných jednotek. V sérii 5, jak byla RX-7 nově označována, měla atmosférická verze zvýšený výkon na 160 koní, turbo pak na rovných 200. 

RX-7 FC byla oproti svému FB předchůdci v mnoha věcech zcela rozdílná. Zatímco starší model byl veleben pro svou syrovost, akčnost a celkově puristické chování, FC na to šla jinak. Ztloustla zhruba o 200 kg a vyměnila chuligánské chování za trochu víc gentlemanské. Z malého a lehoučkého sporťáčku se stalo GT. Je to však špatně? Neřekl bych. Vyšší váhu dostatečně kompenzuje vyšší výkon. Výrazného zlepšení se dočkalo především řízení a také podvozek. Přepracovaná byla zadní náprava, brzdy dostaly kotouče na všechna kola. Ovladatelnost se údajně, navzdory vyšší hmotnosti, výrazně zlepšila. Ruku v ruce s tím se posunuly i jízdní výkony jako celek. Mazda se proto opravdu nemusela bát ani takových velikánů jako Porsche. Takovou třešničkou na dortu pak bylo uvedení otevřené verze Convertible. Dovedete si představit, jak úžasné musí být poslouchání přeplňovaného Wankelu s otevřenou střechou? To je zaručený lék na všechny chmury.  

Inzerovaný kousek je ve verzi kupé. Nemáte tak sice možnost otevřeného nebe nad hlavou, ale zase to pozitivně prospívá tuhosti karoserie. Jedná se o původní model S4. Pod kapotou mu však pracuje přeplňovaná jednotka z mladšího S5, to znamená kulatých 200 plnokrevníků. Podle fotek to vypadá na poměrně zachovalý kus a především je prost tuningových úprav, což je k nezaplacení. Najeto má dle majitele 170 000 km, přičemž pohonné ústrojí jen 45 tisíc kilometrů. To by ještě mohlo nějaký ten pátek vydržet… Dokonce to vypadá, že uvnitř najdete náznak zadních sedaček, takže pokud máte o rodinném voze jiné představy než my , možná vás zaujme i tahle RX-7.  

Zachovalá RX-7 FC bez tuningu je velmi lákavá záležitost. A není na prodej zase tak často. Život s wankelovým motorem má jistá specifika, ale určitě stojí za to. Pokud jste podobně postižení jako já, doporučuji neváhat. Až ji koupíte, nezapomeňte napsat. Hrozně rád bych se svezl, už jen kvůli porovnání, jak moc se liší od FD.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Goldies
28. května 2016, 08:22
0

Tuhle prodava Higgi (jdm-meeting.cz) a vubec bych se nebal stavu at technickeho tak vzhledoveho :-)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. května 2016, 08:52
0

FD je podle mne nejkrasnejsi, ale i tahle FC ma neco do sebe. Mne se libi hranate tvary s ostrym cumakem. Wankel bude nejspis nejvetsim strasakem, ktery bude mluvit proti koupi tohohle auta, ale vypada fakt pekne, jak zvenku, tak zevnitr.

reagovat
Woyta
28. května 2016, 10:35
0

Wankel neni strasak, kdyz plnis jeho specificke pozadavky. Zname jedno RX 7 FD ktere jeho majitel nesetri ale chova se k nemu jak vyzaduje. V soucasne dobe ma motor najeto pres 170k km, stale ve stavu v jakem opustil tovarnu a i tlaky na rotoru jsou dobre. Kasli na jeho pozadavky a udela ti papa po 30k km.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. května 2016, 11:43
0

Problem je v tom, ze u dvacet let staryho auta vis houby, jak se k nemu chovali predchozi majitele. Proto i tady tolik lidi touzi po RX-7 nebo RX-8, ale boji se do toho jit. To myslim obecne. Tohohle kusu se to asi netyka. Ten vypada fakt moc pekne.
P.S. To FD bych tady moc rad videl v nejakym novym testu. To auto vypada porad fantasticky.

Csaba
28. května 2016, 11:56
0

Kdo, kde a hlavně za kolik by to dokázal servisovat?
Kdybych s tím najel o víkendech - okresky, dálnice za rok max. 2500-3000km, na kolik by mě to vyšlo (bez nákladů na palivo) ?
E.T. žádá informace, VÍC informací! :-)
Nádherný youngtimer, proč tohle někdo dává pryč? :)

reagovat
Wanix
28. května 2016, 12:55
0

Higgi má těch samochodů wankelových tolik že čas od času vždycky něco pustí :D
doufám že se mi povede včas doskládat motor abych si ještě v létě trochu zajezdil :)

Goldies
28. května 2016, 12:56
0

Presne tak :-) mohl by ti to rovnou i servisovat :-)

Woyta
28. května 2016, 13:02
0

Vetsina RX jezdi k Jardovi do Oken u Mlade Boleslavi. Potkal jsem tam i Kamikaze RX8 ktera dostavala Greedy boost kit.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. května 2016, 13:36
0

Kdo to koupi, tak si myslim, ze bude mit fakt hodne raritniho youngtimera ve vybornym stavu. Tohle auto vypada, ze dava smysl.

reagovat
Nedy
28. května 2016, 17:11
0

Za ty peníze si tak říkám, jestli už není lepší si koupit tu RX8...

reagovat
be
benny
28. května 2016, 18:20
0

FC a RX8, to je uplne jinej sport. FC je porad dost hardcore sportak a ve zkusenoych rukach bude rychlejsi, nez ponekud vymekla RX8, ktera je fajn jako rodinnej, a sportovne zalozenej sedan. Jako sportovni kupe je FC mnohem lepsi.

ha
haztrman
02. června 2016, 09:49
0

RX8 vymekla ? si napisal obr kktinu , RX8 podvozok nastaven spis na okresky nez na ultra vyzehlene zavodne okruhy . Po uzkej tocitej viac menej rozbitej ceste leti ako sip ,kde vacsina hard sportakov by nervozne odskakovala ,pre mna je to nieco ako civilne rally s nahonem na zadek . Prejav motora neni tiez spatny je to skvela atmosfera. a taky ze bude pomalejsi nez FC ,no nevim sF C bez turba urcite RX8 nebude pomalejsi , a FC Turbo tiez moc tomu neverim,pokial nie su tlaky turba hodne vyhnany

MG
MGRR
28. května 2016, 21:05
0

Přijde mi to jako lasická, CZ slátanina z Bazoše. Motor rok takový, karoserie rok jiný, převodovka... přitom záruka žádná. To je lepší jí koupit v DE/Unfalfrei od soukromého majitele a pokud bude mít novou Německou TÜV, tak nemusíte řešit jestli je auto v pořádku. Podle inzerátu, bych si o auto koště neopřel, ale je fakt, že RX-7 nerozumím, dělám jen terénní auta.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto?isSearchRequest=true&vc=Car&dam=0&ms=16800%3B19&ml=%3A150000

reagovat
Woyta
29. května 2016, 03:59
0

Nemecko te v pripade wankelu nemusi zachranit. Kolega kupoval v nemecku a zadrelo lozisko na rotoru. Higgi je jeden ze 3 lidi co v tehle republice Wankelum opravdu rozumi. V pozadi muzes videt jeho zavodni 3rotor ze ktereho nejspise tenhle motor pochazi.

Csaba
29. května 2016, 05:51
0

A u Wanklu je pochopitelné že kastle (a zbytek auta mimo motor) bývá původní a motor prochází "generálkou" (a km se pak počítají od nuly), no a případný zájemce jistě ocení že ví kolik km může najít než bude potřeba další.
e

Mi
Michal Cat
30. května 2016, 10:50
0

Jen jsem tohle dočetl, tak na mě na FB vyskočila ještě tahle: http://auto.bazos.cz/inzerat/61583378/Mazda-RX-7.php
Auto ani majitele neznám, dávám to sem jen pro info

reagovat
M P
30. května 2016, 11:57
0

To je nádherně zprasená kára, ale tak proti gustu. To už ta červená je za stejné peníze lepší. Možná na okruh, po nějakém pořádném naladění, by se tahle oranžáda dala brát v úvahu.

Mi
Michal Cat
30. května 2016, 12:08
0

"nádherně zprasená kára" :-D ještěže jsem se čajem už polil, jinak bych to udělal právě teď v záchvatu smíchu. chápu to správně jako "ty jseš tak trochu úplnej kokot"?

M P
30. května 2016, 12:24
0

No dovol, větu "ty jseš tak trochu úplnej kokot"? bych si ke čtenáři nedovolil! :)

Já jen vyjádřil svůj smutek nad tím, jak to auto vypadá. Ale třeba funguje dobře a na nějaké okruhové trápení nebo drifty by to s ním šlo.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem