načítám data...

Bazarový snílek: Bentley Turbo R

Snad každý automobilový nadšenec čas od času zatouží po osmiválcovém motoru. A co teprve když je zabalený do aristokratického hávu...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Je to zhruba 14 dní, co se můj redakční kolega František rozepsal o tom, jak krásné je vlastnit osmiválec, a že by si nějaký potřeboval pořídit. Nemohl jsem jinak než souhlasit. Jezdit osmiválcem je totiž zatraceně opojné a návykové. Každá cesta do práce je o tolik radostnější, když vám ji zpříjemňuje zvukový doprovod v podobě plnotučného motoru. Pokud je číslo 42 odpovědí na základní otázku života, vesmíru a vůbec, pak 8 je odpovědí na základní otázku automobilismu. František je ve své podstatě velmi skromný muž a proto by mu ke štěstí stačil klasický Ford Crown Victoria. Mně bohužel sudičky skromnost do kolébky nenadělily. Já se spokojím s čímkoli, pokud je to nejlepší co může být. Zastávám názor, že neexistuje špatného osmiválce. Jsou pouze dobré a lepší. Vzhledem k faktu, že mám velkou slabost pro britský automobilový průmysl, asi nepřekvapí když budu vybírat osmiválcový vůz právě na ostrovech. Jenže co vybrat? Na Rolls Royce ještě nemám věk, do Jaguaru mi pořád sedí víc řadová šestka nebo dvanáctiválec. Ano, zbývá mi Bentley. V dlouhé historii téhle úchvatné značky najdeme mnoho skvělých modelů. Pokud bych si ovšem měl vybrat jen jeden jediný, byla by to překvapivě jednoduchá volba. Chtěl bych Turbo R. 

Raketa z Crewe, jak se tomuhle autu přezdívalo, poprvé vyjela z továrních bran roku 1985. Z počátku Turbo R doplňovalo ve výrobním programu ne zcela přesvědčivý model Mulsanne Turbo, postupem času jej nahradil úplně. Po dlouhé době se jednalo první ostrý Bentley. Minimálně aspoň na poměry téhle aristokratické značky. Oproti výchozímu Mulsanne dostalo Turbo R výrazně přepracovaný podvozek, který byl pocitově tužší než na co byli typičtí zákazníci Bentley do té doby zvyklí. Nebyl tvrdý jako je zvykem u dnešních rádoby sportovních aut. Pořád se jednalo o velmi pohodlný vůz, jen už nebyl tak houpavý. Byl mnohem jistější a na obyčejných silnicích dokázalo tohle Bentley prohánět i výrazně věhlasnější sporťáky. Turbo R dostalo také širší pneumatiky a především mnohem pevnější šasi, díky čemuž karoserie odolávala kroucení lépe než kdy dříve. Co se týče ostatních důležitých věcí jako třeba interiér, netřeba se obávat. Tohle je Bentley jak se sluší a patří. Můžete počítat s nejjemnější kůží Connolly, dřevo na palubní desce není žádná napodobenina a všechno je sestaveno ručně a s maximální péčí. Samozřejmě vám nedokáže nabídnout nejmodernější prvky výbavy, ale i tak jsem si jist, že vám cestování v tomto ,old school' interiéru bude příjemnější než 13 LCD displejů na 10 centimetrech čtverečních, což je dnešní představa luxusu. Smysl pro detail a poctivé materiály jsou víc než pseudomasážní sedačky a jiné elektronické blbinky. To nejlepší ovšem Bentley nabídne po otevření dlouhé kapoty. 

Osm válců, jedno masivní turbo od Garrettu a šest a tři čtvrtě litru britské dokonalosti. Tahle strojovna je generátor čistého štěstí. Maximální výkon se pohyboval za hranicí 300 koní, nejčastěji se můžeme setkat s číslovkou 320. Oficiální čísla od automobilky nedostanete, jak bývalo jejich dobrým zvykem. Prostě stačilo říct, že výkon je dostatečný. Ještě impozantnější je točivý moment, jeho hodnota je někde mezi 650 a 700 Nm. To už je pořádná porce newtonmetrů. Pohonná jednotka Turba R by se neztratila ani jako srdce velké lokomotivy. Na stovku dokázalo Bentley dosprintovat za méně než 6,5 vteřiny, nejvyšší rychlost byla omezena na 220 km/h. To jsou zcela konkurence schopné hodnoty i dnes. Zprvu putoval výkon na kola skrze tří stupňovou automatickou převodovku, v roce 1991 ji pak nahradil čtyřkvalt od GM. Říkáte si jak složité by bylo používat Bentley Turbo R jako každodenní vůz? Jsem přesvědčen, že by to nemusel být zas takový problém. Je poměrně spolehlivý a odolný, problémy může způsobit koroze, chladící systém a prosakování oleje. Doporučuje se také koukat spíše po motorech se vstřikováním Bosch, které od modelového rok 1987 vystřídaly původní verzi s karburátory. Případné poruchy bývají také snadno řešitelné, neboť se jedná o vcelku jednoduchý stroj. Problémem ovšem zůstává cena náhradních dílů, která je extrémně vysoká. Také spotřeba se pohybuje mezi 13-20 litry na sto, což může každodenní provoz trochu prodražit. Ale provozovat to lze. 

Pokud se vám Turbo R líbí a uvažujete o jeho nákupu, pak mám dobrou a ještě lepší zprávu. Ta dobrá je, že máte na výběr. V Německu se dají sehnat celkem bez problémů i přesto, že se vyrobilo jen necelých 6 tisíc kusů. A ta lepší je, že není ani tak drahý. Turbo R seženete za cenu rozumně vybavené Octavie. Utratili byste radši svých 500 tisíc za Škodovku nebo za Bentley? My jsme vám ušetřili hledání a našli vám hned tři kousky. Ten nejdražší je v krásné modré barvě se světlým vnitřek a najdete jej v Belgii. Pak zde máme jeden šedivý s černým interiérem z roku 89 a s cenou pod půl milionu. Pro fajnšmekry jsme našli také jednu prodlouženou verzi v černé barvě. Vybere si opravdu každý. Turbo R je impozantní stroj a dost mě mrzí, že nemám garáž a přebytečného půl milionu. Tohle je totiž auto s velkým A. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Du
Dušan
26. února 2017, 12:19
0

Krásný kus auta, taky bych si dokázal v garáži představit Bentley,ale Arnage T. Zatím si predstavuju tu garáž ?. A taky jsem se díval na Stopařův průvodce galaxií ?

reagovat
Pólin
26. února 2017, 13:02
1

Nadhera, klasicka Bentley strasne obdivuju. Libi se mi vice, nez Rollsy, protoze jsou takove decentnejsi. Ale opravdu jen ty klasicke...na tech Continentalech nic nevidim:/

reagovat
Kr
Krocan
26. února 2017, 15:57
0

Ta spotřeba bude na 20l/100km začínat.

reagovat
Irwinek
26. února 2017, 17:17
0

Při pohodové jízdě se správně seřízeným motorem umělo tohle auto taky jen za 16 l/ 100 km ( prý i pod 14, ale to mám jen z doslechu ).

VK
VK
26. února 2017, 18:06
-1

Stále je ještě nepochopitelná obliba dieselových motorů? Když za podobné výkonové charakteristiky bude jezdit za 8-10 l, což na padesátitisícový roční nájezd dělá nezanedbatelných 100 tis. korun rozdílu na palivo.

Irwinek
26. února 2017, 18:21
0

Ale nebude, ony ty nové " vrcholné limuzíny " s naftou taky nejezdí za 10l. Není problém jezdit za 15 s Audi A 8 a určitě se najdou i větší ropožrouti.

VK
VK
26. února 2017, 18:28
0

Se svými 180 kW jezdím něco málo přes 8 l, extrapolací na 300 koní, tj. 220 kW, to bude něco přes 10 litrů.

Irwinek
26. února 2017, 18:48
0

A váha a styl auta? A kde jezdíš?
Nehodlal jsem psát o neúspornosti/ úspornosti nafťáků. Do tohohle auta se prostě nehodí, ani kdyby jezdil za 5l/100 km. a myslím, že se mnou budeš souhlasit.

VK
VK
26. února 2017, 19:22
0

Takové to klasické pendlování, okresky, státovky, míň dálnice, něco města; váha, váha, C5 je docela těžká potvora. Ale u nafty tolik na stylu jízdy nezáleží, minimálně není ani zdaleka tak citlivá, holt neškrcený motor.

Taky to byla poznámka spíš obecnější, procento populace, které vydělává tolik, aby byl čtyř- a vícelitrový rozdíl ve spotřebě zanedbatelný, je neporovnatelně menší, než ti kteří chtějí, mají využití a mohou si dovolit limuzínu typu E/S-Klasse, 5er, C5, V80/90 atd. a tak sáhnou po naftě. Bentley byl příklad pro ilustraci toho rozdílu, tím asi už budou jezdit skutečně ti, pro které je stovka tyček za rok zanedbatelná.

Taky bych někdy chtěl okamžitý zátah a snad i to bublání osmiválce...ale holt jezdím dálky. Takže když někdy snad benzín, tak jedině hybrid.

Irwinek
26. února 2017, 20:21
0

Nemám V8, jen R6, a díky služebákům už najezdím soukromě jen okolo 10 000/ rok, takže benzín je pro mne jasná volba :-D

VK
VK
26. února 2017, 20:55
0

Gratuluji. Pak jsou tu stále ještě lidi, kteří jezdí za svoje.

Služebák předpokládám v naftě, není-liž pravda.

Pa
Pa3ik
26. února 2017, 21:35
0

Ano naftu pořád nechápu. Jezdím za svoje, natočím ročně minimálně 60 tisíc km a bez problémů uživím 250 benzínových kW. Spotřeba je zcela srovnatelná se stejně výkonným dieselem ( a to jich moc není pokud vím).

VK
VK
26. února 2017, 21:40
0

A ta je kolik?

Pa
Pa3ik
26. února 2017, 22:00
0

Přesně 9.9l v poměrně těžkém autě vyšší střední.

Franz Kafka
26. února 2017, 22:01
0

Já jsem jezdil dálky jeden čas s Bmw 750i (F01) tzn. 4.4/400Kw ve dvou tunách kolem 9.5 litru v pohodovém tempu. Měl jsem ji jen 12 měsíců a to vlastně taky služební to u mě znamená jezdit za svoje a v pohodě. Mohl jsem to samozřejmě jezdit Octavií v naftě, nebo Superbem ale to je takový rozdíl v jízdě a v pohodlí jako mezi koněm a kozlem.Proč jsem to vracel ? Protože OL a chtěl jsem to jenom zkusit.. 3,2 nemám a platit 11 měsíčně taky nechci ...

Ježdění s tím v BENZÍNU luxusní ,)

Skipper
27. února 2017, 08:00
1

U auta této třidy prostě benzín. S Jaguárem (230 kW) jsem rád, když spotřeba občas klesne pod 20l. Styl jízdy - prostě si to užívám, takže občas je spotřeba i daleko daleko výš.

VK
VK
27. února 2017, 09:24
0

Lehce nekorespondujici udaje, 10 vs. 16-20 l spotreby u stejne vykonneho benzinoveho motru u stejne tridy auta...

...ma alespon ten Jag vetsi nadrz, aby se nejezdilo co 400 km k pumpe?

Kr
Krocan
27. února 2017, 10:00
0

U Kocoura je nádrž na 90 litrů, tak proto plná na dopoledne vydrží.
Ten odhad spotřeby mám dle svých zkušeností. 3.6 AT mi jezdí za 18 a 4.0 manuál mi jezdí ne bez 2 za 20, jak by to svádělo, ale za 14. A Bentley bude alespoň o tři metráky těžší.

Kr
Krocan
27. února 2017, 10:29
0

Franz Kafka, těch 11.000 Kč/měsíc je konečná cena za OL? Kde se to dá pořídit? To vypadá jako začátek komunismu..."každému podle jeho potřeb"...

Franz Kafka
27. února 2017, 12:33
0

Krocan: To není za OL ,) Nebudu to rozepisovat do diskuse jestli tě to zajímá napiš mi do zpráv, ale je to logicky za finanční leasing s akontací.

ju
justdoit
27. února 2017, 17:03
0

Je krásný že se tu mluví jenom o spotřebě u nafty. Kde je údržba? Co výměna věcí, který při nájezdu 60 ročně přijdou cca za 3-4 roky(turbo, dvouhmota, vstřiky)? Jo s atmosferickým benzínem jezdím za 9l/100km (bmw e39 530i 170kw) ale nemám tam přesně tyhle věci který potkají dříve nebo později každou naftu. A jelikož najedu ročně fakt hodně tak jsem to dal do LPG a jezdím ještě za méně než o polovinu méně výkonné nafty.

Franz Kafka
27. února 2017, 19:39
0

Však ano. Reálně můžeš jezdit i s dnešním benzínem třeba s B48 (jasně už to není atmosféra, ale zase je to "nové" auto) v trojce za nějakých 8 litrů a to nejezdíš rozhodně s nějakým sebezapřením. To si ale myslím tady nikdo nezpochybňuje tedy alespoň já určitě ne. Kromě aut v benzínu (S4,Duster a další) mám doma v třílitrové naftě A6 a to auto rozhodně nikde neobhajuji jako skvělou investici, ba naopak :)

Irwinek
01. března 2017, 21:40
1

VK - předpokládáš špatně :-D za posledních 9 let jsem měl jen jeden služebák v naftě - dodávku KIA - mělo to být jen na jednu akci a zůstala mi půl roku a cca 25 000 km :-D měla úžasnou spotřebu a ještě úžasnější normu - abych se vešel do normy, musel jsem každých 500 km " vylejvat " 1,5 kanystru :-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. února 2017, 18:14
0

Sam bych si to nekoupil, protoze bych se bal, ze mne to sezere i s botama, ale je to krasny auto. Za timhle se na ulici musi otocit uplne kazdej. :-)

reagovat
Skipper
27. února 2017, 08:02
0

To sice otočil, ale znáš to. Jak to není Škodovka v naftě, tak je to jen starý hranatý křáp :D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. února 2017, 09:14
0

Pro většinu lidí, který auta nezajímají, tak asi jo.

Franz Kafka
27. února 2017, 12:44
0

Mě auta zajímají, ale ne tahle kategorie takže ano jak píše Skipper pro mě je to starý, hranatý a i když to bylo nový tak to muselo působit jak automatická pračka v metle. I kdyby v tom bylo V12 tak to na tom nic nemění .... ty Jagy z těhle let vypadají alespoň k světu, ale tohle je prostě Bentley stejně jako dneska, nuda, šeď zabalená do luxusu aby to nabízelo alespoň něco.

Skipper
27. února 2017, 12:57
0

Pozor, já patřím k té druhé skupině, která vedle toho Bentley ještě poběží s vyplázlým jazykem a bude za ním zamilované koukat :D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. února 2017, 14:58
0

Naštěstí, každýmu se líbí něco jinýho. Jinak bysme všichni jezdili v lednicích na kolech. :-)

Franz Kafka
27. února 2017, 18:56
0

Určitě však já píšu na konci to samé. Váš vkus i názor respektuji a svůj názor vám určitě nechci vnucovat a také nebudu. Jen prostě tahle auta vážně nemusím nová, stará je mi to jedno nebaví mě. Jinak jak jsem psal dole, když už z téhle doby a z tohohle "ranku" tak mám zcela jiné favority. Je to dobře to souhlasím i tak jsme všichni v menšině můžu se ztotožnit s tím co psal Skipper "Škodovka v naftě" je totiž tady v naší zeměpisné šířce i délce ten "obecný" vkus a tomu se tady vymykáme všichni,)

briza
26. února 2017, 20:10
1

S tou touhou po V8 bych to zas tak úplně jasně neviděl aneb v Českých Budějovicích by chtěl žít každý, kromě mě teda. Mě je např. zvuk V8 až téměř odporný a mít třeba někam dojet v policejním interceptoru z Františkova článku, tak po pár metrech lezu ven a volám Uber :)

reagovat
Skipper
27. února 2017, 08:03
0

Mě odporný sice není, ale do luxusního sedanu, no, nevím... Muscle car úplně super. Asi proto by mi více seděl Rolls s V12...

briza
27. února 2017, 08:10
0

Ano, V12 je totiž teprve ten správný plnotuk :)

Kr
Krocan
27. února 2017, 10:06
0

Kluci a víte, že osmihrnce se liší i podle pořadí zážehu? Proto Ameriky tak bublaj. Já se to tedy dozvěděl až nedávno (v řádu měsíců).

Skipper
27. února 2017, 10:39
0

Jj, vim, hezky to popsali kluci v Top Gearu při výletu do Argentíny. Ale ani ta Evropská mi nějak nejede. Buď R6, nebo V12.

briza
27. února 2017, 22:43
0

Mám dojem, že ty V8 se tu možná i nedávno řešily. Asi jediná, která mi přišla přijatelná, byla v kamarádově e39 540, což např. Skipper určitě rád uslyší :)

Franz Kafka
28. února 2017, 20:03
0

Jo to jsem měl než jsem kupoval Audi .. 540 e39 hale neznáme mi se ? ,D To bylo ale dobré autíčko.

briza
28. února 2017, 21:56
0

Radime? :D

Franz Kafka
28. února 2017, 22:06
0

Ne tak neznáme, ale kamarád měl asi stejně dobrý vkus :))

Franz Kafka
26. února 2017, 22:04
0

Tohle bych nechtěl ani kdyby na to byl výprodej za korunu. Design hnusný a motor těžko soudit neznám. Pravěk po všech směrech. Chápu, má to být asi classicdriver tak i tak je to pro mě nepochopitelné tahle auta.

reagovat
krab
26. února 2017, 22:07
0

Výborně. Bazarový snílek přiváží hodně zajímavý auto!
Jsou v ČR i reální snílci co si ho pořídili. Před časem byl v AMS Classic jeden Mulsanne Turbo pana Martina Kota ( RR / Bentley klub) : http://www.ams-classic.cz/svezeni/40823-bentley-mulsanne-turbo-slechtic?fromSearch=1

Mě tahle kategorie přijde ještě dost mimo to kde bych se chtěl vidět, ale pěkný. Svezením bych nepohrdnul, naopak bych byl nadšen! :-D

reagovat
Franz Kafka
26. února 2017, 23:02
0

:D Dobře no..... teď jsem se zasmál vážně od srdce. "Mě tahle kategorie přijde ještě dost mimo to kde bych se chtěl vidět, ale pěkný. " To je tak nějak stejné jako to co jsem chtěl vyjádřit nahoře já jen trochu méně expresivně napsané.

sheogh
27. února 2017, 11:15
0

To zas me se hranaty krabice libi, vcetne Turbo R. Obecne se me libi precizne vyrobena technika, nemusi to byt ani auto :-)


Co se spotreby tyce, taky si kolikrat rikam, jestli me to stoji za to, ale vzdycky jen do podrazeni :-)
Jak se vzdycky probudi to hromobiti pod zadeli nad 4000RPM, prestane me "ten ukazatel" v momente zajimat :-D


Franz Kafka
27. února 2017, 12:30
0

Každý máme jiný vkus jinak by z továren vyjíždělo to samé jak svého času z AZNP. Takže svůj názor nikomu nenutím, že se mě to nelíbí osobně nemám tenhle typ aut rád, ale o tom že to je dobře vyrobené nepochybuji. V8 a spotřeba by mi na tom vadili nejméně respektive vůbec ne stejně to celé zničí ten 3 nebo 4 stupňový automat původem někde z roku 60.

Auto z těchto let tě ale musí něčím zaujmout a bavit ideálně i vzhledem a to se tady u mě téhle věci, která vypadá trochu jako trolejbus Škoda 14t nedaří. Cenově někde poblíž určitě půjde sehnat BMW 750i, nebo Daimler Double Six, nebo Mercedes Benz 500E/SE, 600sel a to jsou pro mě všechno minimálně "hezčí" auta, sorry :D

MG
MGRR
28. února 2017, 14:33
0

Já bych v tom denně jezdil, ale musel bych mít dva... jako velmi nepodstatnou část majetku, jinak to nemá smysl :) Tohle Coupe..., to vyrobili určitě pro mne a popletli majitele :)

Jiný svět, pro jiné lidi.

Franz Kafka
28. února 2017, 14:44
0

Tak to je potom asi jiná, kdyby si měl auta jako nepodstatnou část majetku asi by nebyl důvod to řešit. Vzhledem k tomu, že by si volil třeba v garáži obsahující 15 aut s mnohem zajímavějšími osobnostními rysy tak pak ano. Zase by si řešil jestli jachtu 15 metrů nebo počkat a bude lepší 150 metrů jako Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum vedle u tebe v marině. Nebo jestli bude lepší B737 ve zlatě jako má Trump či 767 taky ve zlatě jako má Románek :)

Holt ani ti jiní to nemají jednoduché ... alespoň si to myslím.

sheogh
28. února 2017, 14:57
0

Jo, videl bych to podobne :-)

No v extremnim pripade bych si tu fabriku proste koupil, a vyrobil si auto podle predstav :-D

Kr
Krocan
28. února 2017, 18:04
0

Žádná fabrika nemůže byt tak dobrá, aby sis nedokázal postavit lepší...

Franz Kafka
28. února 2017, 19:14
0

To je asi pravda, ale taky ta lepší a nová bude mnohem dražší než ta koupená pokud by si ji tedy chtěl provozovat. Když zůstaneme čistě u aut, fabrika na výrobu závitových tyčí a kování bude asi lepší nová postavená na zelené louce.

MG
MGRR
28. února 2017, 20:50
0

Dobré je dělat z ničeho něco... v Česku tomu říkají jídlo.

Byl jsem se podívat po deseti letech v Globusu... to jsem čuměl, jaké věci tam mají... samé Amarouny v různých podobách. Myslel jsem, že jsem se vrátil do 80tých let., zážitek super, skvělý, doporučuji se tam jít podívat, ani vstupné nechtěli - je to fakt zdarma, ale nekoupil jsem nic.

Franz Kafka
28. února 2017, 21:11
0

Hale tak nějak odhaduji, že to byl Globus v Ústí nad Labem ten je vážně děsivý jedenkrát jsem měl tu čest se zcela omylem vyskytovat ve zdejší "jídelně" přidružené k tomuto marketu, nutně jsem hledal wc. Můžu říct, že ten Čakovický Globus u kterého je i centrála je o deset tříd jinde. Pokud budeme srovnávat se zahraničím a vynecháme "Aldi" což je v Německu taky hnus fialovej tak máš pravdu v tomhle směru je potřeba "západ" dohánět nicméně oni to tady lidi pořád kupují ty jogurty extra za 7 korun v akci a další super věci. To máš jako s ojetými auty dokud lidi berou stočené, bouračky vždy najdeš někoho kdo jim to dodá...trh je neúprosný:)

MG
MGRR
28. února 2017, 21:30
0

Na Zličíně v Praze.
Já prostě neměl slov, vše na co jsem se podíval, ale i produkty """"""""podobné""""""""" jako doma v Německu, samá bílá hmota místo masa. Ono to ale skoro vše je dražší než za hranicemi. Já tomu nerozumím proč to Češi Čechům dělají, proč tu zemi posílají tak do háje. Děti řekli, že budou mít raději hodinu hlad, než tohle sníst a najíme se v Německu (hodinu to trvá na hranice). To jsme ale někde mimo auta... zase mé OT

Kr
Krocan
01. března 2017, 07:33
0

MGRR. Na to si Ti dovolím reagovat. Je pravda, že v obchoďácích nelze házet potraviny bez ostražitosti

Kr
Krocan
01. března 2017, 08:08
0

pokračování...házet do košíku bez rozmyslu. Ale vždycky dokážeš i v CZ krámech nakoupit kvalitní jídlo. A to kupuji potraviny běžně v celé unii. Myslím, že nakupovat kvalitní potraviny je i v CZ celkem jednoduchá dovednost pro toho, kdo o to stojí.
A ještě bych chtěl zde vyvrátit fámu, že jsou v Německu potraviny levnější. Možná, že ty z dolního okraje výběru ano, ale ty lepší, kvalitnější a "sváteční" jsou pořád v Německu dražší.
Je neoddiskutovatelné, že u jogurtu Danone je v Německu o něco lepší složení (do jaké míru to dokážu posoudit?), není v něm tolik kukuřičného škrobu, a tak když kelímek obrátíš, tak obsah vyteče (český rosol s mlasknutím vypadne). Ale jogurt to není ani v Německu. A i v Německu jsou uzeniny ze zauzených pilin spojených škrobem, pěkně okořeněných a obarvených. Akorát je v nich o něco více separátu. A je větší výběr těch lepších.

reagovat
Franz Kafka
01. března 2017, 09:11
0

Dvě věci ano i v Čechách to jde, ale člověk musí přemýšlet to je pravda a v některých to jde jednodušeji než jinde. I v Německu jde nakoupit blaf, ale ta pravděpodobnost je nižší. Ve Švýcarsku jsou když budu brát střed taky lepší, ale také několikanásobně dražší. Čr Kaufland a ten samí obchod u sousedů musíš uznat, že rozdíl pořád je zejména a právě v tom sortimentu. A víš co bylo nejvíce smutné, že Lidl v Bulharsku nabízel to samé a vypadal stejně jak u nás a ceny o 25% nižší tak taková je naše úroveň. No a tím bychom mohli skončit i když by šlo pokračovat.

Fi
FilipN
01. června 2019, 13:00
0

Autorovy článku doporučuji se s vozidlem nejdříve seznámit, než začnete psát, článek je dost mimo realitu o tomto voze. Dovoluji si to napsat jako majitel sesterského Rolls Royce, a člověk z části servisujici jedno turbo R........napsat že lepší volba je mechanická stříkačka.......jak karbec to může napsat jen někdo kdo to střikovani vživotě neviděl atd......

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem