načítám data...

Autíčkář na lovu: Hothatch za lidovku

Opět jsme prohledali české inzertní servery a našli auta, která by vás mohla zajímat. Dnešní téma? Hothatche...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Kategorie hothatchů je velmi oblíbená a není se vlastně čemu divit. Tahle auta spojují každodenní praktičnost a použitelnost se zábavou na silnici, to vše obvykle za rozumnou cenu. Ne každý si však může dovolit pořídit nový a moderní hothatch. Nevadí, existují i jiné možnosti, jak se dostat k zajímavému vozu, navíc si díky nim třeba pořídíte něco neokoukaného. Tady jsou naše tipy…

Renault Mégane Sport 225 

Pro Renaulty vyrobené v Dieppe máme v redakci slabost. Je to obvykle to nejlepší, co tahle francouzská značka dokáže nabídnout. Auta od divize RenaultSport dostávají speciální péči, jsou kvalitně postavená, odolná a především skvěle jezdí. Přesně to je případ inzerovaného Mégane II Sport 225. Tato generace tradičního kompaktního hatchbacku se ve své době chlubila mnoha ‚nej‘. Od nejkontroverznějšího vzhledu, přes nejbezpečnější auto ve své třídě, až po nejporuchovější vůz. Jak jsme si ale řekli na začátku, verze od RenaultSport je odlišná a díkybohu se jí mnoho problémů, typických pro obyčejné verze, vyhýbá. A to je dobře, protože tohle auto především skvěle jezdí a byla by škoda, kdyby vám radost kazila například stávkující elektronika. Mégane II Sport sice nedosáhl takového věhlasu jako brutální Mégane III RS, ale osobně si myslím, že je opomíjen trochu neprávem. Posuďte sami, pod kapotou mu buší hliníkové srdce o zdvihovém objemu 2,0 l, dopované twin-scroll turbodmychadlem. Výkon vrcholí hodnotou 225 koní, což je na 1 340 kg vážící hatchback poměrně slušná porce. Ruku v ruce s tím jde výrazně upravené řízení oproti standardním verzím, vylepšený podvozek a v neposlední také výkonná brzdová soustava, kterou dodala firma Brembo. Myslím si, že tohle auto má i dnes co nabídnout. Za relativně rozumnou cenu dostanete velmi schopný vůz, jehož design navíc zraje jako víno. 

Peugeot 205 GTI 

Peugeot 205 byl jedním z nejvýznamnějších modelů automobilky ze Sochaux. Během 15 let se prodalo téměř 5,5 milionu kusů a malá dvěstěpětka se nesmazatelně zapsala do srdcí fanoušků francouzského výrobce se lvíčkem ve znaku. Nás ovšem zajímá sportovně laděná verze GTI, která před dvaatřiceti lety pomáhala formovat dnes velmi populární kategorii hothatchů. Motokára pro dospělé, jak se také 205 GTI přezdívalo, si žádala pevnou ruku a zkušenějšího řidiče. Pak se dokázala odměnit velmi zábavným svezením. Potíž nastala ve chvíli, kdy za její volant usedl pilot s nedostatekem odvahy. Klasický problém s vyšší nájezdovou rychlostí do zatáčky a následným hrubým ubráním plynu dvěstěpětka tvrdě trestala. Nekompromisně a prakticky okamžitě se roztočila jako káča. Ideální náhražku centrifugy by astronauti jistě přivítali jako tréninkový vůz, ale nic pro slabší povahy. V lepším případě jste přistáli na poli, v horším omotaní okolo hrušky. Jinak ovšem svezení s 205 stálo za to. Muší váha nedosahovala ani 900 kg. Nezávislé zavěšení vpředu i a torzní tyč vzadu slibovaly opravdu rychlé průjezdy zakroucených okresek. Inzerovaný kousek je model z roku 1989, což znamená, že pod kapotou najdeme větší jednadevítku s katalyzátorem o výkonu 120 koní. K dispozici vám budou také kotoučové brzdy na všech kolech, a to se bude hodit. Maximální rychlost dokáže  v této verzi přelézt i magických 200 km/h. Za deset let na trhu se 205 GTI prodalo přes 330 tisíc kusů. Spousta z nich skončila v příkopech, hodně jich uhynulo na kovomorku. Proto doporučuji neváhat, brzo již nebudou k mání, a pokud ano, pak za nesmyslnou cenu. Tohle je velmi perspektivní youngtimer. 

Volkswagen Golf VR6 

Cože? Čtyřkovej Golf? Copak jsme na vesnický diskotéce? Chápu tyhle narážky. Co kdybychom ale zkusili začít jinak? Kompaktní hatchback, pohon všech kol, plnotučný šestiválec pod kapotou, manuální šestikvalt. To zní mnohem lépe, co říkáte? Co bychom dnes za takovou kombinaci dali… Světe, div se, před patnácti lety tohle nabízel i jinak poměrně nudný Volkswagen. Golf čtvrté generace asi není třeba představovat, každý, kdo už někdy v životě viděl auto, pravděpodobně ví, jak vypadá. Radši přejděme rovnou ke konkrétnímu kousku. Bohužel se nejedná o vrcholnou variantu R32, které jsou ovšem nesmyslně drahé. Tohle je klasická 2,8 VR6, familiárně přezdívaná Veruna. Máme tady 205 koní a 270 Nm točivého momentu. To už jsou hodnoty, se kterými se dá pracovat. Jasně, relativně těžký motor vpředu asi nepředstavuje ideál okreskové zábavy, ale co ztratíte v zatáčkách, spolehlivě doženete na rovinkách. Veruna má síly víc než dost a jako příjemný bonus vám nabídne poměrně charakterní agregát. Okouzlí vás příjemným zvukem, bavit vás bude i staromódní projev atmosféry. Co se ostatního týče, je to klasický Golf. Kvalitně sestavený, ale zároveň zoufale nudný interiér. Slušný kufr, ale na zadní sedačky se posadíte jen po amputaci dolních končetin. Prostě žádné překvapení. Když nad tím tak přemýšlím, nemusí to být špatná koupě, i když pro spoustu lidí má auto nesprávný znak na kapotě. Najít v dnešní době Golfa, který neprošel tuzingovou kúrou, je také docela umění. Jen si prosím pořiďte jiná kola, jinak skončíte na venkovské diskotéce, ani nevíte jak. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mírus
18. dubna 2016, 16:20
0

Zajímavý tipy, díky za ně. Všechny tři mi zní lákavě - každý něčím jiným... Mám i jeden tip na UHO frázi. Jsou ty rychlé průjezdy u "205-ky" opravdu závislé na nezávislém zavěšení? Dá se to číst i jinak, volněji, ale stejně mi to tam nesedí. Je to detail.

reagovat
Wi
Winie
18. dubna 2016, 16:52
0

O tom megoši sem docela uvažoval, ale bohužel jeho design a interiér je něco co nepřekousnu ani s těmi nejlepšími jízdními vlastnostmi.
Interier je skutečně odporný.

PS: zraje jako víno? Tak to buď je nějaký maďarský kyslák, nebo piju špatné víno :-D

reagovat
Nedy
18. dubna 2016, 17:04
0

Ad 205. Co jsem tak slyšel/četl od majitelů. Ta přetáčivost se dá spolehlivě vyřešit kvalitním moderním obutím, takže bych to neviděl tak žhavě...

Jinak mohu mít otázku, co vyzrálo na to Meganu? Jeho kvality mu neberu, ale nemám pocit, že by zkrásněl...

reagovat
M P
18. dubna 2016, 19:25
0

A to já si naopak myslím, že krom toho nejnovějšího je tato generace Megane ta vůbec nejhezčí:) Prodává to chlapík, co ho občas potkávám v práci:D

JLK
18. dubna 2016, 19:43
0

Mne se to taky libi, ale jenom zevnejsek. Interier uz je nic moc.

bitner
18. dubna 2016, 21:12
0

Sranda no, tohle je jediny Megane, ktery se mi vylozene nelibi. Dvojkovy sedan, kombajn, vse OK, ale to zadni streliste, to proste nejde.

M P
18. dubna 2016, 21:43
1

Tak to budu vážně v menšině. Zadní část je moje nejoblíbenější:D

JayK91
18. dubna 2016, 18:46
0

Mě spíš udivuje RZ na tom golfu (ta zadni nema ani nalepku stk :D)

reagovat
sk
skretik
18. dubna 2016, 19:15
0

to je "převozka" , taky sem na tom nafasoval auto kdyz jsem ho kupoval ... nevim jak to funguje, ale budu reprodukovat instrukce co jsem k tomu dostal: "znacky jsou pojisteny, muzes si to na nich odvezt dom, ale zejtra je chci vratit" .... takze za me je to vyborna vec :)

JayK91
18. dubna 2016, 19:17
1

aha, díky za vysvětlení ;-)

ale tím tuplem ten inzerát ve mně nevyvolává důvěru :-D

mo
morituri
18. dubna 2016, 20:11
1

Golf super, ale jezděj v tom teď takový vemena že bych se za to styděl a podle těch kol je i tenhle majitel asi debil... :-(

reagovat
ok
okolostola
19. dubna 2016, 02:02
0

golf je tech 3 stale jasne nejhezci auto :D i po 15 letech stale snesitelny kdyby se dali lepsi kola a puvodni svetla tak je to mazel
skoda ze se okolo golfu stahuje takovy mracno retardu...

PeterLuk
18. dubna 2016, 22:28
0

Všetky tri autá majú niečo do seba: ale pre mňa je tam jedno! 205 GTi raz musím musím mať (ehm, a s ňou ďalších 200-600 áut :P :D )!

reagovat
To
Tonek Trósil
19. dubna 2016, 18:50
1

Čtverkový Golf rozhodně není hot hatch. Ten šestiválec je fajn, ale prostě ta platforma, na které je postavený, je z dnešního pohledu fakt špatná v jízdních vlastnostech. Všechny tyto auta typu Octavia 1 RS, Leon Cupra R, Golf VR6 působí fajně jen do chvíle než je vezmete na klikatou okresku, popř okruh, kde si s vámi vytře zadek i ten 30 let starý Peggy 205 gti... Pokud fakt někdo nemá nějaký zvláštní vztak k těmto autům, tak mi příjde, že jsou dobré maximálně tak pro tzv. semaforové závodníky...

Nemluvě o tom, že čtverkových golfů je na cestách tolik, až je to protivné a v 90% případů v tom sedí nějaké okšiltovkované individuum s rukou položenou na vrchu volantu, mobilem v ruce a rádobystrašnědrsným výrazem...

reagovat
ok
okolostola
19. dubna 2016, 21:55
0

to je kec tyhle auta jezdej dobre i v zatackach ale zalezi to hodne na gumach/stavu podvozku
golfy IV jezdej hodne amaterskou rally a umistujou se bezne dost vysoko (a to i diesely :D)

RJ
RJ
19. dubna 2016, 22:30
0

To by me teda zajimalo, na jakych rally... Hod aspon odkaz na vysledky a info o konkretnich autech. Ja se okolo rally pohybuju pres dvacet let a ctverkoveho golfa jsem videl pouze v Nemecku jako kit car...

ok
okolostola
19. dubna 2016, 22:46
0
ok
okolostola
20. dubna 2016, 00:11
0

a pokud se okolo toho motas pres 20 let tak si urcite pomatujes i rozruch kterej zpusobil golf TDI v "british rally championship" kde se 190hp FWD jezdil podobny casy jako 280-300hp benziny :D :D
http://www.carenthusiast.com/news0210/vw_1.htm
http://homepage.virgin.net/shalco.com/golf_tdi.htm

Mo
Mopař
20. dubna 2016, 01:28
0

Tyve další Pežot, další fail. Odkdy je kurva zadní náprava nezávislá? O_o Koukam, že do redakce budete potřebovat nějakýho odborníka na PSA :D

reagovat
BobAsh
20. dubna 2016, 01:55
0

Chyba byla opravena, viník dostane na příštím redakčním setkání přes záda torzkou z Peugeotu, aby si to zapamatoval!

Mo
Mopař
20. dubna 2016, 01:58
0

Kdybyste jich měli nedostatek, doma se mi jich válí 6 :D

Mírus
20. dubna 2016, 19:51
0

Nesouhlasím. Všechny torzky jsou z pohledu kinematiky NEZÁVISLÉ nápravy. Proč?
1. jediná jiná možnost je tuhá náprava a u té jsou vždycky obě těhlice PEVNĚ spojeny. A to zde není.
2. Jestli by fakt, že zkrutný prvek, který částečně přenáší natočení z jedné kliky na druhou (a naopak) znamenal nějaké ovlivnění nezávislosti zavěšení kol, tak by pak všechny nápravy s příčným zkrutným stabilizátorem nebyly nezávislé. Což není pravda.

M P
20. dubna 2016, 21:21
0

Částečně přenášení natočení nebo ne, stabilizátory hlavně mění míru tuhosti odpružení resp.jejich vztah ale pohyb fakticky neovlivňují. Já nesouhlasím s tvrzením, že cokoli, kde nejsou obě těhlice napevno spojeny rourou, je nezávislé zavěšení. A u té torzky se mohou kola relativně nezávisle pohybovat jen v jednom směru/ose.

Mírus
21. dubna 2016, 00:16
0

Ok Matěji, musím trochu brzdit. Souhlasím s tím, že u (spisovně řečeno) "klikové nápravy se zkrutně poddajnou příčkou" k určitému ovlivnění postavení jednoho kola při pohybu druhého dochází. To ale (pokud vím) neplatí u náprav těchto Peugeotů. Kliky jsou nasazeny na ložisku, ne v gumě. Takže je to kinematicky čistá kliková náprava - tzn. nezávislá. Označení "torzka" je tady pak zavádějící, protože odpružení torzními tyčemi nemá vůbec vliv na kinematiku a její nezávislost.

M P
21. dubna 2016, 05:39
0

Tak to jsem nevěděl, přitom podle různých zdrojů byla zadní náprava jedním z klíčových prvků úspěchu 205 vůbec. Peugeot si v těch elasticky uložených zadních nápravách docela libuje, přijde mi. Každopádně díky, zas jsem se něco dozvěděl :)

jo
johan
20. dubna 2016, 07:34
0

@okolostola: kec to teda neni, v zatackach sa kasna kruti ako banan.

reagovat
za
zan
20. dubna 2016, 15:33
0

to mozna tak u nejaky svareny bouracky v ramci svoji tridy ale golf patri k lepsimu prumeru
(vyssi je lepsi)
VW Golf IV 3-door 19,600 NM/deg
VW Golf IV 5-door 17,600 NM/deg
BMW E46 Coupe (w/folding seats) 12,500 NM/deg
BMW E46 Sedan (w/folding seats) 13,000 NM/deg
Ford Focus 3-door 19,600 NM/deg
Ford Focus 5-door 17,900 NM/deg
Honda Civic Hatchback (6th-Gen, EK) 10,700 NM/deg

pro peugeot/renault se to bohuzel neda vygooglovat ale ze by to bylo nejak vyrazne lepsi nez golf o tom lze pochybovat

bu
bumbac
20. dubna 2016, 15:48
0

ten golf je obouchanej jako krava :D tam snad neni jedinej panel co by pasoval jako z vyroby
http://postimg.org/image/gt2ibunvb/
http://postimg.org/image/s3j4699p3/

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem