načítám data...

Autíčkářův týden: Luxusní novinky ze západu i z východu a dva vozy pro pracující lid

01. prosince 2021, 22:58 12 komentářů Daniel Borský

Nové BMW šokuje a udivuje. Nový Genesis sází na klasiku. Nový Ford bude lepší než kdy dříve. Nová Dacia bude bestseller

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

BMW Concept XM 

Dámy a pánové, právě se díváte na budoucí nej auto z dílen BMW. Jak to myslím? Těch nej tam bude totiž hned několik. Nejopulentnější, nejsilnější, největší a dost pravděpodobně i nejdražší auto z Mnichova. Může se vám to nelíbit, můžete proti tomu protestovat, ale to je jak jediné, co s tím můžete. Je to první model, po 50 letech, od bájné M1, který vzniká přímo pod taktovkou divize M a nemá základ v nějakém tom obyčejnějším typu. Kdo by to byl čekal, že dalším autem právě po M1 bude něco takového, že? Upřímně, čekat se to asi dalo. Zákaznické trendy, jsou zákaznické trendy a jistě nemá smysl se jim bránit. Naopak BMW tímto modelem bez pochyb trefí jackpot a bude se prodávat skvěle. Hádám, že skalním fanouškům nebude patrně příliš po chuti vnější vzhled, který je poměrně agresivní a opravdu výrazný, pro cílovou skupinu je však naprosto ideální.

Designér Jozef Kabaň stihnul za svou krátkou kariéru u BMW prý navrhnout novou sedmičku, kterou bychom měli vidět někdy v příštím roce a jedno velké SUV. Je to právě tohle auto? Dost pravděpodobně. Tak či onak, technika pod kapotou bude jistě výjimečná a nemusíte mít strach, že by to nejezdilo skvěle, to rozhodně nehrozí. Pod kapotou je plug-in hybridní osmiválec produkující 750 koní a 1000 Nm. A to už jsou teda pořádná čísla. Důležitý je též pohled do interiéru, který naznačuje, jakým směrem se budou bavorské produkty v budoucnu ubírat. Do výroby by se BMW XM mělo dostat někdy ke konci příštího roku a musím říct, že jsem na to osobně docela zvědavý. A propos, opravdu se bude jmenovat XM? To asi u Citroenu nebudou mít radost, co? 

Genesis G90 2022

Své pojetí luxusu ukázal též korejský Hyundai, respektive jeho prémiová značka Genesis. Nejdražší a nejluxusnější model G90 dostane novou generaci a jistě bude oč stát. Novinka si zachovává vcelku jednoduché tvary klasického tříprostorového sedanu, a přesto vypadá opravdu zajímavě a přitažlivě. Velká čelní maska s dvojitými světlomety, které pokračují až hluboko do boční části vozidla a vytváří tak velmi originální nosný prvek. Záď s úzkými světly a výrazným pruhem pod nimi též vypadá velmi povedeně. Bohužel nevíme, jak bude vypadat vnitřek ani jaká technika se bude nacházet pod kapotou, to si Hyundai, potažmo Genesis, nechává až na oficiální premiéru. Něco mi však říká, že nebudeme zklamáni. Genesis G90 cílí primárně na americký trh a v Evropě se jej téměř jistě nedočkáme. Když se tak dívám na ty obrázky, tak mě to možná i trochu mrzí

Ford Ranger

Opustíme na chvilku nejluxusnější vody a zamíříme mezi pracující lid. Ford Ranger se ukázal v nové generaci. A nutno podotknout, že mu to opravdu sluší. Designově se přiblížil svému většímu a slavnějšímu bratříčkovi F-150, což mu rozhodně prospělo. Vývoj nového Rangeru probíhal opravdu důsledně. Ford poměrně intenzivně zjišťoval od svých stávajících zákazníků, jakým způsobem používají své auto a co by si přáli, aby nová generace nabídla. Díky tomu, tak nový Ranger nabídne malý schůdek za zadním kolem, protože od svých zákazníků zjišťoval i jakým způsobem přistupují na korbu svého vozu. Vylepšení se dočkal též interiér, který dostává civilnější podobu, avšak podařilo se zachovat mnoho odkládacích míst, která člověk v pracovním pickupu využívá. Největší novinku však čekejme pod kapotou. Ford Ranger byl oblíbený mezi zákazníky kvůli svému charakternímu naftovému pětiválci. Ten však padl na oltář emisním limitům, což bylo pro mnoho fanoušků zklamání. V nové genreaci to však Ford bohatě vynahradí. Vedle dvou čtyřválců (s jedním i dvěma turby) se můžeme těšit také na dieselový šestiválec. Je skvělé, že i v dnešní době se můžeme dočkat takového motoru. Nový Ranger se k evropským zákazníkům dostane na přelomu let 2022 a 2023 a my se na něj už velmi těšíme. Pro Ford je tento model velmi důležitý, na starém kontinentu je to zdaleka nejprodávanější pickup. Jo, a abych nezapomněl. Přijede i ve verzi Raptor. Ou jé.

Dacia Jogger

Jedním z nejočekávanějších aut pro české zákazníky, je novinka od Dacie, model Jogger. Ten se představil letos na podzim a troufnu si říct, že mnoho lidí na něj čeká jak na smilování boží. Šikovně totiž kombinuje klasické tvary kombíku s vyšší stavbou SUV. Navíc jej můžete mít i v sedmimístné verzi. A co si budeme povídat, nevypadá to vůbec blbě, naopak. Není divu, že je v našich luzích a hájích, o takové auto velký zájem. A Dacia tento zájem jistě ráda uspokojí. Ode dneška totiž můžete Jogger začít objednávat. Na výběr máte ze dvou motorizací. Tu první známe z Loganu. Jedná se o tříválcový litr se nepřímým vstřikováním, který již z výroby umožní spalování jak benzínu, tak i LPG. Nádrž na benzín má 50 litrů a LPG se do auta vejde 40 litrů. Dohromady to dává dojezd přes 1000 na jedno natankovaní, což v době, kdy řešíme, jestli elektromobil zvládne ujet aspoň 400 km, působí skoro až neuvěřitelně. Druhým motorem je též litrový tříválec, tentokrát ovšem přímovstřikový, spalující pouze benzín. V roce 2023 bychom se měli dočkat též hybridní verze. Nejdůležitější zprávou jsou ovšem ceny. Dacia právě představila ceník pro český trh a vypadá vskutku příznivě. Nejlevnější cena startuje na 358 500 Kč, což je na auto této velikosti velmi solidní. Tipuji, že nejžádanější verzí bude prostřední varianta Comfort, která již nabízí rozumně širokou výbavu a začíná na 403 800 Kč. Za třetí řadu sedadel si vždy připlatíte 19 tisíc. Objednávkový systém je již otevřen a první zákazníci dostanou vůz na přelomu března a dubna příštího roku. Něco mi říká, že tohle bude hit.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Sato
02. prosince 2021, 08:28
1

Pekna karikatura to XM, oh w8, to su oficial bmw obrazky?

reagovat
Moses
02. prosince 2021, 08:33
0

Zaujimava dizajnova obmena. Ten traktor od BMW mi skor pripomina azijske kreacie a ten Genesis naopak stary MB CLS. A Ranger je uz snad vacsi ako predchadzajuca F150-ka a Jogger celkom prekvapil - ten z nich vyzera najrozumnejsie.

reagovat
Avex
02. prosince 2021, 09:33
0

To Genesis se mi hodně líbí. A nepochyboval bych o tom, že v konečný produkci a naživo to BMW bude vypadat o dost líp.

reagovat
ro
rock
02. prosince 2021, 12:10
0

ad BMW XM
Citroen jim schválil písmenka XM a na oplátku zase může mít nazvedanej kombík C5X (na kombinaci "5" a "X" jsou hákliví zase u BMW).

reagovat
ro
rock
02. prosince 2021, 12:12
1

Asi jediný, co se mi tady dneska líbí, je ten Ranger. Což je dost smutný, protože jaksi nemám tu farmu s desetikilometrovou nezpevněnou příjezdovkou, kam by se to hodilo. A na nic jinýho mi to dobrý nepřijde.

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
02. prosince 2021, 13:30
5

Marně přemýšlím jestli je jiné auto, které víc křičí svou maskou do světa: "Pozor jede kokot," než tohle BMW.

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
02. prosince 2021, 13:31
1

Jinak z bočního pohledu je to prostě obšlehlý Peugeot 2008. Jen dvakrát větší..

HeavySmoker
02. prosince 2021, 13:47
4

O niečom by som vedel...

Ča
Ča Snač Aj
03. prosince 2021, 07:04
0

Jo tyhle nákupy nechápu.. :/ pak ještě maskovaná auta a poslední nákup Land Roverů.

vojtacz
02. prosince 2021, 15:44
0

Rangera ať si strčí za klobouk, já chci aby se tu prodával Maverick, protože vypadá naprosto senzačně. Jenže prodávat se tu nebude, protože Ranger.

reagovat
beastar
02. prosince 2021, 17:10
2

Lol to BMW pro asiata:)) Ano cílová skupina. Ta bude spokojená. Dachna je zajímavá za ty prachy. Rangera si koupím tomu mému stávajícímu bude tou dobou skoro 4 roky takže ideálně změna. Genesis byl a bude v Europrostoru vždy okrajová věc. Design se jim povedl.

reagovat
StreetPro
03. prosince 2021, 19:40
0

Foto c. 3 nedavam, asi jsem uz slabej na oci...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem