načítám data...

Bazarový snílek: Ford Sierra V6 - poslední želva v Čechách.

V dobách, kdy uspěchaní manažeři nevyužívali rychlovlaků a letadel, kdy bylo daleko do existence manažerských naftových supersportů, existovaly prosté a normální sedany. S šestiválci. A dokonce i od Fordu.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ty doby jsou dávno pryč. Z šestiválcových i méně-válcových  Fordů se staly povozy pro chudé a později hlavně pro dělníky a jisté menšiny. Takže pokud dnes toužíte po Fordu, který byl kdysi kosmickou lodí pro obchoďáka, máte problém. V našich končinách už víceméně nejsou a v civilizovaných zemích stojí peníze, za které byste si raději koupili roadster pro gaye a k tomu jízdní kolo.

Ale pak je tu tato ‚želva‘. Z ničeho nic se objevila na bazoši a netrvalo dlouho, než mi přistála ve zprávách s popiskem „viděls to? já bych to radši odviděl”. Modrá Sierra z roku 1984 sice není nic, co by člověka nutilo vzdychat a bezděčně se převalovat v posteli, ale takovým zvláštním způsobem navozuje pocit, že tady je svět v pořádku. V tomto případě je pocit notně podpořen zvukem atmosférického šestiválce, který bude za ševelení přenášet na zadní kola to, co zbylo ze stáda 112 koní. Pocit praktičnosti zajistí fakt, že jde o pětidveřový liftback, takže vlastně ten samý typ karoserie, který představuje sen všech českých rodin. A pokud jste ještě nezískali dojem, že Sierra je přesně to, co vám v životě schází, pak vězte, že je to aktuálně asi nejsnáze provozovatelný youngtimer. Minimálně mezi majiteli Fordů Sierra se to říká… 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. prosince 2015, 20:57
0

Snad mne nezacnete kamenovat, ale pro mne je tohle auto jen synonymem pojizdny hromady srotu a hnoje pro nasi mensinu z Usti. Jine emoce ve mne nevzbuzuje, byt ve svoji dobe to klidne mohla byt pro vetsinu Cechu kosmicka lod.

reagovat
Je
Jenyk
27. prosince 2015, 22:18
0

Kamarád to měl za totáče jako nové. V6 to asi nebyla, ale pro nás ostatní, zvyklé na traboše případně pro ESO variantu žigula fakt byla Sierra jako luxusní zaoceánská loď. Na to neuvěřitelné místo na zadních sedačkách si dodneška pamatuju. Kámoš bohužel Autíčkář nebyl, tak další osudy auta neznám.

Wiki tvrdí, že tyhle motory V6, Cologne, byly jedny z prvních masově vyráběných V6 a dožily se v různých verzích až roku 2009. V Mondeu je ale v roce 93 nahradily jiné motory V6, Duratec. Blahoslavené to doby, kdy jeden výrobce vyráběl i několik různých hodněhrnků...:-(

BobAsh
28. prosince 2015, 01:43
0

Kolíny po nástupu Mondea zůstaly ještě chvilku ve Scorpiu, primárně se ale držely na US trhu v Explorerech, Rangerech a nakonec i Mustangu. Bohužel ta americká verze opravdu není nic, o co by člověk stál.

Jindřich
27. prosince 2015, 22:14
0

Tu potřebuju

reagovat
Hy
Hynek
27. prosince 2015, 23:38
0

Sirka je analogová dokonalost! Koupil jsem ji kvůli plechcupu za 10, dostává bití co se do ní vejde a to auto furt drží. Před měsícem zavařenej difec natvrdo a zatím to nezařvalo a při neúspěšných pokusech o drifty už jsem s tím dvakrát ve 40 přeskočil pankejt a kupodivu ani nic neurval. Ta kára je prostě super :)

reagovat
martin_100
28. prosince 2015, 01:46
0

to asi potřebuju :-)

reagovat
Bigg.I
28. prosince 2015, 09:00
0

Serete mě ! Pro Sierry mam slabost a tak celkově pro Fordy... Že by idealní první auto?

reagovat
reagovat
Irwinek
28. prosince 2015, 09:40
0

Tedy pokud jsi to nevztahoval jen na tu V6 :-D

Berzelius
28. prosince 2015, 14:39
0

Taky jsem na něj tak tři dny zpět koukal...a i když jsem majitelem jedné starší japonské V6,vybavené a pro mě hezčího a výkonějšího auta,kdyby bylo místo a víc peněž hned bych jí bral....a vlastně ani nevím proč.

reagovat
en
endless
28. prosince 2015, 16:17
0

Mít to normální RZ, zajímalo by mě to...

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. prosince 2015, 18:15
0

Je fakt, ze na tech fotkach vypada celkem zachovale, ale i tak plati, ze bych to nechtel ani zadarmo, natoz za to opravdu dat nejaky penize.

reagovat
Ro
Rob
28. prosince 2015, 18:35
0

A kdo ti to cpe? :D Ceny v6 sierr jdou v podstatě už jen nahoru. Nějakej čas to sleduju. A koupit v6 sierru za pár se už dneska v podstatě nepoštěstí...

Br
Breakthru
28. prosince 2015, 22:02
0

Se Sierrama mám něco odježděno a musím uznat, že i dnes tahle auta dovedou překvapit svojí ladností, ovladatelností a celkově příjemnou použitelností.Vše je na dosah a přesně tak, jak má být.I když zapínání světel je o zvyku:)....je to lehká zadokolka a tenhle kolín je spíš zemědělská technika, ale je to úžasnej motor.
Mám to teď aktualně v Granadě MKII a už jen při nastartování člověk slyší něco, co u modernějších V6 prostě není, zvuk starýho a poctivýho železa!Navíc jde o úplně jednoduchý autíčko, na kterým si zručnější a technicky znalej člověk opraví vše sám.Díly nejsou drahý.....Navíc ve spojení s touhle starou OHV litinou a jedním karburátorem to je bomba.Dokonalý zkloubení "moderního" střihu 80. let a o dekádu starší ale plně funkční techniky...
samotnýho mě tenhle inzerát nadchl natolik, že se k sierram asi vrátím, byť mne spíše láká čtyřvalcový pinto.....musel jsem zamáčknout slzu...

reagovat
martin_100
30. prosince 2015, 00:19
0

Jak se praví tady na Plzeňsku - Breakthru má vždycky pravdu :-)

Ja
James
29. prosince 2015, 01:44
0

Nebo to nahradit tímhle, je to docela podobná věc, jen je tam ta japonská kvalita a ropa z Patrola:

http://auto.bazos.cz/inzerat/55695289/Prodam-Nissan-Laurel-28d-rv88.php

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem