načítám data...

Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4: Automobil pro nadšeného fotra

Jste nadšený řidič, který hledá zábavu za volantem, ale právě nutně potřebuje rodinný vůz? Marně si lámete hlavu, jaké SUV vybrat, aby vás neunudilo k smrti? Nezoufejte, Alfa Romeo má řešení přímo pro vás.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Trvalo to dlouho. Velmi dlouho. Matně si vybavuji záblesky z ženevského autosalonu roku 2003. Právě tam představila Alfa Romeo první studii svého SUV. Koncept Kamal. A následně začal nekonečný příběh. Bude, či nebude. Co chvíli jsme si v médiích mohli počíst zaručené zprávy o tom, jak tutově začne výroba ještě daný rok. Vzápětí přišly zprávy od lidí z vedení, které všechny předchozí zkazky dementovaly. A nikdo pořádně netušil, jak to vlastně dopadne.
Pravda byla taková, že Alfa na tom na začátku milénia nebyla vůbec dobře. Její finanční výsledky byly tristní. Zájem zákazníků uvadal a jednu dobu vlastně nebylo pořádně co kupovat, protože Alfa měla v nabídce pouze dva modely, kompaktní hatchback Giullieta a městský minivůz Mito. Oba dva vozy se navíc nacházely za zenitem. Pro tak tradiční značku, jakou Alfa jistě je, to nebyla příznivá situace. Jednu chvíli to dokonce vypadalo, že Alfa Romeo v rámci restrukturalizace koncernu FCA skončí na dobro. To se naštěstí nestalo, i když jsme zaplatili daň v podobě konce jiné legendární automobilky – Lancie. Nicméně Alfa se vzchopila. Jako unavený boxer, který klečí na všech čtyřech a slyší nad sebou počítání. Italští inženýři napnuli síly a vyvinuli zcela novou platformu Giorgio. Nová platforma přinesla také nové modely a to hned dva. Uhrančivý sedan Giulia a dnes testované SUV Stelvio. Jestli je toto vzepjetí pouhým oddálením nevyhnutelného, či naopak Alfa zasadí svým konkurentům drtivé KO, to ukáže až čas. Jak jsme však zjišťovali v klasickém týdenním testu, předpoklady k úspěchu rozhodně má. 

Ať se nám to líbí nebo ne, SUV jsou kurzu. A značka, která chce být úspěšná, je musí chtě nechtě nabídnout. Vzpomeňme na Porsche a jejich Cayenne. Nebýt toho poněkud nevzhledného SUV, už by dnes žádné Porsche ani nemuselo existovat. A v podobné pozici je také Alfa Romeo. Přestože výchozí sedan Giulia je nadmíru povedené auto, které se nám velmi líbilo, jeho prodeje zaostávají za očekáváním. Hlavních konkurentů se prodá řádově mnohem víc, což není pro milánskou značku vůbec dobrá zpráva. Proto její naděje spočívají na bedrech Stelvia. Jako SUV má v dnešní době mnohem vetší šance k úspěchu než klasický sedan. A propos, Stelvio? Jako vážně? Opravdu pojmenují po jedné z nejikoničtějších silnic světa středně velké SUV, které obvykle nemá ambice k tomu, aby svého řidiče na silnici pobavilo? Anebo je to všechno úplně jinak a zvolené jméno je naopak to nejtrefnější, které mohli Italové vymyslet? Inu, nechme se překvapit. 

Nevím jak to dělají, ale Alfy jsou prostě a jednoduše krásná auta. Je jedno zda-li se bavíme o malém hatchbacku, velkém sedanu, či SUV. Prostě to vždy bude hezká věc. Garantuji vám, že i kdybyste narazili na obyčejnou popelnici na odpad a bylo na ní logo Alfy Romeo, bude ta popelnice krásná. Nejinak tomu je u Stelvia. Nejsem zrovna obdivovatel módy nabobtnalých hatchbacků na chůdách (snad jsem pochopil správně význam zkratky SUV). Když se podívám na detaily této Alfy, tak je to taky špatně. Malé prosklení, velká a jednolitá masa plechu z boku a víko kufru se zbytečně dole umístěnou registrační značkou. Tak proč se mi zatraceně to auto líbí jako celek? A to tak, že hodně. Italští designéři si nekomplikovali život. Použili vcelku jednoduché linky a tvary a ono to funguje. Přestože základní tvar ničím nepřekvapí, auto vypadá dynamicky i když stojí na místě. Tím spíše, když je to podpořené tradiční italskou červenou. Stačí jeden pohled a víte, že svezení bude stát za to. Věřím, že tohle byl při návrhu designu ten hlavní cíl. Úkol číslo jedna je splněn. 

Vzhledem k tomu, že trávím v autě poměrně dost času, je pro mě dojem z interiéru velmi důležitým parametrem. Musí být koukatelný na pohled, dobře ergonomicky zpracovaný a kvalitně sestavený. Nebudu zastírat, že i v interiéru si Stelvio připisuje kladné body. Ale najde se i pár chybiček. První dojem po nasednutí do auta je vlastně úplně obyčejný, což je ta nejlepší možná zpráva. Cítím se v něm jako v běžném sedanu či kombíku. Jasně, sedím o trochu výš, ale není to nic zásadního. Naopak jsem velmi příjemně obklopen palubní deskou. Ta je tvarově velmi jednoduchá a to je též ku prospěchu věci. Dokonce i dřevěný dekor vyvedený ve světlém odstínu je vkusný (teď si jdu změřit teplotu, jestli nejsem nemocný, protože je to asi poprvé, co jsem někde pochválil dřevo v interiéru) Jediné, co trochu vyčnívá je modelování tubusů kapličky přístrojů, jinak je vše v jedné rovině. Celá palubní deska je na italské poměry velmi střídmá a působí hezky uklizeně. Fyzické ovladače zůstaly jen pro klimatizaci a vyhřívání sedaček a volantu, pro ovládání hlasitosti radia a jako známý volič jízdních režimů DNA. Potud tedy v pořádku. Nicméně drobné interiérové přešlapy se nevyhnuly ani Alfě. Tak za prvé, sedačky. Nejsou ale vůbec pohodlné. Chybí výraznější boční vedení, jsou zbytečně tuhé a mají velmi krátký sedák. To jsou věci, které vás na delší cestě rozhodně nepotěší. Já jsem vylezl ze Stelvia po 300 km cestě opravdu nezvykle rozlámaný. Další výtku směřuji na italský infotainment. Jeho prostředí není intuitivní, sem tam se musí zbytečně zdlouhavě hledat požadovaná položka, někdy je ovládací prvek jinde, než byste ho selským rozumem očekávali. A taky na plynulosti by mohli v Itálii zapracovat. Nejvíce mě ovšem namíchla parkovací kamera. Vzhledem k tomu, že z pozice řidiče není dozadu prakticky vidět, předpokládal bych, že si na kvalitě zobrazení dají vývojáři záležet. Jaké však bylo mé překvapení, když jsem poprvé zařadil zpátečku a na displeji na mě vyskočilo něco, co svou grafikou připomínalo DOOM II. Tohle prosím vylepšit s faceliftem. Jinak jsem ovšem s vnitřkem vozu opravdu spokojen. Vyladit těch pár chybiček a nebudu mít výtek. Úkol číslo dvě splněn. 

Tímto však exkurze po interiéru končí, neboť jsem právě objevil startovací tlačítko. Ano je vtipně ukryté ve volantu (inspirace u Ferrari?) a já jej celý týden budu při každém nasednutí hledat vpravo pod volantem. Zvyk je železná košile. Námi testovaný kousek je poháněný novým dvoulitrovým čtyřválcem, který je umístěný za přední nápravou (díky tomu má celý vůz ideální rozložení váhy 50/50). Je dopovaný jedním turbodmychadlem a vůbec poprvé kombinuje technologii MultiAir s přímým vstřikováním paliva. Maximální výkon činí 280 koní, takže o rychlost nemusíte mít nejmenší starost. Tahle věc jede. Trochu zaskočený jsem byl ovšem po nasednutí do auta. Krátký pohled na budík otáčkoměru mě znejistěl. Červené pole začíná už na 5 500 otáčkách za minutu. Opravdu mi dali správný vůz? Není to náhodou nafta? Tyhle pochyby mizí po prvním nastartování. Podle zvuku jasně poznávám benzin. Není to sice Busso, ale minimálně v nižších otáčkách zní velmi příjemně a pokud jste měli někdy tu čest se starším Twin Sparkem, tak vám to bude znít povědomě. Pro samotný motor mám jen slova chvály. Je na něm sice poznat, že vysoké otáčky zrovna dvakrát nemusí, ale vše vynahrazuje dostatečnou silou už od volnoběhu. Je prakticky jedno jakou jedete zrovna rychlostí, stačí stlačit plynový pedál o pár centimetrů níž a Stelvio vyrazí s tím správným elánem, jaký čekáte od italského vozu. Tohle se mi libí. Moc líbí. Své v tom jistě hraje i nevelká hmotnost. Ručička váhy se v tomto případě zastaví někde u hodnoty 1650 kg a to není vůbec špatné. Pokárat musím tento nový dvoulitr snad jen za dvě věci. Tou první je spotřeba. Testovací týden jsem zakončil s průměrnou spotřebou atakující 12 litrů na sto. To není úplně málo vzhledem k tomu, že jsem prakticky vyhýbal městskému provozu. Druhou výtku si zaslouží převodovka. Je to snad poprvé kdy musím strhnout body u osmistupňového automatu od ZF. Podle mého soudu je to aktuálně nejlepší převodovka na trhu. Z nějakého neznámého ve spojení s touto pohonnou jednotkou nefunguje tak, jako všude jinde. Kvalita samotného řazení je sice pořád příkladná a převodovka řadí hladce (vyjma dynamického módu), ale místy se netrefí se správným kvaltem. Občas zařadí výš než by měla, občas podřadí níž než je třeba. Chová se trochu zmateně. Pomoct si ovšem můžete v plně manuálním módu, kde můžete sázet kvalty pomocí těch nádherných kovových pádel pod volantem. Skoro by byl hřích je nevyužít. Jinak má ovšem pohonné ústrojí ode mne pochvalu. Dvoulitr je víc než důstojnou motorizací a skvěle sedí k naturelu celého auta. Úkol číslo tři splněn. 

Největší radost mi ovšem během celého našeho soužití dělal podvozek. Bez přehánění je skvělý. Pokud jste se báli, že SUV bude postrádat ducha značky, mám pro vás dobrou zprávu. Stelvio jezdí jako každá správná Alfa. A možná ještě lépe. Ale pěkně po pořádku. Na začátku jsme si řekli, že Stelvio využívá platformu Giorgio, stejně jako o něco starší sestra Giulia. To znamená výchozí pohon zadních kol. Benzinové Stelvio se nabízí sice výhradně jako čtyřkolka (čistě pohon zadních kol, můžete mít u slabších dieselů), ale pohon Q4 rozhodně není žádný zabiják zábavy za volantem, jako se to občas u pohonu všech kol stává. Q4 totiž po většinu času preferuje zadní nápravu a přední připojuje v případě potřeby. Díky tomu vám dokáže vykouzlit úsměv na rtech. Zatáčky projíždí jako o třídu menší hot hatch. Čistě, velmi rychle a s nadšením. Nejlépe to poznáte na zakroucených okreskách. Stelvio si do zatáčky mírně zaklekne, lehce zhoupne a vykrouží dokonalý oblouk. A pozor, zpráva pro fajnšmekry. Pokud se nebojíte pracovat s přenosem váhy auty v zatáčkách, může mít tahle Alfa v jistých situacích i přetáčivé tendence. A to je prostě boží. Uvědomujete si, že se stále bavíme o rodinném SUV, že? Stabilizace je sice nevypínatelná, ale je naladěná podstatně lépe než v Giulii, kde nám pila krev. Tady o ní prakticky nevíte. Další silnou stránkou tohoto podvozku je komfort. Vozy SUV často bojují s vyšší váhou a vyšším těžištěm. Automobilky v zájmu zachování jistých jízdních vlastností přitvrzují jejich podvozky. Někdy až za únosnou mez. Alfa tímto netrpí. Nevím jak to v Miláně udělali, ale Stelvio je při klidné jízdě příjemně měkké, poddajné a komfortní. A přitom na točitých silnicích dokáže zesměšnit rádoby sportovní hatchbacky. Jako kdyby snad pro něj neplatily fyzikální zákony. Hluboká poklona vývojářům. Úkol číslo čtyři splněn na výbornou. 

Dámy a pánové, takhle má vypadat rodinné SUV pro nadšeného řidiče. Otec od rodiny, jemuž situace nedovoluje jezdit ve dvousedadlovém roadsteru, hledající ideální kompromis vlastností, konečně našel ideální automobil pro každodenní život. Alfa Romeo Stelvio je výjimečný vůz. A skvělou ukázkou toho, že ne každé SUV musí být nutně zlo. Není dokonalá, má své chybičky. To by snad ani nebyla Alfa, kdyby je neměla. Nicméně ty věci, které na Autíčkáři považujeme za důležité, dělá skvěle. Doufám, že si najde své zákazníky a bude se prodávat jak teplé housky, protože by byla ohromná škoda přijít o takovou automobilku jakou je Alfa Romeo. 

Technické údaje:

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 995 cm3
Výkon: 280 koní v 5 250 ot./min
Točivý moment: 400 Nm v 2 250  ot./min
Převodovka: automatická osmistupňová
Pohotovostní hmotnost: 1 660 kg 
Maximální rychlost: 230 km/h
Průměrná spotřeba (udávaná): 7,0 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 11,7 l/100 km 
Cena od (2.2 Diesel) / v testované specifikaci First Edition: 1 060 000 Kč / 1 610 000 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

David Marek
31. srpna 2017, 12:13
1

a stejně chci giulii!

reagovat
beastar
31. srpna 2017, 12:46
1

No asi takhle. Je to úplně obyčejné a průměrné auto své třídy snad až na vzhled a cenu. Čas už ukázal jinde, že jde o vzepětí z posledních sil. Lidi to nakupují dle představ nikde. Češi to zachrání takových 8 kusů ročně se tady určo prodá:/

reagovat
ro
rock
31. srpna 2017, 13:30
0

"...na točitých silnicích dokáže zesměšnit rádoby sportovní hatchbacky..."

Kolik z těch rádoby sportovních hatchbacků je cenově srovnatelných? V podstatě mne napadá C45 AMG, RS3, M140i... ale ty jsou všechny levnější, stejně tak třeba Focus RS. A i tak, tahle auta by Stelvio smetlo? Fakt je tak dobrý?

reagovat
Daniel Borský
31. srpna 2017, 14:00
0

Z výše uvedených mám zkušenosti jen A45 AMG (které se mi příliš nelíbilo). Ale řekl bych že Mercedes bude rychlejší. Ostatní jmenované posoudit nedokáži. Ale asi bych na Alfu v souboji s M140i nevsadil. Srovnával jsem to spíš s klasickými Hot Hatchi jako Golf GTi, Focus ST či Astra OPC. A mezi nimi by se Stelvio určitě neztratilo. Je však pravdou, že cenový aspekt jsem nezohledňoval.

ro
rock
31. srpna 2017, 14:18
0

No právě, ale ta klasika stojí polovinu. To už není souboj konstruktérů, ale souboj bankéřů...

Koukám na to jinak; beru na vědomí, že je Stelvio dobrý. A teď si zkusme představit, jak by mohlo být dobrý, kdyby konstrukréři stejnou energii a zákazník stejný peníze nenatlačili do "nabobtnalého hatchbacku na chůdách", ale do něčeho "normálního". Vlastně to "normální" plně srovnatelný tady máme, Giuliu. Takže otázka zní: je na silnici Stelvio srovnatelné s cenově přiměřenou Giulií?

btw v tom mém výčtu mělo být samozřejmě A45 AMG, ale to sis naštěstí přeložil sám ;-)

Daniel Borský
31. srpna 2017, 14:30
0

Na to se mi těžko odpovídá, protože jsem srovnatelnou Giulii nejel, vyzkoušel jsem pouze naftovou verzi. A pokud bych měl srovnat právě tu naftovou Giulii a tohle konkrétní Stelvio asi překvapivě bych bral Stelvio (přestože sedan se mi líbí více). Přišlo mi pohodlnější a kupodivu i o něco hravější. Ale jak říkám, potřeboval bych si vyzkoušet benzínovou Giu, abych mohl vyřknout definitivní soud :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
31. srpna 2017, 14:02
0

Je to pěkný auto, jak zvenku, tak zevnitř, ale ta cena mně docela šokovala. To mi přijde jako hodně divoký. Důvod, proč se tohle a Giulia prodávají tak málo, ale asi nebude v jejich kvalitách, protože ty nízký zřejmě nebudou, ale spíš v nedostatečný důvěře zákazníků vůči značce Alfa Romeo.

reagovat
Daniel Borský
31. srpna 2017, 14:23
0

Do tabulky jsem pro větší přehlednost doplnil ještě úplně základní cenu. Jinak samotná cena je otázkou. My jsme klasicky dostali do testu provedení v nejvyšší možné specifikaci (do příchodu QV). 1,6 mio není málo, na druhou stranu si myslím, že srovnatelní konkurenti jako Jaguar F-Pace či takový Mercedes GLC nevyjdou ve finále levněji. S tou nedůvěrou zákazníků souhlasím, asi to bude hrát zásadní roli.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
31. srpna 2017, 15:50
0

S Jaguarem nebo Mercedesem bych to nesrovnaval, vzhledem k problematicky povesti znacky a dosavadni orientaci na mestsky supliky. K ty prodejnosti. Ono dat minimalne 1,1 mega za auto, u kteryho nevis, jestli tady jeho vyrobce za pet let jeste vubec bude, je proste hodne na zvazeni pro vetsinu zakazniku.

beastar
31. srpna 2017, 16:37
2

To co napíšu bude znít dost nabubřele. Bohužel za jedničku natož za 1,6 si prostě SUV od Alfy potencionální zákazník( rozuměj takový co má tento obnos, nebo je schopen ho splácet) nikdy nekoupí. Tohle koupí jen fanoušek značky. A jak známo stejně jako vás v restauraci nezachrání jen známí a přátelé tak prodeje auta nezachrání jen fanoušci. Ona i ta Giulia přestože to fandové značky neslyší rádi je celosvětově prostě propadák, že i vedení AR (nejen) tuhle krev v žilách. Konkurence je silná a minimálně v pověsti v určitém typu společnosti /celoevropsky/ má lepší zvuk. Těším se jestli u nás v provozu potkám alespoň jednu jedinou.

Romus
31. srpna 2017, 17:05
0

I když fanda Alfy, tak musím souhlasit. Někdo na managementu měl bouchnout do stolu a říct, že je potřeba stavět Alfu odspoda, řekněme ve stylu SEATu od koncernu. Protože v současné době i kdyby postavily auto od boha, tak si stejně 90% lidí si Alfu nekoupí. Alfa platí za nepodařené partnerství s GM a vyklizení významné části trhu po ukončení výroby 159, kdy nepochopitelně přišla o jednu vlnu zákazníků, kteří určitě šli jinam... Giulia QV vypadá jako labutí píseň Alfy Romeo.

Romus
31. srpna 2017, 17:06
0

Nemluvím o tom že SUV měli mít před 10 lety :-(

beastar
31. srpna 2017, 18:24
0

Asi tak nějak. Kdyby to stavěli bývali od 0 na nějakém levnějším modelu. Něco jako sportovnější Tipo v designovém hávu za rozumnou cenu. Mělo by to větší úspěch. Nevím kdo měl ve vedení ambice konkurovat Bmw a MB. Bohužel hlavně cenou. Fanoušek je fajn, ale důležitý je vidět to objektivně. Já je mám taky rád je to osvěžující brand, ale musí dělat na co stačí. Nakonec Ferrari taky nedělá offroady...

beastar
31. srpna 2017, 19:33
0

Já mám obavu, že tady to prostě kazí hlavně ta výsledná cena. Ono kdyby Stelvio startovalo na 699 000,- bude to taky jiná písnička.

Jordan Spieth
01. září 2017, 12:30
1

Co se Stelvia týče, byl jsem dost skeptický. Nezdaly se mi ty novinářské ódy a proto jsem si šel udělat obrázek sám. Dopadlo to podepsanou objednávku a teď čekám až doplatím na jaře manželčino GLC, abych ho obratem vyměnil za Alfu (mají dlouhý dodací lhůty, takže to s tím nezájmem nebude tak zlý si myslím). Takže jo, i ortodoxní hvězdář jako já může koupit Alfu. Je totiž mnohem zajímavější.

beastar
01. září 2017, 14:00
0

Tak gratuluju:) Jasně no dodácí lhůty jsou dnes dlouhé na všechno. Je to teď nové. Počkáme na hodnocení prodejů tak alespoň rok a uvidíme. Já mám ty ódy celkem za oprávněné mě na tom nesedí ta sebevědomá cena, ale třeba nemám pravdu a to auto půjde na odbyt dobře. Snad lépe než Giulia.

krab
31. srpna 2017, 20:31
1

Hezkej test Dane, držím Stelivu palce. Koukal jsem i na video test od Rasťa Chvály a jako vážně jsem se vžil do toho jak pěkně se ovládá. Myslím, že zákazníci to ocení. Alfa cílí na správnej segment. Mid size / Compact SUV roste na trhu víc než celkový trh s osobními automobily, takže mají šance spíš se Stelviem než s Giulií. Ještě potřebují brzo novou Giuliettu , ideálně na zkrácené platformě Giulia / Stelvio. Zatím na trhu Stelvio dosáhlo 6tis prodaných kusů, prodává se to chvíli a když jsem koukal na evropské statistiky prodejů, nemyslím si že je to propadák jak tu píšete.

Bude QV, ta už je jasná, jen není jasná cenovka, čekal bych tak 100tis nad Giulií QV, tzn. 2.2mega.

Máme konečně zajímavá auta s Itálie, jak od Alfy tak od Maserati, tak já bych nefňukal. Já si dokonce myslím, že koncern se svými "TSI / "TDI" všechno jako přes kopírák stejné, dost přemýšlí, aby náhodou nevyšel z mainstreamové módy.

reagovat
beastar
31. srpna 2017, 21:14
0

Takový komentář si tady kdysi už psal. Trochu mám pocit, že to bylo u džulije, ale nemám chuť to hledat. Já ale přesvědčení že se to špatně prodává neberu jen tak ze své hlavy. Ono se to opravdu neprodává. Mimochodem Stelvio jde ven teď právě proto, že je nové. Oni ti fanoušci značky a věrní zákazníci na to čekali víš. Záleží co se stane až ta prvotní vlna zájmu opadne:) Mimochodem u TDI/TSI koncernu a dokonce i u PSA/HDI/Cokoliv koncernu by se takovému číslu jako je 8,000 hořce pousmáli. A oni už i u koncernu Fiat SpA jsou pěkně naštvaní jaký neúspěch je jejich sedan. A tam se dá už mluvit o slušném neúspěchu.

A jak říkám to není z mé strany osobní zášť to je realita. Podívej se na tu cenovku odmysli si znáček AR a nalep na to cokoliv. Potom se zeptej sám sebe koupil bych si tohle auto za MILION /spíše více/ Předpokládám že jako odborník si poradíš a odpovíš realisiticky.

beastar
31. srpna 2017, 21:16
0

Sorry 6,000 jsem jim ještě přidal ty objednávky takový jsem grant... Úspěch to bude v Evropě asi jako Infinity Q50, nebo cover QX :) Takže šlágr.

BobAsh
31. srpna 2017, 21:20
0

Já bych si třeba Giulii klidně koupil, ale rozhodně bych to neudělal v prvním roce výroby...

beastar
31. srpna 2017, 21:54
0

To nerozporuju. Já bych si koupili i to Stelvio, ale za ty prachy by nás bylo i tak málo. A oni potřebují šlágr... Ne auto se statutem klidně bych si koupil.

krab
31. srpna 2017, 22:58
0

Beastar : já bych tě překvapil, ale byl bych schopen si koupit Stelvio QV. Až bude... Samozřejmě jak sám indikuješ, po zralé úvaze a vyzkoušení kde čeho. Jenže já kupuju ojetý auta, takže ber to jako teorii. Ale dovedu si představit, že k mým sportovním autům by se místo malýho auta na denní používání objevilo Stelvio QV. Ano, 2mega dát za takový auto mi přijde jako velká šílenost, ale musí se to brát v souvislostech. Koupíš si to, když máš rozumný přebytky. A třeba už i 997 GT3 v garáži. Tak chceš velmi dobře řiditelné SUV, kam spakuješ horský kola a s partnerkou a kámoši vyrazíš na výlet, nebo s dětma pochopitelně. No a pro tyto lidi je Stelvio ideální. Konkurence samozřejmě silná a já tenhle segment vyzkoušený nemám. Ani mě nijak zvlášť nezajímá, ale potom co jsem četl a viděl víc věcí o Stelviu mě právě to Stelvio zajímá. Jestli bude nějaký jedno auto jeho velká konkurence, bude to Porsche Macan. A ten má obrovskou výhodu, že nese znáčky Porsche.

Jinak prodeje v Evropě jsou zatím vážně nízký. 2% trhu v rámci compact SUV. Což je prd.. říkám si že se to třeba zlepší.

beastar
01. září 2017, 14:03
0

To je fakt. Jenom kolik je těch zákazníků, co mají rozumné přebytky a GT3 v garáži? ( čistě obrazně ) Jak tady někdo psal SUV mělo být tak 10 let zpátky. Oni potřebují model který je řekněme to otevřeně podrží a postaví SUV navíc za cenu luxusního auta. Italská logika v praxi.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem