logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
TopX

5 důvodů proč koupit KEI car.

Kei car je kategorie aut malých aut s motory do 660 kubíku která vznikla pro přeplněná japonská velkoměsta. Má ale smysl jejich provoz v Evropě?

1) Nepotřebujete vetší auto

Byť jsou Kei autíčka mnohem menší a jejich velikost je limitována předpisy, využívají prostor efektivněji a dokážou nabídnout dostatek prostoru pro 4 pasažéry (5 v případě menšího vzrůstu) včetně nějakého kufru. Na 95% cest velké části obyvatelstva nabídka více než dostatečná. Dojíždění do práce, krátké trasy a nákupy auto zvládne bez problémů. Jedno Kei jsme používali i jako dodávku pro zásobování malého obchodu. Na parkovišti u velkoobchodu vždy byla skupinka lidi sledující, zda se ta hromada zboží vejde do toho malého autíčka. Kei jsou většinou více či méně zaoblené krabice a vnitřní prostor je tak použitelnější než naznačují papírové údaje.

2) Parkování

Dnes je čím dál častější problém najít parkovací místo a je jedno zda se jedná o americký fullsize či evropskou střední třídu. A když na parkovišti najdete volné místo, tak je často částečně blokované vedle stojícími auty. A to jak při příčném, tak podélném stání. Ale pro auto o rozměru 334 cm x 140 cm a poloměrem otáčení 4,5 m to není žádný problém. Na přeplněném parkovišti za to sklidíte opravdu velké množství závistivých pohledů. V době vánočních nákupů můžete využít i garáží postavených speciálně pro Kei car. Ano mluvím o přístřešku na košíky. Košík během těchto dní nepotkáte a aspoň máte auto chráněné před padajícím sněhem.

 

3) Nečekané výkony

Vzhledem k rozměrům a papírovým výkonům jsou Kei auta velmi podceňovaná. Ve vysokých rychlostech sice nemají šanci ale na klikatějších a úzkých silničkách se malé rozměry a nízká hmotnost stává velkou výhodou. Vždyť i Colin Chapman říkával „přidejte více lehkosti“. A u auta, které váží kolem 640kg, stačí i nízký výkon omezený normami k zajímavé akceleraci. Nemluvě o kratší brzdné dráze a menších odstředivých silách. Na správné silnici tak jde snižovat sebevědomí řidičům mnohem silnějších aut. Nejedete sice nějak rychle, ale průměrná rychlost je nečekaně vysoká. Takto porážel Polski Fiat 126P na rallye vozy jako Porsche 911. Ale i ve městě na semaforech lze snadno ztrapnit tunera túrujiciho motor. Oni ani řidiči BMW neměli na světlech velkou radost z malé krabice upalující před jejich drahými hračkami.

 

4) It was downsized before it was cool

Dnešní doba je ve znamení downsizingu. Zmenšuji se motor, zmenšují se auta, přidávají turba a snižuje hmotnost. Nemluvě o zvyšujícím se množství aut do měst. To vše už dnes splňuji Kei auta, která náhodou pronikla do Evropy. A jejich malá rozšířenost je velká výzva pro Hipstery. Ale Kei nejsou jen nudné účelné mini vozy a mini vany. Ale i vozidla kategorie off road a malé nákladní vozy. Do této kategorie se dále podařilo propašovat i sportovní vozy jako je Suzuki Cappuccino, Daihatsu Coppen a Mazda AZ-1.

 

5) Nízké náklady.

Sice nemáme taková daňová zvýhodnění pro malé vozy jako Japonci, ale i tak je provoz tohoto druhu aut u nás výhodný. Malý motor má malou spotřebu. Povinné ručení spadá do nejnižší kategorie. A rozměr pneumatik obvykle sdílíte jen s přívěsnými vozíky. Což sice zmenšuje výběr, ale cena kompletního nového obuti může být nižší než za jednu pneumatiku většího rozměru.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Michal Lenc
6. 8. 2015, 21:03

Super článek, kei cars jsou mi hrozně sympatická, jediná škoda, že se tu nedají koupit. Jedině snad Daihatsu copen, ale to je relativně drahé. Proč jen Japonci nemohli po válce začít montovat volanty na správnou stranu.

0
Evlo
6. 8. 2015, 22:05

Docela daji, ale vetsi nemaji origo 660 motor.

0
kubas
7. 8. 2015, 10:35

já bych řekl, že nejrozšířenější kei car v evropě je první generace opelu agila :)

0
kubas
7. 8. 2015, 10:38

tak ne, koukam, že je o něco větší, sorry my bad!

0
Woyta
7. 8. 2015, 14:21

Docela by jsi se divil co vsechno se nejak dostalo do evropy. Nejrozsirenejsi Kei co se tu i oficialne prodaval je Daewoo Tico. Puvodne to je Suzuki Alto s prevrtanym motorem na 800ccm. Tohle auto me naucilo milovat japonskou produkci. :)
Co se tyce zajimavejsich kousku tak Cappucino jde casto potkat na mobile.de. Ale Miata vyjde levneji a vetsinou to jsou pravaci. Nedavno jsem v inzerci potkal Suzuki Jimmy s 660ccm motorem. Zajimavej Kei za par korun je Subaru Vivio.

0 reagovat
VoFi
6. 8. 2015, 22:12

Škoda, že sportovně laděná kei jsou dost drahá. Třeba takové Cappuccino v ceně zachovalé NA Miaty nemá moc valný smysl..

0 reagovat
honzarov
7. 8. 2015, 10:43

Myslím, že článek je povrchní a obsahuje nepravdivá klišé. V článku se zřejmě neustále zaměňují obyč keicar a sport keicar. Obyč keicar na parkovištích vzbuzují spíš soustrastné pohledy než obdivuhodné. Co se týče jízdních vlastností, tak u obyčejných keicar budou tragické ve všech směrech a to i přes nízkou hmotnost. Svůj vliv na to mají úzká kola, vysoké těžiště, malý rozvor i rozchod a slabý motor. U sportovních keicar budou jízdní vlastnosti také diskutabilní. Neumím posoudit souboje na semaforech s normálními sport.auty, neboť neznám např.zrychlení z 0-50 atd, ale pochybuji, že nějaký sportovní keicar dává z 0-100 pod 11-12 sec . A to už se vůbec nebavíme o zrychlení obyčejných keicar.
Tím vůbec nepopírám zábavnost těchto aut či potenciál úprav, ale nestavěl bych je do kategorie trhačů asfaltu a krále okresek.

0
James
7. 8. 2015, 11:13

Každý článek se tu dá nějak napadnout, někdy dost snadno / jindy hůře, ale myslím že smyslem je spíš denně naťukávat zajímavá často nemainstreamová témata automobilismu a to se Autíčkářovi daří slušně, nevím o podobném českém serveru.

0
Woyta
7. 8. 2015, 14:20

Kde jsem se objevil, tam se nasemu autu vsichni smali. Prvni prekvapeni pro ne bylo, zjisteni, ze mam skoro 2 m a dovnitr se vejdu. :)
Co se tyce rozmeru pneu. 155mm vs 175mm co bylo treba na Favoritu/Felicii neni tak velkej rozdil. Teziste o moc vys nebylo. Respektive ani si na problemy s prilisnym naklanenim nevzpominam. Problem byval s bocnim vetrem. Zkus se nechat od nekoho svezt na spravne klikate silnici.

0 reagovat
honzarov
7. 8. 2015, 10:51

A ještě bych zmínil otázku, kolik vlastně majitel uspoří na povinném, aby to vůbec stálo za argument? Např. oproti Fabii.

0
Nedy
7. 8. 2015, 11:27

Třeba tolik, že mě osobně přijde Fabia jako nudná a po všech stránkách nezajímavá, na rozdíl od Kei.... Tzn. ono autíčkářství nemá většinou logiku a o tom to je... Lehce se obávám, že je to jako chtí po TG solidní recenzi vozidla.

0 reagovat
sklenka
7. 8. 2015, 11:29

No jo, ale teď ještě co dostupnýho vybrat, aby se z toho člověk nestyděl vystupovat / jezdit v tom, příp. aby za nějaký "hrozněpotřebný" custum díly neutratil jednou tolik co stálo auto...

1
PepaSFI
7. 8. 2015, 12:48

Špatně! Ve chvíli kdy řešíš co vybrat aby se člověk nestyděl v tom jezdit, tak jsi na nejlepší cestě skončit u "rozumné volby" neboli Octavia co bude utočená jen trošku, Fabia nebo přinejlepším postarší Golf, to všecko samozřejmě TDI a barva léty sešlého plechového kýblu. Tyhle auta nejsou na to aby sousedi záviděli jen trošku. Tohle jsou auta pro lidi co mají ty měřítka trošku jinde. A ty výhody jsou někdy k nezaplacení. Když si vzpomenu jak jsem se starou Pandou vyjel z nádvoří když jsem prostě objel zamykací sloupek v bráně, zatímco ostatní museli čekat až se pistolník uráčí jim odemknout, ty udivený ksichty stály za to.

0
sklenka
7. 8. 2015, 13:51

Nesmíš ale zaměňovat: nestyděl vystoupit vs. aby mi všichni záviděli... Nikdo nečeká, že se tim člověk bude chlubit, s ježděním v mainstreamu to nemá co dělat, pokud ale budeš jezdit daily na omlácenym orezlym pionýrovi, neni to styl, jenom seš homeless co zdědil pionýra :-D....

0
Woyta
7. 8. 2015, 13:51

Kdyz rodice tenkrat domu dotahli Tico, tak jsem si rikal, co to proboha dotahli za srot. Pak jsem s tim zacal jezdit a auto me zacalo bavit. A presne jak rikas. Ty ksichty jsou k nezaplaceni. Asi nejlepsi zazitek byl z jednoho srazu amerik kde meli merenej sprint na 300m. Z legrace jsme prekecali poradatele jestli by nam nezmeril neameriku. Kdyz se to postavilo na caru, tak se strasne smali co to je. Padla zelena, guma lehce piskla a Tico bylo fuc. Podle kamose co stal u cary se jim hodne protahli ksichty. Zaverecnej cas uz tak zajimavej nebyl. Byl stejnej jak Corvette C4 s V8. Nejakej 13,4s jestli si pamatuju spravne. Holt ameriky hrabali na miste nez se rozjeli a mala krabice mazala hned.

0 reagovat
dejv3052
7. 8. 2015, 16:11

Nejstarší Kei Car co jsem u nás potkával (snad první polovina devadesátých let) a ještě nevěděl, že je to Kei Car bylo Subaru Libero, tak nezapomínat :D

-1 reagovat
riprex
7. 8. 2015, 23:33

Jsem už dospělý člověk, mám své zásady, požadavek na výkon, objem (cokoliv pod dva litry je dobrý tak pro pohon vysavače nebo mixéru), luxus a důstojnost. Kei car mi nenabízí nic z toho... takže děkuji, nechci ani zadarmo :D A ono když jsem jezdil třeba Roadmasterem Wagon nebo s kamarádem RAMkou... nikdy nebyl problém zaparkovat. A když je náhodou místo malé, tak si ho zvětším a nárazníky pořeší jednou měsíčně silichrom.

2
jaymz
11. 8. 2015, 09:58

"Jsem už dospělý člověk, ...." -> "A když je náhodou místo malé, tak si ho zvětším"
S tou dospělostí bych zase nepřeháněl.

0 reagovat
martin_100
13. 8. 2015, 22:40

Neměl jsem Kei car ale spíš Gay car - fiat cinguecento.
Opomenuli li jaká to byla neskutečná ***** z krtka tak to bylo fakt zábavný. Nechalo se s tim lítat na hraně a bylo to čitelný. A co se do toho vešlo krámů.... stěhoval sem se s tim po letech z jedný garáže do druhý ... to bylo beden, jednou sem se stim stěhoval z jednoho bytu do druhýho... tejhdejší přítelkyně s tim na jeden drc navezla skoro celou tombolu na jejich maturák.. a že se stoly pod cenama prohejbaly. Pakrování nebvyl problém .. tu a tam sem si krátil cesty použitím lávek pro pěší páč se to kolem sloupků vždy protahlo....
Ostatně stejně dobře se používaly i moji trabanti co sem míval ...je pravdou že ty proti fiatu alespoň měly styl :-)

0 reagovat
Fisfan
22. 2. 2017, 12:51

Zdravím, ted Vám řeknu mojí zkušenost s Kei car Smartem Fortwo cabrio :))
Měli jsme v rodině dvoulitr sedan, dobré auto, ale spotrřeba naprd.. Pak jsme zkusili pro tátu ojetýho Smarta, myslel jsem si taky ty kecičky, že to je auto pro holky atd, ovšem po prvním svezení se moje mylné názory změnili, v tom autě si vše užíváte, každou uličku, zábavnost je opravdu velká, a vnitřní prostor skvělý, není problém dva lidi 190cm, další výhoda v našich krajinách, že to je neokoukané, lidé nebo děti často mávají, protože jim to připomíná hračku, a to přesně styl kei car chtěl. Obsah 660, tříválec, jede s tak lehkým autem suprově. Na dálnici sem stim jel 130 a auto sedělo dobře. Samozřejmě zatáčky a výmoly, tam musíte opatrněji, ono to má malé pérování takže je to dost tvrdé. Takže na rozbité silnice do prahy nedoporučuji. Je to podobné trabantovi, prostě malé jednoduché auto. Budoucnost by měla být v malých elektroautech )) Ostatní auta, jsou tak zbytečné velkáá materialistická ) říká se o něm: Motorka pro dva

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte