načítám data...

Škoda Octavia II, 2,0TDi - Lepší, než jet autobusem...

29. března 2018, 10:15 23 komentářů TheKubajs

Mysleli jste si, že Krabovy testy Kie Carnival a Fordu Mondeo jsou nudné a nezábavné? Že horší už to být nemůže? Tak to jste se přepočítali.

zobrazit celou galeriiJakub  Pospíšil: Škoda Octavia II, 2,0TDi - Lepší, než jet autobusem...

V životě typického pražského kancelářského čecha nastane velmi pravděpodobně okamžik, kdy převezme od zaměstnavatele klíčky od služební oktávky. Já se tomu zatím zdárně vyhýbal. Až do minulého týdne.

Vzhledem ke změnám v interních směrnicích naší společnosti je nutné pro vykazování služebních jízd soukromým autem, aby toto mělo havarijní pojištění. Své bezmála dvacetileté Volvo samozřejmě havarijně pojištěné nemám a proto jsem musel nafasovat služební vůz. Je jím to nejgeneričtější auto, jaké si dovedete představit. Černá oktávka druhé generace. Liftback. Turbodiesel. Jde o takovém autě vůbec něco napsat? 

Překvapivě ano. Dvojkovou oktávku jsem nikdy dříve neřídil a vezl jsem se v ní párkrát na zadních sedadlech v mírně podroušeném stavu (ať žijí taxíky). Má očekávání byla poměrně nízká, protože s první i třetí generací tohoto českého zázraku jsem několik kilometrů najezdil a o žádnou kratochvíli se nejednalo. “Nový” služebák tak mohl jen překvapit. 

První příjemné překvapení byla velmi slušná výbava. Ačkoli se nejedná o bájnou verzi “Laurin a Klement”, v autě jsou prakticky všechny prvky, které bych si dnes naspecifikoval do nového auta. Ve zkratce tedy – vše v elektrice, vyhřívaná sedadla, senzor stěračů, bluetooth, xenony, automatická dvouzonová klima, tempomat, parkovací senzory všude. Interiér je vyveden v dvoubarevné kombinaci, což mi připomnělo mou starou Lancii Lybru. Tam byly tedy použity kvalitnější plasty, ale celkový první dojem z interiéru byl celkem uspokojivý. Ale pak jsem se posadil za volant…

Sedačky v Octavii nebyly nikdy synonymem pohodlí. V jedničkové oktávce mi připomínaly křesla z elkových verzí favorita, v současném modelu v základu jsou to tvrdé neforemné židle. Namlsán výbavou svého služebáku jsem čekal, že se jistě jedná o nějaké “lepší” sedačky a bude se na nich dát pohodlně posadit a najít ideální polohu za volantem. Bohužel, opak je pravdou. Sedadla jsou tvrdá, mají sice poměrně znatelné boční vedení, ale celé to působí tak nějak úzce a stísněně. Na delších cestách mi v nich záda tuhnou a po jízdě se cítím tak nějak rozlámaně. Uspokojivou polohu za volantem se mi po pár minutách šoupání s volantem a sedačkou sice podařilo najít, ale bohužel mi v této konfiguraci překážel klíček v zapalování, který mě rýpal do kolene. Hledání pohodlné polohy jsem tedy vzdal a v lehce záchodovém posezu vyrazil na cestu.

Čtyřválcový motor 2,0 TDi má výkon 103kW, shodou okolností stejně, jako pětiválec 2,5TDi, který mám ve svém Volvu. Nabízí se tedy srovnání těchto dvou agregátů. Oktávkový čtyřválec má z podstaty věci mnohem méně uspokojivý zvukový projev (čti: zní to jako traktor) a jeho výkonová křivka je asi poněkud strmější. Pod 2000 ot/min je cítil značný nedostatek výkonu, nad touto hranicí pravděpodobně zabírá turbo. Onen pověstný TDi moment, kopanec od turba, jsem nějak nepociťoval, ale auto tak nějak jede a to asi stačí. Nic světoborného se nekoná, ale nedostatkem výkonu jsem netrpěl. Pětiválec má ale pocitově mnohem více síly a do otáček šplhá ochotněji. Pokud je oktávková 2,0 TDi brána jako “lepší” naftový motor doby kolem roku 2010, tak mě asi v budoucnu čeká přechod na benzín.

Plusem oktávky by teoreticky mohla být šestikvaltová převodovka, ale bohužel mi přišlo, že kvalty jsou poměrně krátké a blízko sebe, takže ve finále v dálničních rychlostech točí oktávka na šestku zhruba stejné otáčky, jako Volvo na pětku. Důsledkem toho je pak nutnost častějšího řazení v městském provozu. Do téhle oktávky by se automat opravdu hodil. Ještě k té dálnici – nevím, zda je to chyba jen mého vozu, nebo všeobecně všech oktávek druhé generace, ale na dálnici v rychlostech nad 120km/h se ozývá velmi hlasitý aerodynamický hluk. Společně s vytočeným motorem je na palubě vážně velký hluk, který spolehlivě zabíjí všechny pokusy o klidnou konverzaci za volantem. Rychlosti nad 150km/h pak zamenají jízdu bez rádia, protože už zkrátka není slyšet.

A jak je to s tím simply clever? Škrabku ve víčku nádrže nemám, ale úložný box pod zadním platem je docela fajn nápad. V autě je spousta odkládacích schránek, které jsou prázdné a časem se v nich asi nashromáždí bordel. Do dveří se sice vejde petlahev, ale vyvažuje to fakt, že v případě, že do držáku na nápoje na středovém tunelu umístíte velký kelímek z mekáče, jeho vykukující brčko překáží při řazení. Ergonomie je uspokojivá, ale nikterak vybočující, snad jen nastavení rádia a bluetooth je trochu zmatené, ale to beztak nastavím jednou a pak už na to nesahám. 

Tahle verze oktávky se právě pohybuje někde v cenách kolem sto dvaceti tisíc korun, což je z nějakého důvodu ideální cenová hladina pro průmernou českou středostavovskou rodinku. Octavia druhé generace v naftové motorizaci je jedním z nejžádanějších aut na českém trhu. Nechápu proč, ale pravděpodobně je pro to nějaký tajný důvod, který mi není souzeno pochopit. Anebo to možná funguje tak, že “když to chtějí všichni, tak je to asi dobrý, takže to chci taky”.

V zásadě jsem tak od zaměstnavatele dostal “sen českého motoristy” a měl bych být spokojen. Samozřejmě – raději bych dále jezdil svým Volvem, ale všechno zkrátka nemůže být takové, jak si to vysníme. Jak konstatoval můj kolega – “Hele, je to furt lepší, než kdybys jezdil na služebky autobusem.” A v tom má svatou pravdu.

Použité fotografie jsou ilustrační – myslím, že fotek dvojkové oktávky je na internetu tolik, že není nutné tvořit další.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Marek Brunner
29. března 2018, 12:35
0

opravil bych nadpis. *Lepší než jet naší 323f
..není za co..

reagovat
Jakub Pospíšil
29. března 2018, 12:42
0

Kdyby mela 323 seriovy vyfuk a delsi prevodovku, premyslel bych o tom, ze s tebou nebudu souhlasit.
Takhle mi nic jineho nezbyva...

Marek Brunner
29. března 2018, 12:50
-1

Sériový výfuk a delší převodovka nezachrání padající rez ze šíbru, vůle v řízení, žádnou bezpečnost, rádio co nefunguje, nepohodlné sedačky (sakra i v jedničkový oktávce se mi sedělo líp.), odporný interiér a celkovej ghetto vzhled. 1/10 daily driver. I Miatu hodnotím na dd 3/10 (kdyby měla sériovej podvozek) - sedačky jsou fakt fajn, můžeš sundat střechu, což je vždycky výhoda, interiér je prostě boží,...ZAŘIĎ MI UŽ TU STK. :D

Jakub Pospíšil
29. března 2018, 12:57
0

Musím oponovat v otázce sedaček. Sedačky z GT verze Mazdy 323 jsou naopak velice pohodlné a všeobecně se jedná o poměrně ceněný artikl. Jedničková oktávka má oproti tomu sedačky kromobyčejně nepohodlné, trochu jak když sedíš na base od piva přes kterou si přehodíš deku.

Marek Brunner
29. března 2018, 12:59
0

Nesouhlasím. Jedničková oktávka je navždy v mém srdci. Kombík, TDi, vínová. Jediný správný kombík. Bez držáků na pití, kapky malých Marků na zadních sedačkách, jediná správná oktávka. :D

Anorex
29. března 2018, 12:54
0

S dvojkovou ofcí jsem se něco najezdil. Nebyla to zábava, nebyl to vrchol pohodlí, nebyl to vrchol techniky, ale jezdilo to a jezdilo a jezdilo. Nad rámec běžného servisu nějaká ta váha vzduchu a spíš drobnosti. Pro mě dvojková ofce a Yeti je poslední generace bytelně a kvalitně postavených aut, který by měly přežít i idioty s IQ zmrzlého houpacího koně. Celkově mám z těchto dvou modelů zkrátka takový pocit mechanické odolnosti a výdrže. A to u nových škodovek už tak nějak postrádám, interiér a chování trojkové Octavie mi přijde, že se každou chvíli rozpadne. Superb je diskutabilní, byť zatím docela odolává, ale jezdí převážně dlouhé trasy mimo město. Otázkou by byl interiér po 20 000 km někde v Praze.

reagovat
Marek Brunner
29. března 2018, 12:57
-1

Seděl jsem v trojce základu, najeto 150k km. Kusy plastů už pomalu z tapece dveří opouštěly svá původní místa. Japonská auta se odlehčují rzí, nové Škodovky se odlehčují odhazováním interiérových plastů :D

beastar
29. března 2018, 13:14
0

Ta trojka vydrží i 220!! Ale to už je z toho kitkár. A ty plasty co vydržej jsou totálně vyšisovany. Simpl kvalita.

beastar
29. března 2018, 13:12
0

S podobným vybraným vozem jsem se taky najezdil pár km. Motor znám ze Superba II. Souhlasil bych v podstatě ze vším to auto je kolega. Není zábavné ani ho nebudeš mít rád. Ale v práci pomůže. Nevim kolik to má najeto, ale jestli to jezdí jak popisuješ něco je špatně. Pravděpodobně turbo. A ten hluk je taky divnej uvnitř ve 120. Asi šajze kus už.

reagovat
Jakub Pospíšil
29. března 2018, 13:16
0

Ono to v zásadě špatně nejezdí. Jezdí to tak nějak...nijak prostě. Šlápneš na plyn, ozve se Frrrkkk a jede to. Nic moc zábavnýho se neděje. Pětiválec jede pocitově prostě líp a hlavně líp zní.
Aerodynamickej hluk mě vytáčí, podezírám nějaký vyběhaný těsnění nebo tak něco.

-
Komentář upraven 29. 3. 2018, 13:18:52

Anorex
29. března 2018, 13:30
0

U Škodovek mám vypozorováno, že tlumící materiály fungují docela obstojně, minimálně srovnatelně ve stejné třídě s konkurencí, do nějakých tacho 130-140 km/h. Pak ten hluk přibývá geometrickou řadou a moc to k tomu není... :-)

beastar
29. března 2018, 13:45
0

Jo, jo to je i můj poznatek do těch max150 se to dá. Záleží ale na stavu auta a taky typu pneumatik a jejich stavu. Jinak jo jezdí to bez emocí. A i fiatskej pětival jtd je pocitově i zvukem lepší. Jenže to mluvíme o autech o třídu vejš i když trochu v jiný době. Ať je to Alfa nebo v70. Nad těma zase kraluje 30d od bmw. Jinymi slovy ... Zadarmo nemůžeš chtít krevety..

Breakthru
30. března 2018, 19:30
0

Nejhorší je řešit něco takovýho přes net, když to slyší jen jeden....Ale Octa je hodně odhlučněný auto, předevčírem jsem s jednou letěl za městem 150 a až na hluk od motoru tam bylo relativní ticho....
Nicméně jednou jsem zažil při vysokejch rychlostech taky divnej zvuk a bylo to blbě nalepeným oknem.Bylo o dost níž a na dálnici to bylo znát...
a pětihrnek je král, kor v naftě:D

Breakthru
29. března 2018, 18:27
0

nenadchne, neurazí....jen ta cena je podle mýho názoru vysoká, ale lidi to kupujou....a spíš bych šel do 1.9 než do toho dvoulitru....DPF, Turbo, EGR a je poměrně náchylnej na olej.....záleží ale dost na konkrétním kusu a následným servisu a užívání.Jináč to jede slušně, zrovna včera jsem na jedný dělal rozvody, tak jsme ju řádně projel....jináč dvojka je snad náchylnější ke korozi než jedničková kokta

reagovat
beastar
29. března 2018, 20:12
1

Mě taky ty auta nikdy nevadili. Je to takový obyčejný auto ale myslím, že kdyby toho nebyli plný silnice tak se na to koukáme taky jinak. FL II je hnusná jak zákon káže. Ta před FL je obyčejná bez výstřelků zase ale designově tolik nestárne. Jednotky už jsou pelech ale zase je to levný na údržbu a 1.9 je samozřejmě Queen n mother of the motors 1990 to 2005 minimálně. Takže má to pro obchoďáky a juniory smysl? Jasně že má ale chce to vybírat hlavou a ne jak se často děje prdelí. Potom bych se třeba nedivil jak ty oktávky jsou na nic však na tom odejde turbo ve 150 000 km .... Snad to víc nemá cenu vysvětlovat. Jako pracovní kára dobrý to že takový auto umí(li)udělat i ostatní typicky Ford, Toyota, Nissan to je fakt, ale u nás prostě nemaj takovou tradici a neni na to servis v každý druhý Polomy.

Breakthru
30. března 2018, 19:25
0

to já vím a chápu....S tím TDI mi trošku vržou zuby...Vw resp. Audi měli slušnou jednotku na začátku 90. let.Až na pár drobností bezproblemovej motor, kterej do svýho finále zažil pár modernizací a vylepšení, jinak si to udrželo ten slušnej prehistorickej základ.Byly to slavný 66 a 81kw...Jenže ke konci přijelo PéDo a začal zmatek, kterej dovšil právě tenhle dvoulitr....nebudu tu rozepisovat o 5,6 a jinejch víceválcích....Z jednoduchýho motoru s rotačkou vznikl paskvil s dvouma čerpadlama, nesmyslně konstruovanou hlavou a dalšíma problémama-vačky, ojnice, bloky....a to mluvím jen o železe a ne o tom, co je navěšený na něm....Takže pro českýho uživatele je Octavia TDI synonymum něčeho extra, co spadá do vlastní třídy a ke všemu je to spolehlivost sama sebou, ale ono to tak není....Spolehlivá je za mne jednička se starým TDI....
A jeho toho moc, takže mě osobně tahla auta už neba.Nebyl by tejden abych na nějaký Octě něco nedělal, abych nedělal něco na TDI a nedejbože aby nepřijelo mnou nejnenáviděnější auto-Fabia a nejlíp s HTP...:D
Takže se musím přiznat, že tady asi budu vždycky nějak zaujatej....

beastar
30. března 2018, 20:33
0

Jo oni tu evoluci moc nezvládli a jednoduchost toho základu degradovali. Jak šel čas. Jenže neudělali to i ostatní třeba Daimler? Nástup commonrailu a nových euro norem všechno změnil. O DPF a dalších hovadinách nemluvě. Prostě pro ty pravěký základy už nebylo místo. No a neberte to nikdo jako obhajobu VW. Ale jezdí ti jich nejvíc protože prostě tvoří polovinu vozovýho parku obyčejných daily aut a jsme ve státě kde se vyrábí. Kdyby si měl servis v Albánii budou ti pořád jezdit Mercedesy a v Itálii za Fiaty ...v reichu VW. To je docela i logický. Navíc hodnotit kvalitu škodovek je u nás těžký víme jak spousta z nás přistupuje k servisu. U tý nafty to platí dvojnásob a to každá dovezená škodvka byla stočená (kdysi) některý i dvakrát. S 2.0rdi 103 má svoje zkušenosti a je fakt, že někde po půl míči se prostě začně postupně srát všechno.A to i při předepsané údržbě a tak dále. HTP je omyl samo o sobě tam uznávám, že veškerá dobová konkurence je hitech proti tomu:))

Breakthru
30. března 2018, 20:59
0

souhlas....Proti CR nemám nic, naopak je to lepší systém než PD...Pumpe Duse byla jen slepá ulička, nic víc...DPF je problém napříč všema značkama.Nejvíc se na něm ale podepíše řidič, pokud někdo bude jezdit jen město, tak to nevypálí a prostě se zacpe.Nicméně na spoustě aut jde aspoň vyčistit, byť to není zadarmo nebo existujou levný polský náhrady:)....
Nicméně já pořád zastávám ten názor, že co v autě není, to se neposere.Však jsem si taky pořídil jen z posledních dieselů bez DPF a to bude asi na věky můj nejmladší nafťák:D...
Neříkám, že ten 16 ventil nevydrží, ale je choulostivej.Vahadla se poserou tak jako tak, záleží na kvalitě oleje a zacházení....to udělá nejvíc.Ta překomplikovanost VW mě prostě dostává, tam fakt jen chybělo dát rozvody na stranu převodovky a bylo by vymalováno:D
To s tím servisem jsem myslel spíš tak, že s těma autama mám zkušenost, protože mi jich rukama projde dost.Vidím ty odlišný stavy, opotřebení, nájezdy atd. tak porovnávám.Nebaví mě proto, že jsou nudný, nic víc....Děláme všechny značky, ale jak píšeš, žijeme v ČR, tak valíme škodovky....Nicméně musím uznat, že Škodovka dovede navodit takovej dojem bytelnosti a kvality.by´t jde jen o pocit....
Ono, i to HTP má svůj fanklub.Nejzmrvenější motor v nejnudnějším autě.Nemám ani hovno proti tříhrnkům, ale tohle byl velkej přešlap.Zlatý MPI.....

Jimi
30. března 2018, 16:26
3

Jako občasný služebák to stačí. Ale domů ne. Život je krátký na to, aby jsme jezdili nudnými auty. Ojeté jsou předražené, kromě kufru to nemá co nabídnout. To pohodlí tam chybí, pokud jste akorát nepřesedli z fáčka.

reagovat
krab
01. dubna 2018, 08:10
0

Přesně, jak říkáš - pro nás to zkrátka není. Na druhou stranu někdy před časem jsem měl vypůjčenou od souseda na jednu cestu s vozíkem kamarádovi pro motorku jedničkovou Octavii Combi 1.9 TDI. Ta jeho je tedy extra zachovalá s minimem kilometrů - tu kdyby šel prodávat, tak mu všechny bazary utrhají ruce :) Je to nějaká ta poslední série, kdy se už souběžně vyráběla i dvojková.

A to auto jelo fakt dobře, ale dobře v tom duchu jako jezdíval čtyřkový Golf, jestli na to pamatujete. Solidní, pocitově kvalitní, příjemně odhlučněné, ale jízdními vlastnostmi neinspirativní. Prostě něco co označíte "dobrý auto" ve smyslu "služebník".

PS: mám v arzenálu starých ojetin, ještě další , Kubajzi, nejen staré Mondeo a Kiu. Tentokrát to bude ovšem z Japonska :)
-
Komentář upraven 1. 4. 2018, 08:11:27

beastar
01. dubna 2018, 17:38
0

Tak konečně se dočkám té Almary, nebo Primeráka. JInak ano ty poslední Tourky s tímhle motorem byly opravdu skvělý ve smyslu obyčejný dobrý rodinný auto. Navíc teda kolega s tim jezdil za 3,6l což je svatej grál řádu lazebníků naftových. A opravdu se to moc nesralo a když tak to bylo za babku. Plus byl to kombík mělo to plnou (že jo, okna v el, zrcátka a climatronic) a černou metlu. Na přelomu těch let 2002-2003/4 to pořád vypadalo na silnici docela důstojně na kolech a v černý. A co je vtipný prodal to po 4 letech v podstatě za stejnou cenu jako to kupoval a ojetější o 130 000 km.

sheogh
03. dubna 2018, 10:01
1

Presne tak nejak bych to napsal taky - neurazi, nenadchne, proste odveze. Ty tvoje sedacky vypadaji celkem k svetu, ja to mel parkrat pujceny snejakou nizsi vybavou, a tam to byly vylozene plochy zidle.

A bud rad, ze jsi nedostal 1.6TDI, to bys mozna s tim autobusem uz tak jednoznacne nevidel :-)

reagovat
HA
HAV
10. května 2020, 18:21
-2

Tak pánové, popíšu Vám svou zkušenost. Octavia 2 TDI 103kw BKD rv.2005, najeto 225xxxkm. Je to naše rodinné auto, za dosluhující první generaci. Auto jedí skvěle, od 1800ot/m krásně táhne turbo, na dálnici při 130km/h točím 2300ot/m a v interiéru je krásné ticho. Nikde nic nevrže, nebouchá a všechno (kupodivu) funguje. Na motoru byli jednou dělány rozvody, měněn olej, filtry atd, prostě klasika. Brzdové třmeny stále původní, tlumiče, výfuk, turbo, stabilizátory, palivové čerpadlo, vstřiky.... Prostě téměř všechno původní a světě div se, auto stále jede a táhne. Neřekl bych, že auto není zábavné, krásně zabírá, přesně řadí, letím po okresce 130km/h levá zatáčka, pravá zatáčka a auto stále drží, všichni brzdí a já jedu pod plynem. Na dálnici rekord 230km/h na tachometru. Spotřeba do 5.5l/100km. Prostě ideální parťák. Teď ať jen nechválím, auto je tvrdé, zato krásně drží a nehoupe se, hold daň, sedačky jsou tvrdé ale né přehnaně, mám 120 kg, v sedačce sedím krásně pohodlně a záda mě nebolí ani při cestě ústí nad Labem - Přerov a zpět. Nadměrně se odírá spínač světel, řadící páka a problém je i s krytem ostřikovačů světel, který prostě nedrží. Jinak auto i interiér vypadají jako nové a nikde žádná koroze. Výbava, taková ta podstatnější, automatické svícení, dvouzónová klimatizace, vyhřívané sedačky, vše v elektrice, vyhřívaná zrcátka, samozatmavovací zpětné zrcátko, maxi Dot, vyhřívané trysky ostřikovačů, automaticky nastavitelná výška světel podle zatížení vozu, osvětlení nastupovací plochy. Prostě ideální auto, co mě nesežere. Jo a mimochodem, 2.0TDI PD 103kw nemá DPF :p tak a teď do mě, jak to není možné a jak mé auto už je dávno po smrti. ????

reagovat