načítám data...

Autíčkářův týden: Mercedes Sleigh-Class a nové jméno pro Snowman

27. prosince 2015, 11:33 3 komentářů Adam Forman Novinky

Mercedes se topí ve vánoční náladě, Toyota spřádá plány pro orwellovskou budoucnost a z minulosti se vynořily dva poklady pro aukční síně. Fanoušky mladoboleslavských výrobků nakonec potěší nové jméno připravovaného modelu.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V pravidelném týdenním souhrnu informací a novinek ze světa automobilů se zasníme nad zlatou érou WRC v podobě nádherné Lancie Delta a ke konfigurátorové masturbaci přihodíme trochu toho vánočního nevkusu ducha. Z dob, kdy idolem mužství byl Thomas Magnum s impozantním knírkem a pestrobarevnou košilí, si připomeneme stylový Mercedes upravený tehdy garážovým úpravcem AMG. Nebyl by to Autíčkář, kdybychom nezmínil autonomní řízení, a nakonec si prozradíme pravou identitu agenta s krycím jménem ‚Snowman‘.

Lancia Delta HF Integrale

Na První svátek Vánoční se Fernie ptal, jaké auto jste chtěli dostat pod stromeček, a já se nemohu ubránit potřebě poradit těm, kteří se nemohli rozhodnout. Na vánoční přání je možná už trošku pozdě, ale k novoročnímu předsevzetí se italský hřebec, mířící v nejbližší době do aukce, perfektně hodí. V únoru příštího roku odklepne aukční kladívko nového majitele pro bílou Lancii Delta HF Integrale Evoluizione 1 Martini 6. Dlouhé jméno prozrazuje náležitost k omezené sérii 310 kusů, vyrobených k příležitosti šestého titulu WRC v roce 1992. Martini 6 se od standardního modelu liší zejména sadou aerodynamických okras, párem anatomických sedadel a nápadnými pruhy na bocích. Pod kapotou najdeme klasický šestnáctiventilový čtyřválec, přeplňováním dohnaný k výkonu 210 koní. K raketové dynamice pomáhala nejen váha těsně pod první tunou, ale i systém pohonu všech čtyř kol. Na konkrétním kousku je hlavní devizou jeho zánovní stav. 23 let starý vůz má najeto pouhých 29 000 km a ve výbavě nechybí originální sada nářadí, původní klíčky či nálepka od importéra na zadním skle. Jestliže se příští rok nemůžete obejít bez bílé Delty, pak si do února opatřete 3,2 milionu korun, což je minimální očekávaná prodejní částka. Tak mě napadá, jestli by za ty peníze nakonec nebyla lepší Tesla.

Mercedes Sleigh-class

Musím se přiznat, že na západní posedlost dědkem v červené čepici jsem poněkud alergický a jakmile vidím na silnici kamion rozvážející limonádu, osvětlený řadami žlutých světýlek, namísto vánoční nálady mě jímá potřeba zvracet. Mnohem raději sedím pod stromkem plným slaměných ozdob a čekám, až zazvoní Ježíšek. Jenže zatímco tuzemský distributor dárkových předmětů využívá k pohybu vlastních křídel, Santa disponuje alespoň archaickou formou dopravního prostředku. A pro dopravní prostředky mám slabost. Nemohu tedy odolat potřebě podělit se s vámi o nový konfigurátor Mercedesu Sleigh-Class. Když jsem si prvně vybíral, zda se na nebi objeví gelandeschlitten s hybridním ústrojím, nebo koncept se soby, jejichž oči žhnou děsivě rudou barvou, neubránil jsem se a vzal Mercedes na milost. Nakonec mě do kolen dostal ‚asistent inteligentního osvětlení‘. Jak dopadl váš výtvor?

Mercedes 560 SEC 6.0 AMG Wide Body

Bývaly doby, kdy AMG znamenalo jen garáž plnou podivných individuí s úchylnou potřebou měnit cestovní kupé v asfalt trhající bestie. Zářivé barvy, bodykity zvíci letadlové lodě a především nesmyslné porce výkonu byly v západním Německu osmdesátých let jako doma. Přesto se mezi odsouzeníhodnými počiny zhýralé doby našel jeden exponát, vyznačující se nečekanou dávkou vkusu. Mercedes 560 SEC byl původně určen pro miamské playboye, využívající první pětinu pole otáčkoměru k okázalé promenádě po Palm Beach. Po zásahu několika mužů z Affalterbachu, kteří bezesporu nosili knírek, se ospalý cesťák proměnil v německou obdobu muscle caru. Převrtáním motoru bylo původních 296 koní posíleno na stádečko čítající 385 neklidných hlav, což je na 26 let starý stroj úctyhodná hodnota. Sériové nezůstaly ani brzdy se zavěšením a na krále osmdesátkového stylu korunoval SEC perfektní bodykit zahalený do stříbrné metalízy. Na silném Mercedesu ve stříbrné metalíze je něco kouzelného, co z nafoukaného drahého krámu dělá nástroj chirurga. To samé auto v odstínu Rosso Corsa by vypadalo kýčovitě, ale stříbrná je prostě dokonalá. Pokud zastáváte názor, že ‚Mercedes je prostě lepší‘, nebo s láskou vzpomínáte na dobu, kdy modelky měly chlupatá podpaždí a muži nosili knírky a havajské košile, pak si ještě letos zarezervujte letenku do Arizony, kde se stříbrný exemplář prodá hned v lednu za necelých pět milionů korun. A pak že prý praská investiční bublina.

Toyota potají mapuje své okolí

Jestliže byste měli sestavit žebříček oblíbených témat redaktorů Autíčkáře, pak byste se nevyhnuli: 1) Mazdě MX-5, kterou zbožňujeme a závidíme jak Vavrisovi, tak  Ferniemu (tomu možná o něco víc, protože červená NA) 2) editorialům  o tom, jak se vlastně máme dobře a v minulosti byla auta příliš drahá a nebezpečná, a konečně 3) autonomním vozidlům. Právě k třetímu tématu se po dlouhé době vracím. Toyota se rozhodla urychlit nástup robotických řidičů za pomoci běžných modelů. Do automobilů vybavených parkovacími kamerami a sadami čidel chce implementovat software, který neustále snímá okolí trasy, ukládá je a zasílá na centrálu k podrobné analýze a vytvoření 3D mapy. Mapové podklady pak budou sloužit pro snazší orientaci autonomních vozidel po daných trasách. Na jednu stranu mě fascinuje technologie, která propojí tisíce aut do decentralizované, mapy tvořící sítě, na druhou stranu mě zneklidňuje představa, že můj vůz bez ustání snímá, kudy (a jak rychle) jezdím. Co si budeme nalhávat, ne vždy respektujeme všechny zákazy, příkazy a úkazy, jež bychom podle zákonů respektovat měli. Jsme ochotni obětovat kousek soukromí pro bezpečnější provoz zítřka? A co by tomu řekl Orwell?

Škoda Kodiak alias Snowman

Němečtí kolegové v Autobildu se dostali k novým informacím o připravovaném SUV tuzemské pobočky koncernu VAG. Model doposavad označovaný jako ‚Snowman‘ by měl být oficiálně pojmenován Kodiak, což ani trošku nekoresponduje s dosavadním názvoslovím značky. Zda se marketingové oddělení Škody zbláznilo, nebo naplánovalo geniální tah, ukáže až blízká budoucnost. Připomenu jen, že připravovaná novinka bude vznikat na nově upravené lince v Kvasinách a do prodeje se dostane v pěti a sedmimístném provedení. Jako základ by měla posloužit druhá generace VW Tiguan se svojí MQB platformou a cenovka začne někde kolem 650 tisíc korun. Na našem trhu zaujme nejvyšší škodovka místo před rodinnými vilami jako primární důvod sousedské nevraživosti, kdežto na západních trzích bude spíše dopravním prostředkem pro ‚fotbalové maminy‘. Na objektivní posouzení kvalit si s námi počkejte do prvních testů, mezitím se můžeme sázet o to, který z příslušníků prominentní tuzemské rapové scény přidělá k nebohému SUV gigantická kola se spinery.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

VoFi
27. prosince 2015, 17:19
0

Ten konfigurátor je vážně super :D zejména pak zvukový doprovod u každé možnosti a nápadité pojmenování

reagovat
Adam
27. prosince 2015, 19:00
0

Místo tý Delty by šlo koupit M5 E39, M3 E46 CSL a 993 Carrera S...... Nepřemejšlel bych ani sekundu :D

reagovat
Aleš
28. prosince 2015, 14:49
0

Ten konfigurátor je skvělý. K novýmu SUV nepřidělá nikdo obrovský kola se sipinnery.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem